Quantafuel: Skive Full Produksjon på egen gass i november.

Bulldog
QFUEL 03.10.2022 kl 05:53 63070

26.10.2022
All four production lines now have instrumentation installed for heating with self-generated gas* (NCG), which will significantly reduce the operating costs.

Currently, two lines are running at high load on NCG.

On the third line, we are currently installing a process improvement to increase operating time between line shutdowns, increasing overall production. The plan is to test this in November during normal production.

On line four, an improved control system is being installed to enable an automatic transition between heating the reactors with natural gas (NG) and NCG. This feature will improve operability and production. Line four is expected to run in normal production mode from the second half of November.

We have also improved the offtake agreement for our products and our ongoing cost improvement program is moving in the right direction. We therefore maintain that positive cash flow from Skive is expected within this year,” Rosenløv says.

LES ALT: https://newsweb.oslobors.no/message/573929
Redigert 29.10.2022 kl 17:29 Du må logge inn for å svare
Strategi
27.10.2022 kl 16:02 3338

Har tidligere tatt dette opp med rischioso, om det er en sammenheng mellom ham og selskapene som sitter short.

Dette kan han selvfølgelig ikke svare på, de bruker alle midler og mye krefter på dette, fra tetting av «gap» osv, bombarderer forumet konstant med brutte lovnader mm.
Nå ser det ut til at aliaset donkost har overtatt stafettpinnen og at nicket rischioso kun brukes etter behov, i prinsippet kunne man jo tro at de var norsk/danske tvillinger.
Når det er sagt så lever vi i en fri del av verden med ytringsfrihet, så kan man undres om hvor det ble av «moralen».
Nanoq
27.10.2022 kl 15:47 3355

Bakgrunnen for all den spam vedr. QFUEL som kommer fra denne hyperaktive og meget produktive donkost, kan etter min mening skyldes at personen blir betalt av en/flere finansaktører for at poste x antall negative innlegg om dagen/uka om selskapet/aksjen.

Noe som styrker denne hypotesen er at QFUEL stort sett er den eneste aksjen som han sktiver om her på Hegnar.

Det ligner jo nesten fulltidsarbeide dag inn og dag ut det som denne donkost-personen er i gang med bare med denne ene aksjen. Om han også har tid til å jobbe med andre aksjer/selskaper under andre nick her på Hegnar kan man jo så gjette på. (og ja, jeg har blokkert dette nick)

PS.: Takk til Strategi for dine mange informative, gode og optimistiske innlegg vedr. Quantafuel-selskapet. Jeg har selv stor tro og tillit til at dette selskapet går en flott og pofitabel framtid i møte, og jeg er igjen pent investert i selskapet etter å ha vært ute de siste månedene. For et år siden hadde jeg ikke drømt om at jeg kunne kjøpe meg stort inn igjen til kurser under 8,5 kr...en pris som etter min mening er en ren slakte-/konkurspris...og ja, det ligner såmen en gave.


.
Strategi
27.10.2022 kl 15:45 3352

Takk for svar, veldig hyggelig!!!

Så det du sier er at du er investert i aksjen ikke short i aksjen, man kan jo være investert i aksjen som en short posisjon også.
La oss si du er investert i aksjen så er du vel ikke såååå opptatt å prate aksjen ned.
Jeg er investert i aksjen og er opptatt av å grave frem alle sider av selskaper fra Geminor eierskapet som mange ikke helt skjønner betydningen av , men som er betydelig viktig i Europa, det samme gjelder betydningen av Quantafuel Kristiansund som også er svært viktig videre kan man gå til Esbjerg, det samme der.
At selskapet holder i hele verdikjeden er essensielt viktig ogbhar fått for lite oppmerksomhet.
Bortsett fra dette forholder jeg meg kun til faktabasert selskapsinformasjon som foreligger.
Jeg kan selvfølgelig komme med en uttalelse om at jeg synes selskapet er vanvittig underpriset og at jeg tipper oppgang, DET MÅ VÆRE LOV.
Jeg er tross alt investert i selskapet.
Slettet bruker
27.10.2022 kl 15:07 3384

Du bruger meget mere tid på til at hype QF med latterlige gentagninger og det uden grundlag.
Som sagt er jeg investert i QF men ser lidt anderledes på aktien end dig og er bevist om risiki som du ikke gøre.
Ageren som dit har jeg set alt for mange gange. Wirecard, Nikola, Norwegian, expres2ion... og altid sammen mønstre ligesom under guldfeberen. Kun blue sky, ingen anelse om risiki og så drage andre med i fordærv (ser kursen)
Strategi
27.10.2022 kl 14:44 3359

Ingen fare med meg, opp skal den det skjønner de fleste.
Det som forundrer meg er at du og rischioso bruker så mye av deres tid på å prate en aksje ned som dere i prinsippet ikke er interessert i.

Hva er bakgrunnen for dette, dere drar også med en masse rare nick når dere forsøker å skape fall.

Redigert 27.10.2022 kl 14:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.10.2022 kl 14:37 3304

ingenting er tabt eller vundet indtil den er solgt.
Måske har de også handlet intraday uden oplysningspligt og har tjent kassen på den måde mange gange ved siden af.
Det er lang vej til 21,- og days to cover med den nuværende omsætning overskueligt.
Ved ikke hvirfor du gå så meget op i short uden at vide så meget om det.
Flot autosvar fra finanstilsynet, betyder i hvert fald du ikke er landet i spam.
På hvilken grundlag har du indrapporteret hvad? Bare mavefornemmelse og skuffelse over manglende stigning?
Strategi
27.10.2022 kl 14:03 3334

Det vet vi svært lite om.
Redigert 27.10.2022 kl 14:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.10.2022 kl 13:33 3334

Sikke en overraskelse, hvor er optrenden blevet af?
Uden støtte af 108.000 til 8,8 i ask ville kursen alerede nu være et helt andet sted.
Slettet bruker
27.10.2022 kl 11:02 3381

Jeg prøver at være realistisk og prøver at lægge frem at sandsynligheden til 30% stigning, 15, 20+++ NOK indenfor uger uden nyheder er meget mindre end de lykkeløse pusher herinde prøver at promovere uden vider grundlag. Ligesom de altid har gjort og kig på kursen.
Så må i jo være smarter end market. Men bevis på det mangler fuldstandig.
Hvis QF aktien ville være så nemt at gennemskue og stigning så klippeklart så ville andre været hoppet med på toget. Det er endnu ikke sket. Og så er spørgsmålet hvorfor mon det?

Slettet bruker
27.10.2022 kl 10:55 3372

Hvem skal dække sig ind, forstår ikke hvad du mener.
Short har allerede dækket sig ind siden April (kig på shortnordic) og har tjent rigtig kassen.
Strategi
27.10.2022 kl 09:59 3424

Selv et barn kan se ubalansen her.
Blir nok stor konkurranse om inndekning, når det starter.
Tvinger seg vel nærmest frem selv.
Slettet bruker
27.10.2022 kl 09:43 3453

Du kæmper en forgæves kamp :-).......er det fordi, at du ønsker at købe aktien billigere, at du er kronisk negativ på QFUEL?
Slettet bruker
27.10.2022 kl 09:38 3451

hold op med a tro. nu skal den ned igen fordi du sagde den skulle op.
Strategi
27.10.2022 kl 09:29 3453

Tror vi skal vesentlig opp i dag igjen, opp mot 10 kr , muligvis over.

Hold på aksjene.
Redigert 27.10.2022 kl 09:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.10.2022 kl 09:27 3461

Vi skal vel i 15 NOK før 20+++ kan komme :-).......og det kommer også!
Slettet bruker
27.10.2022 kl 09:23 3417

hvorfor ikke, du har bare glemt 20+++
Tale op fraktionen har efterhånden kastet rund med kursmål og forventet opgang i flere år. Ikke sket en dyt.
Det er ikke at tale tingene ned, men som sagt, uden FID eller noget bindende sker der ingenting. Med FID skal det nok hurtig op. Og derfor taler jeg QF faktisk op, men på den korte bane, ganske rigtig, ned
Hvis gårsdagens melding ikke kunne bringe kursen op, hvad skal det så være indtil Q3?
Slettet bruker
27.10.2022 kl 08:59 3465

Det er en kæmpe blåstempling og gårdagens melding var særdeles vigtig for QFUEL, uanset hvor meget du prøver at tale det ned.
Vi er snart over 10 NOK igen og det vil ikke undre nogen, hvis vi snart står i 15 NOK meget snart.
Redigert 27.10.2022 kl 09:00 Du må logge inn for å svare
Mr Big
27.10.2022 kl 08:47 3424

Mye sant i det du sier men kursen er for lav etter gårsdagens melding. Vi skal nok opp mellom 14-20 kr igjen før vi venter på nyheter.
Slettet bruker
27.10.2022 kl 08:24 3417

sammen bla bla kunne man efterhånden læse flere gang herinde. Efter first oil, PoC... nu er det opgang, nu virker det, nu er det nu, vi kigger bare fremad, blue sky.
Og hvert gang skulle det være sidste gang man skulle blev skuffet.
Man kan ikke kigge kun fremad, virksomheden har en dna som består også af fortidens minder.
Market glemmer aldrig.
Skive er en eneste cash burn fabrik. Kig på lovet ROI den gang og nu, 2 år forsinket og efter fordobling af prisen, hvordan ser det ud med ROI. Fint nok med positiv cash flow men hvornår kommer hele regnskabet i plus?
Regnskabet kan ikke engang gøres op fordi vi mangler næsten alle parameter.
Om teknologien virker og er lønsomt ved du heller ikke endnu. De er kommet længer end alle andre, det er imponerende, men kontinuerlig drift over flere måneder eller år som ville teste anlægget til dens design er ikke sket endnu. Og indtil i går var melding at linjerne kunne kun når 80% af design capacity som ville have skåret mindst 30% af gevinsten af. Og det ville hafte ikke være ubetydende.
FEED study er ikke ensbetydende med blåstempling. Der er nok selskaber som hafte store planer men som ikke findes længer.
Jeg tror på opgang når FID eller lignende tikker ind. Men indtil den tidspunkt er QF en start up med højt risk/reward. Gårsdagens melding har kun ændret lidt på det.
Strategi
27.10.2022 kl 08:19 3423

Rally for børstaper etter oppdatering
Onsdag gikk Quantafuel-aksjen opp nesten 14 prosent etter en oppdatering fra Danmark. Oslo Børs la på seg 1,1 prosent.
ENDELIG KURSOPPGANG: Onsdag kunne Quantafuel-sjef Lars Rosenløw glede seg over en oppgang i aksjekursen

Alle fire produksjonslinjer ved Quantafuels fabrikk i danske Skive har nå instrumenter på plass for oppvarming med «non-condensable gas» (NCG), noe som vil redusere driftskostnadene betydelig, går det frem av en børsmelding onsdag. Aksjen klatret hele 13,7 prosent til 8,80 kroner.

https://www.finansavisen.no/nyheter/borsoppdatering/2022/10/26/7952083/kraftig-kursoppgang-i-quantafuel-etter-selskapets-oppdatering
Rule
27.10.2022 kl 02:59 3479

bla bla bla bla og:
...We have invested in optimisations of the production process this autumn to ensure we can reach our ambitions for Skive and future plants.

og alle havde jo afskrevet Skive som en cash burning og tabs project og mange har brugt det til at slå tvivl om teknologien overhovedet virkede og m det ka blive lønsomt endda selvom QFUEL gik videre med FEED til Mk-II fabrik. Bøhn har solgt fordi det aldrig kommer til at virke bare tæt på som designet osv. osv.

yes, det har taget QFUEL mere tid end påregnet at få styr på teknologien - TTT - men overtiden er alt sammen fortid - so what...?
QFUEL er på ret kurs og køl, her begynder der at rende penge ind, hvilket er enormt vigtig for deres position, tillid i markedet og finansielle muligheder osv.
Vandalen
27.10.2022 kl 02:15 1853

En kan jo også lure på hvorfor du i denne posten skriver september? Når meldingene fra selskapet skriver tidlig Q4 og Q4. Hvor fikk du September fra?
Vandalen
27.10.2022 kl 01:47 1778

Om jeg forstår deg rett nå, så mener du at november ikke er å regne som tidlig Q4? Kan være enig i at november er mer midt Q4, men det spørs litt hvor en setter delestreken. Uansett vil jeg påstå at en forsinkelse fra tidlig November til slutt november, er ubetydelig for kredibiliteten til selskapet.

For etter dagens melding kjøres linje 1 og 2. videre skal linje 3 testes med normal produksjon i november og linje 4 skal være i normal produksjon innen siste halvdel av november.



Redigert 27.10.2022 kl 01:50 Du må logge inn for å svare
rischioso
27.10.2022 kl 01:23 1623

Det er ikke en påstand men facts. Selskapet har lovet at alle linjer skal bli oppgradert denne høsten for å nettopp kjøre på gass denne høsten og ikke vinteren - det for å kunne gå med overskudd over drifta innen utgangen av dette året - som lovet.

The Skive plant is moving steadily towards completion of all our four production lines with the third production line now in operation. The onboarding of the fourth production line is targeted for early fourth quarter,” says Quantafuel’s CEO Lars Rosenløv.

The third production line is the first heated with gas produced in the pyrolysis process, i.e. NCG or non-condensable gas. The remaining lines will be upgraded this autumn to run on NCG as well.

https://newsweb.oslobors.no/message/566450

* Så sitter vi altså nå på overtid med fasit - ikke 4, men kun 2 er operative på gass ...
Vandalen
27.10.2022 kl 00:32 1641

Ser det er mange her som mener selskapet har lovet å ha alle fire linjer kjørende på intern gass allerede nå, men slik jeg tolker det har de kun lovet at utstyret for drift på intern gass skulle være montert, noe som de nå har innfridd.

«This autumn, all
four reactors at Skive will have the necessary equipment installed for heating
with self-produced gas.»
rischioso
26.10.2022 kl 23:33 1670

RE - Så langt har du vel status som selskapets verste fiende

* Det er ikke jeg, men selskapet selv som er sin verste fiende ved å ikke levere på lovnader og ikke ha respekt for sine egne eiere (aksjonærene) ved å bli stille som i graven istedenfor å melde forsinkelser i markedet så snart de kjenner til det.

Nei, i feighetens navn så velger de heller å gjemme seg frem til de må melde noe som nå fordi de snart vil trenge frisk kapital og da må det viftes med en gulrot i forkant. Dette er jo identisk med hva som skjedde når vi ventet på PoC. Brutte lovnader på rad og rekke over tid hvor de ble stille og først langt på overtid kom de med en melding om at PoC var veldig nær noe som gav økte forventninger med en påfølgende EMI rett i fleisen - det samme vil med største sannsynlighet skje igjen - bare vent og se ...
Redigert 26.10.2022 kl 23:34 Du må logge inn for å svare
Rule
26.10.2022 kl 23:09 1693

Alt sammen fortid. Alle beviserne og track record med egen gas er nu på bordet. Caching. Møntene i kisten klinger...
rischioso
26.10.2022 kl 23:02 1681

Vel, noe måtte jo selskapet komme med i forkant av finansieringsløsningen med tilhørende EMI ...
Folket virker å glemme at lovnaden var alle 4 linjer på gass i løpet av september og fasit ble KUN 2 linjer på gass den 26 oktober - altså nok en skuffelse, en brutt lovnad og småinvestorene sender kursen opp over 10% ...

Det man nå har å se frem til er at dagens nye lovnader blir brutt belønnet med en EMI som sist når vi ventet på PoC - mao, vil man ikke lære så vil man bedras ...
Redigert 26.10.2022 kl 23:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.10.2022 kl 22:52 1653

Du er forkert på det. Købte mine sidste over 10 og har allerede den gang sagt at eneste gamechanger for kursen ville være FID i Q1 eller lignende bindende aftale.
Allerede i slutning af september skrev jeg, at melding om linjerne på NCG er priset ind fordi det kunne forventes, når en linje har allerede kørt på NCG i juni, så hvorfor ikke alle fire.
Rule
26.10.2022 kl 22:08 1709

bingo - jeps, enhver tvivl er fjernet om at vejen tilbage til ATH er banet. Fedt mand. ! ! !
Rule
26.10.2022 kl 22:04 1691

Yes, det er vandvittig gode nyheder. Kjæmpe flot, som perler på snor:
...bringing the operating load from 550 kg/h close to the design capacity of 625 kg/h with high process stability.
---We have also improved the offtake agreement for our products
...our ongoing cost improvement program is moving in the right direction.
....We therefore maintain that positive cash flow from Skive is expected within this year," Rosenløv says.

bravo, bravo og bravo
Mr Big
26.10.2022 kl 22:04 1693

QFUEL er konkurs priset til dagens kurs. Dagens melding viser at de har snudd skuta og fått selskapet på rett vei. Pengene kommer til å renne inn. Her er det bare å kjøpe for billigere blir den ikke.
Rule
26.10.2022 kl 21:55 1678

Uha Donkost - alle dine meldinger runger nu fælt som at banke på en tom tank. Glup. Og vupti forsøger du også at ændre referencen for at pludselig er alle de fantastiske meldinger allerede priset ind (men det er jo en joke at sige om en aktiekurs der priser selskabet som et konkursbo ifht kursmål og tidligere ATH'er), og under nedgangen var de ting argumentet for nedgang og Qfuel vil aldrig opnå noget som helst med Skive osv. osv. osv.
Bulldog
26.10.2022 kl 21:08 1686

Flott melding i dag. BASF betaler høyere pris til Quantafuel. Det er jo først nå volumene begynner å komme. Utfyllende melding som viser at det er en del jobb igjen men selskapet har nå kontroll på veien videre.
Slettet bruker
26.10.2022 kl 19:47 1758

https://investor.dn.no/#!/Oversikt/Direkte/122407

Basf, verdens største kjemiselskap, nedskalerer «permanent» i Europa

Kjemikalieselskapet Basf melder at det vil nedskalere virksomheten i Europa på «permanent» basis, da høye energipriser gjør regionen mindre og mindre konkurransedyktig.

Uttalelsen kommer få uker etter at selskapet åpnet første trinn av et nytt plastproduksjonsanlegg i Kina, der det totalt skal investeres ti milliarder euro, skriver Financial Times.

– Markedet for kjemikalier i Europa har beveget seg utelukkende i feil retning i et tiår, og kraftprisene hittil i år presser verdikjedene innen kjemiindustrien, sa konsernsjef Martin Brudermüller.

Basf er verdens største kjemiselskap målt i omsetning, og har blant et industrianlegg på størrelse med en liten by nordvest i Tyskland. Selskapet produserer alt fra Adblue, et utslippsreduserende kjemikalie til bruk i dieselmotorer, til ibuprofen, et virkestoff i den smertestillende medisinen Ibux.

I løpet av årets første ni måneder brukte selskapet 2,2 milliarder euro mer på gass ved produksjonsanlegg i Europa, enn i samme periode i fjor.

Brudermüller sa at Europas gasskrise, kombinert med strengere EU-reguleringer, tvinger selskapet til å kutte kostnader «så fort som mulig, og også permanent» i regionen.

Han la til at kostnadskuttene var nødvendig for å sikre konkurransedyktighet på lang og mellomlang sikt i Tyskland og Europa.

Uttalelsene kom i forbindelse med selskapets rapport for tredje kvartal, som blant annet viste at omsetningen vokste 12 prosent sammenlignet med samme periode i fjor, opp til 21,9 milliarder euro. 

Overskuddet før skatt falt tilbake rundt en halv milliard euro, til et nivå på 1,2 milliarder euro. 

Brudermüller har tidligere uttalt at handelsblokade mot russisk gass vil sende Tyskland ut i den største krisen siden annen verdenskrig. 

Slettet bruker
26.10.2022 kl 18:39 1808

bitter måske men gamle?
Nogle forstår åbenbart ikke at selskabet i de sidste to år har givet alt for positive udsigter til market. Hvis man er mere til billeder kan man bare kigge på timelines opførelse af fabrikkerne. Fra det oprindelige er intet tilbage, alt er mega forsinket.
Så har jeg fornemmet/håbet efter Kjetil fratræden ville det være slut med det pjat.
Ny CEO postulerede noget med underpromise og overdeliver. Indtil nu har de 0 overdelivered. 0. Og med den stunt i juni hvor linjerne kørte pludseligt på naturgas, sikke en burner.
Og så undres hvorfor market synes ikke godt om selskabet og kursen ikke ræser 30% op på en positiv melding.
Slettet bruker
26.10.2022 kl 18:30 1725

Du kan tro i kirken eller lignende. Den siver lige så stille ned igen som den har altid gjort. Igen og igen indtil FID eller noget bindende med underskrift er på plads.
Melding bekræfter kun hvad var forventet og priset ind. Hvis en linje kørte i juni så hvorfor ikke fire. Spørgsmålet har kun været tiden.
Det eneste spændende er at de er kommet op på næsten design capacity og har genforhandlet offtake.
Alle ønsker sig kursopgang, men dine ønsker er helt ud i hampen.
Hvem skal ud af hvilken motivation købe i morgen eller de kommende dage hvis han/hun kunne købe i dag?
Slettet bruker
26.10.2022 kl 16:54 1798

eller sideværts. Hvem ved