$$$PPPGGGSSS$$$ "Være inne når datoen lekker"

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
13.11.2022 kl 13:07
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 13.10.2022 kl 21:47 332592

Når lekker datoen?
🍌 Bananas når slepet starter 🍌


...

Rekenroll

I dag kl 11:1499

Vangard i full gang med jobb i Angola ryktes om storkontrakt med Eqinor, Viktory startet opp skal til Odese for verksted på nyåret for siste finpuss for å få skipet i full jobb. Ligg unna salgsknappen folkens.


Redigert 13.11.2022 kl 12:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.10.2022 kl 15:54 4091

Du bruker altså jujitsu og vender hans egen energi mot ham selv ...
Slettet bruker
14.10.2022 kl 15:57 4051

En må ikke glemme at det kan være på tide å skrive opp verdien på båtene, kan dog være litt tidlig å gjøre det for Q3.. med tanke på kursutviklingen så ser jeg ikke helt bort fra at de begynner å tenke på det.
rischioso
14.10.2022 kl 16:15 3874

Det vil nok ikke drøye lenge - ikke om han følger med i timen. Kursen ligger nå helt nede mot støtten i trading intervallet 5,5 - 6,8 så sannsynligheten er stor for at det vil snu her og hvor jeg mfl av samme grunn har startet plukkingen ... ;)
verdensmester
14.10.2022 kl 16:25 3794

Det eneste positive er at nå er denne helvetes uken endelig over og børsen er stengt i et par dager. Dette har vært et mareritt uten ende og så får man håpe at neste uke blir bedre
Quendi
14.10.2022 kl 16:28 3751

Verkar lite desperat åtgärd att ta till för att påverka kursen. Kanske borde sällskapet fokusera på att börja bli lönsamma först och främst?

Sitter inte i denna aktie över helgen. Sålde på 5,59 före stängning.

Kan elda pengar hemma i vedkaminen istället för i denna aktien, då får jag åtminstone ut energi av det.
Londonmannen
14.10.2022 kl 16:50 3545

Ja, Quendi, brenn du pengene dine og nyt varmen. Selv sitter jeg på hytten med lav puls og en herlig GT. Om halvannen uke stiger ledelsen frem på podiet og gir oss en oppdatering på markedet og hvordan PGS er posisjonert. Det ser jeg frem til. I mellomtiden er jeg inneforstått med at markedet skal kjøre karusell med PGS.

Skål og god helg!
Beinvest1
14.10.2022 kl 16:54 3501

God helg og takk for ditt bidrag her inne.
Ledelsen selv sier at en refinansiering mest sannsynlig kan komme før planlagt tid og at det ser veldig lovende ut.
Så jeg skjønner ikke hvorfor det er så mye støy rundt dette.
Det er vel ikke mer enn et nytt skip koster?
Redigert 14.10.2022 kl 16:54 Du må logge inn for å svare
berntson
14.10.2022 kl 16:57 3485

Startet min første posisjon idag før stenging. Dette blir nok bra!
X-43 scramjet
14.10.2022 kl 17:05 3419

Handlet PGS idag på 5.56, et godt kjøp, da kan oppturen begynne. De neste store seismikk kontraktene er fortsatt på vent
Slettet bruker
14.10.2022 kl 17:10 3407

Skål og god helg ja, som sagt økte noen T i dag og sittet veldig greitt gjennom støyen nå. Det kommer alltid bedre tider etter de litt dårlige. Sånn er børslivet og finansakrobatikkens vesen 😅 plutselig en dag snur vinden og de som hoppet baklengs vil ta forlengs salto 🛶🦅🦅
Redigert 14.10.2022 kl 17:10 Du må logge inn for å svare
china
14.10.2022 kl 17:11 3395

Hadde ikke det vært en solid short posisjon i denne aksjen om alt hadde vært så negativt?
verdensmester
14.10.2022 kl 17:14 3377

Ja veldig misunnelig på Dere som har kommet inn i aksjen på disse nivåer, selv har jeg 7,5 i snitt som er skyhøyt i dag men var bra for noen uker siden, så lett er dette ikke
nafa
14.10.2022 kl 17:23 3301

Var på China-resturant her i Poerto Rico i går og frotset i livets goder 🥳😎 Sitter her og smiler til kursene i PGS og sitter fortsatt fullastet og trygg på framtiden for selskapet.
Bare å la GUTTA herje med kursen som de bare vil.
Men håper på noen grunker til min nybestilte elbil som forhåpentligvis kommer til sommeren.
For mye erfaring i dette gemet til å bli urolig av det som pågår rundt kursene om dagen.
Snitt 2,23 kjøpt sist jeg var her nede i februar . Fin kursoppgang fra den tid 🥳💪
Redigert 14.10.2022 kl 17:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.10.2022 kl 17:35 3289

Pent snitt det. Har snitt på 5,65 nå. Regner med at jeg er i pluss om ei tid …. ☺️
rischioso
14.10.2022 kl 17:35 3428

RE - Kan elda pengar hemma i vedkaminen istället för i denna aktien, då får jag åtminstone ut energi av det.

* Om du er inne i dette volatile papiret så får du daglig varme fra spenningsenergien hvor du slipper å brenne penger og/eller ved i vedkaminen - i motsatt fall om du velger å være ute i kulda - ja, så er nok sannsynligheten størst for at du vil fryse ... ;)

Fra spøk til revolver.

Ved første øyekast så henger det ikke på greip at en og samme analytiker (Møllerløkken) for bare kort tid siden ser en betydelig oppside i PGS og like etter plutselig begynner å bekymre seg for gjelden - den samme gjelden som har vært der over tid og således var der når han så oppsiden - mao, i slike turbulente tider så bør man være mer selektiv enn noen gang med hva man velger å støtte seg til for det er store krefter i sving med motstridende ønsker som mer enn gjerne bestiller og betaler for en analyse med en vinkling som er ment å skulle gagne en selv. Det samme ser vi når det kommer til DNB hvor det skrikes selg samtidig som de hamstrer millioner av av aksjer ....

Er slikt lovlig? Både ja og nei - rent juridisk så er det vanskelig å bli tatt på slike motstridende ytringer for ytringene blir forskjellig avhengig av hvilke kriterier de velger å legge til grunn i analysene - mao, en og samme analytiker kan i realiteten den ene dagen vektlegge markedsutsiktene og argumentere for at gjelden ikke blir noe problem når det feks jobbes for større kunder som skal ut og således roper kjøp - i motsatt fall så kan de kort tid etter (som nå) vektlegge gjelden for å støtte analysen som skal tjene større kunder som vil inn og roper selg. Altså ikke helt ulovlig, men helt klart umoralsk og ikke minst så mister man troverdighet og av samme grunn er det viktig å tenke selv og ikke blindt følge slike helomvendinger innenfor et kort tidsvindu når ingenting nytt av betydning er endret - mao, denne type analytikerakrobatikk bør derfor ikke vektlegges mer enn annen kortsiktig støy hvor det er viktig å ha i minnet at solide analyser som ikke snur kappa etter vinden fortsatt står uendret på 12-13nok.

Rent teknisk så subbet kursen på sitt laveste 5,45 (intradag) altså klokkerent rundt støtten på 5,5 og endte på oversiden (5,59) noe som er en sterk teknisk indikasjon på at det vi snu opp igjen her i fra. Lykke til med timingen for timing is everything - jo bedre timing jo større del av oppgangen får man ... ;)

God helg og lykke til med trader potten i påvente av triggende nytt av betydning!
Highflow
14.10.2022 kl 17:39 3467

Fullastet igjen i PGS 🥳 herregud for en gave dette ble å kunne handle her igjen👍
Slettet bruker
14.10.2022 kl 18:06 3302

God oppsummering rischioso.

Tror på casen og kan ikke gjøre annet enn å stole på det ledelsen kommuniserer angående god kontroll på gjeld, refinansiering og gode markedsutsikter fremover.

Det er dog en grusom aksje å sitte long i slik markedet er om dagen, blir filleristet og manipulert i alle retninger og vinkler. Kjenner virkelig det begynner å tære på nerver og tålmodighet at aksjen svinger opp og ned 30% nesten på ukentlig basis.

Sitter med en god pott på snitt 6, selger ikke en eneste aksje til de kyniske kreftene som manipulerer denne aksjen ned..
Slettet bruker
14.10.2022 kl 18:22 3207

Jævlig irriterende å ikke ha solgt noe tidligere for å kjøpe nå. Dyrt og kjedelig.

Kommer til å låne et par hundre k på mandag, kortsiktig på topp, eneste måte å komme ut på vinnersiden av dette nå. Store deler av gevinsten skrelt vekk IGJEN.

Ja ja livet har andre sider. God helg alle
Slettet bruker
14.10.2022 kl 18:22 3241

Møllerløkken er forøvrig en korrupt klovn som garantert er kjøpt og betalt av enten dnb eller halvorsen, unner fyren ingenting godt..
Highflow
14.10.2022 kl 18:23 3278

Virker som folket har glemt supersyklusen og olje problemene fremover, England åpnet vel akkurat opp for vanvittig mange blokker som skal leites etter olje, og mer kommer det, dette har såvidt begynt og står fast på at 10 kr ser vi snart :)
Highflow
14.10.2022 kl 18:26 3269

Man må tenke noen ganger på at det er bare penger, tall å papir som man kan vifte rundt med, om man er godt ned en uke spiller liksom ikke så stor rolle hvis man ikke har banken som banker på døra di :P 2 uker frem så er vi på 7-8 kr igjen and thats the way of PGS !
Sashaa
14.10.2022 kl 18:26 3268

Fikk kjøpt mye på lave kurs som ikke kunne drømme om , håper faller mer , men hvem vet?????. Spennende blir vel , oljekurs som ikke i utgangsport skal Påvirke kursen er blitt kurs dreven ???. Her kan forventes alt, men kursen kan ikke fortsette fall lenge uansett bakenliggende årsaker.
Bullco
14.10.2022 kl 20:17 2828

Ja tidene forandrer seg raskt. Men gjelda i Pgs har vært kjent lenge, samt forventet rente endringer har vært innlysende i lange tider. At det skal være så overaskende at inflasjonen ikke forsvinner over natten med noen hyppige rente økninger, er vel heller ingen bombe. Tar tid å snu en trend som har vært i emning i de siste 2 årene og dundret innover oss som ett godstog det siste året.
Men meningen med mitt forrige innlegg, er hvordan du klarer å smøre ut hundre innlegg daglig med himmel høye mål, og to dager etterpå gruse det samme selskapet med absolutt ingen reel begrunnelse.

Ser du her ekstrem god innsikt og teft, men skriveriene dine her på HO oppfattes lite seriøst med stadig 180graders vendinger.
Lykke til videre.

Edit. Ser først nå etter å hatt tid til å lese hele tråden at rischioso mf diskuterer det samme som jeg arresterer Long for. Selv fortsetter jeg å akkumulere hver dag gull papiret blir billigere.
Ingen tvil om veien videre og behovet for Pgs sine tjenester i det lange løp.
Redigert 15.10.2022 kl 10:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.10.2022 kl 20:25 2789

Fra FA i dag a:
«Kjære investor: Ikke gjør noe dumt nå!
Å tape 1000 kroner påvirker hjernen din over dobbelt så mye som gleden over å tjene samme beløp, skriver Pål Bergskaug i Skagen.»

Det får være dagens 😅
kveithau
14.10.2022 kl 21:27 2535

Ha ha ha ha, rette ræva som fiser! Akkurat slik du har holdt på en årrekke! Fryder meg at det "bacfirer" til deg da du er en av forumets verste til og manipulere! :)
Alt er rosenrødt før det minutter, når du har solgt, etterpå bare er rævva.
Du har null troverdighet!!
Slettet bruker
14.10.2022 kl 21:34 2499


Mistenker Longstinbulk har like spaltet personlighet som mister Halvorsen. Like vinglete og uforutsigbar i sine uttalelser..........
Snakkes på kr 10,- God helg
oivindl
14.10.2022 kl 22:06 2335

"Altså ikke helt ulovlig, men helt klart umoralsk og ikke minst så mister man troverdighet og av samme grunn er det viktig å tenke selv og ikke blindt følge slike helomvendinger innenfor et kort tidsvindu når ingenting nytt av betydning er endret - mao, denne type analytikerakrobatikk bør derfor ikke vektlegges mer enn annen kortsiktig støy"

Her har du jo nærmest skrevet din egen nekrolog med kirurgisk presisjon.
Slettet bruker
14.10.2022 kl 22:18 2278

Bra skrevet Ris👍… Men med WS i rødt og oljen og, spørs om denne indikasjonen om oppgang holder.. Vi finner vel utav det..
Platinum365
14.10.2022 kl 22:19 2264

Blir spennende om støtten holder eller ikke mandag
Slettet bruker
14.10.2022 kl 22:28 2226

På børsen er det i praksis straffefrihet for all kameraderi, juks og manipulasjon. Så vi kan klage over det, - eller vi kan bli smartere, sluere og mere kreative.

Vi er mange, og mektige: om vi trekker i flokk. Og vi kan bruke jujitsu mot de, og bruke deres egen energi mot de. Eller skyve oss på måter ingen engang har tenkt på enda. 😁
https://youtube.com/shorts/nG6YJzEsp_4?feature=share
Redigert 14.10.2022 kl 22:29 Du må logge inn for å svare
rischioso
14.10.2022 kl 22:41 2160

Noterer meg at både bruktbilselgeren (kveita) og superkverulanten (oivindl) har inntatt tråden så da er langt bedre å logge av, ta helg med god mat, godt drikke og ikke minst god musikk - god helg... ;)

https://www.youtube.com/watch?v=h6vj8Ryu0LI
Redigert 14.10.2022 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Normalone
14.10.2022 kl 23:05 2063

Men du klarer å se ironien i innlegget ditt Rischioso - at du gjentatte ganger har opptrådt på AKKURAT samme som Møllerløkken, han som du nå kritiserer? I det ene øyeblikket er du veldig kritisk til PGS og trekker frem gjelden, mens du kort tid etter er fryktelig positiv og da er gjelden helt glemt. Merkelig...Jeg trodde først du med innlegget var ironisk - og at det var ment humoristisk - men jeg skjønner nå at du var seriøs i din kritikk (og da blir det bare enda mer morsomt).
Redigert 14.10.2022 kl 23:10 Du må logge inn for å svare
FaeniHelvete
14.10.2022 kl 23:08 2055

Sånn går det når jeg er optimist vedrørende fremtiden.

Møllerbakken skriver at PGS har indikert refinansiering i vinter, men det siste Pedersen har gitt uttrykk for er jo at det er viktig å bruke de neste kvartalene for å vise at selskapet kan generere en sterk kontantstrøm ifbm refinansieringen som vil skje før 3 kvartal 23. Nå er jo ikke denne påstanden i seg selv utslagsgivende, men det er jo ganske så absurd å registrere en slik helomvending basert på differansen i forventninger, hvor Møllerbakken plutselig konkluderer med at gjelden er ukontrollerbar og at vinduet er stengt for refinansiering de neste 3 månedene.

Slik utviklingen er i USA nå, så ser jeg ikke helt hvordan dette skal bli noe bedre i neste uke, tvert imot så kan det raskt bli en runde nedpå 4-tallet. Får vurdere inngang lunsj tider den 25, da jeg har kurante forhåpninger til at de skal komme med ting som løfter kursen.

Slettet bruker
14.10.2022 kl 23:21 2013

Det er bare å skrive titalls innlegg om dette hver dag, og håpe at Møllersvindelen mister sin forespeilede nye jobb i DNB pga en TOTAL omdømmekatastrofe; med mulige juridiske følger
Slettet bruker
14.10.2022 kl 23:33 1959

Var det verdt noen av millionene han stjal, - nei, men det skal være en glede om han har spylt troverdigheten for all fremtid ned i do uten å sitte igjen med den lovede gevinsten.

- Snakke opp forventningene, trekke opp konsensus med anslag skyhøyt over alle andre, som selskapet så blir straffet for å misse på. Dernest timer senere med ett trylleslag være bekymret for gjeldsbildet som er KLISS LIKT det var timer før? Spre dette tirsdag, og så fredag når aksjen så vidt er i pluss løpe til avisen og i bekymrede folder si "Viinduet for refinansiering er lukket". Noe han selv forrige uke i likhet med ledelsen (som han vet svært godt) ikke skal refinansieres på et år! Simpel krimminalitet, men det blir aldri fengsel på Møllerløkken.

Men om han har sølt bort sin kredibilitet, og DNB ikke tør ta i han med illtang lilevel da det vil være en OMDØMMEKATASTROFE, ref det forespeilede jobbtilbudet, er det i det minste noe.

Tyv