RECSI går en meget spændende tid i møde kurs 100

Kvike11
RECSI 23.10.2022 kl 13:53 331683

Er ikke i tvivl om at RECSI går en meget spændende tid i møde og nye høj kurs.
Mulighed for mere end 3 aftaler inden jul, og flere hundrede millioner i tilskud, hvis og når det nye styre arbejder for os alle.
Vi er nød til at glemme alt om de vil snyde os .
Det er det nye styre der skal bevise de arbejder for alle aktionærer ,
ellers er de dybt kriminelle.
Ser og håber vi inden længe når kurs 30, alle analytiker mener det samme.
Alene fabrikken er værd kurs 40, hvis man skulle bygge tilsvarende i dag..
Allroad18
12.12.2022 kl 23:16 9292

Min lille erfaring tilsier at det er innimellom liten logikk i markedsverdi og aksjekurs. Nå tenker jeg generelt prisingen på en del selskap etter «covidfallet» som startet vinteren 20. Hinsides prising av både Bio aksjer og ulike IKT og techaksjer uten inntekter, men et håp om gjennombrudd enten sånn eller slik. Vi vet alle at det ikke gikk så bra når hallelujastemningen gikk over. Tradere og shorting er også en prøvelse som «ødelegger» for langsiktige og seriøse investorer som mener noe med sine kjøp. (Mener ikke å tråkke noen på bena, men det er ikke alle som kan sitte å trade hver jævla dag!). I tillegg har man meglerhusene som har har for mye psykologisk makt over småsparere og som tipser i hytt og vær alt ettersom hvor de ønsker en aksje skal utvikle seg. Mitt råd et: følg din egen intuisjon. Hold fast til din plan, ikke la deg påvirke av omgivelsene, tenk langsiktig, og la tålmodigheten vinne. REC kommer til å stige kraftig, men steng ute støyet, det gjelder også besserwissere fra denne «avisen»
Carrera
12.12.2022 kl 23:44 9241

God oppsummering dette !
Stabukk
13.12.2022 kl 00:59 9181

Tar med meg denne vurderinga når eg går til køys, Allroad 18! Kurs og dermed markedsverdi er ikkje alltid lett å bli klok på. Så har du teknisk analyse, som seier at «markedet har alltid rett», ut frå at all informasjon markedet kjenner til, er reflektert i kursen.

Er sjølv usikker på om kursen i REC kjem til å stiga «kraftig». Men valget blir nokså enkelt når du er all in og ikkje treng cash heilt med ein gong: Då lar du «tålmodigheten vinne». Og håpar det til slutt vil svara seg. Men all in er jo ikkje etter læreboka.
Allroad18
13.12.2022 kl 10:08 8922

Vi ser nok en gang at FA bruker nyheter om REC til å vinkle ting negativt, dere er gjennomskuet og dette økonomiske Se og Hør opplegget lever av store overskrifter med lite innhold ! Ser ikke dette i E24 og DN...
Allroad18
15.12.2022 kl 08:45 8688

Vi legger nå snart bak oss 2022 og ser fram til et spennende 2023. Dette året vil gi oss mange svar og trolig en bra opptur ! Så vil du være med så heng på !
Stabukk
15.12.2022 kl 09:07 8622

Kort og god oppsummering, Allroad! Vi må berre stola på Hanwha og Rec sin ledelse. Vil uansett vera med og har tenkt å «henga på».
Ser mange ventar påmelding om Hanwha-kontrakt for produksjon frå Moses Lake.
Den er viktig nok, men neste melding er ikkje alltid den «alle» ventar på. 2023 blir uansett spennande.
Rec inngår kanskje ein lukrativ avtale om salg av teknologi, eller vi får meldingar om andre kundar enn Hanwha.
Patron72
15.12.2022 kl 09:11 8667

Fikk ikke lest artikkel.

Kan du kort si hvordan de vinklet saken?
Skalleknarp
15.12.2022 kl 10:34 8547

Skader jo ikke RECSI kursen at G14 nå har fått med Microsoft på laget med et par milliarder...Litt meldinger rundt dette og at det synker inn så tror jeg dette kan bli en bra story? Mao eventyret fortsetter. Mangler bare eventyrboken nå som forteller litt om dette. (Les konkrete kontrakter/samarbeid/meldinger fra RECSI)
Redigert 15.12.2022 kl 12:16 Du må logge inn for å svare
Allroad18
15.12.2022 kl 11:04 8556

Nei, fant ikke igjen artikkelen. Det var bare min reaksjon på at FA bruker STORE OVERSKRIFTER med negativ vinkling, så er det likevel et litt annet innhold i artikkelen enn overskriften tilsier.
Slettet bruker
15.12.2022 kl 11:18 8567

FA hadde « Microsoft investerer i Rec-partner» som heading. Er vel helt greit det…?
smb invest
15.12.2022 kl 14:16 8426

Ting begynner å materialisere seg nå. Hvem var det som sa at «Rec Silicon er et Silan Company»?
Denne artikkelen fra lokalavisen i Moses Lake er absolutt verd å lese en gang til i lys av den siste nyheten fra Group14.
https://columbiabasinherald-wa.newsmemory.com/?special=Grant%20County%20Magazine&fbclid=IwAR2k4neYM9PGQk5J_7lcHXNEMJcWC13d4IWSdb2jIBPCwS7hxXkXZ898XJE
Elektriske fly blir jo konkret nevnt som det neste store som ikke er langt unna. Legg så merke til hvem som også er med på siste delen av Series C finansieringen:
https://www.molicel.com/announcement/archer-selects-molicel-to-supply-battery-cells-for-midnighttm/
Alt henger sammen med alt, men dette er jo åpenbart - all produksjonen til REC vil kunne gå til batteri industrien. Hvorfor skal vi da selge «billig» polysilicon til Hanwa? Bør vi ikke isteden gjøre som Frontline i tankmarkedet å ha mest mulig produksjon i spotmarkedet?
Allroad18
16.12.2022 kl 07:29 8210

Enig i denne ordlyden, men det var ikke denne jeg siktet til.Tror det var om den norske kandidaten som skulle "vrakes" fra styreplass. Det er etter min mening bråkete overskrift. Det høres ut ved første øyekast som om han ble vraket fra styret og satt allerede i styret, men det var bare snakk om at han var en mulig kandidat i RECSI styret. Vi legger`n død. https://www.finansavisen.no/nyheter/industri/2022/12/13/7968633/norsk-kandidat-vrakes-til-rec-styret

Slettet bruker
16.12.2022 kl 09:27 8121

Ja, jeg mistolket åpenbart hvilken artikkel du henviste til.
-Ellers helt enig med deg. Valgkomiteen foreslår en annen kandidat enn LC, det er helt legitimt det og ingen «vrakes» på noen måte. Det fremstilles på en unødvendig dramatisk måte.
Allroad18
16.12.2022 kl 14:15 8121

Litt artig at RECSI er eneste aksjen i min portefølje som ikke er rød idag, liten oppgang å spore faktisk. Selv SUBS 7 er ned med melding om 12 mrds kontrakter, forstå det den som vil ??
Stabukk
16.12.2022 kl 14:30 8185

Rec opp 3 øre er jo ikkje det verste på ein rød børs, utan meldingar frå selskapet.
Kvike11
17.12.2022 kl 11:39 7931

Inden længe kommer den første store aftale, tror der er flere store kunder på vej
strong buy
Stabukk
17.12.2022 kl 13:47 7867

Tror Kvike11 ikke forleder noen ved å anbefale «KJØP» på dagens kurs-nivå, men det blir kanskje ikke en rask gevinst.
For de som allerede er inne, anbefales «HOLD» og tålmodighet utover i det nye året.
Skalleknarp
19.12.2022 kl 10:38 7444

OBX opp i dag - RECSI ned. (Så langt) Har dette med skepsis til at dataargrepet de ble utsatt for i helgen har skadet mer enn man opplyser om eller følger det bare normalen med nedadgående RECSI kurve siste måned. Mao venter fortsatt med lengsel på at RT kurven skal snu Nordover.... Det må jo komme på et punkt - men når?

https://www.finansavisen.no/nyheter/industri/2022/12/19/7970347/rec-rammet-av-hackerangrep
Redigert 19.12.2022 kl 10:46 Du må logge inn for å svare
Stabukk
19.12.2022 kl 21:00 7045

Dataangrepet er vel ei tilbakelagt nyhet som neppe påverka kursen i vesentlig grad. Det blei nedgang på 0,26 pst og mindre omsetning enn tidligare. Aksjen er vel litt «borte frå radaren» for mange til ut i det nye året. Nytt og utvida styre gjer neppe konkrete vedtak om viktige kontraktar dei nærmaste vekene.

Synest Topp20 aksjonæroversikt i dag var desto meir interessant. Før ekstraordinær generalforsamling er Lodbrok oppe i 12,6 mill. aksjar og samarbeidsaktør Water Street har ca 3,8 mill. aksjar. Topp20 er oppe i 46,27% av aksjane, såvidt eg har notert eit bra hopp opp i forhold til dei føregåande veke. Lodbrok/Water har som kjent føreslått Gøran Bye som ekstra medlem i styret. Hanwha sin posisjon pressar vel gjennom deira italienske kandidat.

Er som før i stuss på om Atle Pedersen Sandvik er litt meir langsiktig med sine 1,8 mill. aksjar privat. Selskapet hans Dichesbuen as er ikkje inne på Topp20 på lista Rec har på si heimeside i dag.
Redigert 19.12.2022 kl 23:18 Du må logge inn for å svare
Allroad18
22.12.2022 kl 07:26 6126

Tror mange "glemmer" hva REC Silicon driver med og hvor langt framme de er med denne teknologien. Det blir mye diskusjoner om aksjekursen fram og tilbake, shorting m.m. Dette selskapet er en global leder innen silanbaserte silisiummaterialer med høy renhet- står det på hjemmesiden, tygg litt på den folkens! Dette er svært viktig for den elektroniske hverdagen vi lever i. Fremtiden ligger foran oss, og REC Silicon står fremst! Synes forøvrig at den negativ ladede overskriften til MikkeMus får for mye oppmerksomhet, og det er nettopp det han ønsker, så bruk denne for videre diskusjoner.
Slettet bruker
22.12.2022 kl 07:39 6248

Jeg tror flesteparten av investorene i RECSI (småsparerne) kun bryr seg om kurs, de skal ha kjappe penger, de skal uttaler seg om ditt og datt. La selskapet jobbe i fred, det gjør de uansett. Du har helt rett i at teknologien er verdensledende og hovedeier kan finne på det ene eller andre. Jeg stoler på at asiatene er mer å stole på en eksempelvis norske styr og stell. Bare se hvordan man bedriver finans i landsbyen Oslo. For min del så gikk jeg inn på 3kr ich. Kastet bort mye tid på å følge aksjen daglig. I en perfekt verden (her i huset), ville jeg latt de ligge og hatt over 100k aksjer. Så reisen har uansett vært meget god frem til nå, selv om jeg har halvert antall aksjer, dog med god gevinstsikring på de resterende jeg hadde, så er jeg godt fornøyd med selskapet og fremtidsutsikter. Har valgt å kjøre hardt på olje og sitter med halvparten cash for å muligens få noen gode kjøp på lavere kurser generelt i markedet. Riktig god jul og ønsker alle ett produktivt 2023!
Stabukk
22.12.2022 kl 08:11 6451

Fullstendig enig i det siste. Det har blitt lagt inn for mange generelle synspunkt på den tråden, som har fokus på kurs i det korte bildet.
Så bruk gjerne denne tråden, og ha tålmodighet! 2023 vil bli året der Rec sin teknologi igjen vil gi resultater og eit løft i kursen.
Skalleknarp
22.12.2022 kl 08:43 6472

Litt fremtid - sol i vinden - all PR er god PR. Min personlige prognose er at sol vil ekspandere mer enn det prognosenen i dag tilsier. Når bilparkenen elektrifiseres vil det etterhver blir mer fokus på Tesla sitt "Power wall" system hvor man har kontroll med ladingen til El bilen på hjemmebane.
https://www.finansavisen.no/energi/2022/12/22/7971511/far-opp-mot-5-mrd.-til-oppkjop-guider-syvgangeren-de-neste-to-arene
Stabukk
22.12.2022 kl 10:51 6340

I det korte bildet er vi vel i «Samme gamle leksa»: Meir short, større omsetning og «Pump & dump»?

I alle fall lykke til dei som har tid og evne til daytrading. Meldingar som kanskje løftar og stabiliserer kursen må vi sannsynligvis venta på.
Skalleknarp
22.12.2022 kl 11:42 6268

Tror faktisk at det kan komme et "land slide" av gode nyheter fra RECSI litt fram i tid. Kanskje mer enn vi håper og tror..(?) I så måte tror jeg faktisk for en gang skyld at det kan være positivt med massevis av short inne både synlig og usynlig. Selv om historien viser at short nesten alltid har klart å styre skuta ganske stødig selv ved gode nyheter, så tror jeg at det vil bli så pass "opprørt hav" denne gangen at det endelig kan komme det man på godt norsk kaller "short skviiiiiis". Så bare last opp short i mengder så får vi se hva som kommer. :)
Stabukk
22.12.2022 kl 12:56 6090

Frå artikkelen:

"The site of the former REC Silicon plant in Moses Lake will soon push out new EV batteries that could be a game changer for drivers.
Chuck Sutton, vice president with Global Marketing and Sales with REC Silicon, said the factory will use its old infrastructure to produce silane gas. Silane gas will then be converted to make the new active materials for EV batteries".

Dette er muligens kjent stoff. Men det burde vel også blitt kunngjort i ei börsmelding frå Rec?
Løkkøye
22.12.2022 kl 13:51 5977

Takk for linken smb invest.
Det har jo vært en mulighet for at Hanwha skulle være mottaker av all produksjon fra Moses Lake, på betingelser som ville være fordelaktige for dem.
Men «New EV batteriplant» utelukker dette, produsentene av batterier stiller også i kundegruppen.

At Hanwha skulle ta 100% av produksjonen kan sees på som på som et grunnlag, en sikkerhet, for at REC kunne gå i gang med planer og arbeide med gjenåpning av fabrikken.
Nå har utviklingen gått videre, batteriprodusentene har kapitalisert seg opp, fabrikkareal ser ut til å være til disposisjon, støtte fra myndighetene har kommet på bordet.
Tenker at det er naturlig at det drøyer litt med endelige salgsavtaler, pris og volum må avtales med ulike kunder.


Stabukk
22.12.2022 kl 14:23 5886

Rec bör også ha större mulighetar til å forlanga forskudds-betaling for ein del av produksjonen.
Marketwatch
22.12.2022 kl 15:40 5769

Foreslått aksjonær ved Lodbrok/Water ble nedstemt, her skal tydeligvis Hanwha ha begge hendene på rattet. For meg har Rec blitt en mindre og mindre vesentlig/interesant investering. Selskapet har rett og slett blitt kjedelig, vurderer derfor å gå helt ut. Vet ikke om det er lurt, og forstår godt om andre ser det annerledes og derfor velger å sitte, men jeg synes faktisk det er mange investeringer som fremstår mer spennende. Benytter forøvrig anledningen til å ønske alle Rec debatanter god jul!
Stabukk
22.12.2022 kl 15:58 5746

God jul tilbake!
Det er vel i større grad aksjen enn selskapet som har blitt kjedelig!
Å starta opp ein stor fabrikk etter nedstenging bør også gi store mulighetar.
Men å bli verande i aksjen krev tydeligvis stor tålmodighet.
Skalleknarp
22.12.2022 kl 16:06 5904

Da roer jeg også ned før julen. En riktig god jul til alle. Håper de mørke skyene over RECSI letter litt og at vi får litt mer positivitet og optimisme på nyåret.(?) Fortsatt noen dager til å rette opp RT før 2023, men vil det skje?
MorganKane
22.12.2022 kl 17:06 5803

Om lurt eller ikke får vi først vite helt sikkert om et år, når ML nok en gang begynner å generere penger. Eventuelt tidligere, men da er vi avhengige av børsmeldinger (som jeg er rimelig sikker på at kommer i Q1 hvis alt går etter planen).
Stabukk
22.12.2022 kl 20:00 5576

For «menigheten» er det neppe andre alternativ enn å venta på gode meldingar alt i Q1! Ei obligatorisk «melding» blir uansett Q4 ut i februar, forhåpentligvis ikkje like skuffande som Q3. Og med viktig guiding for den evig etterlengta restarten i ML. Så skal vi vel også få ei melding om refinansiering av milliard-lånet bond23 med forfall i april.

Men aller helst allerede i Q1: Meldingar om kontrakter, både med Hanwha og andre. Berre å ønska nytt og utvida styre god jul og GODT NYTT ÅR!
Allroad18
23.12.2022 kl 09:52 5321

Fallet fortsetter og det uten at noe er nytt(bortsett fra et styremedlem), men det er nok mange som har satt stop loss før jul, og at det er mye av det som slår inn i formiddag, kjekt for vi som er langsiktige og seriøse og sitter i ro...NOT !
Patron72
23.12.2022 kl 10:26 5228

Enig med deg at positive børsmeldinger er trigger.

Men nå er det ikke guidet full produksjon fra ml anlegget før i q4 2024.
Så det er ganske langt frem før «big money»

Disse
23.12.2022 kl 10:26 5191

Karl Johan Molnes FA (papir), 4.august:
Spådom: "aksjen går mot en mørk høst".

Fasit:
3.august var kursen 19,06
23.desember har vi vært nede i 14,09 (pr nå)
Det er -26%

Selv om artikkelen hadde faktafeil, bildefeil osv osv så traff han bra med hovedbudskapet ("mørk høst"). Eller hva?
Man skal være ganske trofast (=blind) mot caset for å hevde noe annet.

Konklusjon: Høsten BLE mørk. Hva som skjer framover tør ikke jeg spå om.
Godt mulig at aksjen er en vinner om noen år når de begynner å tjene penger.
Slettet bruker
23.12.2022 kl 11:30 5049

Ja nu køyre vi gett!