RECSI -Hold kæft bolsje til aktionærerne

Kvike11
RECSI 14.10.2022 kl 12:58 2481

Har lige modtaget en lang smører der skulle berolige aktionærerne.
Alt ser fint ud, indtil sidste afsnit hvor de ikke skriver de arbejder i aktionærernes interesse

Bestyrelsen anerkender, at den løbende støtte fra alle Selskabets aktionærer fortsat vil være afgørende for Selskabets succes. Dette forhold vil fortsat blive forvaltet i overensstemmelse med gode standarder for virksomhedsledelse og i virksomhedens bedste interesse.
Virker lidt som et professionelt "letter to stockholders ", hvor de fortæller at de har først ansat en bestyrelse der ikke dur til noget,
og nu har ansat nogle med 2 kasketter, men bare roligt vi arbejder i firmaets interesse, men hvilket firma er det.

Til min store overraskelse kan jeg læse at det nu er på grund af sygdom at tidligere CEO Tore Tovlund stoppede,
tidligere har det været oplyst at det var på grund af alderen

Opfattter det som et hold kæft bolsje,
havde de bare skrevet de ville arbejde i alle aktionærers interesse og ikke var i gang med en overtagelse.
Ingen ledelse kan sidde på begge sider af bordet
Kvike11
14.10.2022 kl 13:02 2458

Til alle Nordnet kunder,
hvis i skal stemme skal Nordnet sørge for at dine aktier i RECSI bliver
For at du skal kunne stemme må din forvalter Nordnet omregistrere og flytte aksjene til en segregert konto . Fristen for dette er i dag kl 18
Igen står alle dansker med håret i postkassen og igen har vi ingen stemmeret i norge.
Tvivler på det er lovligt
Null
14.10.2022 kl 13:21 2399

Nå kvikke må du ikke spre usanheter

"Til min store overraskelse kan jeg læse at det nu er på grund af sygdom at tidligere CEO Tore Tovlund stoppede,
tidligere har det været oplyst at det var på grund af alderen"

Meldingen når Tore gikk av som CEO var difus, det stemmer. men etter en kort tid kom det frem at det vat pga sykdom
Tore Torvund gikk også bort ( døde ) pga sykdom ca 3 mnder etter at han trakk seg ut som CEO i REC.
Så stil ikke spørsmål til hvorfor han desverre måtte fratre sin posisjon.
Fred over hans minne

NULL

Kvike11
14.10.2022 kl 13:28 2371

Ved ikke hvor du har læst dette, men det er helt nyt for mig
og meget beklageligt at han er gået bort.
forholder mig til de oplysninger der er kommet fra selskabet.
Kvike11
14.10.2022 kl 13:34 2359

Kan oplyse at det som dansker nu er tæt på at det lykkes for mig at stemme til generalforsamlingen, efter jeg har sat min bank til at registrerer mig.
Bliver på opfordring et klart nej til de nye bestyrelses medlemmer, syntes ikke den information der er kommet overbeviser mig nok.
Det virker som en sludder for en sladder, og et brev der bare skal få aktionærerne til at forholde sig passive.
Intet om de nye i bestyrelsen i RECSI vil som en naturlig beslutning stoppe i Hanwha.
Nej 2 kasketter og en forhandling, hænger ikke rigtigt sammen
Null
14.10.2022 kl 14:20 2269

KVIKK LEIRE dettt blir for dumt

Mangeårig Rec Silicon-sjef Tore Torvund går av
Finansdirektør James A. May II tar over jobben til en arvtager er på plass.


Tore Torvund gir seg etter 12 år i Rec Silicon. Alf Ove Hansen/NTB
Maiken SvendsenInfront TDN Direkt
Publisert:
Oppdatert 1. desember 2021

Tore Torvund har bestemt seg for å fratre sin rolle, opplyser Rec Silicon i en børsmelding sent tirsdag kveld.

Torvund fyller 70 år, og «beslutningen har blitt diskutert og avtalt med styret», ifølge meldingen.

– Styret vil takke ham for hans verdifulle bidrag over de siste 12 årene, står det i meldingen.

– Det har ikke vært noen dramatikk i denne avgangen, sier IR-kontakt Nils Kjerstad til TDN Direkt onsdag morgen.

Kjerstad påpeker at Torvund er 70 år gammel, og har vært i selskapet siden 2009.

– Han det meste av tiden bodd i USA med familien boende i Norge. I tillegg går selskapet nå over i en ny fase, med en ny samarbeidspartner inn på eiersiden, sier Kjerstad.

Finansdirektøren tar over med umiddelbar virkning
Han understreker at det ikke er noen uenighet mellom styret og Torvund og at det heller ikke har vært noen uenigheter rundt selskapets strategi fremover.

logo
teaser-asset
Ble avgjørende da Tobias og Benedicte kjøpte ny leilighet

ANNONSØRINNHOLD |
Disse byggene skiller seg ut:

– Det er heller en rekke sammenfallende ting som skjer samtidig, sier Kjerstad.

Han sier videre at overgangen er planlagt på en knirkefri måte, og at James A. May II vil overta som fungerende administrerende direktør med umiddelbar virkning.
Redigert 14.10.2022 kl 14:21 Du må logge inn for å svare
Null
14.10.2022 kl 14:22 2258

En gigant i norsk oljehistorie er gått bort
Det var krevende, men ekstra inspirerende å jobbe for Tore.

Nekrolog
24. januar 2022
Av Bjørn Otto Sverdrup og Torgeir Kydland

En gigant i norsk oljehistorie er gått bort. Tore Torvund døde 2. januar, nær 70 år.


:::::::::::::::::

«En klartenkt, visjonær og skarp strateg»
Tore Torvund døde 2. januar 2022, 69 år gammel.
Redigert 14.10.2022 kl 14:23 Du må logge inn for å svare
Kvike11
14.10.2022 kl 16:52 2126

NULL nu bliver det for dumt.
Der står intet i den publiceret meddelelse at Tore er syg, forstår ikke du sender det
At der står noget i en Nekrolog, kan jeg godt forstå, ved ikke hvor du har fundet det og det interesserer mig ikke.
For mig er det nyhed at han er afgået ved døden,
Slut
Jeg bekymrer mig om RECSI i fremtiden, den alt for lave aktiekurs , det tossede norske system som udelader aktionærer at stemme
og selvfølgelig min egen investering .
Styve
14.10.2022 kl 17:53 1959

Det var på nyhetene!
Hadde vert underlig om RECSI hadde sendt børsmelding på dette ...
Kvike11
15.10.2022 kl 14:02 1514

Ja det ville være underligt, nok derfor jeg ikke har set det.
Men underligt de ikke sagde at han var stoppet på grund af helbred.
Nu håber jeg bare at alle de nordmænd der tager deres investering alvorlig, vil stemme imod, de nye i bestyrelsen.
Det er trods alt de samme som skal købe varerne, og hvad er de bange for siden de ikke vil have andre ind i bestyrelsen.
Så stor en ejerandel har Hanwha ikke at de kan tryne alle andre.
Håber de laver jumpstart, og vil fortælle hvad de vil , for dem der sidder i bestyrelsen nu, er rene nikke dukker og stråmænd
uldiuldi
15.10.2022 kl 18:13 1307

Jeg stemmer for. Du gør bare det du vil.
Kvike11
16.10.2022 kl 12:48 1019

Tror alle stemmer for det forslag som Lodbrok Capital er kommet med og stemmer imod de nye i bestyrelsen
Kan se du også stemmer for større åbenhed og andre udefra i bestyrelsen.
Klog beslutning, alt andet ville være tudetosset.