Cod-UNG-rRT-LAMP

JosefK
AZT 17.10.2022 kl 18:43 2552


Hvordan i alle dager har jeg greid Ä unngÄ dette studiet? Jeg vet hvorfor og det har med mine sedvanlige sÞkeord Ä gjÞre. COD oppfatter Google som Call of Duty, dataspillet. Og UNG sender meg ofte til barnevern etc.

Litt mer kreativ navnepolitikk, jethro!

Uansett, her har noen danske forskere sett pÄ problematikken rundt carryover contamination i forbindelse med LAMP. Og resultatene er bra. Sammenlignbar med PCR.


https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fcimb.2022.856553/full

We have developed the Cod-UNG-rRT-LAMP assay to overcome the carryover contamination problems in LAMP-based POC diagnostics and demonstrated it with SARS-CoV-2 diagnostics. The developed Cod-UNG-rRT-LAMP assay was sensitive and could detect SARS-CoV-2 down to ˜ 2 copies/”l (8 copies/reaction) within 45 min by the real-time fluorescence detection method or end-point direct visual detection method, or ˜ 10 copies/”l (60 copies/reaction) within 60 min by the real-time turbidity detection method using an in-house POC devise. The reaction can eliminate 2–3 pg of contaminants in the reaction. The results of the Cod-UNG-rRT-LAMP assay were comparable with those with PCR as the assay had a comparable analytical precision and clinical sensitivity, as well as accuracy. The results obtained in this study showed the greater potential of the Cod-UNG-rRT-LAMP assay for applications toward POC diagnosis.

Carrera
17.10.2022 kl 21:54 2450

Ny trÄd hver gang du har "oppdaget" noe ?
FrĂžken Big
18.10.2022 kl 02:52 2347

Du kan jo ogsÄ selv opprette en trÄd dersom du har noe Ä bidra med og noe relevant Ä informere om.

Etter Ä ha fulgt dette forumet over tid, noterer jeg meg det fÄ som bringer sÄ mye informasjon inn her pÄ forumet vedr. AZT som JosefK.
Takk for det, Josef. Flott innsats og god gravejobb!
Har selv fulgt selskapet siden midten av 2000-tallet, og gjĂžr meg i nattens mulm og mĂžrke noen tanker om hva vi har foran oss i hĂžst.

Hva tror vi om kursutviklingen her videre gjennom det noe ruskete farvannet vi seiler denne hĂžsten?
Vil selskaper innen biotek kunne vÊre en havn for mange mens bÞrsen svinger ustabilt opp og ned drevet av bÄde dÄrlig stemning i tek, ustabil energisektor og verdens begivenheter forÞvrig? Eller vil kursen igjen dras ned med rÞkla? All fornuft sier jo at kursen skal betydelig opp. Vi burde ha ligget i omrÄdet 115-125. Men vi har jo fÄtt litt dÄrlig betalt for hyggelige nyheter en god stund.
Hva skal egentlig til for at et selskap med patenter, kontrakter, penger pÄ bok og lite gjeld gjenspeiler dette i kursen? Lav omsetning og shorting har vel ikke bidratt
. Ser ut som shorterne ikke er sÄ interessert akkurat nÄ. Top 20 har Þkt litt siden i sommer. Svenskene virker Ä ha sett lyset ;-)

Det har svingt godt av kursen siden bÞrsnoteringen, og det har vÊrt mye penger Ä tjene langs veien, men ogsÄ noen skikkelige nedturer. Sitter godt i pluss pr idag, men mener det er mye mer Ä hente her, timingen i markedet satt til siden. SÄ var det det, da
..
Velger Ä sitte akkurat nÄ. Spent pÄ Q3-resultatene den 27.10. Og hva verden ellers har Ä by investorer innen den tid av diverse skruballer

Hmm
.snart vet vi.
God natt

Slettet bruker
18.10.2022 kl 03:52 2335

Enig i det her. Kan vi ikke bare fÄ én trÄd, hvor JosefK kan poste sin hobby? AZT har over 300 kunder, sÄ det bliver vel snart til 300 separate trÄde, hvis vi skal have en trÄd for hver eneste lille patent eller kundeforhold eller research paper?

Vi andre har ogsÄ Google. Men fint, at nogen tager sig tiden I guess.
Redigert 18.10.2022 kl 03:54 Du mÄ logge inn for Ä svare
snuffe
18.10.2022 kl 07:03 2270

Herregud.... hvor kritisk gÄr det an Ä bli, og hva gidder folk bruke energi pÄ??

Det er en liten hÄndfull personer som bidrar med konstruktive innspill pÄ dette forumet, og nÄ fÄr hen som kommer med de mest spennende innleggene kritikk for, - ikke hva hen skriver, men hvordan hen organiserer innleggene sine. Da snakker vi hÞyt under taket...not!

Denne form for kritikk motiverer ingen til Ä komme med innlegg og Ä gjÞre forumet til et interessant sted Ä fÞlge med pÄ ting & tang rundt AZT og mulighetene for selskapet.

At dere gutter blir skuffet nÄr dere ser JosefK har laget en ny trÄd dere ikke finner veldig interessant, fÄr dere bite i dere. Det er prisen Ä betale for Ä ha et forum hvor det er hÞyt under taket og rom for Ä "drodle" litt. Min subjektive mening er ogsÄ at hittil ligger kvaliteten pÄ innleggene til JosefK himmelhÞyt over hva dere kritikere har klart Ä legge frem sÄ langt.
Slettet bruker
18.10.2022 kl 09:41 2165

Jeg synes hverken, at det, som JosefK bidrager med, er specielt nyttigt eller interessant. Jeg tror, at vi efterhÄnden alle sammen er klar over, at AZT sine enzymer bliver brugt af kunder til forskellige ting. At JosefK Googler kunder, der bruger enzymer
 hvad bidrager det til?

Jeg kunne ogsÄ godt fortÊlle dig, at man kan kÞbe laks fra Mowi i et supermarked i Danmark. Sikke en nyhedssensation, jeg har afklaret et kundeforhold ;)

Jethro og AZT bryder sig i Þvrigt ikke om, at deres kundeforhold bliver blotlagt. Om noget, sÄ bidrager JosefK potentielt til at skade AZT sin kundetillid.
Redigert 18.10.2022 kl 09:48 Du mÄ logge inn for Ä svare
Lordstock
18.10.2022 kl 10:20 2125

Er sikker pÄ at konkurrenterne til AZT kunder kan finde patent sÞgninger selv og tjekket op pÄ hvad de andre i branchen gÄr og leger med. Jeg foreslÄr at JosefK laver en total liste med AZT kunder og hvis du har det JosefK en liste med phase 1-3 forsÞg som bruger AZT produkter. Heri kunne ligge information om potentielt pludselige stigende indtÊgter og kunne vÊre med til at Þge tiltroen til AZT. Noget som Holter ikke er god til at kommunikere. JosefK tak for at du bruger din til pÄ forum med noget konstruktivt.
bj111
18.10.2022 kl 10:29 2113

Og fordi DU ikke syntes det er nyttig sÄ skal DU komme med din kritikk, hva bidrar det til? At andre som syntes dette er nyttig ikke skal fÄ dette fra JosefK fordi DU syntes det er uinteressant. Verden hadde blitt svert snever om alt som JEG mener er uinteressant skulle vÊrt borte fra nettet. 99,99999% av internett kunne da slettes men andre syntes det er artig eller nyttig og da skal det selvsagt ligge der.

Er det ikke bare Ä la vÊr Ä lese det JosefK eller andre kommer med om en ikke finner det interessant og la andre lese det? 426 klikk pÄ denne trÄden tilsier at det er ganske mange som leser det JosefK poster.

(Jethro og AZT bryder sig i Þvrigt ikke om, at deres kundeforhold bliver blotlagt. Om noget, sÄ bidrager JosefK potentielt til at skade AZT sin kundetillid.)
Sorry er du 3 Ă„r gammel?
JosefK
18.10.2022 kl 10:41 2088


Et par forhold om min politikk rundt diskusjon:

1. Jeg liker faktuell diskusjon om fundamentale forhold og forsÞker Ä snevre det inn til et tema. Her COD UNG og LAMP. Det finnes flere hundre publikasjoner som bruker COD UNG, dette er imidlertid det eneste som har tatt det for seg med LAMP amplifisering. Men fÞlg gjerne opp med andre applikasjoner, gjerne pÄ denne trÄden.

2. ArcticZymes har komplett lokk pÄ hvem de handler med. Logisk nÄr man sitter og handler med arge konkurrenter, men frustrerende nÄr man gjerne vil forstÄ kontantstrÞmmer, trender, risikoforhold, etc. Siden jeg ikke er innsider mÄ jeg bygge forstÄelse ut fra det som eksisterer av informasjon. Jeg ser pÄ det som en service hver enkelt kan se pÄ, vurdere og ta til seg eller forkaste, I do not care.

3. ArcticZymes er for meg som Lego konsernet. De har mange forskjellige Brands som tilsynelatende ser like ut men som ikke alltid er kompatible. Men de som har lekt med Lego en stund vet at man av og til kan putte inn en del fra et technic sett og kombinere det med et Harry Potter sett. Mens de vil slite med Ä kombinere det med Duplo. Multipliser den kompleksiteten med x1000, sÄ skjÞnner man litt av hvor komplekst det er. Som en utpreget logisk person, mÄ jeg sortere. Forumet gir meg muligheten til det ved Ä splitte opp i kundeforhold, teknologi, markedsforhold, etc. Jeg velger Ä gjÞre det sÄnn. Blokker meg om det ikke er interessant.

4. ArcticZymes var inntil i juni 2020 en bortgjemt bit i Biotec Pharmacon. Det var omtrent ingen som visste hva de drev med. Urettferdig, siden det er en av svÊrt fÄ bÞrsnoterte Biotech selskap med lÞnnsom drift. De som tok hintet mitt i mars 2020 ble millionÊrer med svÊrt liten innsats og nesten ikke risiko. Men for at de samme millionÊrene skal bli multi millionÊrer, er det ikke pÄ tide Ä forstÄ hva de driver med?

5. Jeg skjÞnner ikke investorer som ikke vet og tilsynelatende ikke vil vite hva de holder pÄ med. Hold kjeft om det treffer langt over hva du er i stand til Ä absorbere av faktuelle forhold. Lag egne trÄder med fantasi om TA, P/E og andre mer eller mindre interessante tema.

6. Jeg liker Hegnars forum. Som ikke forlanger penger for Ă„ leke med aksjer. Jeg kunne valgt et knippe andre fora for en engere krets av lesere, men velger Ă„ vĂŠre her.

7. Jeg registrerer at alle innvendinger gÄr pÄ ad hominem nivÄ. Antakelig fordi det krever kalorier, litt forstÄelse og tÄlmodighet for Ä skjÞnne et minimum av sakskomplekset. Og ikke minst tid. Hvis du ikke har noen av delene, finn noe annet. I do not care. Blokker meg. I do not care.

Og til de som hÞrte etter i mars 2020, ble millionÊrer og lurer pÄ om det er mulig Ä bli multi millionÊrer i samme slengen, fÞlg med. For jeg tror det. Om det blir halvering fÞr dobling, vet jeg imidlertid ikke. Men jeg vet noe om hva, hvem og hvilke belÞp som er i omlÞp. Og det fÄr meg til Ä lete videre. Uansett om det kun er en hÄndfull som finner det interessant. Men for at det skal vÊre interessant, mÄ det sortering til.

Gi meg en tommel opp, de som synes det er interessant Ă„ kikke under kilten til Jethro đŸ‘đŸ»



BIF78
18.10.2022 kl 10:46 2082

👍, i overfþrt betydning😊
bj111
18.10.2022 kl 10:56 2060

đŸ‘đŸ» 4 er det ikke pĂ„ tide Ă„ forstĂ„ hva de driver med?

Helt klart og selv om jeg har problemer med Ä skjÞnne alt i de artiklene du finner sÄ er det av interesse for skjÞnner noe av det og det bidrar til Ä Þke forstÄelsen hvilket gjÞr at jeg skjÞnner mer. Har selv forsÞkt pÄ google men har ikke tÄlmodigheten for som du skriver lengre opp, google krÞller det til grunnet navnene pÄ enzymene sÄ Ä fÄ det servert her setter jeg pris pÄ.
JosefK
18.10.2022 kl 11:13 2032


Og det skjÞnner jeg godt. Det blir enklere med Þvelse og Google har et par tricks man kan gjÞre for Ä fÄ snevret inn sÞkene. AnfÞrselstegn rundt «COD UNG» filtrerer bort en hel armada av urelaterte ting. Et eksempel pÄ hvordan man kan omgÄ millioner av sÞketreff uten relevans.

Men jeg vet at du vet hva COD UNG er og at du har lest noe om hvordan LAMP amplifisering kan erstatte PCR. Legg dem sammen med den vanvittige Ăžkningen i omsetning i forbindelse med corona.

Da er vi pÄ omtrent samme side. Det irriterer meg bare at ikke ogsÄ ISOPOL var med i denne omgangen. Men jeg tror ogsÄ det kommer.

Jaws
18.10.2022 kl 11:14 2032

Fortsett med Ă„ kikke under kilten JosefK👍 Du poster saklig, verdifull informasjon og vurderinger i forumet!
JosefK
18.10.2022 kl 11:34 1998


Relatert stoff:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6214100/#__ffn_sectitle

Samme ensym men med PCR amplifisering. Denne artikkelen har blitt sitert hundrevis av ganger og generert titalls millioner i omsetning for AZT. Jeg hadde for et par dager siden et innlegg om Perkin Elmer som har sitert denne artikkelen uten Ä nevne COD UNG med ett ord. Perkin Elmer omsetter for flere milliarder dollar Ärlig. Litt interessant er det ogsÄ Ä se at i AZT sine patent sÄ har de brukt utstyr fra PE. Akkurat det kan vÊre tilfeldig, men jeg har sluttet Ä tro pÄ tilfeldigheter.

🩄
rufus01
18.10.2022 kl 12:18 1959

Absolutt en tommel opp fra min side, nei du skal fĂ„ to đŸ‘đŸ»đŸ‘đŸ»!. SĂ„ fĂ„r vi bare leve med at denne dansken er mest opptatt av at Jethro i en bi setning under siste kvartalspresentasjon nevnte noe om ferietid. Man velger selv hva man Ăžnsker og fokusere pĂ„!
FrĂžken Big
18.10.2022 kl 13:56 1891

Keep up the good work Josef.
Jeg har som sagt fulgt AZT siden det het Biotec pÄ midten av 2000-tallet. Og fulgt ticker pÄ dette forumet.
Bortsett fra et mer og mer sjeldent innlegg fra Jan Raa er det ikke sÄ mye interessant Ä lese her utover Josef. Selv om jeg ikke trÄleser alle innleggene hans, er det flott at noen orker Ä dele det de finner ut med oss andre. Hvordan kan det vÊre et problem? Les det du vil. Resten lar du vÊre Ä klikke pÄ. GÄ heller ut i solen, enn Ä klage pÄ at noen forsÞker Ä bidra. God Q3 alle sammen.
Redigert 18.10.2022 kl 14:04 Du mÄ logge inn for Ä svare
Smartmoney
18.10.2022 kl 14:40 1835

@JosefK, keep up the good work. Det Àr mycket god hjÀlp att fÄ bÀttre insyn i vilka kunder AZT har. Jag sÄg exempelvis att PerkinElmer som du nÀmnde nyligen skickade ut en positiv pre-announcement igÄr dÀr den organiska tillvÀxten (exkluderat COVID) i Q3 var bÀttre Àn vÀntat.

https://www.businesswire.com/news/home/20221017005178/en/
Bearwizard
18.10.2022 kl 14:43 1827

👍👏 Fortsett som du stevner JosefK. Surmulingen til Indrid ett eller annet bryr vi oss lite om.
Dr_Eval
18.10.2022 kl 15:08 1789

Tommel opp!

Jeg setter stor pris pÄ det du driver med. AZT er den aksjen jeg har tjent mest pÄ av alle aksjer, og siden det fundamentale ikke har endret seg i negativ retning de siste 3 Ärene (tvert imot), er jeg fremdeles pÄ kjÞpersiden. Hvis den positive utviklingen fortsetter, som alt det du graver frem bl.a indikerer, anser jeg det ikke som urealistisk at aksjekursen blir tresifret pÄ kort sikt (0-3 Är) og firesifret pÄ lang sikt (5-10 Är).
Redigert 18.10.2022 kl 15:09 Du mÄ logge inn for Ä svare
xjack
18.10.2022 kl 16:02 1718

Tommel opp yes! Og HĂ€nde zum Himmel, Josefk!!
Slettet bruker
18.10.2022 kl 17:55 1623

Godt at se, at jeg fik aktiveret masserne. Aldrig sĂ„ mange indlĂŠg pĂ„ sĂ„ kort tid om AZT, end nĂ„r man prikker en smule til AZT-Jesus aka. JosefKđŸ˜‚đŸ„ł

Tommel ned👎 til 300 forskellige nystartede trĂ„de, fordi JosefK har lĂŠrt at bruge Google.

Tommel op👍 til, at JosefK har en hobby, der holder ham beskéftiget i de sene nattetimer.

HvornĂ„r ser vi dit kursmĂ„l pĂ„ 2000 kr. blive til virkelighed? Om 2000 Ă„r? Der kan man tale om long-term investment😃
Redigert 19.10.2022 kl 05:13 Du mÄ logge inn for Ä svare
FrĂžken Big
19.10.2022 kl 17:24 1292

Trenger ikke ty til personkarakteristikker
 hvis det bare er Josef som holder deg vĂ„ken om natta, gĂ„r det nok bra 😆
Det at folk deler info og facts, nÄr ble det et problem? OgsÄ ryddigere med separate trÄder, sÄ slipper man Ä scrolle og bla i endelÞse trÄder etterhvert.
Leter Ă„ finne konkrete greie man vil gĂ„ tilbake i. Jobba pĂ„, Josef đŸ‘đŸŒ

Uansett er vi vel alle i samme bÄt her sÄ lenge vi eier aksjer i Azt, vi trenger ikke krangle om tull.
Er vi ikke spente pÄ Q3? Selv om spenningen vil bli stÞrre lengre frem, sÄ er det alltid stas med tall.
Omsetningen har jo ikke gÄtt i taket siste tiden, kortene holdes tett, og de geopolitiske forholdene er negative eller i beste fall uforutsigbare.
Tenker at kanskje Azt kan vÊre et greit sted Ä putte penger fremover? Gode selskapsnyheter, stÞrre investor som vil inn etc. vil jo vippe opp den lave omsetningen. Og da mÄ de finne selgere. Top 20 har Þkt. Hvem selger seg billig? Ikke jeg, jeg har tid. Regner med at flere tenker slik.
Da skal vi nok opp.
Slettet bruker
19.10.2022 kl 18:11 1240

JosefK holder mig vÄgen hver nat med en masse spÊndende opdateringer, jeg har ikke sovet i over to uger af bare spÊnding omkring alle patenterne med AZT enzymer.

SpĂŠndt pĂ„ Q3, og sĂŠlger mig heller ikke billigt👍
Redigert 19.10.2022 kl 19:45 Du mÄ logge inn for Ä svare
litt
20.10.2022 kl 07:48 982

👍 Om det blir halvering fĂžr dobling bekymrer deg ikke sier du. Langt pĂ„ vei enig, men veksten fremover og Ăžkende inntekter, samt at selskapet trenger mer produksjonskapasitet om ca 5 Ă„rs tid, sier litt om veien videre. KjĂžp pĂ„ enhver svakhet vĂŠr tĂ„lmodig, sĂ„ er det nok kun et tidsspĂžrsmĂ„l fĂžr vi fĂ„r neste lĂžft.

Men det er nok mye bÞrs uro i vente de neste 6-24 mÄneder sÄ AZT mÄ levere varene :) Og det ser lovende ut i og med bransjen vi leverer til, som er inne i en megatrend, som akkurat har startet veksten.
Redigert 20.10.2022 kl 07:50 Du mÄ logge inn for Ä svare