Cod-UNG-rRT-LAMP

JosefK
AZT 17.10.2022 kl 18:43 2650

Hvordan i alle dager har jeg greid å unngå dette studiet? Jeg vet hvorfor og det har med mine sedvanlige søkeord å gjøre. COD oppfatter Google som Call of Duty, dataspillet. Og UNG sender meg ofte til barnevern etc.

Litt mer kreativ navnepolitikk, jethro!

Uansett, her har noen danske forskere sett på problematikken rundt carryover contamination i forbindelse med LAMP. Og resultatene er bra. Sammenlignbar med PCR.

https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fcimb.2022.856553/full

We have developed the Cod-UNG-rRT-LAMP assay to overcome the carryover contamination problems in LAMP-based POC diagnostics and demonstrated it with SARS-CoV-2 diagnostics. The developed Cod-UNG-rRT-LAMP assay was sensitive and could detect SARS-CoV-2 down to ˜ 2 copies/µl (8 copies/reaction) within 45 min by the real-time fluorescence detection method or end-point direct visual detection method, or ˜ 10 copies/µl (60 copies/reaction) within 60 min by the real-time turbidity detection method using an in-house POC devise. The reaction can eliminate 2–3 pg of contaminants in the reaction. The results of the Cod-UNG-rRT-LAMP assay were comparable with those with PCR as the assay had a comparable analytical precision and clinical sensitivity, as well as accuracy. The results obtained in this study showed the greater potential of the Cod-UNG-rRT-LAMP assay for applications toward POC diagnosis.

Carrera
17.10.2022 kl 21:54 2547

Ny tråd hver gang du har "oppdaget" noe ?
Frøken Big
18.10.2022 kl 02:52 2444

Du kan jo også selv opprette en tråd dersom du har noe å bidra med og noe relevant å informere om.

Etter å ha fulgt dette forumet over tid, noterer jeg meg det få som bringer så mye informasjon inn her på forumet vedr. AZT som JosefK.
Takk for det, Josef. Flott innsats og god gravejobb!
Har selv fulgt selskapet siden midten av 2000-tallet, og gjør meg i nattens mulm og mørke noen tanker om hva vi har foran oss i høst.

Hva tror vi om kursutviklingen her videre gjennom det noe ruskete farvannet vi seiler denne høsten?
Vil selskaper innen biotek kunne være en havn for mange mens børsen svinger ustabilt opp og ned drevet av både dårlig stemning i tek, ustabil energisektor og verdens begivenheter forøvrig? Eller vil kursen igjen dras ned med røkla? All fornuft sier jo at kursen skal betydelig opp. Vi burde ha ligget i området 115-125. Men vi har jo fått litt dårlig betalt for hyggelige nyheter en god stund.
Hva skal egentlig til for at et selskap med patenter, kontrakter, penger på bok og lite gjeld gjenspeiler dette i kursen? Lav omsetning og shorting har vel ikke bidratt…. Ser ut som shorterne ikke er så interessert akkurat nå. Top 20 har økt litt siden i sommer. Svenskene virker å ha sett lyset ;-)

Det har svingt godt av kursen siden børsnoteringen, og det har vært mye penger å tjene langs veien, men også noen skikkelige nedturer. Sitter godt i pluss pr idag, men mener det er mye mer å hente her, timingen i markedet satt til siden. Så var det det, da…..
Velger å sitte akkurat nå. Spent på Q3-resultatene den 27.10. Og hva verden ellers har å by investorer innen den tid av diverse skruballer…
Hmm….snart vet vi.
God natt

Slettet bruker
18.10.2022 kl 03:52 2432

Enig i det her. Kan vi ikke bare få én tråd, hvor JosefK kan poste sin hobby? AZT har over 300 kunder, så det bliver vel snart til 300 separate tråde, hvis vi skal have en tråd for hver eneste lille patent eller kundeforhold eller research paper?

Vi andre har også Google. Men fint, at nogen tager sig tiden I guess.
Redigert 18.10.2022 kl 03:54 Du må logge inn for å svare
snuffe
18.10.2022 kl 07:03 2367

Herregud.... hvor kritisk går det an å bli, og hva gidder folk bruke energi på??

Det er en liten håndfull personer som bidrar med konstruktive innspill på dette forumet, og nå får hen som kommer med de mest spennende innleggene kritikk for, - ikke hva hen skriver, men hvordan hen organiserer innleggene sine. Da snakker vi høyt under taket...not!

Denne form for kritikk motiverer ingen til å komme med innlegg og å gjøre forumet til et interessant sted å følge med på ting & tang rundt AZT og mulighetene for selskapet.

At dere gutter blir skuffet når dere ser JosefK har laget en ny tråd dere ikke finner veldig interessant, får dere bite i dere. Det er prisen å betale for å ha et forum hvor det er høyt under taket og rom for å "drodle" litt. Min subjektive mening er også at hittil ligger kvaliteten på innleggene til JosefK himmelhøyt over hva dere kritikere har klart å legge frem så langt.
Slettet bruker
18.10.2022 kl 09:41 2262

Jeg synes hverken, at det, som JosefK bidrager med, er specielt nyttigt eller interessant. Jeg tror, at vi efterhånden alle sammen er klar over, at AZT sine enzymer bliver brugt af kunder til forskellige ting. At JosefK Googler kunder, der bruger enzymer… hvad bidrager det til?

Jeg kunne også godt fortælle dig, at man kan købe laks fra Mowi i et supermarked i Danmark. Sikke en nyhedssensation, jeg har afklaret et kundeforhold ;)

Jethro og AZT bryder sig i øvrigt ikke om, at deres kundeforhold bliver blotlagt. Om noget, så bidrager JosefK potentielt til at skade AZT sin kundetillid.
Redigert 18.10.2022 kl 09:48 Du må logge inn for å svare
Lordstock
18.10.2022 kl 10:20 2222

Er sikker på at konkurrenterne til AZT kunder kan finde patent søgninger selv og tjekket op på hvad de andre i branchen går og leger med. Jeg foreslår at JosefK laver en total liste med AZT kunder og hvis du har det JosefK en liste med phase 1-3 forsøg som bruger AZT produkter. Heri kunne ligge information om potentielt pludselige stigende indtægter og kunne være med til at øge tiltroen til AZT. Noget som Holter ikke er god til at kommunikere. JosefK tak for at du bruger din til på forum med noget konstruktivt.
bj111
18.10.2022 kl 10:29 2210

Og fordi DU ikke syntes det er nyttig så skal DU komme med din kritikk, hva bidrar det til? At andre som syntes dette er nyttig ikke skal få dette fra JosefK fordi DU syntes det er uinteressant. Verden hadde blitt svert snever om alt som JEG mener er uinteressant skulle vært borte fra nettet. 99,99999% av internett kunne da slettes men andre syntes det er artig eller nyttig og da skal det selvsagt ligge der.

Er det ikke bare å la vær å lese det JosefK eller andre kommer med om en ikke finner det interessant og la andre lese det? 426 klikk på denne tråden tilsier at det er ganske mange som leser det JosefK poster.

(Jethro og AZT bryder sig i øvrigt ikke om, at deres kundeforhold bliver blotlagt. Om noget, så bidrager JosefK potentielt til at skade AZT sin kundetillid.)
Sorry er du 3 år gammel?
JosefK
18.10.2022 kl 10:41 2185

Et par forhold om min politikk rundt diskusjon:

1. Jeg liker faktuell diskusjon om fundamentale forhold og forsøker å snevre det inn til et tema. Her COD UNG og LAMP. Det finnes flere hundre publikasjoner som bruker COD UNG, dette er imidlertid det eneste som har tatt det for seg med LAMP amplifisering. Men følg gjerne opp med andre applikasjoner, gjerne på denne tråden.

2. ArcticZymes har komplett lokk på hvem de handler med. Logisk når man sitter og handler med arge konkurrenter, men frustrerende når man gjerne vil forstå kontantstrømmer, trender, risikoforhold, etc. Siden jeg ikke er innsider må jeg bygge forståelse ut fra det som eksisterer av informasjon. Jeg ser på det som en service hver enkelt kan se på, vurdere og ta til seg eller forkaste, I do not care.

3. ArcticZymes er for meg som Lego konsernet. De har mange forskjellige Brands som tilsynelatende ser like ut men som ikke alltid er kompatible. Men de som har lekt med Lego en stund vet at man av og til kan putte inn en del fra et technic sett og kombinere det med et Harry Potter sett. Mens de vil slite med å kombinere det med Duplo. Multipliser den kompleksiteten med x1000, så skjønner man litt av hvor komplekst det er. Som en utpreget logisk person, må jeg sortere. Forumet gir meg muligheten til det ved å splitte opp i kundeforhold, teknologi, markedsforhold, etc. Jeg velger å gjøre det sånn. Blokker meg om det ikke er interessant.

4. ArcticZymes var inntil i juni 2020 en bortgjemt bit i Biotec Pharmacon. Det var omtrent ingen som visste hva de drev med. Urettferdig, siden det er en av svært få børsnoterte Biotech selskap med lønnsom drift. De som tok hintet mitt i mars 2020 ble millionærer med svært liten innsats og nesten ikke risiko. Men for at de samme millionærene skal bli multi millionærer, er det ikke på tide å forstå hva de driver med?

5. Jeg skjønner ikke investorer som ikke vet og tilsynelatende ikke vil vite hva de holder på med. Hold kjeft om det treffer langt over hva du er i stand til å absorbere av faktuelle forhold. Lag egne tråder med fantasi om TA, P/E og andre mer eller mindre interessante tema.

6. Jeg liker Hegnars forum. Som ikke forlanger penger for å leke med aksjer. Jeg kunne valgt et knippe andre fora for en engere krets av lesere, men velger å være her.

7. Jeg registrerer at alle innvendinger går på ad hominem nivå. Antakelig fordi det krever kalorier, litt forståelse og tålmodighet for å skjønne et minimum av sakskomplekset. Og ikke minst tid. Hvis du ikke har noen av delene, finn noe annet. I do not care. Blokker meg. I do not care.

Og til de som hørte etter i mars 2020, ble millionærer og lurer på om det er mulig å bli multi millionærer i samme slengen, følg med. For jeg tror det. Om det blir halvering før dobling, vet jeg imidlertid ikke. Men jeg vet noe om hva, hvem og hvilke beløp som er i omløp. Og det får meg til å lete videre. Uansett om det kun er en håndfull som finner det interessant. Men for at det skal være interessant, må det sortering til.

Gi meg en tommel opp, de som synes det er interessant å kikke under kilten til Jethro 👍🏻

BIF78
18.10.2022 kl 10:46 2179

👍, i overført betydning😊
bj111
18.10.2022 kl 10:56 2157

👍🏻 4 er det ikke på tide å forstå hva de driver med?

Helt klart og selv om jeg har problemer med å skjønne alt i de artiklene du finner så er det av interesse for skjønner noe av det og det bidrar til å øke forståelsen hvilket gjør at jeg skjønner mer. Har selv forsøkt på google men har ikke tålmodigheten for som du skriver lengre opp, google krøller det til grunnet navnene på enzymene så å få det servert her setter jeg pris på.
JosefK
18.10.2022 kl 11:13 2129

Og det skjønner jeg godt. Det blir enklere med øvelse og Google har et par tricks man kan gjøre for å få snevret inn søkene. Anførselstegn rundt «COD UNG» filtrerer bort en hel armada av urelaterte ting. Et eksempel på hvordan man kan omgå millioner av søketreff uten relevans.

Men jeg vet at du vet hva COD UNG er og at du har lest noe om hvordan LAMP amplifisering kan erstatte PCR. Legg dem sammen med den vanvittige økningen i omsetning i forbindelse med corona.

Da er vi på omtrent samme side. Det irriterer meg bare at ikke også ISOPOL var med i denne omgangen. Men jeg tror også det kommer.

Jaws
18.10.2022 kl 11:14 2129

Fortsett med å kikke under kilten JosefK👍 Du poster saklig, verdifull informasjon og vurderinger i forumet!
JosefK
18.10.2022 kl 11:34 2095

Relatert stoff:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6214100/#__ffn_sectitle

Samme ensym men med PCR amplifisering. Denne artikkelen har blitt sitert hundrevis av ganger og generert titalls millioner i omsetning for AZT. Jeg hadde for et par dager siden et innlegg om Perkin Elmer som har sitert denne artikkelen uten å nevne COD UNG med ett ord. Perkin Elmer omsetter for flere milliarder dollar årlig. Litt interessant er det også å se at i AZT sine patent så har de brukt utstyr fra PE. Akkurat det kan være tilfeldig, men jeg har sluttet å tro på tilfeldigheter.

🦄
Eankee
18.10.2022 kl 11:35 2094

Jeg leser alt du legger ut med stor interesse - tommel opp
rufus01
18.10.2022 kl 12:18 2056

Absolutt en tommel opp fra min side, nei du skal få to 👍🏻👍🏻!. Så får vi bare leve med at denne dansken er mest opptatt av at Jethro i en bi setning under siste kvartalspresentasjon nevnte noe om ferietid. Man velger selv hva man ønsker og fokusere på!
Frøken Big
18.10.2022 kl 13:56 1988

Keep up the good work Josef.
Jeg har som sagt fulgt AZT siden det het Biotec på midten av 2000-tallet. Og fulgt ticker på dette forumet.
Bortsett fra et mer og mer sjeldent innlegg fra Jan Raa er det ikke så mye interessant å lese her utover Josef. Selv om jeg ikke tråleser alle innleggene hans, er det flott at noen orker å dele det de finner ut med oss andre. Hvordan kan det være et problem? Les det du vil. Resten lar du være å klikke på. Gå heller ut i solen, enn å klage på at noen forsøker å bidra. God Q3 alle sammen.
Redigert 18.10.2022 kl 14:04 Du må logge inn for å svare
Smartmoney
18.10.2022 kl 14:40 1932

@JosefK, keep up the good work. Det är mycket god hjälp att få bättre insyn i vilka kunder AZT har. Jag såg exempelvis att PerkinElmer som du nämnde nyligen skickade ut en positiv pre-announcement igår där den organiska tillväxten (exkluderat COVID) i Q3 var bättre än väntat.

https://www.businesswire.com/news/home/20221017005178/en/
Bearwizard
18.10.2022 kl 14:43 1924

👍👏 Fortsett som du stevner JosefK. Surmulingen til Indrid ett eller annet bryr vi oss lite om.
Dr_Eval
18.10.2022 kl 15:08 1886

Tommel opp!

Jeg setter stor pris på det du driver med. AZT er den aksjen jeg har tjent mest på av alle aksjer, og siden det fundamentale ikke har endret seg i negativ retning de siste 3 årene (tvert imot), er jeg fremdeles på kjøpersiden. Hvis den positive utviklingen fortsetter, som alt det du graver frem bl.a indikerer, anser jeg det ikke som urealistisk at aksjekursen blir tresifret på kort sikt (0-3 år) og firesifret på lang sikt (5-10 år).
Redigert 18.10.2022 kl 15:09 Du må logge inn for å svare
xjack
18.10.2022 kl 16:02 1815

Tommel opp yes! Og Hände zum Himmel, Josefk!!
Slettet bruker
18.10.2022 kl 17:55 1720

Godt at se, at jeg fik aktiveret masserne. Aldrig så mange indlæg på så kort tid om AZT, end når man prikker en smule til AZT-Jesus aka. JosefK😂🥳

Tommel ned👎 til 300 forskellige nystartede tråde, fordi JosefK har lært at bruge Google.

Tommel op👍 til, at JosefK har en hobby, der holder ham beskæftiget i de sene nattetimer.

Hvornår ser vi dit kursmål på 2000 kr. blive til virkelighed? Om 2000 år? Der kan man tale om long-term investment😃
Redigert 19.10.2022 kl 05:13 Du må logge inn for å svare
Frøken Big
19.10.2022 kl 17:24 1389

Trenger ikke ty til personkarakteristikker… hvis det bare er Josef som holder deg våken om natta, går det nok bra 😆
Det at folk deler info og facts, når ble det et problem? Også ryddigere med separate tråder, så slipper man å scrolle og bla i endeløse tråder etterhvert.
Leter å finne konkrete greie man vil gå tilbake i. Jobba på, Josef 👍🏼

Uansett er vi vel alle i samme båt her så lenge vi eier aksjer i Azt, vi trenger ikke krangle om tull.
Er vi ikke spente på Q3? Selv om spenningen vil bli større lengre frem, så er det alltid stas med tall.
Omsetningen har jo ikke gått i taket siste tiden, kortene holdes tett, og de geopolitiske forholdene er negative eller i beste fall uforutsigbare.
Tenker at kanskje Azt kan være et greit sted å putte penger fremover? Gode selskapsnyheter, større investor som vil inn etc. vil jo vippe opp den lave omsetningen. Og da må de finne selgere. Top 20 har økt. Hvem selger seg billig? Ikke jeg, jeg har tid. Regner med at flere tenker slik.
Da skal vi nok opp.
Dr_Eval
19.10.2022 kl 17:29 1374

Enig.
Slettet bruker
19.10.2022 kl 18:11 1337

JosefK holder mig vågen hver nat med en masse spændende opdateringer, jeg har ikke sovet i over to uger af bare spænding omkring alle patenterne med AZT enzymer.

Spændt på Q3, og sælger mig heller ikke billigt👍
Redigert 19.10.2022 kl 19:45 Du må logge inn for å svare
litt
20.10.2022 kl 07:48 1079

👍 Om det blir halvering før dobling bekymrer deg ikke sier du. Langt på vei enig, men veksten fremover og økende inntekter, samt at selskapet trenger mer produksjonskapasitet om ca 5 års tid, sier litt om veien videre. Kjøp på enhver svakhet vær tålmodig, så er det nok kun et tidsspørsmål før vi får neste løft.

Men det er nok mye børs uro i vente de neste 6-24 måneder så AZT må levere varene :) Og det ser lovende ut i og med bransjen vi leverer til, som er inne i en megatrend, som akkurat har startet veksten.
Redigert 20.10.2022 kl 07:50 Du må logge inn for å svare