ACC - Utløst sterkt salgssignal til kr 2,66?

Frodon
ACC 21.10.2022 kl 19:58 7687

ACC har utløst enda et sterkt negativt salgssignal på en stor formasjon. Potensialet er ned til kr 2,66 i formasjonen

Aksjen har blitt handlet mellom kr 13,70 og kr 24,74 i lang tid. Aksjen har brutt og etablert seg godt under bruddpunktet på kr 13,70. RSI er oversolgt, men vi må se en stigning i RSI før det kan brukes som et kjøpssignal. Uansett må aksjen bryte opp igjennom kr 13,70 for å nøytralisere dette sterke salgssignalet.

Men, hvorfor blir en slik sterk salgs formasjon dannet og utløst? Hva sier fundamentene? Det er sikkert mange av dere som i lang tid har lest hvor kritisk jeg har vært til prisingen av ACC. De inngikk en del avtaler med store partnere når grønt markedet tok helt av. Men hvor ble det av inntektene? Det har hovedsakelig kommet inntekter fra 3 kunder og det meste er subsidier. Prosjektet i Brevik ble forsinket og kostnadene ble overskride. Vil de da klare å holde tid og kostnader i kontroll ved fremtidige prosjekt? Hvem skal betale for de ekstra kostnadene i Brevik? Var vell snakk om ca kr 1 milliard og etter det har vi ikke hørt noe. I forslaget til statsbudsjett ble det satt av ca kr 1,5 milliarder til hele grønt sektor. Vil det si at ACC kun får dekt smuler av de ekstra kostnadene? Er det noen som vet? ACC hadde ca kr 1,5 milliarder i cash pr 30.6.2022 og de går med ca kr 200 mill i årlig underskudd. Hvis de må betale mye av kostnadsoverskridelsene selv, går det hardt utover cash beholdning.

Det er også mange store investorer som sitter med enorme urealiserte tap her. Ofte er det mange som kaster aksjene ut før året er ferdig, for å slippe å dra med seg store røde tall over til det neste året. Ikke enkelt for fond å forsvare slike tap i lang tid til sine aksjonærer.

Nå blir det også startet opp masse nye kullkraftverk igjen og det blir billigere å forurense, dessverre. Det er dårlig nyheter for ACC. Veldig mange bedrifter i Europa har mer enn nok problemer med å betale strøm regningene, og har ikke mye cash til karbon fangst

Det har også blitt veldig mange konkurrenter av ACC. Sist jeg så noen tall, hadde ACC ca 1% markedsandel og den var synkende. Hvor blir det av kontraktene?? De signeres jo, men ikke med ACC. Hvorfor ikke…?
gran coupe
18.11.2022 kl 22:40 2417

Aker-selskap får kjøpsanbefaling
SEB forventer en transaksjon med Aker Carbon Capture til «betydelig premie», og høyner anbefalingen fra hold til kjøp.
Publisert 18. nov. 2022 kl. 09.18

OPPGRADERT: Aker Carbon Capture, her fra selskapets notering på Oslo Børs.


SEB oppgraderer Aker Carbon Capture til kjøp fra hold og nedjusterer kursmålet på aksjen til 18 kroner fra 20 kroner, fremgår det av en analyse torsdag.

Meglerhuset skriver at tyngdepunktet innen karbonfangst og lagring (CCS) beveger seg fra Europa til USA, og at Aker Carbon Capture er i en prosess hvor de mistenker at målet er å sikre en ny strategisk minoritetseier i selskapet for å posisjonere seg for markedet i USA.

«Aker Horizons' merittliste med å krystallisere verdi gjennom transaksjoner gjør at vi forventer en avtale til en betydelig premie. Vi oppgraderer derfor til kjøp», skriver SEB.

https://www.finansavisen.no/nyheter/energi/2022/11/18/7961455/aker-carbon-capture-oppgradert-til-kjop
Frodon
07.12.2022 kl 09:38 2087

Et lite utdrag fra Sparebank 1 Markets idag om avtalen ACC hadde signert fra før, som ble børs meldt på nytt idag

«The collaboration builds on an MoU that Viridor and ACC signed last year.

Given that this is a pre-FEED study, we expect limited revenue from this agreement alone.

no specifics regarding the timeline of this project have been announced. In addition, we do not know whether ACC is the only CCS technology provider working on this pre-FEED»
rischioso
23.12.2022 kl 20:42 1662

Det kan nok være verdt å ta noen lodd her mens den ennå befinner seg under 15nok og før større aktører skal posisjonere seg på nyåret...;)

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/6961rQ/statsbudsjettet-2023-1-5-milliarder-til-groent-skifte

https://e24.no/det-groenne-skiftet/i/wAR6BP/gir-623-millioner-til-groenne-prosjekter
Redigert 23.12.2022 kl 20:50 Du må logge inn for å svare
rischioso
27.12.2022 kl 17:25 1457

Virker som at det er krefter som ikke helt vil slippe den ennå - noterer meg at det er god teknisk støtte nede ved 10,6 - mulig det blir en test av den før det snur.
Slettet bruker
27.12.2022 kl 19:02 1388

Jukserne skal ha den ned. Håper det kommer en mld som stopper algoritme jukserne.
Redigert 27.12.2022 kl 19:02 Du må logge inn for å svare
Frodon
27.12.2022 kl 19:18 1373

Hvor er det du finner den gode tekniske støtten på kr 10,60? Noe av det laveste volumet de siste mnd er handlet rundt det nivået. Dvs støtten er syltynn på kr 10,60 området. Eller hva er det du finner der?
rischioso
27.12.2022 kl 19:28 1357

Edit - så på feil chart ....

I utgangspunktet fordi det er en dobbel bunn - jeg hadde vektlagt volumet mer om det var snakk om en enkel bunn, men siden den er dobbel - altså at den har snudd ved 10,6 2 ganger så vektlegger jeg volumet mindre.

Det man bør være oppmerksom på er at kursen pr nå så vidt har brutt ut av den fallende trendkanalen og forblir den utenfor så vil det dannes en horisontal alternativt stigende trendkanal, MEN skal 10,6 støtten testes den nærmeste tiden så betyr det at kursen igjen vil være tilbake i den fallende trendkanalen noe som øker risken for at støtten ikke holder selv om den er dobbel ...

Mao, det er å håpe på at en eventuell test av støtten på 10,6 ikke skjer før ute i januar en gang for da kan det skje utenfor den fallende trendkanalen hvor sjansen er langt større for at støtten holder og at det dannes en trippel bunn.

Redigert 27.12.2022 kl 19:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.12.2022 kl 09:08 1227

Hvor i all verden får du i fra et slikt kursmål Ts ?
Redigert 28.12.2022 kl 13:59 Du må logge inn for å svare
Frodon
29.12.2022 kl 22:12 1080

Har du regnet på caset, hvis du bruker økonomi istedenfor tro, håp og kjærlighets utregning? Hva kom du frem til?
Frodon
04.01.2023 kl 23:09 886

Nei, det kom ingen utregning. Det er ganske utrolig at dette selskapet er priset så høyt. Får se om det tar en Tesla utvikling 🙈
Hammers
04.01.2023 kl 23:26 854

FRODON; Jeg ser at du i hovedinnlegget sier at potensialet er til 2,66.
INGEN teknisk begrunnelse - kun en påstand...... sammenblandet med flere fundamentale forhold som du hoster opp.

Hvordan kom du den gang fram til 2,66?
Tenkte du på et tall.......eller var det noe som TA fortalte deg?
Hva har forresten fundamentale forhold å gjøre i en teknisk analyse?
Det er vel ikke kursmanipulasjon du bedriver her inne? I så fall mot alle regler!

PS; Jeg betrakter meg selv som en "racer" innen TA.
Ut fra chartet da tråden ble opprettet (okt 22) seg jeg INGEN signaler som peker mot 2-tallet! Er du synsk?
Redigert 04.01.2023 kl 23:38 Du må logge inn for å svare