$$$PPPGGGSSS$$$ "Være inne når datoen lekker"

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
13.11.2022 kl 13:07
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 13.10.2022 kl 21:47 333664

Når lekker datoen?
🍌 Bananas når slepet starter 🍌


...

Rekenroll

I dag kl 11:1499

Vangard i full gang med jobb i Angola ryktes om storkontrakt med Eqinor, Viktory startet opp skal til Odese for verksted på nyåret for siste finpuss for å få skipet i full jobb. Ligg unna salgsknappen folkens.


Redigert 13.11.2022 kl 12:45 Du må logge inn for å svare
oppturen
19.10.2022 kl 06:34 5663

MH Capital har begynt å kjøpe tilbake nå, så Halvorsen ser nok ikke så mørkt på det som FA skal ha det til.
Slettet bruker
19.10.2022 kl 06:49 5654

Mener han kjøpte 500k fredag 14 men han har begynt å selge dem i gjenn.spørs om ikke han har fått tilsnakk eller noe.med tanke på loven
VantageVolante
19.10.2022 kl 07:54 5399

Viss pokker. Klassisk strategi fra Halvorsen der altså. Selg mye, allier deg med en analytikert, kjør en drittpakke så kursen stuper.......kjøp tilbake på lavere kurs.

MANGE lot seg lure.

Da blir det opptur
Maxx
19.10.2022 kl 08:07 5317

Svarer på innlegget ditt , da det passer til tema :)

Jeg ser jo også at PGS følger olje-kursen som en skygge, men skjønner ikke helt greia............altså det er jo egentlig ikke logisk. PGS selger ikke olje-fat. Det er det samme for PGS om oljeselskapene får 84 - 98 usd fatet.

Det som selvfølgelig vil påvirke PGS er:
Positivt om oljen stod i 130 - 160 usd fatet da enda flere oljeselskap ville vært enda mer på tuppa etter fortgang med å leite etter olje og da kjøpe seismikk

Negativt: Om oljen falt ned på 50 - 68 usd fatet, da det kunne medført en " nå venter vi og ser" holdning hos en del oljeselskaper. Kanskje særlig de mindre

Men så lenge oljen er mellom 80 - 100 usd fatet så tror ikke jeg det påvirker oljebransjen nevneverdig på grunn av ( dessverre ) krigen i Ukarina, fare for flere kriger og at det er en ny politikk i både EU, USA og andre land i verden som går ut på at en skal ikke lengre kjøpe olje og gass av hvem som helst!!! Særlig ikke Russland.
Det betyr at det er et behov for å leite etter mer og bygge mer, enten oljekursen er 80 eller 130 usd

Jeg er redd det kan bli en tøff vinter og vår for mange bransjer! Folk i både Norge og EU vil prøve å spare der de kan. Det betyr at de kniper inn på selv matvarer, dropper å kjøpe ny tv, data,spill, hvitevarer osv. Folk vil utsette og droppe oppussing. En del vil nok redusere det de kan på unødvendig bilkjøring men folk skal på jobb og ungene skal i barnehage/skole og på idrett på kveldstid osv. Investorer vil sky fremtidsrettede teknologi aksjer og usikre grønne investeringer og konsum/handel - MEN olje og gass må folk ha til drivstoff, fyring, matlaging, varme og industrien til produksjon av alt som innholder olje som f. eks plastikk. ALt kan falle!! men olje og energi sektoren kommer til å stå igjen som en vinner under resesjon.............. Når vi så kommer ut av resesjon og inn i ny vekst i økonomien så vil en trenge enda mer olje, gass og energi.
Redigert 19.10.2022 kl 08:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.10.2022 kl 08:32 5156

Møllerløkken sier på FA børsmorgen: "PGS vekker traderen i meg"

Møllerløkken hauser opp stemningen og trekker opp konsensus med estimater skyhøyt over andre

Møllerløkken snur og er plutselig bekymret for "refinansieringsvindu som lukkes" timer etter de foreløbige tallene er lagt frem. 2 uker før stresset han det ledelsen selv sier: gjelden må refinansieres om et år ...

Når støvet har lagt seg etter "analysen", og PGS for første gang stiger etter 30% fallet han og Halvorsen konstruerte, er disse 2 på forsiden av FA i bekymrede folder.

HALVORSEN KJØPER IGJEN, TIL KONSTRUERT LAVERE PRISER.

(Gudskjelov hadde jeg vett til å se gjennom støyen og lytte til hva selskapet selv sier, og selv om jeg tapte en del hundre tusen på papiret på manipulasjonen, fikk jeg hvertfall lånt et par hundre til og fylt her nede; før den scriptede MONSTEROPPGANGEN)
Redigert 19.10.2022 kl 08:32 Du må logge inn for å svare
Badgirl
19.10.2022 kl 08:36 5111

Tror du tenker litt feil med tanke på oljeprisen. Den er like viktig for PGS som for oljeselskaper. Hvis feks oljeprisen er på 60-80 US pr fat blir investeringsviljen til oljeselskapene betraktelig strupet inn. Er oljen på 100-120 så regner det penger over oljeservice 😉
oppturen
19.10.2022 kl 08:45 5016

Det viktigste var/er å få anerkjennelse fra politisk hold om at olje/gass vil være handelsvarer etter 2030 også.
Det har sittet mange broilere rundt om i komiteer og fått innpass i styrerom og høyt opp i organisasjoner og politiske organer som har ment at olje og gass skulle fases ut og erstattes av vind og solenergi. ( totalt frakoblet fysiske lover )
Dette er iferd med å snu, flere land legger ut lete lisenser og flere ønsker langsiktige handelsavtaler.
USA har snart brukt 50% av nødlager, fortsetter trenden er alt tomt iløpet av neste vinter. Det haster å starte leting !
Maxx
19.10.2022 kl 08:51 4951

Er det ikke akkurat det jeg har skrevet i mitt innlegg da ???

Hvis feks oljeprisen er på 60-80 US pr fat blir investeringsviljen til oljeselskapene betraktelig strupet inn. Er oljen på 100-120 så regner det penger over oljeservice 😉

Jeg sier at det er grenser der. Men at det også er et intervall hvor det er det samme om kursen er 80 eller 100. for PGS selger ikke oljen, så resultatet i PGS går ikke ned om kursen er 93 eller 86..................Derfor er det " teit" at PGS sin aksjekurs kan svinge 5 - 10% som egentlig er mye! Ettersom om oljekursen beveger seg 2 - 5 dollar.

så vi sier jo akkurat det samme.........
kondor
19.10.2022 kl 09:28 4674

blir visst en ny dag i grøfta,selv om jeg håper det vil snu snart
kapteinkjeks
19.10.2022 kl 09:34 4620

"Finanstilsynet skal bidra til finansiell stabilitet og velfungerende markeder" er det første du leser når du går inn på hjemmesiden deres...

SEND EN ENKEL MAIL MED EN KORT KLAGETEKST TIL FINANSTILSYNET: post@finanstilsynet.no

MARKEDSATFERD
Det gjelder en rekke forbud og plikter for hvordan aktørene skal opptre i verdipapirmarkedet. Slike bestemmelser kalles atferdsregler. Atferdsregler har til formål å legge til rette for en sikker, ordnet og effektiv handel med finansielle instrumenter. Manglende overholdelse av atferdsregler er egnet til å skade tilliten til verdipapirmarkedet, noe som igjen kan svekke verdipapirmarkedets egenskap som en effektiv kilde for kapitalinnhenting
DEFINISJON AV MARKEDSMISBRUK
MAR definerer og forbyr følgende atferd som markedsmisbruk:

1 Innsidehandel
2 Markedsmanipulasjon
3 Ulovlig spredning av innsideinformasjon

Markedsmanipulasjon innebærer at markedsmekanismene forstyrres på en måte som medfører at markedsbildet fremstår annerledes enn det som er realiteten. Markedsmanipulasjon kan typisk være at det skapes et inntrykk av en kjøps- eller salgsinteresse som ikke er reell. Et annet eksempel er at det spres misvisende eller falsk informasjon, som fremstilles som korrekt eller fullstendig og troverdig.

OG DERMED MINE DAMER OG HERRER HAR DERE NOK INFO TIL Å SENDE EN FORMELL KLAGE SOM TILSYNET ER LOVPÅLAGT Å BEHANDLE! :-)
https://www.finanstilsynet.no/tilsyn/markedsatferd/forbud-mot-markedsmanipulasjon/

Da er det bare å formulere et par enkle linjer i klartekst på hva dere regerer på.. Hvem aktørene er og hva det er som gjør at denne atferden kan sees på som markedsmanipulasjon. Skriv i klartekst at mailen deres er å betrakte som en formell klage som Finanstilsynet er pålagt å:

1 Svare på
2 Saksbehandle
3 Arkivere

Bruk reglene for byråkrati mot byråkratiet.. Tving de til å saksbehandle det. Kommer det mange nok klager på en og samme aktør så skal dere se at dette løftes opp av gretne saksbehandlere til late mellomledere og videre til konfliktsky toppledere...

Jeg har fortsatt ikke funnet en mail å bruke.. bruker vi post@finanstilsynet.no må vi merke det spom en formell klage som gir oss rettigheter som klagesender i ht Forvaltningslov og Offentlighetslov..
Slettet bruker
19.10.2022 kl 09:38 4633

Slettet bruker skrev Lets go!
Ligger nå på 200 dagers glidende
Starter med kjøp på 5,5
fattigstakkar
19.10.2022 kl 09:51 4466

Da tok det fem dager. Må innrømme det var et par dager mer enn forventet. Kan ikke huske at PGS hadde emisjon på 5,50, men pytt pytt.

"Har tjent en formue på opp og ned tradingen i Pgs i hele sommer og høst, nå tar jeg ikke imot papiret mer, ikke før vi ser emi kurs, ingen grunn til å berike de med 50% gevinst i dette bear markedet"
Slettet bruker
19.10.2022 kl 10:07 4293

Mye rart her nå og nedgangen fortsetter. Peggy blir altså manipulert og trur at ho skal sørover 😅 Når kommer noen henne til unnsetning,tru 🤨 Noen som er schizzofren her inne som en dag snakket om at den er bunnet ut på 5,50 og så neste dag snakke om emisjon …….. Mye drakamp rundt Peggy nu. Venter ho jo Nordover jeg 😅🛶🦅🦅 Venter tålmodig selvsagt 😀
Redigert 19.10.2022 kl 10:07 Du må logge inn for å svare
FaeniHelvete
19.10.2022 kl 10:10 4322

Hvis dere ikke har satt Longs på ignorere så får dere skylde på dere selv.

I mellomtiden så er kursutviklingen lite annet enn katastrofal.
Slettet bruker
19.10.2022 kl 10:11 4343

26 kommer ... 1 uke.

Er vel mange som er leie nå.
Pedersen - be that knight in shining armor. Ditt øyeblikk
Slettet bruker
19.10.2022 kl 10:16 4291

Ja Hvalross, vi er i samme Båt, Peggy 🛶😄 Vi venter på mr.Pedersen den 26.10 ……. Selskapet og mr. Pedersen er jo inne i selvpålagt 30 dagers stille periode foran Q presentasjon, jfr. Deres egen hjemmeside.
PS! Kanskje Hot Spottene deres plopper opp og Pedersen presenterer i Hot Pence 😂 he,he (unnskyld mr. Pedersen det var bare en spøk😅)
Slettet bruker
19.10.2022 kl 10:16 4309

Har jeg misforstått totalt? Er ikke PGS verdt mer?

Man føler seg i villrede. Mange takker nok for seg. Synd men sant.

Serenity Now

Det er under alle forutsetninger for kriteriet feil tidspunkt å selge, selv om mange forståelig ser etter en utgang. (Jeg gjør ikke det, men man tar seg i å lure på hva man har rotet seg opp i, så husker man at at PGS er Himmel eller Helvete aksjen og går mot lyset)
Slettet bruker
19.10.2022 kl 10:20 4281

Nå opp med humøret, den snudde jo nu ….. ! Det kommer dager med mye lys og høy verdi. Men det skjer jo ikke hver dag eller i morra. Når allting er som mørkest, og billigst, blir turen opp desto bedre😇🛶🦅🦅
PS Det var jo en som fikk på 5,44 totalt 890 000 stk nå for litt siden ….. så
Redigert 19.10.2022 kl 10:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.10.2022 kl 10:23 4284

300 k nå 5,48

Rekyl fra 200 dagers? Ned 30% siste måned -Tgs ned 10%
En sjanse som oppstår hvert 20 år
Takk for aksjer
Lykke til
Redigert 19.10.2022 kl 10:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.10.2022 kl 10:27 4342

Der var den karen ja😀 Godt kjøp håper jeg og lykke til ja 🛶🛶🦅🦅
rischioso
19.10.2022 kl 10:38 4248

Det virker å være din påstand som ikke henger på greip. Fella som mange går i er at den høye oljeprisen når den har vært høy over tid så blir det høye nivået feilaktig å anse som normalen. De fleste oljeselskaper tjener penger som gress med en oljepris på 60usd/fatet. I den nedre enden så finner vi Saudi som har en prod kost helt nede på 2usd/fatet, Lundin 4usd/fatet og Statoil 5usd/fatet, hvor majoriteten ligger i intervallet 15-30 usd/fat - mao, med en oljepris på 60usd/fatet så tjenes det meget godt med penger de fleste plasser og med dagens oljepris på 90usd/fatet så svømmer selskapene i penger.

https://e24.no/olje-og-energi/i/vmBdwl/produserer-sokkelens-billigste-oljefat-naa-vil-lundin-kutte-kostnadene-enda-mer

Videre pga krigen og energi krisen så er det en global enighet om å frigjøre seg fra russisk energiavhengighet hvor bestemmelsen om letevirksomhet er langt på vei til å bli politisk styrt. Hellas er et godt eksempel hvor myndighetene gikk ut og overstyrte oljeselskapene med krav om økt leting. Hellas er en lokasjon hvor PGS har løpende kontrakter hvor fornyelser er rett rundt hjørnet. Viktig at vi forholder oss til realitetene for ukvalifisert synsing gagner ingen ... ;)
Redigert 19.10.2022 kl 10:54 Du må logge inn for å svare
ÆreVære
19.10.2022 kl 11:17 4005

Må bare gjenta meg selv!
DEILIG å ha deg på riktige siden RISCHioso
Slettet bruker
19.10.2022 kl 11:28 3978

Ja, risch, og jeg er noe usikker men mener å ha lest at Petrobras nærme seg break-even på $30. Det kan hende at jeg tar feil.
Et annet 'stikkprøve' fra USA er Devon som for et par år siden (midt i pandemien) nevnte at de klarer seg fint med $40
Slettet bruker
19.10.2022 kl 11:35 4076

Enig , fine innlegg fra Ris 👍😊..
Slettet bruker
19.10.2022 kl 12:38 3794

⚡️🦄🌤🌈

Snippesken pakket
Kontur
19.10.2022 kl 13:35 3568

Tålmodighet er en dyd.
Bare å sitte stille å vente på oppturen som vil komme.
At Biden desperat nå tapper de siste 15 mill fat av totalt 180 viser bare hvor desperat han er etter å prøve å holde oljeprisen nede. Kun spørsmål om tid før prisen presses kraftig opp. Saudi og Opec + gir ikke etter og Iran er igjen totalt ute i kulden.
Det som er helt garantert bombesikkert er at det må letes mye mer og PGS står hel tsentralt i så måte.
KJØP PGS
rischioso
19.10.2022 kl 13:53 3526

Offshore Oil And Gas Set For Robust Growth

Sep 01, 2022

* High-impact drilling is returning after the COVID-induced slump.
* The trend of global oil demand in the coming decades of the energy transition will be a key factor in the profitability of future offshore oilfields.
* Many offshore oil projects have lower breakeven costs than onshore projects

Despite the push for energy transition and oil majors’ stated ambitions to invest more in clean energy solutions and – for some of them such as BP – to curb oil and gas production this decade, Big Oil is looking offshore for massive resources. Those discovered resources would require significant capital expenditure to get them up and running, but once pumping, the deep offshore projects could yield oil for decades at lower breakeven costs because of the sheer scale of the huge developments.

Global Offshore Has Lower Breakeven Costs Than Onshore

According to Rystad Energy analysis, cited by Reuters, the resource-weighted Brent-equivalent breakeven oil price for producing global offshore projects averages $18.10 per barrel of oil equivalent (boe), versus $28.20 per boe breakeven price for global onshore projects already in production.

Offshore Contracts Set To Surge Through 2026

Overall, offshore oil and gas engineering, procurement and construction (EPC) spending globally is expected to total $276 billion between 2022 and 2026, which would be a 71% increase compared to the preceding five-year period, according to Westwood Global Energy Group. Asia, the Middle East, and Latin America will dominate expenditure, the energy analytics group said.

https://oilprice.com/Energy/Crude-Oil/Offshore-Oil-And-Gas-Set-For-Robust-Growth.html#:~:text=Global%20Offshore%20Has%20Lower%20Breakeven%20Costs%20Than%20Onshore,price%20for%20global%20onshore%20projects%20already%20in%20production.

---------------------------

* Mao, det å benytte anledningen nå og mens den ennå er her ved å plukke aksjer her nede på godt rabatterte kurser - det sammen med et knippe tålmodighet er selve oppskriften på god avkastning i tiden fremover selv i disse utfordrende, men forbigående inflasjon-/resesjons tider ... ;)
Redigert 19.10.2022 kl 14:14 Du må logge inn for å svare
Piloten
19.10.2022 kl 14:41 3516

Festen kan starte for sent for Peggy med sitt refinansieringsbehov....


https://oilprice.com/Energy/Energy-General/Global-Oil-And-Gas-Exploration-Dives-Nearly-60-In-2022.html

Global oil and gas exploration efforts have plunged in 2022.
High oil and gas prices have mostly incentivized companies to drill existing reserves.
Most big oil companies aren’t replacing their reserve base at current production rates.
Kontur
19.10.2022 kl 14:47 3492

Den norske regjering sammen med et unisont Europa ber om mer energi, olje og gass og økt leteaktivitet. UK og mange mange andre nasjoner åpner opp enormt med blokker for leting. Om ikke PGS lar seg refinansiere 23/25 så begriper jeg lite.
Slettet bruker
19.10.2022 kl 15:27 3288

Er du ikke særlig langsiktig eller er tvilen kommet fort der i gården …… ? Det ser ut til at det er mange som taler med dobbel tunge her inne. Interresant fenomen det. Ellers så ser det ut til at bunnivpet har vært. Hvor går ferden Peggy ?
Under er ditt utsagn fra 09.09.22:
«Ingen belåning her i gården. Men Peggys andel i porteføljen stiger jevnt og trutt siden dippene brukes til akkumulering. The future's so bright i gotta wear shades😎»
Redigert 19.10.2022 kl 15:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.10.2022 kl 16:00 3084

Dumper alt på 5,75
Bruker gevinsten på utbytte grisen Noram drilling

Lykke til videre
Eri_invest
19.10.2022 kl 16:07 3018

Takk, men synd for deg nå som vi kun har 1m igjen av denne 100m konkurransen!!
Lykke til du oxo.
rischioso
19.10.2022 kl 16:14 2966

Jøss, ble du sittende med så lenge, nesten en hel børsdag - du pleier jo å nøye deg med 10 øringen ....;)

Det er bare et tidsspørsmål så ser vi 6 tallet og da er veien kort til 7 trigget av tallslippet om knappe 4 hele børsdager den 26.10, men for all del - noen ører her og noen ører der - er penger det og ...:)
Redigert 19.10.2022 kl 16:18 Du må logge inn for å svare
c
19.10.2022 kl 16:18 2957

Flink pøjk, antar du ville ha uppmärksamheten. Ser fram emot din nästa ingång så vi kan notera in i protokollet.
Slettet bruker
19.10.2022 kl 17:17 2640

Man får glede seg over en marginalt liten men kanskje en betydningsfull trendendring i aksjen gjenom denne uka. Vi har hatt HH og HL + dobbeltesting av det kritiske 5.40 området. Jeg satser på at den snur opp nå selvom aksjen enda virker svak.