Russisk gass

-sannheten-
GASS 12.10.2022 kl 13:26 1713

Dette er pressemeldt nå :

Putin: - De som vil splitte Russland og Europa står bak Nord stream-sabotasjen
Det sier Russlands president Vladimir Putin under en energikonferanse onsdag. Han kaster nok en gang skylden for sabotasjen av gassrørledningene Nord stream 1 og 2 i Østersjøen mot USA.

– USA kan nå tilby energi til høyere priser, sier Putin.

Han påstår videre fra talerstolen at USA nå kan tvinge Europa til å kjøpe amerikansk, flytende naturgass.

Putin sier videre at det er mulig å reparere Nord Stream, og at dens skjebne bør bestemmes av Russland og EU.

– Ballen er i EUs halvdel.

Presidenten sier videre at Russland er klare for å sende gass gjennom rørledningen som er inntakt, og med et økt volum i vinter.
risksøker
12.10.2022 kl 13:36 1699

Han begynner å bli redd, han blir sittende med gassen sin.
Lollen
12.10.2022 kl 13:50 1675

Blir spennende å se hva EU gjør nå? Åpner Nordstream 2 med tilstrekkelig volum, så går vel gassprisen, LNG prisen og fraktratene for LNG ned igjen vil jeg tro. Nå må EU ha baller til å stoppe all import av olje og gass fra putler, helt til det er et nytt regime på plass
Odi.1
12.10.2022 kl 14:04 1648

Det må ut anbud å fjerne hele driten. Han der har fått nok milliarder til å bygge opp våpen og bedrive diktatur med.
Når han snakker om "EU" og Europa, mener han selvsagt disse Tyskerne , intet annet.
Tyskerne får gå noen runder over hvilke Politikere dem har satt til å styre den smørja si. Der er jo totalt spinn vildt hva dem har holdt på med i de siste ti årene.
Hugoil
12.10.2022 kl 20:35 1528

Lolle: Hvem tror du det var som sprengte rørledningene?
Lollen
12.10.2022 kl 21:03 1476

Putler
Redigert 13.10.2022 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
tapogvinn
12.10.2022 kl 21:16 1459

Det er mulig gassprisen vil falle, men den er allerede lavere enn i sommermånedene - før lekkasjene oppstod.
Lollen
12.10.2022 kl 21:20 1442

Det er nå helst fraktratene på LNG jeg tenkte på da jeg sitter på 10’ Cool ltd aksjer. Ser EU/Germany sier blangt nei til russisk gass anymore 😉 så det ble en ikke sak ganske raskt.
-sannheten-
12.10.2022 kl 23:49 1349

Littegrann utenom, men berører allikevel tema. Sakser fra pressemelding nå :
Oljeetterspørselen vil øke med 2,68 millioner fat per dag, eller 2,7 prosent i 2022, skrev Opec i sin månedlig rapport.

Dette er jo slettes ingen liten økning. Det betyr daglig oljeetterspørsel på ca 102,5 mill. fat. Etterspørselen har aldri
vært så høy. Og konsumet likeså, gitt at denne mengde forbrukes. Noe som skulle tilsi høyere lagerbygging enn normalt ?
Kanskje heller at olje har kommet isteden for bortfall av gass, og kanskje litt bortfall av atom og kull ?

Og mht. gass så virker EU-landene enige om å gjøre felles innkjøp av gass i 2023.

Norge må manøvrere og oppnå en høy gasspris for seg. Europa har altfor lenge fått kjøpet gass fra Norge til nærmest
gi bort priser. Vi må HERETTER MILEVIS BORT fra den praksisen.
Redigert 12.10.2022 kl 23:54 Du må logge inn for å svare
vicktor
13.10.2022 kl 02:21 1288

Jeg mener man bør forhandle med Russland, slik at de kan få levere gass til EU.
De pengene Russland ønsker å få betalt for gassen, bør kanaliseres til oppbygging av Ukraina, som
en krigserstatning. Det burde vært mulig å få til, som et første skritt, for å få slutt på galskapen.
Det kommer nå ganske tydelige signaler om at Russland ønsker forhandlinger og fred.
Vi kommer ganske sikkert til å leve med Russland også i fremtiden og det bor mange mennesker som
ikke ønsker denne meningsløse krigen, også i Russland.


Lollen
13.10.2022 kl 08:27 1179

Viktor, helt helt usansynlig scenario
morgendagen
13.10.2022 kl 09:36 1134

Ja, EU må jo betale for ødeleggelsene Russland har gjort i sinne egne annekterte områder.
Det er jo litt latterlig, jeg ødelegger din bil, så setter jeg krav på den, så forventer jeg at du fyller drivstoff på den etterpå.
Men du har ikke lov til å være sint for jeg har ikke gjort noe gale.
Hugoil
14.10.2022 kl 12:31 920

Lollen skrev Putler
Din aksjeinvestering i Cool er direkte linket til ditt valg av Putin som sabotør av rørledningen. Det andre alternativet reduserer din aksjeinvestering. Så helt uhildet er du vel ikke. Det var kanskje ikke GSI da de la inn bud på HØEGH LNG senhøsten 2019 heller.

en liten, relevNT digresjon:

Bedrag følger bedrag,
tillit til det offentlige vil avta dessto sterkere til fordel for tillit til det private.

They knew the truth, but Pfizer claimed that the vaccine would prevent transmission. They never tested this claim but stated it as a fact. The vaccine was “safe and effective.” Rob Roos released the above statement shortly after Small revealed the sinister truth. “Millions of people worldwide felt forced to get vaccinated because of the myth that ‘you do it for others.’” Roos said. “That turned out to be a cheap lie.”
https://www.armstrongeconomics.com/world-news/corruption/pfizer-never-tested-the-vaccine-against-transmission/

eNS SYN på dette vuil selvfølgelig avhenge sterkt av om man eier aksjer i Moderna eller ikke.
Redigert 14.10.2022 kl 12:31 Du må logge inn for å svare