BCS - Trippel bunn formasjon opp til kr 21,2?

Frodon
BCS 24.10.2022 kl 12:30 29293

Har Spetalen satt salgs robot at den ikke skal selge under kr 13,56-13,60? Kanskje det er nedre grense han er eller har vært villig til å selge på? Den 20.10.2022 var intradag lav kr 13,60. Den 24.10.2022 er laveste kurs intradag kr 13,56 og den 28.10.2022 er laveste intradag kurs kr 13,56. Tilfeldig? Dette er TA for meg, noen kaller det sikkert robot handel. Uansett har det til nå vært lukrativt å kjøpe aksjer like over dette nivået. Så lenge denne bunnen holder, er dette et fint sted å plukke aksjer hvis folk synes aksjen er billig på dette nivået.

TA er i utgangspunktet på sluttkurser og da har aksjen synkende bunner og synkende topper, som er negative signaler. Er det kanskje dette folk mener at de ikke legger vekt på i TA mens største aksjonær selger? Jeg venter i hvert fall på en rekyl opp etter at Spetalen har solgt ut alt. Samtidig kan det være lurt å bruke stopplos hvis bunnen ikke holder og aksjen fortsetter fallet. Samtidig regner jeg med at det kommer en siste dump ned for aksjekursen når Spetalen selger de aller siste aksjene. Derfor bruker ikke jeg selv stopplos i et case som dette. Mulig å plukke opp enda billig aksjer på den siste dump og mulig stopplos dump ned?

Ser vi på MACD har den begynt å bunne ut, som kan være et tidlig signal om at en midlertidig bunn snart er her. RSI har en fallende trend og har vært på et oversolgt nivå 3 forskjellige ganger de siste månedene. Den 7.9.2022 på 24,28, den 28.9.2022 på 19,69 og 19.10.2022 på 21,87. RSI må bryte ut av den synkende trenden, før denne utløser kjøpssignal. Toppen i den fallende trenden i RSI er nesten på dagens nivå. Så vi får noen spennende uker nå, spesielt når Spetalen er ferdig med salget.

Det har blitt lagd noen små motstander på kr 15,32 og kr 17,40 denne måneden, som også er synkende topper som er negativt. Et etablert brudd på kr 13,60 eller kr 17,40 vil sette ny retning. Aksjen er svak på TA pr dags dato. Jeg har satset penger på at bunnen holder og at aksjen bryter opp igjennom motstanden på kr 17,40. Da blir det kjøpssignal utløst opp mot kr 21,20

Det er lite motstand oppover siden aksjen er handlet ned på relativt lavt volum. Jeg blir ikke overrasket om kursen skal opp mot kr 30 når nedsalget er over kun basert på TA. Motstand oppover har vi 20dagers glidende gjennomsnitt på kr 18,77 (den kortsiktige tradere bruker). Motstand på 50 dagers glidende gjennomsnitt er på kr 24,39. Motstand på 100 dagers glidende gjennomsnitt er på kr 30,85. Og motstand på 200 dagers glidende gjennomsnitt er på kr 39,96 (den de mest langsiktige bruker).

Stopplos under kr 13
Redigert 11.11.2022 kl 10:40 Du må logge inn for å svare
Patron72
05.11.2022 kl 14:21 4806

På tirsdag får vi oppdatert torsdagens kjøp/salg.
Tipper Saga er ute, mener også spent på hvem som har kjøpt.

nopetter
05.11.2022 kl 14:35 4824

Hvor ellers skulle den aksje omsetningen komme fra?
Bamse
05.11.2022 kl 15:48 4802

Kanskje det er Løke +Odd Strømsnes som har kjøpt😊
Patron72
05.11.2022 kl 16:07 4925

Godt poeng.
Vet ikke om det er krav å melde alt av blokk salg, men det bør vel meldes at saga pure har solgt seg under 5% grensa.
Ev helt ut?
Bamse
05.11.2022 kl 17:29 4852

Kanskje storkunden de har inngått kontrakt med har kjøpt blokken.
HP17
05.11.2022 kl 18:06 4816

Det som er sikkert er at det er ikke småivestorer som har tatt de store blokkpostene i uken som gikk. Ser ut som BCS skal tilbake på 20 tallet tidlig neste uke.
Bamse
05.11.2022 kl 18:15 4809

Hvor mye ble de kjøpt på ?
Londonmannen
05.11.2022 kl 18:36 4784

Akkurat det vil ikke forundre meg. Spørsmålet er om FOMO i forkant av Q3 presentasjonen er nok, eller om vi må vente til etter at ledelsen har sluppet en oppløftende løypemelding på Q3.

Jeg tror at dersom det generelle børsklimaet blir noenlunde greit og ikke forsuret av verken av Putin eller USA, så kan vi se 20-tallet i løpet av tirsdag allerede.
Miljøagenten
05.11.2022 kl 20:17 4702

Peftaus skrev Innlegget er slettet
Backtrading much? Det er ingen som er "enige" i kursmål på 20-tallet. Men at verdsettelsen til BCS er flere ganger dagens børskurs med 160 tonn produksjon i året er det liten tvil om. Så blir spørsmålet hvor mye rabatt man skal regne inn for usikkerheten rundt evnen til å skalere produksjonen til det nivået, hva en kjøper faktisk er villig til å betale etc.
Londonmannen
05.11.2022 kl 20:25 4687

Peftaus skrev Innlegget er slettet
Peftaus
Alt i livet er relativt. Forskjell på 20 om kursen ligg på 16 eller på 40. At ØSS skulle grise kursen til de grader klarte ikke jeg å se. Det innrømmer jeg. At du forutså det utfallet gjør deg jo nesten gudelig.;-))
Rule
06.11.2022 kl 01:37 4422

Peftaus skrev Innlegget er slettet
Ja, 20, 40, 80 og 160. Det kommer i rækkefølge fra udgangspunktet.
Jeg tror det er super bra med en stjerne CEO og der må gemme sig god insider info vedr det MoU der kan få en så tung gut onboarded.
Ting tar tid, Kan de få en god del af Høyanger i drift i 2023 med aftag fra kunder ja så er det kæmpe flot og vi skal se helt andre kurser.
Potentialet her er som i biotech. Jeg ser blot risikoen for noget nær nul i sammenligning. Biotech er blockbuster eller nothing. BCS er et spørgsmål om tid og hvor store de vil blive. Ikke et binært 0/1 spil. Saga Pure er ude eller så godt som ude. Det har lagt en tung hånd over kursen.
Bliver spændende at se hvilken værdisætning kursen skal pejle ind efter og hvad de 2 major ændringer giver ( SP ude + tung CEO ).
Tilbage imod lidt under sidste private placement på 54 NOK igen...? Nogen vil gerne ind og stopper folk med at sælge ja så må man betale de priser.... :-)
Rule
06.11.2022 kl 01:53 4415

Hvis man kigger på den trend der lå lige inden SP startede sit brandudsalg ja så peger den på 40 NOK og hvis man extrapolerer den ja så rammer vi de +50 NOK.
Voldsomt spændende. Og vi får Q3 med ind i mixet.
Rule
06.11.2022 kl 02:07 4421

BCS har jo i praksis og normal værdisætning ikke handlet til under +30 NOK. Brand udsalg af største ejer foruden. Jeg har svært ved at se hvorfor vi ikke ryger direkte retur til +30 NOK uden videre og som en forsigtighedskurs inden Q3. Afhængig af Q3 meldinger kan det måske flytte os lidt yderligere op.
SAL
06.11.2022 kl 10:05 4249

Da er spørsmål om fortløpenfe idriftsettelse av Diegler sendt til Q3. I kommunestyremøtet i Høyanger ble det sagt at dersom en enhet sluttet å virke kunne de bare erstatte/bytte den med en ny. Dette bør da også gjelde under utbyggingen men nå er spørsmålet stil BCS.
Det jeg også spurte om var om virkningsgraden på produksjon av MWCNT var den samme som ved CNF. Dvs. om den produserer like store mengde volum på samme effekt og med samme mengde CO2.
Londonmannen
06.11.2022 kl 10:10 4246

Børs er svært mye psykologi, for ikke å si hovedsakelig psykologi. BCS er ikke noe unntak i så måte. Og det vi har sett i tilfellet BCS er at tiltroen til ledelsen og selskapet har svekket seg etterhvert som kursen har blitt presset nedover. Ja, investorene har ganske enkelt konkludert med at når kursen synker såpass som den har gjort, så må det skyldes noe fundamentaltr galt med det som skjer på bak kulissene. Denne oppfatningen av markedsaktrørene er ikke blitt svekket av at CEO Sagmo fikk fyken. Selv om det fra hans egen side og selskapets side ble forsøkt å gi inntrykk at det var helsemessige årsaker til at hamn trakk seg, så var det en allmen oppfatning av at han ble reglerett sparket pga dårlige resultater. Den negative oppfatningen av selskapet ble ikke mindre av at Q2 ble presentert i opptak. Hallo? Hva skjer? Ledelsen må sjule noe når de ikke tør møte aksjonærene!!
Som om ikke dette var npok bekreftelser på at ting gikk skeis i BCS, så drøyde prosessen med å få tak i ny CEO. Årsaken måtte selvfølgelig være at ingen ville lede et såpass skakkjørt selskap uten noen fremtid. I tillegg til dette fikk vi en beslutning om at de ville skifte første fabrikk fra Mosjøen til Høyanger. Hallo? Hvilke avledningsmanøver er dette? Sliter de med økonomien? Ny emisjon på gang? Funker ikke teknologien? Er det derfor ØSS er kommet på kant med ledelsen og trekker seg ut? Skrekk og gru! Og se på kursutviklingen! Den stuper! Skalk lukene og kom deg ut mens du kan! Dette går åt skogen!!

Ja, jeg skal selv være såpass ærlig at jeg fikk tvilen i meg i våres og trakk meg ut og bivånet det hele fra sidelinjen. Men da det gikk opp for meg at årsaken til kursfallet trolig ikke skyldes selskapsspesifikke ting, men en durabalig uoverensstemmelse mellom ledelsen i BCS og ØSS/SP, da begynte jeg å kjøpe meg opp igjen og sitter i dag med 35% av min investerte kapital i BCS, flere aksjer enn jeg noen gang har hatt. Og jeg tror at nedturen slett ikke skyldes problemer i selskapet, men ren og skjær psykologi. Og dersom dette kommer frem på Q3 presentasjonen på onsdag, da kan det bli virkelig moro å være BCS aksjonær.

Lykke til! Nyt søndagen! I morgen braker det løs igjen!
Bamse
06.11.2022 kl 17:21 3899

Hvor mange aksjer hadde saga igjen på siste oppdatering?
OZZY
06.11.2022 kl 18:12 3823

2. SAGA TANKERS ASA 3 666 962

det var på fredag men egentlig 2 dager før altså tirsdag i forrige uke
OZZY
07.11.2022 kl 06:26 3396

Etter Onsdag forrige uke
1.
SAGA TANKERS ASA
-224 219 -6,11% 3 442 743
Redigert 07.11.2022 kl 06:28 Du må logge inn for å svare
Patron72
07.11.2022 kl 07:27 3413

Det er en Heidy blydt svendsen som har fylt på med 2500 aksjer på dagens update.
Totalt 108502 aksjer
MacT
07.11.2022 kl 08:22 3321

Ja, mor og far blydt har stort sett fylt på hver uke👌
Slettet bruker
07.11.2022 kl 11:10 3156

Også i dag er det stor aktivitet i aksjen på høyt volum. Er det siste rest fra Saga som går ut nå?
OZZY
07.11.2022 kl 11:21 3179

Får håpe det Grønn :)
rockpus
07.11.2022 kl 11:24 3288

Dere bør heller lese i denne tråden. Her står det om dagens gode nyhet!

https://www.finansavisen.no/forum/thread/150979/view
nopetter
07.11.2022 kl 12:29 3234

alle de store volumene i forrige uke har ennå ikke vist seg hvor de er blitt av, hvis ikke disse er blant top 20 så er det illevarslende at disse er kjøpt for dumping formål
OZZY
07.11.2022 kl 12:33 3246

nopetter du sikter til torsdag og fredag forrige uke. vi får første smakebit i morgen på listene hva som har skjedde på torsdag forrige uke.
coccoman
07.11.2022 kl 12:57 3197

Oslo (Infront TDN Direkt): Bergen Carbon Solutions har signert en langsiktig kraftavtale med Høyanger kommune, som skal sikre pålitelig og ren vannkraft til Høyangerfabrikken i inntil 15 år.
Hau, hau
Miljøagenten
07.11.2022 kl 13:16 3151

Det er garantert en haug med tradere som tok en del av den blokka til 13 kroner aksjen. Ikke rart de sikrer gevinst nå på 16-tallet. Det samme skjedde siste SAGA solgte blokk i september.
in2deep
07.11.2022 kl 13:48 3075

Traderne tok nok en veldig stor del av SAGA sine aksjer ja, rett og slett fordi BCS var blitt så billig.
Og det ser man jo også i dag på det store volumet! Nå er det ikke lenger nedsalg som skyldes volumet, nå er det rett og slett ren trading.
Men sålenge trenden er opp fremover....
Vi får oss en liten gevinstsikring i dag, så fortsetter vi forhåpentligvis turen mot, og over, 20kr i morgen og videre.
Redigert 07.11.2022 kl 13:49 Du må logge inn for å svare
upsidedown
07.11.2022 kl 14:04 3040

PUT-opsjoner (veddemål) er ikke fysisk handel i papiret. De kan heller ikke påvirke kursutviklingen. I negativ retning er det direkte salg og utlånte aksjer til short som kan påvirke kursen.

Ingen bør se bort fra at Spetalen og vennene hadde veddemål gående på at kursen skulle ned til 13 ved forfall og dermed innkasserte gode gevinster. Jeg heller mer til det enn at Saga Pure fant flere kjøpere rett før helga utenfor børs.

Men genialt i sin enkelhet for at Saga Pure skulle få ut flere aksjer til høyere pris, samtidig som det ble et godt bet for de involverte.

To triggere er nå på plass uten at kursen tar av. Det tilsier at de fleste som har interesse av BCS venter på Q3 for å finne ut hvorfor Saga Pure er villig til å gruse kursen for å komme seg ut i forkant.

Unektelig spennende også for oss som sitter på utsiden. Hvis dette er en skivebom fra Saga Pure skjønner ikke jeg hvordan de skal skaffe seg tillit innenfor grønn sektor fremover…
Fink
07.11.2022 kl 15:28 2898

Hvorfor er det så store forventninger til Q3? De har da ikke hatt stort salg og har sikkert svidd av noen titalls millioner til. Blir vel gjentakelse av planene og utsiktene. Nyheter om ny ceo og strøm i Høyanger er allerede kjent. Men positive overraskelser tas selvsagt imot med takk.
rockpus
07.11.2022 kl 15:49 2844

Fordi den eneste kjente forklaringen på kursfallet fra 37 til 12,90, er Saga sitt salg. Ingen forstår hva grunnen kan være. Tydeligvis er ikke grunnen noe som skulle vært børsmeldt. Kan det da være noe annet selskapsspesifikt som vil komme frem på Q3? Eller er dette noe som ikke i det hele tatt kan relateres til en eller annen negativ utvikling for BCS? Dette er det de fleste regner med å få avklart på Q3. Altså ikke spesielt kursdrivende nyheter, men derimot fravær av negative. Da har vi dermed fått bekreftet at det ikke har vært noen selskapsspesifikk grunn for kursfallet fra 37, og kursen bør begynne å komme seg sakte men sikkert opp igjen.
Londonmannen
07.11.2022 kl 16:03 2806

Nå er det ikke Q3 tallene man er interessert i. Salg av CNF fra Flesland utgjør bare småpenger og betyr fint lite i det store bildet. Vær klar Iver at Flesland også er en test-site. Dvs at i store perioder er produksjonen minimal mens man justerer diglene og tester forskjellige parametre.

Det som betyr noe på onsdag er hva ledelsen sier om status og fremdriftsplan for Høyanger, hva skjer ved CDS i Mosjøen og hvordan går det med prosjekt C. I den grad det som blir sagt i denne løypemeldingen vil kunne få positiv effekt i det lite bildet. Vrien tilbake til 30-40 tallet burde ikke være lang. Og det er tross alt 100%+ opp dit.
Frodon
07.11.2022 kl 17:49 2689

Han har kalt meg alt mulig rart i lang tid fordi jeg trodde AKH skulle ned i kr 12. Jeg ville byttet ut gudelig med karma. Han har tapt mye i AKH og ACH 😬 Jeg har sjelden vært borte i en skribent som skriver så mye rart og feil info som han. Han forsvarte seg med at han leser ikke rapportene fra selskap og tok det meste fra hukommelse 🙈
Redigert 07.11.2022 kl 17:50 Du må logge inn for å svare
upsidedown
08.11.2022 kl 20:31 2110

Dette var ikke gode nyheter…

(Bergen, 8 November 2022) The Board in Bergen Carbon Solutions AS (Bergen Carbon Solutions, OSE: BCS) has today decided to extend the timeline for the Høyanger factory.

BCS continues to improve the market understanding and the potential of the technology. During the last number of months, the company has identified several opportunities to further optimize the technology to reduce risk and improve the overall business case. Among the improvements are several cost saving improvements that can be implemented into future factory designs. More flexibility on timing will also allow for these improvements to be implemented into the facility in Høyanger. In addition, BCS has identified further product configurations, with large volume possibilities, that can become part of the future delivery strategy for the company.
Frodon
08.11.2022 kl 20:50 2059

Kan få kjøpt billige aksjer igjen da ;)