5th - Skybound / Tillitsvalgt / Skogens Konge

Viken79
5PG 21.10.2022 kl 10:27 2105

En liten oppfordring til å tenke selv!!

Oslo Børs sin selvutnevnte yrkestillitsvalgt eller Elgen (skogens konge) som han også kaller seg tapetserer/spammer ned flere facebook grupper i tillegg til hegnar forum med sine poster om 5th og SOFF.
Når denne personen skriver om mulige kursmål som verdsetter 5th til ca 1 miliard (kurs 4-5 kroner) i løpet av Q4 2022 bør varsellampene lyse. Selskapet guider selv en mulig omsetning i 2022 på 10-20 millioner danske kroner og EBITHA mellom 100 000,- og 2 millioner for hele 2022. Ref. H1 rapport 30. august 2022.

I tillegg bør de fleste vite at Skybound har inngått en avtale om å kjøpe ca 60% av 5th ved erverv av nye aksjer til ca 61 øre pr. stk. Dette foregår ved erverv av nye aksjer i 4 transaksjoner. 3 av disse er utført og den siste vil skje i løpet av de neste 10 månedene. Da blir det trykket opp nye 50 millioner aksjer. Hva skjer med kursen da tror dere?
I tillegg til dette har de opsjoner på i overkant av 30 millioner aksjer med opsjonspris 90 øre pr. aksje som kan løses inn ved ulike oppnådde mål.
Jeg mener det er viktig å belyse slike ting da vi har sett før at det vil påvirke kursen kraftig!

Jeg snakker ikke dritt om verken 5th eller Skybound, men det er viktig å se på tallene som skal forsvare aksjekursen.
Oasen
21.10.2022 kl 15:02 2034

Ser den men en ting jeg ikke forstår ,hva er egentlig problemet? Jeg ser at du skriver om elgen og om hvor optimistisk han er akkurat som mange andre. Er det ikke markedet (kjøpere/aksjonærene) som bestemmer eller avgjør hva et selskap er verdt? Jeg har og tro på selskapet selv om jeg ikke tipper kurs. Og ikke bryr det meg om hva folk tror aksjen ender på pris pr aksje for jeg sitter langsiktig. Så personlig tror jeg ikke folk bryr seg mye om hva andre tipper om hva aksjen går opp eller ned. Mitt tips folkens ta det med ro og tenk ikke på kursen men sett dere heller inn i hva bedriften prøver å bygge og ta et valg.
Viken79
25.11.2022 kl 10:38 1681

Ja, hva skal man si? Elgen og Oslo Børs sin selvutnevnte yrkestillitsvalgt har greid å hausse denne til spinnville 3 kroner. Her ble småaksjonærer lurt til å kjøpe seg inn mens han selv har gått ut i ettertid å skrevet at han solgte på 3 kroner. Kriminelt opplegg som finanstilsynet absolutt bør sjekke opp i.
I den siste rapporten som kom fra 5th var det særdeles lite som skal tilsvare de hinsides kursmålene som enkelte her kommer med. Husk at Skybound kjøper opp mer og mer av selskapet for 60 øre. I tillegg er det en drøss med opsjoner til 90 øre. Disse kursene virker som fair value. Men ikke 3-4-5 kroner! Kom dere ut mens den enda er over 2 kroner.
Redigert 25.11.2022 kl 10:38 Du må logge inn for å svare
BIF78
25.11.2022 kl 11:12 1634

Jeg er ikke utilfreds med Elgen. Jeg havde god gevinst på den bølge, der lige har kørt.

Men jeg er enig i, at man skal se på tallene bag og ikke bare købe, når andre siger køb. Men for at forsvare Elgen, så har han talt ind i fremtidsudsigter og der er mange aktier, der er priset højt på fremtidsudsigter.
Slettet bruker
25.11.2022 kl 11:29 1612

Sliter du med noe? Tipper du er en av de ustabile personene i Investorforum som er ute etter en viss person å hans aksjer. 5Th er en kjempecase for de som ser langsiktig, inntjeningen vil øke hvert eneste kvartal fremover- samt få inn større investorer utover i 2023. Men for all del, takker for egen tråd til Elgen.
Viken79
25.11.2022 kl 12:09 1547

Den hersketeknikken du bruker i innleggene/kommentarene til de som ikke følger haussingen din fungerer ikke på meg. Lykke til med kursmålet ditt på 4-5 kroner iløpet av 2022.
Viken79
25.11.2022 kl 12:10 1545

Den hersketeknikken du bruker i innleggene/kommentarene til de som ikke følger haussingen din fungerer ikke på meg. Lykke til med kursmålet ditt på 4-5 kroner iløpet av 2022.
Slettet bruker
11.12.2022 kl 12:34 1224

Har du tapt penger, eller bøter nag til Elgen ?
Merkelig engasjement viken79.
Hva er problemet ?
Redigert 11.12.2022 kl 12:35 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
13.12.2022 kl 15:55 1003

Det israelske spillselskapet Playtika sier opp rundt 15 prosent av sine ansatte, ifølge Reuters.

Nedbemanningen skjer mens store deler av teknologibransjen står ovenfor tøffe tider hvor flere må nedbemanne for å redusere kostndene.

Spesielt spillsektoren har slitt etter pandemien, ettersom at etterspørselen etter spill har falt, ifølge Reuters.

Playtika har mer enn 3.700 ansatte og selskapet har mer enn 34 millioner månedlige aktive brukere.

Playtika ble notert på Wall Street i januar i fjor. Siden da er aksjen ned over 70 prosent.

Det lover ikke spesielt godt for 5PG heller.
Herrain1
13.12.2022 kl 16:42 958

Det har ingenting å si for 5pg. De har nesten ingen ansatte, og bruker pengene sine til å investere i selskap som holder på å lage spillene, og hjelper de å få spillene ut på markedet. Viser bare at de gjorde helt rett da de kuttet ut å lage spillene sine selv.
YNWA250505
13.12.2022 kl 17:02 933

Nei de har nesten ingen ansatte, men de som eier de har enormt med ansatte og at folk ikke er så ivrige på å kjøpe spill vil muligens slå ut på de som lager og selger spill? Men som du sier det har ikke noe med 5pg å gjøre og da tror jeg deg på det.
Herrain1
13.12.2022 kl 17:10 916

Nå lager ikke skybound noe særlig spill heller. De investerer også i de som har peiling, og inngår samarbeid med andre som lager på deres bestilling. Nå er de også ganske nøkterne i spill som de er involvert i. Flesteparten av spillene er indie basert, og laget av små selskaper, og selges for små summer. Men mange små summer blir en brukbar slant. Dette slår nok mest ut på de som gjør som 5pg brukte å gjøre før, å betale store summer for titler som ikke vil lønne seg å lage.( Den samme strategien som tok livet av telltale, før de ble gjennopplivet.)
Redigert 13.12.2022 kl 17:13 Du må logge inn for å svare