$$$PPPGGGSSS$$$ "Være inne når datoen lekker"

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
13.11.2022 kl 13:07
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 13.10.2022 kl 21:47 333593

Når lekker datoen?
🍌 Bananas når slepet starter 🍌


...

Rekenroll

I dag kl 11:1499

Vangard i full gang med jobb i Angola ryktes om storkontrakt med Eqinor, Viktory startet opp skal til Odese for verksted på nyåret for siste finpuss for å få skipet i full jobb. Ligg unna salgsknappen folkens.


Redigert 13.11.2022 kl 12:45 Du må logge inn for å svare
Normalone
11.11.2022 kl 17:56 10994

Rischioso - det du holder på med er for meg helt ufordragelig og i beste fall etisk forkastelig. De her såkalte daglige "analysene" dine er helt intetsigende. Du skriver følgende tidligere i DAG;

"Det er ikke kun snakk om det tekniske at den er svak - vi snakker også om rundt hele 300m nye aksjer som skal ut i markedet i tiden fremover og det vil ikke gå ubemerket hen noe som vil føre til at tyngdekraften slår inn - det er ikke snakk om hvis, men når ..."

Hvordan kan du SAMME DAG kjøpe deg inn NÅR du mener TA er svak og at du er ikke er i tvil om at tyngdekraften slår inn??

Siden du tydeligvis sliter med hukommelsen- vil du jeg også skal trekke frem alle de andre innleggene der du skriver om Brazil kontrakten, gjelden og all annen elendighet som er i PGS? Det ene er at innleggene dine har null verdi (ogsom sagt er helt intetsigende) - men skjønner du virkelig ikke selv at dette bare blir patetisk?? Du må selvfølgelig mene at PGS er et helt håpløst investeringscase og skal falle - men i det minste vær tro med dine vurderingerer, og ikke opptre som en schizofren der du i løpet av samme dag kan skifte meninger/argumentasjon opp til flere ganger (uten at det er noe materielt som har endret seg).
rischioso
11.11.2022 kl 18:07 10938

Jeg står 100% for det jeg har skrevet - alltid og er kjent for å ha hukommelse som en elefant så ingen sleivspark her i gården ... ;)

Jeg har ikke handlet (ferdig), så langt der i fra og kun knappe 20%, Jeg må da få lov til selv å velge utgangspunktet for plukkingen. Jeg vil ikke bli overrasket om vi får en dupp under 6,7, men en plass må jeg begynne og plukke så får tiden vise om det var innertier, litt tidlig eller litt sent - verken mer eller mindre og i alle fall ikke ufordragelig om du trekker ut alt du har feiltolket i ditt siste innlegg for du tenker long og jeg er i kategorien trader og må av samme grunn forholde meg til litt andre og mer kortsiktige faktorer enn rene longere gjør - en liten men viktig forskjell ... ;)
Redigert 11.11.2022 kl 18:16 Du må logge inn for å svare
china
11.11.2022 kl 18:11 10910

Det som er mest skremmende er at dere sitter hele døgnet inkl helger og fabler om den ene teorien etter den andre. Snakk om å kaste vekk tid. Det blir som det blir! God helg.
rischioso
11.11.2022 kl 18:23 10840

Det er en sannhet med visse modifikasjoner. Som longer og kun bevæpnet med håpet så blir det gjerne som det blir for da vil utviklingen være overlatt til tilfeldighetene, MEN for andre som ikke er kun long - altså rene tradere eller longere med en trader-pott så er det alpha omega å være på hele tiden og pleie trader posisjonen for viss ikke så ender det ofte opp med at man enten må ta tap eller overlate utviklingen til håpet og dermed ender opp med å bli en (ufrivillig) ren longer - noe sikkert flere kan kjenne seg igjen i ... ;)
Redigert 11.11.2022 kl 18:41 Du må logge inn for å svare
Piloten
11.11.2022 kl 18:23 10831

En trader som argumenterer fundamentalt for aksjen dag 1 og fundamentalt mot aksjen dag 2. Bare tullball. You cant have the cake and eat it too...:)
rischioso
11.11.2022 kl 18:29 10803

Når man diskuterer både med longere og tradere på en og samme tråd så kommer man ikke utenom det fundamentale. Om du ikke klarer å skjønne dette og samtidig er long så kan det være en ide å ikke være fult så aktiv på tråden og i alle fall ikke følge aksjekursen fra dag til dag - mao, epler og pærer er begge frukt, men de er allikevel forskjellige ... ;)
Normalone
11.11.2022 kl 18:40 10739

Rischioso - det er det verste, at du faktiskt står 100 % inne for det du skriver og ikke skjønner hvorfor folk reagerer. Dette har ingenting med om enn er long eller trader, eller er positiv eller negativ til en aksje, eller hvilke faktorer en legger vekt på - men om en rent faktisk mener det en skriver.

Du gir i det ene øyeblikket utrykk for noe som tilsier at en ALDRI bør investere i selskapet, ihvertfall ikke i dag, så går det noen minutter så har du kjøpt deg inn. Hvis det er slik at du står 100 % for det du har uttrykt i dag, og mener opriktig det du skriver, blir det helt meningsløst å kjøpe seg inn samme dag - uavhengig om du trader eller er long. Du har jo i dag hevdet at den både er teknisk og fundamentalt svak - men kjøpe aksjer gjør du...Patetisk! Jeg står 100 % inne for at oppførselen din på HO er ufordragelig og etisk forkastelig - fordi du bevisst forsøker å villede ved bl.a. å gi, i beste fall upresise opplysninger (ref f.eks feil størrelse på gjelden), er bastant på ting du tydeligvis ikke har grunnlag for å være og snur argumentasjonen tvert avhengig av om du er inne eller ute. Skjønner du fortsatt ikke hvorfor så mange reagerer?
Slettet bruker
11.11.2022 kl 19:02 10632

« Når en prater både med de som er long i aksjen og samtidig med de som er inne kortere tid i aksjen, da må men innta ulike roller og ulike syn vedr. Aksjen slik at ulike poeng kan komme frem her, sier en kjent skikkelse her inne. Så da forklarer jo det litt sprikende personlighet egentlig. Det betyr at vi som ikke skjønner det, egentlig burde holde oss borte fra dette fora» , det blir litt for komplisert å forstå for vanlige som enten er bare det ene eller bare det andre (kort/long) alt dette er sitert fra en kjent skikkelse på tråden.
Jeg er i alle fall «kort» akkurat på dette området 😅 Uansett til alle korte og lange og de med begge delene innabords, Go Helg 🚢🚢🦅🦅
Redigert 11.11.2022 kl 19:03 Du må logge inn for å svare
rischioso
11.11.2022 kl 19:12 10583

Vi behøver ikke være ufine - det går fint an diskutere uten å være det. Setter pris på gavmildhet, men ikke når det kommer til sjenerøsiteten din knyttet til uhøflige superlativer ...

Om vi tar et steg tilbake, puster dypt inn og ut noen ganger så skal jeg kort forklare deg rammene for hvordan jeg tenkte. Jeg sa når vi fikk emien slengt rett i fleisen at vi ikke helt kan ta alt det selskapet sier for god fisk for kort tid før emisjonen så meldte selskapet at gjelden ikke ville bli en utfordring og kort tid etterpå viste det seg at den var en utfordring allikevel - derav kriseemien ...
Jeg sa også at kursen med største sannsynlighet skulle ned til eminivået og det til sterke protester fra alle de som mente at vi veldig snart skulle til 2-sifret....

Mange refererte til at emien satt på 3,7 gikk til 8,87 - ja, det gjorde den, men det betyr ikke at det samme ville skje hver gang fordi ved 3,7 så var selskapet ekstremt feil_/underpriset og når denne emien ble satt på 6,7 så var ikke caset underpriset på samme måte med dagens status i minnet - dette sett i sammenheng med at kursen kort tid etter stod i over over krona over emi-nivået i tillegg kom skuffelsen over emien hvor det også ble meldt at 15m aksjer var lånt ut. Summerer vi dette så burde det ikke være noen rakettforskning å skulle skjønne hvilken kortsiktig retning kursen skulle ta - topper vi dette med TA så burde det i alle fal ikke ha vært det ...

Hva skjedde - jo kursen er nå nede rundt emi-nivået akkurat som jeg så for meg og da bestemte jeg meg for så smått og begynne plukkingen noe jeg delte og noe jeg er i min fulle rett til å gjøre nettopp fordi kursen kom dit jeg mente den skulle.

Så hva er da problemet ? At jeg delte dette og dermed gav andre muligheten? Er jeg ufordragelig og patetisk fordi jeg fikk rett? Hvis så er jo dette så misforstått som det kan få blitt for forumet er vel til for å dele med det formål å hjelpe hverandre til å ta de beste avgjørelsene og når det skjer så er det altså etisk forkastelig i følge deg. Ble det slik fordi du har inntatt en forutbestemt mening om det jeg deler og at du selv derfor ikke benyttet anledningen og ble med ned?
Skjønn det den som gidder - jeg kan i alle fall ikke ta den slags på alvor ...

God helg så prøver vi igjen med blanke ark på mandagen - i alle fall vil jeg gjøre det for det er no hard feelings fra min side - ikke riktig ennå ... ;)
Redigert 11.11.2022 kl 19:30 Du må logge inn for å svare
Normalone
11.11.2022 kl 20:01 10377

Ja - jeg reagerer kraftig på oppførsel der en helt åpenbart er falsk og snur sin argumentasjon alt etter om en er inne/ute i en aksje (uten at noe har endret seg). Jeg har uttalige eksempler jeg kan dra frem Rischioso - både fra denne tråden og andre tråder der det helt klart ikke er samsvar mellom meninger/synspunkter og handlinger. Det at du nå i tillegg i ditt siste innlegg igjen kommer med masse svada - og forsøker å fremstille deg selv som en hvit ridder gjør det bare enda mer patetisk. Vi kan gjøre det enkelt (så får du gi beskjed om du vil jeg skal finne fremme flere innlegg) - du skrev i dag kl 12.52 følgende;

"Det er ikke kun snakk om det tekniske at den er svak - vi snakker også om rundt hele 300m nye aksjer som skal ut i markedet i tiden fremover og det vil ikke gå ubemerket hen noe som vil føre til at tyngdekraften slår inn - det er ikke snakk om hvis, men når ..."

For en trader bør det tekniske være førende - og her mener du at aksjen helt sikkert ville falle (ikke spørsmål om hvis men når). I tillegg har du ytret deg flere ganger i løpet av kort tid om det fundamentale og at vi er i den øvrige del av din såkalte tradingkanal som heller ikke, hvis målsettingen din er å være den hvite ridder og hjelpe oss andre til å ta gode beslutninger, kan være tvil om at en ikke bør gå inn i PGS. Når du da bare noen timer senere - uten at noe har endret seg - sier at du har kjøpt deg inn er det ingen tvil om at hele hensikten med alle de negative innleggene er å påvirke andre til å selge for at du skal få en bedre inngang. For hadde du virkelig ment det du skrev kl 12.52 ville du aldri kjøpt deg inn. Den slags oppførsel er for meg ufordragelig og etisk forkastelig - og jeg har null tiltro til det du skriver og tar absolutt ingenting av det du kommer med på alvor.







Redigert 11.11.2022 kl 20:04 Du må logge inn for å svare
jaroas50
11.11.2022 kl 20:11 10318

Har ikke noe å si for kursen selv om PU er tilbake, husker jeg ikke feil så han heller ingen skyer på himmelen før 12 kroner for 2-3 mnd siden. Bruk av TA på PGS i nåværende periode er bortkastet tid
Redigert 11.11.2022 kl 20:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.11.2022 kl 20:24 10257

He he..

Der tok du ekstremt feil. Men du har kanskje ikke tilgang til PGS Investor. I motsetning til deg og har jeg dokumentert alt. Det er nettopp sånne som deg som gjør at jeg ikke gidder. Knotehue...
SjonkelRolf
11.11.2022 kl 20:25 10252

Ufordragelig er absolutt passende.
Viktig å sile ut slik støy.
Slettet bruker
11.11.2022 kl 20:48 10140

Du trenger jo ikke trolle og komme med piss til Per Ulv fordi om. Er ikke hans feil at aksjen er så ekstremt manipulert.

Man kan treffe 100% blink på teknisk guiding en dag, også bomme totalt dagen etterpå fordi Halvorsen spyr ut 20mill aksjer i det skjulte og Møllerløkken griner i media om gjelda

Jeg og mange flere setter stor pris på PU sin kunnskap og bidrag, håper han fortsetter med det :)
Dag Linnom
11.11.2022 kl 21:18 10017

Er det noe her som handler om aksjen PGS her. Tenker på kursmål, utvikling og hvorfor jeg bør eie denne.
Slettet bruker
11.11.2022 kl 21:37 9926

Hentet fra artikkel i Bladet «kapital» i dag :
«Oljeservicesektoren mot nye historiske topper
Tredjekvartalsrapporteringen har gitt ytterligere bevis for at hele oljeservicebransjen står foran en frisk industriopptur. Investorer som neglisjerer sektoren vil tape betydelige avkastningsprosenter, ikke bare for inneværende år, men også i tiden som kommer, spår vi. «

I den settingen og med gryende aktivitet med carbon lagring på havbunn, mineraler på havbunn, underinvestering i leting av olje og gass, overvåking av felt, havvind og seismikk i forb. Med plassering osv, Pgs har et stort bibliotek med seismikk på felt som skal bygges ut,som er verd noen milliard, Så mtp at veksten starter nå, så er min mening at aksjen skal øke i verdi …
Du får vurdere innspillet ….. ☺️
Og ferskeste kursmål fra Pareto er på 12kr ……..
Redigert 11.11.2022 kl 22:08 Du må logge inn for å svare
Gottmos
11.11.2022 kl 23:57 9486

Läs upp dig och skaffa egna uppfattningar.
Finns otroligt mycket information och goda länkar kopplat till PGS
Denna tråden är insyltad av personer som köper och säljer aktier och sedan ger goda råd efter sin egen plånbok.
Dessa nick hittar man oftast när aktien går ned.
Om du går tillbaka i historien på forum och läser finns det vissa exemplar på detta.
Är själv inne med några årslöner och provar öka varje vecka.
Köp lite i taget och följ kursen uppåt.
För jag TROR den ska uppåt.
Lycka till 🔥
rischioso
12.11.2022 kl 05:39 9170

Greit at du kanskje hadde en dårlig dag, at du er gretten og gjennom det blir ufin - litt barnslig kanskje, men ok - litt må man jo kunne tåle noe jeg har erfart etter over 14 år her på forumet så jeg skal ikke henge meg for mye opp i det for denne gang.

Det som der i mot ikke er ok er at når du inviterer til en diskusjon ved å spørre samtidig som du selv svarer, er dømmende og kommer med en ufin konklusjon før jeg har fått svart - da kan du heller ikke forvente verken en god diskusjon eller svar på spørsmål, men jeg skal svare deg (igjen) litt mer utfyllende hvorfor jeg valgte å starte plukkingen akkurat i dag siden akkurat det virker å ligge i bunn - ikke fordi du fortjener det, men fordi du kanskje vil kunne forstå og ikke minst så kan det være av en viss verdi for noen andre der ute.

Ja, jeg har sagt at det tekniske har svekket seg den siste tiden i en kombo med skuffelsen over emien og utlån til short og av samme grunn har kursen falt over krona ned til et lavere trading intervall hvor jeg løpende har påpekt flere scenarioer i forbindelse med den midlertidige nedgangen fra kursen befant seg i intervallet 7-8nok.

(1) At kursen mest sannsynlig skulle ned til eminivået (6,7)
(2) At den midlertidige nedgangen har en mulig større fallhøyde enn kun ned til eminivet fordi teknisk så befinner eminivået seg i det øvre sjiktet av det lavere trading intervallet (5,5 - 7)
(3) At det samtidig kan være en risk for at støtten på 6 vil testes.

Dette henger jo naturlig sammen og nå som kursen falt ned til rundt eminivået så valgte jeg å begynne plukkingen for jeg skal ha en del og en plass må jeg begynne og da er det naturlig at jeg begynner når kursen har nådd det første av flere nivåer jeg i utgangspunktet så for meg skulle nås og plukket rundt 20% ved 6,8 fult klar over at risken er til stede og det begge veier - at kursen kan duppe litt til hvor jeg da vil fortsette å kjøpe på veien ned om så skjer alternativt at det tikker inn noe triggende som vil føre til at jeg må løpe etter for å kjøpe resten og av samme grunn ser jeg viktigheten av så smått ha startet plukkingen her.
I tillegg så noterte jeg meg at under handelsdagen virket det å være liten salgsvilje rundt dette nivået noe som førte til en langt lavere dagsomsetning ved nedgang noe som igjen bidrar til å styrke det tekniske og på toppen av dette så viste futtene over dammen styrke både i pre markedet og etter åpning noe som vil kunne bidra til en flat til fin dag på OSE på mandagen og fr et trader perspektiv så er det viktig - mao, mye man kan lese ut av dagens handelsdag om man vet hva man skal se etter - for andre så vil det da virke rart siden man går rundt i troen om at ingenting har endret seg i løpet av dagen - men slik er det altså ikke. Ting endrer seg kontinuerlig om man vet hva man skal se etter, aktivt bruker TA og følger makro, oljepris og indexer tett og det virker nettopp å være den settingen som skaper bølger mellom de som vet hva de skal se etter og de som ikke gjør det - er nok ikke mer hokus pokus enn som så - så viktig å ikke dømme andre for sin egen uvitenhet,, men heller være åpen for å lære noe alle er tjent med, men det forutsetter at man klarer å nulle ut forutinntatte holdninger noe som virker å være en utfordring for flere enn deg ...

Uansett, jeg kommer ikke til å bruke mer tid på den slags utspill - nå vet du det så er du ute etter å lære så spør på en ordentlig måte så vil du også kunne få et ordentlig svar, men er du kun ute etter å sverte basert på feilaktige forutinntatte holdninger så vil nok også støyen bare fortsette noe ingen er tjent med - mao, valget er ditt ...;)
oivindl
12.11.2022 kl 08:20 9002

Du har selvfølgelig helt rett.
Tror de fleste som leser regelmessig kjenner Rischioso.
Ikke er han så saklig og høflig selv heller, som han prøver å gi inntrykk av.
Slettet bruker
12.11.2022 kl 09:20 8821

Det var hyggelige nyheter

"Oljeservicesektoren mot nye historiske topperTredjekvartalsrapporteringen har gitt ytterligere bevis for at hele oljeservicebransjen står foran en frisk industriopptur. Investorer som neglisjerer sektoren vil tape betydelige avkastningsprosenter, ikke bare for inneværende år, men også i tiden som kommer, spår vi"
Slettet bruker
12.11.2022 kl 09:23 8816

Aksjesjef Frederik Lunde i Carnegie:
Man står overfor en historisk god situasjon, sett fra oljeleverandørindustriens perspektiv: Man har høye energipriser, ESG har mistet litt av sin glans samtidig som oljeselskapene opplever en helt hinsides kontantgenerering – for sammenlignet med toppen i perioden 2005–08 har oljeselskapene nå rundt tre ganger høyere kontantstrømmer enn hva de hadde under forrige glansperiode, i årene 2005–2008. Dette borger for at operatørene vil heve sine investeringsrammer betraktelig i tiden som kommer
Slettet bruker
12.11.2022 kl 10:10 8640

DET BLE DÅRLIG MED KIRSEBÆR FREDAG

Når jeg nå har stått utenfor en stund og sett hele dette «PGS sirkuset» på avstand har jeg imidlertid lyst til å kommentere noe. Og dette «noe» blir da vår «begrenset elsket med desto større hatet» «Riskokeren» eller retter sakt «rischioso» og hans TA syn.

At «ris» i det ene øyeblikket «maler fanden på veggen» og dømmer PGS «Nord og ned» får så være. Aksjemarkedet og dets aktører lider ofte av kollektivt hukommelsestap og schizofreni. De som lider av dette og gjerne i 2 grad kan gjøre det godt i akser og alt man sier og mener er legalisert gjennom diagnosen. Så for egen del har jeg stor takhøyde når det gjelder «Ris». Men så var det det tekniske da…

(1) At kursen mest sannsynlig skulle ned til eminivået (6,7)

Dette nivå er nær Fibonacci retracement 50,00% som leser NOK 6,65. Det er faktisk et sunnhetstegn om vi tutcher ned her for så og vende opp.
Ser vi på «Ris» sine (2) og (3) Har også disse en helt naturlig teknisk forklaring. Jeg har den siste tiden hevdet at chartet til PGS (dag) oser av sukkertøy. Og her er forklaringen.

Uansett hvilken vei PGS går nå vil vi i chartet få en av to helt klare formasjonen. Worst case er fall ned mot området NOK 6,10 +/-. Her vil nok, uansett om så skjer, aksjen ta godt imot og en OHS vil etter alle solemerker dannes. Nå tror jeg ikke denne hypotesen inntreffer, men heller denne.

PGS snur rundt nåværende nivå og gjerne med en test av NOK 6,65. Det vil da dannes det vi i gamledager kalte et rettvinklet triangel basert på bunn nær key support NOK 5,59 og bunn i nåværende området under «Reversal» og i samsvar med dobbel topp NOK 7,70. Fellesnevneren for begge formasjoner er at de signaliserer samme «target» NOK 10,25.

Uansett.... Ris sine tekniske vurderinger er "innafor".. Det at han til stadighet uler mot månen uansett om det er hel eller halvmåne får man vel bare ta med "en klype salt", he he

PU
Slettet bruker
12.11.2022 kl 12:04 8280

👍🏻😄 Takk for deling av dine prognoser og fremtidsutsikter. Er ikke teknisk begavet, men sitter greitt lastet. Kjøpt noen t til på siste ukes nedgang mot 6,70. Tenker at det fundamentale slik jeg uten TA ser dette, er at energibehovet er fortsatt stort fremover og verden trenger energi nå etter at det har vært år med mindre fokus og nedgang i leting m.m Så er det uro og krig i Europeeisk land som gir økt bekymring og behov for å kunne forsyne Europa med energi, gass og olje. Priser for olje og gass er på et meget høyt nivå nå og det penger til nye prosjekt og leting, heri seismikk. Videre nye grønnere marked er fremvoksende for seismikk tjenester. Så jeg tenker at pgs vil få økte inntekter gjennom økte oppdrag fremover i noen år nå. Bildet styrkes også ved at selskapet nå har god aktivitet og tjener penger. På Nedsiden er høy gjeldsgrad og emier for å betjene gjeld. At de fylte den rettede emi fort og at flere store ser potensialet ved å delta og spytte inn penger, er positivt. Ledelsen kjøper aksjer i eget selskap er jo også bra.
Det at jeg ikke har dine kunnskaper eller er kort som Ris, gjør at jeg er tålmodig og tenker langt frem ☺️🚢🚢🦅🦅
Er jo enig også at skribenter kanskje bare lar Rischioso skrive sitt og snu fra den ene dagen til den andre. Enten bare blokkere om en ikke vil lese innlegg (gjelder alle som en ikke bil lese innhold fra) den muligheten finnes jo, og ellers bare fokusere på egne valg og tanker her inne. Så lenge Rischioso selv sier det rett ut at han endrer sitt syn alt etter som kort eller long diskusjoner, så vet en jo at det stryrer innleggene. Det er jo ikke en eksakt vitenskap dette med å investere på børs. Det har jeg erfart og den kunnskapen sitter greitt nå 😊
Har troa på at det snur i Nordgående retning om ikke lenge.
Uansett lykke til og takk for deling av din kunnskap.
Redigert 12.11.2022 kl 12:13 Du må logge inn for å svare
Piloten
12.11.2022 kl 12:53 8154

Takk for flott teknisk rapport!
Et par små spørsmål jeg håper du kan svare på. Bruker du wicks eller sluttkurser ved dine vurderinger?
Prøvde å klemme inn en slik trekant som du anga. Hvordan kommer du frem til target price'n?
Kursen har som jeg kan se sluttet over 8,50 eller vært over 8,50 intradag ca. 10 ganger siden starten på juni.
Er det greit å si at vi vil ha ei kraftig støtte rundt 8,50 skulle kursen bryte igjennom 8,50 på høyt volum?

Jeg tror/håper det er det vi veldig snart vil få se. Tror vi nå er i starten på et lite rally i aksjer etter onsdagens gledelige inflasjonsrapport fra USA. Kombineres det med kontraktsrapportering/båt 7 ut av opplag så tror jeg at 8,50 står for fall.
Slettet bruker
12.11.2022 kl 15:50 7713

Tja...

Vet ikke helt hva du mener med "wicks" men om det er halen på stick i "Japanese Candle stick" er det vel heller selve stick`ene som teller og da især de ulike "Doij" og eller "Hammer". I så fall benytter jeg disse når det er aktuelt. Når det gjelder motstand og støtter er det sluttkurs som gjelder. Dog... Om intradag topper eller bunner har penetrert et relevant motstand eller støtte betyr dette et motstand/støtte er svekket.

Når det kommer til beregning av tagets benyttes høy/lav. I formasjonene jeg refererer til vil target være det samme. Dette fordi "Neck line" i en mulig OHS er lik horisontal i et triangel. Forskjellen her ligger i at vi har to targels i sistnevnte som beregnes fra begge bunner og opp til horisontal. Target 2 er derfor prematurt inntil vi kan fastslå inneværende bunn formasjon

Jeg har hele tiden hevdet at når vi bryter området 8,50 vil moroa starte. Det er ganske innlysende at når dette bruddet kommer vil det komme på høyt volum Det er således også sannsynlig at dette nivå senere vil testes fra overside. Om det så holder dannes et "floor" som igjen gir en meget sterk støtte. Så får vi bare smøre oss med tålmodighet i påvente av at dette bruddet kommer. For det gjør det...
Redigert 12.11.2022 kl 15:52 Du må logge inn for å svare
Piloten
12.11.2022 kl 16:22 7634

Takk for svaret! Det var "halen" jeg mente ja. Flott at du deler av kunnskapen din. Jepp, tror det blir noen spennende dager fremover..
Slettet bruker
13.11.2022 kl 11:55 6195

Rekenroll
I dag kl 11:1499

Vangard i full gang med jobb i Angola ryktes om storkontrakt med Eqinor, Viktory startet opp skal til Odese for verksted på nyåret for siste finpuss for å få skipet i full jobb. Ligg unna salgsknappen folkens.
Slettet bruker
13.11.2022 kl 12:05 6159

Med konkrete og troverdige rykter som verserer om oppstartsdato for gigantjobben i Brazil håper jeg ledelsen kommer på banen med en kommentar så alle investorer har samme besluttningsgrunnlag.

Obs må ikke finne på å selge nå. Akkumuler alt du overhode kan er det klare råd
Redigert 13.11.2022 kl 12:05 Du må logge inn for å svare
Max-Investor
13.11.2022 kl 12:54 5995

Her selges ikke en eneste aksje. Sitter bare og gleder meg til mandag. Føler på meg at det ikke er lenge til vi ser en hyggelig utvikling i PGS.
Slettet bruker
13.11.2022 kl 13:07 5939

Det tror jeg du har helt rett i, Max