$$$PPPGGGSSS$$$ "Være inne når datoen lekker"

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
13.11.2022 kl 13:07
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 13.10.2022 kl 21:47 332566

Når lekker datoen?
🍌 Bananas når slepet starter 🍌


...

Rekenroll

I dag kl 11:1499

Vangard i full gang med jobb i Angola ryktes om storkontrakt med Eqinor, Viktory startet opp skal til Odese for verksted på nyåret for siste finpuss for å få skipet i full jobb. Ligg unna salgsknappen folkens.


Redigert 13.11.2022 kl 12:45 Du må logge inn for å svare
Platinum365
26.10.2022 kl 21:48 5229

Ser på presentasjonen, helt fantastisk, liker superlativene som benyttes.
Slettet bruker
26.10.2022 kl 21:48 5249

Tar meg selv i å smile både i passende og upassende situasjoner.
Dagens fantastiske tall og presentasjon viser at alle drømmer i Pgs land vil gå i oppfyllelse. ATH!
Redigert 26.10.2022 kl 21:51 Du må logge inn for å svare
Obxserver
26.10.2022 kl 21:56 5181

Var det Carnegie som sa PGS var i top 5 klassen? Etter dagens presentasjon har de i alle fall i mine øyne rykket til gullplassen. Haussing?,,,, det får ris, longsit og svensken ta seg av fremover. Jeg COOL*er ned med nnnnHORA*m idag.
oddone
26.10.2022 kl 22:04 5095

Hva blir startkurs i morgen? En dipp etter startkurs, eller har robotene blitt reprogrammert til opptur?
Tenker man må opp 0,25-0,50 på dagens sluttkurs for å få tilslag på kjøp...
Londonmannen
26.10.2022 kl 22:25 4954

Trodde kanskje kursen skulle gå mer enn det den gjorde i dag. Ufattelig at man fortsatt kan handle PGS på 6-tallet etter det som er blitt sagt og presentert i løpet av dagen.
De siste månedene har det tydeligvis vært en del usikkerhet i markedet i hvilken grad PGS skal klare å håndtere gjeldsberget. Og det med god grunn. Dette er en vesentlig faktor som har lagt en betydelig demper på kursutviklingen. I tillegg er det blitt en del usikkerhet rundt kontraktstildeling i Brasil.

Men i løpet av dagen har ledelsen bidratt til å avdramatisere gjeldssituasjonen. En overraskende stor del er nedbetalt, de har USD 50 mill som de ikke har hatt behov for å trekke på så langt. Og de opplever en betydelig økning i etterspørselen etter late sales. NPR vi samtidig vet at UK har åpnet over 900 blokker for leteboring, og at PGS har et velfylt arkiv av seismikkdata som dekker mesteparten av disse blokkene, så skjønner man at inntektene fra late sales i Q4 kan bli eventyrlige. Derved burde gjeldsspøkelset være jaget på dør.

Følgelig burde investorene utvist en langt større appetitt på PHS enn hva realiteten ble i dag. PGS fremstår som en meget sikker bet de kommende årene og sannsynligheten for at PGS skal lykkes og i løpet av å nå ny ATH har steget betydelig.

At kursen stiger videre i morgen er jeg rimelig sikker på, men om det virkelig løsner, ja er jeg mer usikker på. Egentlig betyr det fint lite, kursen vil mangedoble seg fra dagens nivå i månedene som kommer.
Slettet bruker
26.10.2022 kl 22:42 4830

Slettet bruker skrev Wow! Bare Wow!
Dette var så j.. fortjent ass, etter all kjøringen siste tid, først av FED og co, så Møllersekken, salgsignal første side, analyse før selve dagen osv. Om Peggy har 9 liv, så har Peggy aksjonærene det og😅.Hadde brytet over 8 idag hvis ikke.. To helger siden på hytta, surt! . Men! positiv med forumet ,med gjengen, uansett .. Skal visst ikke ha venner i børsen sies det, men som Hvalross skrev tidligere , Peggy venner, grattttis🥳💪🏼🦬… .. Litt støy med europeisk rentemøte og FED neste uke, blir bare blås i forhold til stormen vi har vært gjennom, så nordover mot GAMLE HØYDER, 80 innen 2025, tiden flyr jo s😉🥳💪🏼.. Nå må det mobiliseres noen tenner , hentes fram en svigermor , rappes en bunad.. Og PS! PU er savnet
Slettet bruker
26.10.2022 kl 22:59 4702

Så enig, så enig!!

Det er også litt funny hvor mange kallenavn vi har klart å skape på dratil tryne Bølleløkken og vennene hans.
Kjenner blodet mitt bruse slik den gjengen der får lov å holde på!
ELMARIACHI
26.10.2022 kl 23:00 4712

Fascinerende å lese DNBs oppdatering fra i ettermiddag med tittelen Winter is always coming. De anser ingenting endret, kaller cash genereringen en one-of (We believe this cash flow has been mostly supported by abnormally high transfer fees and that underlying late sales have remained muted) og forventer kapitalbehov på 200MUSD. Opprettholder selg og kursmål 4.
Slettet bruker
26.10.2022 kl 23:02 4707

Enig dette var tross alt en meget etterlengtet og fortjent opptur👍🏻😀🚤🚤🦅🦅 Alle de gode aksjonærer med mange og trettelig innslag om ho Peggy. Kunnskapsrik med godt humør og med mye humor. Grattis til alle og måtte vi alle aksjonærer få en rik og gledelig reise gjennom mange Q de neste par år. Utbytte er oppnåelig samt god kursstigning som fyller opp alle kontoer 🚤🚤🦅🦅 Hurra for Ledelsen og ho Peggy 😀
Slettet bruker
26.10.2022 kl 23:12 4603

Brasil jobben her helt sikkert i boks mtp presentasjonen 1 mnd tid tilbake. På lik linje med Afrika jobben som ikke ble børsmeldt før denne uka
Slettet bruker
26.10.2022 kl 23:15 4572

omfg 🙈😂 kødder du?!
Nå lo jeg godt av DnB. De var visst ikke ferdig med å kjøpe.
Slettet bruker
26.10.2022 kl 23:26 4535

Blir kvalm av de svina der, hamstrer med begge henda. Tankegang som kjeltringer. Treffer jeg noen av de, vil jeg slite med å holde kjeft.
En God dag, og bedre skal det bli
oddone
26.10.2022 kl 23:31 4485

"Market making" fra Dnb slik at deres store kunder - eller Dnb selv - kan kjøpe rabbaterte PGS aksjer.
Analyseavdelingen i Dnb, aka "Minitrue"
Tyrkman
26.10.2022 kl 23:40 4432

Købte op løbende i MSEiS men de fleste købte jeg til 1,65 så +500% hvor jeg solgte halvdelen lige inden konverteringen til TGS ikke fordi jeg ikke har tiltro til TGS men udelukkende for at sprede risiko lidt mere. Jeg har fortsat mega meget tiltro til Seismik hvorfor jeg nu sidder tungt i både PGS og TGS. Det er et at de områder der (med mindre himlen falder ned) vil stige markant på sigt. Eneste sektor som er tilknyttet olie og gas som endnu ikke har høstet gevinsten. Folk har tøvet med at købe op pga. tidligere performance men har glemt at vurdere hvad nye tider bringer ifht. bedre margin og et stort efterslæb i investeringer. Jeg var lidt bekymret for gælden men det er forsvundet som dug for solen efter de har vist de kan lave solidt overskud og nedbetaling af gæld. Det vil kun blive bedre. Er også sikker på at Carbon capture bliver stort og det vil også kræve deres service. Selskabet er derfor helt grundlæggende værdisat for lavt målt ifht. fremtidsudsigter. Har fuld tillid til at ledelsen nok skal køre den hjem de næste år 🤑
Redigert 26.10.2022 kl 23:44 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
26.10.2022 kl 23:41 4543

he, he. Hvorfor er jeg ikke overrasket? Klart DnB har behov for å tilfredsstille kundene sine og bidra til at de får riste maksimalt av småinvestorene ut av PGS før den virkelig tar av.

Her går ikke DnB av veien for å snakke ledelsen i PHS midt imot og nærmest påstå at ledelsen i PHS farer med løgn og bedrag. For mener DnB at regnskapene til PGS er feilaktige, at selskap ikke har evnet å redusere gjelden i den grad de de facto har gjort? Er det behovet for late sales ifm UK sin utlysing av 900+ blokker som ikke stemmer? Er det ledelsen som hevder at ratene bedrer seg uke for uke som er feil? Eller at antall seismikkskip er redusert fra 60 i 2008 til 15 i dag som er feil? Eller tror analytikerne hos DnB at det ikke vil bli behov for seismikk i årene som kommer?

Joda, jeg skjønner der råtne spillet til DnB og må le godt når de hevder et kursmål på kr 4,-! Er det mulig å være så stokk stein dum å tro at markedet skal gå på en slik finte? Dem som selger PGS aksjer etter denne presentasjonen har kun seg selv å takke.
rischioso
26.10.2022 kl 23:45 4713

DNB gjorde det samme med FRO for snart et 10-år siden siden med sitt kursmål 8nok. Husker godt jeg tok en inngang på 16 og i løpet av noen måneder stod kursen i 32 og DNB's kursmål på 8 forble uendret - mao, så mye var det kursmålet verdt og siden den gang har jeg ikke tatt kursmål fra DNB på alvor ...
ELMARIACHI
26.10.2022 kl 23:55 4665

For å supplere litt så forventer DnB en salgsvekst på 2% fra 22 til 23 (etter å ha nedjustert salg 22 med 1% etter dagens presentasjon) mot en EBITDA reduksjon på 8 % år over år som følge av kostnadseskalering.

Lurer på om om ikke DnB har glemt å betale på sitt Microsoft 365 abonnement eller har en #N/A et sted i regnearket.
Slettet bruker
26.10.2022 kl 23:57 4670

PHIL OIL opp 4,75 prosent i kveld, olje opp 3 prosent. Kan bli en fin dag i morgen🚀🚀🚀
Alejandreuta
27.10.2022 kl 00:25 4543

Har også nå sett presentasjonen for andre gang og har aldri følt meg tryggere enn at min største posisjon hviler trygt i Rune og Gottfred sine hender. Ikke et sted vaklet de eller var nølende. Fikk også mye bedret forståelse av hvordan PGS jobber med anbud, multiclient osv. CCS er en ting, men at de står så støddig når de forklarer at investering i Multiclient er en selvfølge da det er en naturlig del av den daglige driften. Ikke minst vil CCS også stå for økende multiclientrevenue. Ingen tvil om at det kommer gode store kontrakter utover nå, det lå mye mellom linjene der. Et spørsmål jeg stiller meg er hvordan TGS skal klare å vedlikeholde biblioteket sitt med tilfredstillende kvalitet når kontraktsprisene, går opp, prefunding går opp, nye forretningsområder for seismikk samlet i New Energy som meget mulig vil skje på helt andre geografiske områder enn der hovedfokuset på nåværende bilbliotek er. Phew lang klønete setning. Spørsmålet mitt er altså hvordan skal TGS holde tritt uten stål på vannet??? Og jeg er heller ikke i tvil om at PGS vil bli den store vinneren i en vinnende sektor for de neste årene. Nettopp på grunn av flåtens effektivitet og råskap samt en meget dyktig og rå ledelse. Her skal det akkumuleres mer gjennom 2023! Qed...
Redigert 27.10.2022 kl 00:31 Du må logge inn for å svare
rischioso
27.10.2022 kl 00:31 4527

RE - Spørsmålet mitt er altså hvordan skal TGS holde tritt uten stål på vannet??? Og jeg er heller ikke i tvil om at PGS vil bli den store vinneren i en vinnende sektor for de neste årene. Nettopp på grunn av flåtens effektivitet og råskap samt en meget dyktighet. Qed...

* Du svarte vel egentlig på spørsmålet selv .. ;)
Alejandreuta
27.10.2022 kl 00:32 4558

Best å svare selv så man får de svara man vil ha... :-)
oppturen
27.10.2022 kl 00:47 4624

La dere merke til forklaringen rundt ordrebok og ledige skiosmåneder.
« vi sitter med jobber som er overveiende sannsynlig å få som vil dekke alle ledige skipsmåneder i Q1 og faktisk de fleste i Q2 også « og etterfulgt av « kontraktene er gjerne avtalt flere uker før signering og offentliggjøring, så her ligger et etterslep» og « vi er svært komfortable med arbeidstildelingen i Q1»

You do The math !
rischioso
27.10.2022 kl 00:55 4604

Ja, og vanskelig å ikke være enig - og det i begge svarene. Sagt på annen måte, skal man være sikret mange og harde pakker under treet til jul så tar man et lodd eller tre - her og nå ... ;)
Redigert 27.10.2022 kl 00:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.10.2022 kl 01:19 4556

Resten av året ser jeg som en eneste lang ballongferd! 🦄🌈
https://youtu.be/HDe5AOZaTnY
rischioso
27.10.2022 kl 01:30 4560

Som ballongen som med aksjekursen ... ;)

https://www.youtube.com/watch?v=DHOrJhDIjW4
Slettet bruker
27.10.2022 kl 01:40 4580

👌 det wobbler litt og spretter rundt forbi, men vil jo helst gå godt
https://youtu.be/MdIFKmhM5hg
Slettet bruker
27.10.2022 kl 02:53 4561

Olja 95,83 nå 02.52 på oilprice.com

Aj aj for en dag det fort blir ...
Slettet bruker
27.10.2022 kl 07:02 4249

Vi har en lang strong olje syklus fremfor oss, har akkurat startet.

Det internasjonale energibyrået (IEA) ser nå en global oljeetterspørsel på 102,4 millioner fat pr dag i 2030, fallende til 102,1 millioner i 2050. Til sammenligning var det i 2021 en oljeetterspørsel på 94,5 millioner fat pr dag.
Det fremgår av stated policies-scenarioet i 2022-utgaven av IEAs World Energy Outlook-rapport, publisert torsdag.

Pgs
Det største nyheten i rapporten var ifølge Sparebank 1 Markets kontantstrømmen fra drift på 178 millioner dollar, som var godt over meglerhusets estimat på 124 millioner dollar, noe som førte til at netto gjeld på 747 millioner dollar kom inn under meglerhusets estimat på 805 millioner dollar. PGS skriver at de er godt posisjonert for å gjennomføre en refinansiering i første halvår 2023.

"Med gjelden til PGS som handler på 92, som tilsier en avkastning på nær 19 prosent, er det åpenbart veldig positivt hvis PGS er i stand til å redusere mengden av millioner dollar selskapet trenger for å rullere frem i første halvdel av 2023", skriver Sparebank 1 Markets.

Fearnley Securities noterer at PGS er fullbooket for resten av 2022 og begynner å bygge en sterk base for 2023, og ble også imponert over kontantstrømmen i kvartalet


Godt man har satset på rett seismikk selskap
https://www.finansavisen.no/nyheter/oljeservice/2022/10/27/7951812/svakere-driftsresultat-for-tgs?internal_source=sistenytt
Redigert 27.10.2022 kl 07:31 Du må logge inn for å svare
Kontur
27.10.2022 kl 07:44 4025

Flott at vi nå er enige her på fora og kan konsentrere oss om fakta fundamentalia.
La oss anta at de fleste som driver innen aksjehandel og verdipapirer ser det samme som oss, hva vil det bety? Jo en antatt voldsomt hyggelig opptur for PGS aksjen fremover hele kommende år. Jeg vil tro at verdiene vil strømme inn og ser for meg ny topp frem imot Q3 2023. I mellomtiden skal stadig flere skip mobiliseres og stadig flere kontrakter vinnes.
PGS blir storebror innen seismikk på Oslo Børs. Strategien med å ha moderne stål vil nå lønne seg big time.
Opec + har sagt sitt de vil ha oljeprisen opp. Biden må innen 3 uker begynne å fylle de strategiske lagrene igjen som nå kun er halvfulle. Olje og gassprisen vil igjen stige.
Kjøp PGS (Shelf er mitt riggbett)
Matros
27.10.2022 kl 07:45 4080

Tgs tallene bekrefter at all prat om sterk oppgang i seismikk, er umulig å se i tallene. Selskapet har i lengre tid skrytt av positiv kontantstrøm, men denne har kun vært der fordi de ikke har investert i bilbloteket hvor de bokførte verdiene har fall kraftig. Dette kvartalet økte investeringene og den fri kontantstrømmen nesten forsvant. I likhet med mange andre skjønner jeg ikke hvorfor ikke seismikk salget øker, fordi aktiviteten øker i alle andre deler av verdikjeden. Så lenge jeg kan kjøpe billige riggaksjer i usa og shelf drilling i Norge hvor ratene har ekplodert, uten at kursene gjenspeiler dette, så foretrekker jeg heller å investere i disse. Alt for tro, og alt for lite facts i seismikk. Odfjell technology er også en no brainer med PE 3 neste år.
Bennyfyfasan
27.10.2022 kl 08:01 3952

Jeg har virkelig lurt på det valget av Biden med tømming av oljelagre. Burde han ikke startet det senere - dvs for 1 mnd tid siden? Da har han nådd mellomvalget med det, samt kunne gjort det utover vinteren. Nå vil det være slutt rett før vinteren kommer igang. For oljerelaterte aksjer blir det jo en perfekt storm....
Slettet bruker
27.10.2022 kl 08:17 3839

Fordi han var heller opptatt av å ivareta den berømte "kjøre sesongen" i sommer og mot valget.
Komodo
27.10.2022 kl 08:17 3970

Sitat: "Så lenge jeg kan kjøpe billige riggaksjer i usa og shelf drilling i Norge hvor ratene har ekplodert,"

Har ratene for rigg eksplodert?
Matros
27.10.2022 kl 08:30 3825

Med et brak….passert 140 000, se siste borr kontrakt…..pang
Slettet bruker
27.10.2022 kl 08:30 3866

Hva må gjøres før de kan drilling? Jo de må ha seismikk over området. Derfor er det seismikk som eksploderer før drilling. Det som er enda bedre er at PGS har seismikk over store områder allerede, så de kan eksplodere enda raskere…. Drilling kommer, trikset er å finne tidspunktet fra Seismikk til drilling.. lykke til
Slettet bruker
27.10.2022 kl 08:32 3895

Som er noe av det samme som PGS har nå og som skal videre opp .. så pang
Matros
27.10.2022 kl 08:36 3909

Det VAR sånn, men ikke lengre. Riggmarkedet er utsolgt, spesielt for Jack ups, men dette er drevet produksjonsboring, ikke lete boring. Lete boring utgjør under 10 pst av riggettersoørselen, så det er helt logisk at rigg går før seismikk.
Slettet bruker
27.10.2022 kl 08:43 3829

Joda jeg følger med i Rigg også, holder på med egen rigg løsning som kan settes på en anchor handler med DP for drilling på grunne områder…. Er vell så mye behov for seismikk og drilling fremover så de går nordover hand i hand👌
HP17
27.10.2022 kl 08:44 3869

Ingen tvil om at det er PGS en skal sitte med i porteføljen i tiden fremover.
PGS står foran en reprising og en langvarig opptur. Q3 og presentasjonen i går bekrefter dette.