VOW - Holder støtten på kr 16?

Frodon
VOW 14.10.2022 kl 11:00 12334

Er dette stedet å fylle opp? RSI kommer fra et oversolgt område og har begynt å stige igjen, som er et kjøpssignal

Etablerer aksjen seg under kr 16, utløses et sterkt salgssignal.

Kan vi få en reaksjon opp på Q3 tallene?
royroy
28.10.2022 kl 15:04 3452

Når fabrikken (Europas største på biokull) på Follum er oppe og nikker så vil det være en utstilling for resten av verden. Jeg tror vil gjøre det lettere for andre aktører å kaste seg på når de ser at det fungerer i praksis, og dermed vil det indirekte bidra til økte ordre i fremtiden. Akkurat nå er jeg som mange andre aksjonærer lei av å vente på dette, så er spent på oppdateringen rundt dette mandag
Slettet bruker
28.10.2022 kl 18:33 3333

Jaja. dere må gjerne drive med TA
Men jeg vil si at der er en bedre bunn i VGM . Aksjen har knapt vært under 2.. og virker stabil
Så da forstår dere sikkert hvor jeg vil hen.Og hva som trolig er det beste og sikreste kjøpet
royroy
29.10.2022 kl 15:02 3122

På VGMs LinkedIn side deler de et innlegg fra COWI angående biokullfabrikken på Follum.

Her står det «Vi bistår Scanship med projekteringen av en biokullfabrikk på Follum».

Scanship?
upsidedown
29.10.2022 kl 15:17 3103

Et av sju underselskaper i VOW…
Naustberget
29.10.2022 kl 15:25 3086

Kjøp: Vow
Sluttkurs 18.10.: 18,50 kroner
Kursmål: 40 kroner
Begrunnelse: I vårt dekningsunivers er det få selskaper med inntekter som kan forsvare nedsiderisikoen på tolv måneders sikt i et urolig marked. Et unntak er i våre øyne Vow, som på dagens kurs bør ha begrenset nedside, gitt våre estimater over de neste 12 månedene. Dagens markedsverdi tilsvarer at selskapet i denne perioden vil være priset til multipler som reflekterer null vekst i fremtiden, noe vi finner usannsynlig. Selskapet er verdensledende innenfor rense- og avfallssystemer til cruiseskip, og tilbyr utprøvd og ledende pyrolyseteknologi for fremstilling av biokarbon, biogass og bioolje på land. I 2018 leverte selskapet 27 prosent avkastning på kapitalen, og det er en gjenoppretting av dette du som investor må tro på for å se oppsiden i vårt investeringscase. I 2020 og 2021 har resultatene vært preget av null ettersalg til cruise, samt et negativt bidrag fra oppskalering av selskapets landbaserte divisjon. Dette er i ferd med å snu. Ettersalg til cruise er direkte linket til cruiseaktiviteten – som er på full fart opp – og Vow har allerede levert tosifret margin på sin landbaserte virksomhet, med fortsatt lave omsetningstall. Merk også at Vow har levert rekordmarginer på cruiseprosjekter de siste to årene, tross den kraftige kostnadsinflasjonen – et kvalitetstegn i våre øyne.
Naustberget
29.10.2022 kl 15:26 3086

TIPS: Thomas Dowling Næss i SpareBank 1 Markets
Slettet bruker
29.10.2022 kl 17:24 2997

Hvis vi regner en P/E på rundt 20 må de tjene 1.-/aksje slik kursen er nå
De er ikke i nærheten. Hvordan de skal klare å tjene 2.- /aksje er derfor en gåte
Jeg går ut fra at dette kursmålet er på ett års sikt
Hva er agendaen til disse analytikerne? Har de noen gang hatt rett når det gjelder VOW?
LIkedan har Pareto plutselig senket kursmålet på VGM med hele 5.-/aksje Kursmålet er nå 4 mot før 9 på grunn av forsinkelser
Dette er noe mer troverdig, hvis de kan få i gang fabrikken i løpet av neste år
royroy
29.10.2022 kl 17:41 2976

Jeg kjenner selvfølgelig til Scanship…
Scanship driver i cruisevirksomheten, ikke biokull på land/Follum
upsidedown
29.10.2022 kl 18:49 2932

Scanship jobber også på landsiden. Hva de eksakt gjør på Follum vet jeg ikke, men det er i regi av VOW.
Slettet bruker
29.10.2022 kl 19:37 2890

Scanship vil få en betydelig rolle også på landbaserte anlegg :
-Scanship systems can be used in a variety of industrial applications for waste processing and water purification. These industries have either a requirement for discharge from productions, or simply would need to refine products through Scanship processes with separation, dewatering or drying. Landbased systems are handled by our sister company ETIA.
nolast
30.10.2022 kl 20:25 2588

Dnb analysen. Har brukt litt av denne lange dagen til å studere Dnb sin analyse. Inntrykket jeg sitter igjen med er at her skal det ingenting for å overaske på oversiden. Forventet en økning på 258 mill. Crusie +75, Aftersale 50 og Landbased 133. I cruise er det full fart med rekord mange installasjoner og dermed også økning i aftersale. Men Landbased med en økning på 133 mil. Det bør absolutt være innafor. Forventer at VGM dobler kapasiteten til 20 000t. Da er mye av dette allerede i boks. I tillegg så kommer ordren fra Mai på 270 mill. Den kan også bli iverksatt når som helst. Litt ro ( evt nedgang) i rente markedet så kommer bekreftelsen, mange som helst vil se at ting snur før de brenner av flere 100 mill. Jeg er HELT overbevist om at dette blir knust tilgangs. Skal vi tro Badin og alle han har sittende ved bordet så MÅ det resultere i noen store ordre. Jeg har trua stoler hakke mer på Pareto og SpB1. 30 til sommmeren!
Slettet bruker
31.10.2022 kl 21:19 2292

Noen som har merket at cashflowen til vow blitt mye mindre. Altså Cash som de har i banken. De var så trygge at de kjøpte tilbake sine aksjer med cash de hadde igjen. Hva skjer hvis de har blitt for positive og lager varer som de ikke får kanskje levert?
De har vel ikke noe lett tilgjengelig cash som de kan ta ut med det samme?
Redigert 31.10.2022 kl 21:20 Du må logge inn for å svare
nolast
31.10.2022 kl 21:35 2250

Jo Det skal jeg fortelle deg. For et selskap som har levert år etter år. Da gjør de som meg. Ringer DNB. Selskaper med god inntjening, positive resultater og en backlog som sikrer gode jobber i mange år. No problem.
Record
01.11.2022 kl 07:46 2075

De vet nok at det kommer påfyll , de har kjøpt flere aksjer ca 70K
Nordnett og JPM får mindre volum å bytte seg imellom :-)
Tror ikke vi skal være redd for finansieringen i VOW , Elkem er vel også med på en eventuell utvidelse på Follum .
Sitter med en følelse at det skjer noe stort snart , magefølelse skal en ikke ignorere :-)
upsidedown
02.11.2022 kl 00:18 1807

Hammers ute med nytt chart på VOW tirsdag kveld på sin lukkede tråd. Pen skisse av et omvendt SHS som jeg skrev for få dager siden.

https://www.finansavisen.no/forum/post/4967365

Natig
24.11.2022 kl 18:30 1213

Tok sjansen på å kjøpe meg opp litt her i dag etter lang tids fravær. Det hausses i "vilden sky" og det er sikkert gode grunner til det, såvidt jeg kan se. Men kjøperne ser ut til å være å være lunken fremdeles, og kursen vil liksom ikke ta av. Noen som har TA på denne? Tenkte å fleske til med en større pott i håp om bedrede tider. Men er fremdeles litt avventende.
Slettet bruker
06.12.2022 kl 21:38 851

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Svær hodeskulder formasjon. Se med 6 måneders charten. Stakeren klarte ikke en gang å lage en høyre skulder med litt høyde! Det ser ut som en horror film
Redigert 06.12.2022 kl 22:05 Du må logge inn for å svare