$$$PPPGGGSSS$$$ "Være inne når datoen lekker"

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
13.11.2022 kl 13:07
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 13.10.2022 kl 21:47 332583

Når lekker datoen?
🍌 Bananas når slepet starter 🍌


...

Rekenroll

I dag kl 11:1499

Vangard i full gang med jobb i Angola ryktes om storkontrakt med Eqinor, Viktory startet opp skal til Odese for verksted på nyåret for siste finpuss for å få skipet i full jobb. Ligg unna salgsknappen folkens.


Redigert 13.11.2022 kl 12:45 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
09.11.2022 kl 08:04 4588

Ledelsen har jo selv nylig uttalt at de ikke ta flere skip ut av opplag, dersom et ekstra skip vil påvirke markedet negativt, altså resultere i overkapasitet. Vi kan derfor være rimelig trygg på at når ledelsen nå velger å sette Victory i operativ drift, så har de mer enn nok oppdrag til å forsvare reaktivering av Victory. Så gjenstår det å se hvor skipet skal sysselsettes, men detter vel en viss mulighet for at mannskapet bør beherske samba…..
Slettet bruker
09.11.2022 kl 08:25 4341

Det er veldig mye som må gjøres før den evt. skal til Brasil, blir sikkert ikke før i Mai. Det at de begynner å ta ut båten før kontrakten er signert er også et godt tegn. Det betyr at PGS tror at båten blir satt i operasjon uavhengig om de får den kontakten eller ikke (eller at de har meget stor tro på at de får den). Får de Brasil kontrakten, blir Victory der nesten ut 2024. Da er det kort vei til båt 9. Det er bare å sitte stille, snart er alle sammen på kornet, må bare stille inn siktemiddelet først…. Er jakten over? - IKKE FOR PGS:-)
FaeniHelvete
09.11.2022 kl 08:43 4142

Ledelsen ymtet jo selv frempå at det ikke var uaktuelt med et syvende skip til sommersesongen, så det er selvsagt lenge til alt er klargjort, men det vil være smått spesielt (selv for ledelsen i PGS) om de ikke hausser dette opp så fort avgjørelsen er tatt.
Redigert 09.11.2022 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
ÆreVære
09.11.2022 kl 08:44 4160

Fra FA i dag. Hva tenker folket om det Spettet sier om seismikk?

Trygve Hegnar ville vite om det betød at Spetalen var bull på rigg.

«Ja, det kommer til å gå helt til himmels. Jeg har sittet ti år i seismikkstyrer. Det blir det ikke penger av. Rigg er av eller på. Men du vil ikke eie enhet i opplag. Det koster 50.000 dollar dagen».
gutteklubben
09.11.2022 kl 08:44 4184

Tror du Victory skal ned til Brazil? Victory, Tethys og Apollo som støtteskip i Brazil?
Slettet bruker
09.11.2022 kl 08:47 4143

Spetalen:
Jeg har sittet ti år i seismikkstyrer. Det blir det ikke penger av.
- Håper at han er ute av alle styrene nå slik at vi kan tjene penger igjen😂
Slettet bruker
09.11.2022 kl 09:07 3940

Victory er tiltenkt Brasil. Apollo skal muligens til Asia, Tethys er opptatt frem til Juli i Brasil. Disse båtene fungerer ikke som støtteskip:-)
Platinum365
09.11.2022 kl 09:11 3888

I dag er vi nærmere en eller annen kontrakt enn vi var i går. Ship o’hoi
gutteklubben
09.11.2022 kl 09:11 3883

Apollo fungerer ikke som støtteskip pr.d.d? Mente ikke Tethys som støtteskip, om det ble forstått slik.

https://www.oedigital.com/news/500781-sanco-swift-vessel-to-carry-out-seismic-survey-offshore-greece Ny artikkel, men gammelt nytt. Alltids kjekt.
Redigert 09.11.2022 kl 09:23 Du må logge inn for å svare
FaeniHelvete
09.11.2022 kl 09:12 3893

Vi er også en dag nærmere verdens undergang :)

Geiren
09.11.2022 kl 09:14 3852

Grunnen til at Petrobras kontrakt drøyer må være at Petrobras og PGS har forskjellig oppfatning av hvor sterkt markedet blir framover.
Jeg håper at PGS har rett og at oil majors som f.eks Exxon er i marked for å sikre kapasitet world wide under en rammeavtale.
unikum
09.11.2022 kl 09:25 3716

Man skal på død og liv ned til emisjon kurs. Er kun små poster som går. Omsetningen på siste dagers nedtur er på tynt volum. Da er det bare å sitte stille I båten å plukke penger på gata !
Artige
09.11.2022 kl 09:29 3657

Alt tyder på at Brasil ble brukt for å få inn penger i emisjonen. De kan annulere hele greia. Vi ble «lovet» kontrakter men fikk emisjon. Tror vi skal ned på 6 tallet igjen og kommer der ingen melding snart skal vi langt ned.
china
09.11.2022 kl 09:34 3591

OK. Dyp konklusjon.Lykke til.
Platinum365
09.11.2022 kl 09:35 3583

Det er rett og slett et helvete å være aksjonær her. Kjørte inn 2
Mill i går på 7.5 fordi det begynte å blinke i en eller annen lampe på et skip.
ÆreVære
09.11.2022 kl 09:37 3555

En større aksjonær dropper ut. Noen med lister over forrige uke og mandag denne uken
Slettet bruker
09.11.2022 kl 09:39 3533

#mittførjulsønske er at truseskvettere skal søke annensteds

Får jeg anbefale foreningen til Karmøy-mannen Stig?
(Foruten rutebil-historie, Israel og Bomfritt Haugaland) er hans Kampsak "Diaper-Pride". Han og vennene møtes hjemme for å sprade rundt i bare bleia, eller går tur i lag med bleia under. Det er nemlig ikke bare hot med bleie, det er også meget praktisk, om enn litt barnslig.

Eder truseskvettere; søk dog videre
https://m.facebook.com/photo.php?fbid=1286412318853589&id=100024544987996&set=a.106397673521732&eav=AfZX8OX0pZlY7bzffqVZia4FYnIleJJ18Tn2g7TQUiCt6-SGx6n3qhd3NfuN0wYRag4&paipv=0
Maxx
09.11.2022 kl 09:44 3492

mmm lyser litt frustrasjon her eller? PGS har i perioder svingt en del. Den kan fort f. eks gå opp fra 7,30 til 7,88 på en time og så ende dagen på 7,33. Den kan også gå ned fra 7,50 til 7,04 og enda på alt fra 7,33 til 7,60 .

Det er dessverre naturlig at en del sikrer gevinst fra da den steg fra ca 6,30 - 6,55 og opp til 7,80 for å så nå korrigere. Dessuten så faller og stiger den med oljeprisen. Skjønt det er tydelig for det er tydelig at robottene og markedet driter i om oljekursen er 92 eller 97............... altså om den dette ned fra 97 til 96 er akkurat likt som når den detter fra 91 til 90

men denne spretter raskt opp igjen. Forundrer meg ikke om den ender på fredag et sted mellom 7,55 og 7,80

så ta det med ro ;)
Slettet bruker
09.11.2022 kl 09:48 3447

Vanskelig å time perfekt, men utover at man feks kunne gjort et enda bedre kjøp ved feks å fylle i dag i steden for i går; er det bare å zoome ut. Se på kursutvikling siste år. Se den lange retningen ...
Redigert 09.11.2022 kl 09:49 Du må logge inn for å svare
Geiren
09.11.2022 kl 09:56 3413

FaeniHelvete skrev Hva er relevansen?
De får ikke signert kontrakt fordi begge parter står hardt på sine krav da de har helt forskjellig forståelse av markedet framover. Kjøper eller selgers marked.
Platinum365
09.11.2022 kl 10:03 3317

En ting jeg skal ikke aksepterer er at de lyver oss rett opp i ansiktet, håper ikke det er tilfelle for deres del

jaroas50
09.11.2022 kl 10:32 3035

Tynt volum? omsettes for tett oppunder 100 mill pr.dag. Plukke penger på gaten er bare vas, flere mente det vsr billigsalg i går, i dag er den enda billigere og er sikkert godt nede på 6-tallet ved ukeslutt.
Platinum365
09.11.2022 kl 10:51 2878

Sender Mail til Bård ved ukeslutt, emne: Dere lovte 2 kontrakter

Mailen:

Hvor i pokker blir de av?


Så Bård og Rune og Ottar, da vet dere det er meg.

Fredag etter børsslutt hvis dere fremdeles holder oss for narr
FaeniHelvete
09.11.2022 kl 10:52 2881

Tja, sist gang så trakk jo Petrobras jobben fordi anbudene var høyere enn det de hadde budsjettert for, inntil videre så er det ingenting som tilsier at problemet er at prisen er for høy. Man har jo ganske klare indikasjoner på hvor markedet er på vei, så det vil overraske meg hvis noen ser for seg at det blir rimeligere å legge ut jobben på nytt. Mtp verdien og størrelsen på jobben så er det jo ikke unaturlig at det er mye man skal bli enig om. Ledelsen har selv trukket frem Brasil jobben ifbm emisjonen, det vil være et smått håpløst stunt hvis ikke jobben mer eller mindre er spikret. Så nei, jeg har ikke all verdens tro på at tilstanden ref Brasil kontrakten er at man har vidt forskjellige oppfatninger om markedet fremover
Slettet bruker
09.11.2022 kl 11:12 2684

Forferdelig sur aksje å sitte i når det ikke kommer nyheter..

Er også enig i at PGS bør komme på banen med noen kontraktsnyheter snart, de gikk langt på vei i Q3 presentasjonen og sa at de ville gjøre det "within the next couple of weeks"

Nå har det gått 14 dager, og fortsatt ingenting..
Pih
09.11.2022 kl 11:18 2644

Tror mange henger seg opp i at "the next couple of weeks" er akkurat innen 14 dager.. Da hadde de nok vært spissere og sagt "within the next two weeks" . Skjønner frustrasjonen og er superfrustrert selv, og begynner å bli lei av å vente. Det er nok news rett rundt hjørnet så vi får bare tåle at den svinger nedover IGJEN, før den smeller opp en eller annen dag. Er fortsatt like trygg på denne, men hadde ikke skadet med en litt mer fremoverlent ledelse. De er ikke akkurat de frekkeste på haussing av eget selskap
jaroas50
09.11.2022 kl 11:19 2666

Alle har lent seg til Brasil nyheten siden vårparten. Ganske utrolig. Tror også den mer eller mindre er bakt inn i dagens kurs. Blir ragnarokk ellers
Redigert 09.11.2022 kl 11:20 Du må logge inn for å svare
Aksjehviskeren
09.11.2022 kl 11:19 2686

Fint med litt påfyll i dag.
Se fremover istedenfor å henge med nebbet.
FaeniHelvete
09.11.2022 kl 11:34 2555

Det var vel «coming weeks», var det ikke? Fortsatt litt å gå på

Realiteten er jo dessverre at uten oppdateringer så kommer vi til å fortsette å synke, i verste fall blir det dårlig med rep emi. Noen ganger er det jo fristende å tenke at ledelsen hater mindre aksjonærer. Det skal bli interessant å se hva som skjer de neste ukene, om totalen viser at timingen til ledelsen er fullstendig håpløs eller at de har planlagt dette godt. I utgangspunktet fremstår timingen på emisjonen som snodig
Slettet bruker
09.11.2022 kl 11:49 2459

Husker ikke ordlyden eksagt, men det kom frem ganske implisitt at de var i sluttfasen av kontraktsinngåelser som ville bli børsmeldt snart.

Troen er der, og aksjene skal holdes på lenge, men tålmodigheten får jo kjørt seg litt.

Å sitte long i PGS er som Hvalross påpeker ikke for den sarte sjel..
Slettet bruker
09.11.2022 kl 12:00 2386

Vi holder oss nok på 7 ut dagen men frykter i morgen vis vi ikke får noe børsmelding så er vi under 7 er lett å riste ut dem skremte når det går nedover.satser på olja holder oss oppe i mellomtiden.
FaeniHelvete
09.11.2022 kl 12:00 2437

The next couple of weeks og within the next two weeks er ganske like uttalelser.

Uansett så blir det jo snakk om tillit. Ledelsen har vært bull på kontrakter i lang tid nå, og når de gang på gang uttaler at det er mye som skjer bak kulissene men de venter selvsagt til alt er signert før noe offentligjøres kombinert med at de håper å offentliggjøre noe snart, så bygger de jo selv opp under forventningene om at kontrakter i praksis er blitt inngått. Hvis ukene fortsetter å rulle uten at noe offentliggjøres så ja..

Det samme gjelder jo emisjon nummer to på under 6 måneder, det var altså knapt en uke mellom presentasjonen hvor ledelsen igjen var bull på dette med cash og reforhandling av gjeld før en større emisjon ble lansert. Det handler jo mer om måten ting blir gjort på.

Når de samtidig trekker frem Brasil jobben, og betydningen av den, så burde det jo være åpenbart at forventningene til offentliggjøring av kontrakter stiger og at det burde komme noe sooner rather than later.

Det vil være smått håpløst om det går en uke til uten at de enten melder at de tar en båt ut av opplag eller ny(e) kontrakt(er)
Leotwin
09.11.2022 kl 12:09 2374

We «hope» to annonce «some contracts» (flertall) «over the next weeks» (også flertall).

Om booking første halvår 2023 ble det også sagt at ledelsen «feel rather confident» mv.

https://m.youtube.com/watch?v=jk8Rsuz08LA

(Fra ca 40 min)
Redigert 09.11.2022 kl 12:17 Du må logge inn for å svare
tjeste
09.11.2022 kl 12:12 2411

Nå skal vel både emi og en eventuell rep.emi formelt godkjennes på EGM 23.nov. Da vil det være ekstremt pinlig og dårlig håndverk å ikke ha landet denne mulige kontrakten.
EMI-en var jo brennhet pga denne og er ikke kontrakten på bordet da, hva vil de største aksjonærene si til det?
Så kanskje vi skal gi de frist ut neste uke. Jeg kan ikke fatte at de eventuelt har kjørt et så høyt spill.
FaeniHelvete
09.11.2022 kl 12:28 2350

Er det ikke offentliggjort kontrakter, inklusivt den i brasil, samt melding om båt ut av opplag for å dekke etterspørselen i markedet, innen EGM 23 november så kommer vi til å få kjørt oss hardt
Platinum365
09.11.2022 kl 12:32 2320

100% enig

I tillegg så var de såpass frempå og kjekket seg hvorpå de sa; (ikke ordrett, men dere vet hva jeg mener) "Dere må vite det, at når vi går ut med at vi har fått en kontrakt, så har vi fått den for minst 2 uker siden, fordi det eneste som skjer er at de bare skal signere hva vi har blitt enige om".

Jeg tenker også på det de nevnte om Late Sales, at de nesten aldri har noe late sales før siste måneden i kvartalet, siden først skal DE kontakte og gjøre kunden varm, så jatte litt og frem og tilbake, for så i siste måneden sanke inn underskriftene.

Hvis det biblioteket er brennhett om dagen, så bør de vel klare å få bestillinger både i første, andre og tredje måneden innad i kvartalet. Det bør jo selge seg selv i tiden vi er i akkurat nå.

Altså, jeg har troen jeg, men jeg blir ganske paranoid når de sier det ene og tilsynelatende gjør det motsatte.

Jeg stusser også over at de ikke melder noe angående "aktiveringen", dette har de gjort tidligere, som her i 2021
https://aksjelive.e24.no/article/56Rbw6?offset=10

"Seismikkselskapet PGS skriver i en melding torsdag at det vil reaktivere «Ramform Vanguard» fra opplag for å møte økt aktivitet og etterspørsel etter skip for sommersesongen i Nordsjøen."

Hvis de nå skal aktivere det skipet som begynte å blinke i en eller annen lampe i går, hvorfor melder de ikke dette som tidligere? Første jeg hadde gjort hvis jeg hadde vært i ledelsen, og for å betrygge aksjonærer som skal betale for driften gjennom emisjon, er å ha meldt positive nyheter.

Bor for øvrig i Helvete jeg også

Anbefaler alle å se webcasten en gang til. Dere vil legge merke til alt. Spol over Gottfred, bare hva Rune sier
Londonmannen
09.11.2022 kl 12:33 2322

Enig. Når de forflytter Victory fra opplagsposisjon til utrustningskai, samt at hele forflytningen ligger åpen på ShipInfo, er det ingen grunn for selskapet å sitte på info om hva som er hensikten. Enhver tulling ser jo at dette er forberedelser til å gjøre skuta operativ igjen. Sprøsmålet er bare når tar de sikte på å ha den klar til tjeneste. Det er jo lett å tro at denne manøveren står i samband med at de har dratt i land kontrakten i Brasil. Samtidig begynner man uvilkårlig å tvile når det drøyer ut med en bekreftelse fra selskapet. Og jeg vil tro at de har signert en større kontrakt før de iverksatt forflytning av Victory til utrustningskai.

Får gi de en uke til, men da bør det foreligee en eller flere meldinger fra ledelsen.
Londonmannen
09.11.2022 kl 12:33 2325

Enig. Når de forflytter Victory fra opplagsposisjon til utrustningskai, samt at hele forflytningen ligger åpen på ShipInfo, er det ingen grunn for selskapet å sitte på info om hva som er hensikten. Enhver tulling ser jo at dette er forberedelser til å gjøre skuta operativ igjen. Sprøsmålet er bare når tar de sikte på å ha den klar til tjeneste. Det er jo lett å tro at denne manøveren står i samband med at de har dratt i land kontrakten i Brasil. Samtidig begynner man uvilkårlig å tvile når det drøyer ut med en bekreftelse fra selskapet. Og jeg vil tro at de har signert en større kontrakt før de iverksatt forflytning av Victory til utrustningskai.

Får gi de en uke til, men da bør det foreligee en eller flere meldinger fra ledelsen.
Slettet bruker
09.11.2022 kl 12:48 2228

Noen som vet navnet på den nyansatte kapteinen?