PGS - Salgssignal ER gitt. Finansavisen "ser syner"!

Hammers
PGS 16.10.2022 kl 14:37 2690

Jeg har i prinsippet sluttet å spre mine kunnskaper på forum, men det betyr IKKE at jeg har sluttet å følge med.
Setter i stedet opp div charts og mailer dem til meg selv.

I går kveld gjorde jeg et unntak i PGS.
Selvsagt flere reaksjoner da MITT budskap er det motsatte av Finansavisens. Her skal jeg utdype litt nærmere:
_______________________________

- Den 11. sept ble det gitt en sterk advarsel i PGS ved at en lang og stigende støttelinje ble klart brutt. Mailtittel: PGS vender NED.
- Chartet, med dato i øverste linje, ser dere her: https://www.tradingview.com/x/cg1t3D7V/

- Den 3. okt sendte jeg oppfølgeren. Tittel; PGS - HS? https://www.tradingview.com/x/Qs0N2GjZ/

- Mandag den 10.okt gikk Finansavisen "bananas" og fortalte om kjøpssignal som sto i kø (eller noe slikt). Folk bet på - kursen steg brått.
- Jeg satte raskt opp mitt eget chart og så ingen signaler i det hele tatt.
- Det jeg så var en toppformasjon under utvikling. Etter solide brudd kommer det gjerne rekyl til bruddstedet (nivået) igjen. DET så jeg!
- Tittel på melding til meg selv: FA sier KJØPSSIGNAL. Hvorfor?

- En formasjon som bekreftet mitt første chart fra september + et chart som viser at H/S-formasjonen (ikke inntegnet) var videreutviklet.
- MITT chart fra den 10 okt ser dere her: https://www.tradingview.com/x/pK8kPugb/
- Ser DERE noen kjøpssignaler?

- Fredag den 14.okt sendte jeg siste chart til meg selv. Tittel; BRUDD på H/S.
- https://www.tradingview.com/x/eSnJsGde/
- Som man ser av de røde volumsøylene i underkant startet nedsalget samme dag som FA gikk "bananas". Fredag fikk halslinja brudd.

Her svar på 3 spørsmål på den "andre" PGS tråden:
- Oljerally: TA fungerte dårlig? Jeg setter ikke opp "dagchart", men trekker de lengre linjer.
- London: Formasjonens potensiale er inntegnet i chartet. I første omgang 4,15.
- London: TA trumfer IKKE nyheter. Det er nyheter som som trigger nye signaler.

PS; Still heller et berettiget spørsmål til Finansavisen.
Avisen som hallusinerte mandag morgen og som så KJØPSSIGNALER som sto i kø!
Redigert 16.10.2022 kl 14:52 Du må logge inn for å svare
Badgirl
16.10.2022 kl 15:08 2558

Alltid likt dine tråder og din gamle linjal(sikkert i tre) 😊 Du må da snart være pensjonist 😉 Husker du sablet kursmålene på REC i gamle dager og hadde vi hørt på deg i den tiden så hadde vi spart penger 😉

Herlig at du fremdeles holder koken etter alle disse årene

Ha en fin søndag 😊
Kokakaffi
16.10.2022 kl 15:33 2440

Hva står det om salgsignalet?
Slettet bruker
16.10.2022 kl 15:35 2431

Hei Hammer, bra innlegg! Jeg er helt med på at TA kan være til god hjelp, spesielt siden 90 prosent av handelen på OSEBX er robothandel og det er TA som ligger til grunn for algoritmene til roboter. TA forutser ikke en kursdrivende melding som sender kursen opp eller ned, men kan gi ett tidlig signal når eks. større aktører selger/ kjøper og drar med seg små investorer. Vel, dette kan nok du mer om enn meg.

Spørsmål: du følger tydeligvis PGS, hva tenker du om det fundamentale i PGS og utsiktene 6-12 måneder frem i tid? Ser du på dagens kurs, dvs. 4,50- 5,50 som kjøpsmulighet?
Redigert 16.10.2022 kl 15:38 Du må logge inn for å svare
verdensmester
16.10.2022 kl 16:03 2281

Nå har alle minus gutta inntatt PGS tråden, minus + minus gir pluss
Sashaa
16.10.2022 kl 17:30 1967

Takk Hammer
Sist Din TA for PGS viste kurs under 1 nok, kjøpte jeg mye med millioner i gevinst. Nå igjen du viser meg veien og vil kjøpe mye fra imorgen. Må bare le av din TA med respekt for dine rare vurderinger , bla da du kom INN etter mange måneder negativitet i REC og solgte etter 1 dag med tap, du husker vel det?. TA SOM GJELDER EN DAG ER SOM MAGELUFT.
Redigert 16.10.2022 kl 17:32 Du må logge inn for å svare
nafa
16.10.2022 kl 18:25 1796

På dette kursnivået er ikke TA noe annet enn et middel for å lure folk til å selge aksjene sine.
Stakkar de som går rundt å tror på dette tullet.
Ser slett ikke bort fra at vi får noe kursnedgang i morgen bare fordi noen tror den skal ned pga troen på TA-tullet.