CBDC pilot in Brazil/Japan with IDEMIA in Tokyo

poki
IDEX 25.10.2022 kl 00:00 30599

Japan’s only international payment brand JCB Co., Ltd. (“JCB”) has launched “JCBDC” (JCB Digital Currency) pilot project with identity technologies no. 1 IDEMIA and the world’s leading fintech company Soft Space Sdn. Bhd. (“Soft Space”). JCBDC pilot will develop a CBDC (Central Bank Digital Currency) payment solution and conduct a pilot test with Tokyo merchants.

Over the past few years, central banks in many countries and regions have been testing CBDCs that should soon be widely accepted by consumers and merchants. However, merchants might be reluctant to accept them, and mass-market rollout may be held up by people without smartphones, like children and the elderly, who could find the user interfaces and payment systems hugely challenging.

As a result, JCB will have CBDC acceptance tested using existing JCB Contactless – JCB’s EMV® based contactless payment, merchants, POS terminals and plastic card-based user interfaces, with guidance from IDEMIA and Soft Space.

JCB, IDEMIA and Soft Space will conclude payment system development by late 2022 and conduct the pilot test with Tokyo merchants until March 2023.

https://www.idemia.com/press-release/jcb-idemia-and-soft-space-launch-jcbdc-pilot-test-cbdc-store-payments-2022-10-24
Redigert 06.05.2023 kl 10:47 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
06.11.2023 kl 21:09 605

Men du og din eneste venn iTrader tar ikke med dette. Dere har aldri nevnt dette, men kun kortene.
Snakkes på kr 10.
MrViggo
06.11.2023 kl 18:13 714

Ynwa.

Jag hoppas du förstått att när Idex nämner ”några procent” så syftar de såklart även på Idex Pay, utöver dealen med Idemia som enkom gäller själva sensorn.

Din logik är papperstunn.

YNWA250505
05.11.2023 kl 22:56 836

Jeg har i alle fall aksjer i motsetning til deg. Og om du hadde lest deg litt mer opp om Idex så leverer ikke Idex kun kortene, men hele kjeden. Dette blir det store penger av vettu. Jeg har skjønt at du baisser Idex i blindo
MrViggo
05.11.2023 kl 22:17 884

Ynwa,

Ja några procent av totala antalet payment kort i cirkulation, ca 3 miljarder kort. En procent är 30 miljoner biometriska kort. Två procent är 60 miljoner biometriska kort. Just nu har Idex order i storleken en miljon kort för deras Idex Pay. Den ordern kom för ett bra tag sen (via Linxens) och den är ännu inte materialiserad, ingen bank har ännu lanserat med Idex Pay. Utöver det har Idex pågående order från Idemia på minst 2 musd. Summa summarum. Marknaden för biometriska kort är långt ifrån några få procent, Den kan bli men självklart inte nu i q4 och sannolikt inte nästa år.

Ett annat räkneexempel är några få procent av Idex partners årliga kortproduktion. Sammanlagt producerar dessa cirka 1,4 miljarder kort. En procent är 14 miljoner biometriska kort. Två procent är 28 miljoner biometriska kort. Det kommer inte produceras den mängden biometriska kort nästa år, kanske år 2025 om du har tur.

Jag börjar allt mer inse att du inte riktigt vet vad du köpt och att du mest hausar i blindo.
Redigert 05.11.2023 kl 22:23 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
05.11.2023 kl 20:19 964

Jeg husker også CEO sa at Idex trenger kun noen få prosenter av markedet for å være et særdeles lukrativt selskap. Men det fikk sikkert ikke du med deg MrViggo. Tipper du heller utelot dette. Passet sikkert ikke med agendaen din?
YNWA250505
05.11.2023 kl 20:14 977

Absolutt alt tyder på at ordreinngangen vil øke dramatisk. Idex har guidet break even i Q4 og hvorfor skulle ikke det skje? Om det skulle skje i Q1 2024 så bryr jeg meg filla om det. Biometriske kort is the next big thing. Selv ikke en svenske på Hegnar Forum kan stoppe det. Prøver så godt hen kan og skriver KUN på Idex tråder. 9 nov kommer Q3 og oppdateringer. Jeg gleder meg
MrViggo
05.11.2023 kl 16:12 1088

Exakt så. Det går inte skylla på den i sammanhanget blygsamma shorten. Idex avsaknad av intäkter gör jobbet på nedsidan. Och det finns inget som tyder på att orderingången kommer öka rejält i närtid.
MrViggo
05.11.2023 kl 16:05 1112

"men det er jo først i Q4 vi skal være break even."

Lite tragiskt att den åsikten fått spridning. Det är en feltolkning av vad Idex CEO sa i intervju med Hegnars web-TV. Jag har lyft detta förut, att CEO sa att det kan bli break even i q3 eller i q4. Problemet är att sen slutade ni lyssna på det han sa i slutet av intervjun, att det såklart beror på utgivarna, att det kan bli senare. Dvs någon gång i framtiden. Han kom alltså med ett stort förbehåll. Ni måste också sätta in det han sa om q3-q4 i ljuset av att Idex ständigt är i behov av extern finansiering. Idex kommunikation är typisk för förhoppningsbolag.
Enligt min bedömmning blir inte q4 ett break even kvartal. Tänker att man kanske möjligen lyckas nå break even h2 2025.

"Jada det kommer muligens en emisjon, men kunne ikke brydd meg mindre, den skal i så fall brukes til å penetrere markedet og da begynner pengene å renne inn"

Nej, Idex behöver pengar för att slippa chapter 11. Naturligtvis används den externa finansieringen även till RnD, Sales/Marketing, etc etc. Men främst till att hålla skeppet flytande.
Redigert 05.11.2023 kl 16:08 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
03.11.2023 kl 16:05 1298

Mener å huske at Idex har kuttet kostnadene kraftig. Om jeg ikke husker feil så solgte de til en kunde for ca11 mill NOK som kommer på Q3 (usikker så ikke skyt meg). I tillegg så kan det ha vært noen mindre ordre, men det er jo først i Q4 vi skal være break even. Det betyr at det må og bør komme et par store ordre nå i nov eller des. Gleder meg som en uke til 9 nov. Da kommer tallene og ikke minst en oppdatering på hvordan ståa er. Det som er trist er alle de som ikke tror at biometriske kort er the next big thing og at Idex er best på markedet og den aller mest komplette leverandøren. Vi har så vidt begynt å skrape i overflaten av markedet og nå skal det rulles ut over hele verden. Jeg er lastet til ripa eller pipa om du vil og føler meg 100% trygg på at Idex vil gjøre meg til mangemillionær. Jada det kommer muligens en emisjon, men kunne ikke brydd meg mindre, den skal i så fall brukes til å penetrere markedet og da begynner pengene å renne inn. God helg alle som en. Ser ut som om at det blir en god avslutning på en meget god uke.
Sente
03.11.2023 kl 15:19 1226

Fra Q2 rapporten:
The cash balance totaled $11.0 million as of June 30, 2023
The company incurred an operating cash outflow of $7.1 million for the second quarter of 2023. Operating cash outflow for the first six months of 2023 totaled $16.1 million.

Med samme cash flow i Q3, vil de ha ca. 1,6 MUSD per dags dato, hvor jeg da antar de bruker 2,3 MUSD per måned.
Idex hadde varer for 6,5 MUSD på lager ved utgangen av Q2. Hadde Idex solgt store deler av dette tror jeg de ville børsmeldt det.
YNWA250505
03.11.2023 kl 09:51 1403

Kan se ut som om det er Pescara invest som holder kursen nede. De har solgt 1mill aksjer i går. 9 nov kommer Q3 og ikke minst oppdateringer på hva som har og kommer til å skje fremover. Tatt feil mange ganger før jeg, men tror det kan være smart å være inne i aksjen før 9 november
Evens1
03.11.2023 kl 09:18 1461

Har lest mas om emisjon i flere måneder. Hvordan vet du at det kommer en emisjon nå? Og en i mai neste år?
iTRADER09
03.11.2023 kl 01:42 1609

Om de ønsker å dekke seg inn kan de gjøre det ifm emisjonen som kommer nå, neppe over 0.35. Eller de kan vente på vår-emisjonen 2024 i Mai neste år.
Daviden
02.11.2023 kl 13:15 1782

"jobbes hardt på shortersiden" .... 1,4mil aksjer omsatt pr.13:00..... peanøtter... Vil heller kalle det et fravær av handel i instrumentet.
YNWA250505
02.11.2023 kl 12:45 1856

0,43 rett rundt hjørnet. Det handles ganske store poster og ofte 500k i slengen. Så her virker det som at shorterne begynner å dekke seg inn. Hoid nå for f på aksjene dine nå da. La de få love til å betale mye mer for å dekke seg inn.
YNWA250505
02.11.2023 kl 12:22 1896

Billyjojimbob skrev 4,27% gain pt👍
Det jobbes hardt på shortersiden nå. Bør blåse opp på 0,42 tallet i løpet av kort tid. Er jo nesten sykt å skrive det, men fakta er at vi er her nede og det er jo bare en gave for de som kan fylle på. 9 november kommer Q3 og nye oppdateringer. Tror da jeg ikke kan vite at det kan være greit å være inne da. Blir ekstremt spennende å høre fra CEO og skal jeg driste meg til å tro at Visasertifiseringen er på plass for presentasjonen. Ikke at det betyr enormt da den kommer med 100 sikkerhet, men det er bare så greit å få det offisielt. Da vil også ordrene tikke inn. 4,9% opp nå. IKKE selg til shorterne nå.
Billyjojimbob
02.11.2023 kl 11:56 1954

4,27% gain pt👍
Codex63
02.11.2023 kl 10:43 2051

Billyjojimbob skrev Ta på briller😁
Og du må finne fram kulerammen.
Codex63
02.11.2023 kl 10:31 2099

Hvor blir det av nyttårsraketten???
10PS
30.10.2023 kl 09:49 2298

Ser for meg en rekyl herfra....
poki
30.10.2023 kl 07:28 2480

https://www.nfcw.com/2023/10/13/386109/china-rolls-out-regional-digital-yuan-giveaways-to-drive-contactless-cash-adoption/

China rolls out regional digital yuan giveaways to drive contactless cash adoption

poki
23.09.2023 kl 17:13 2869

Säger inget om IDEX men gäller Hard Wallet

China’s ‘Super’ SIM cards to serve as digital ID hard wallets
Sep 22, 2023, 10:04 am EDT | Chris Burt
CATEGORIES Biometrics News | Civil / National ID | Consumer Electronics
China’s ‘Super’ SIM cards to serve as digital ID hard wallets
“Super” SIM cards that provide hardware digital wallet functions supporting central bank digital currency transactions and digital ID have been launched in China.
The new SIM cards were unveiled by the state bank, People’s Bank of China (PBoC), for mobile phone users, Globe Echo reports.

They will support the integration of digital IDs and other credentials for authentication, and function as CBDC hard wallets. The latter feature will reportedly allow kids in middle and high school to make payments with digital yuan.
The SIM cards feature NFC antennas to enable digital ID scans. This gets around the lack of support in Apple devices for the digital renminbi, which iPhones could not use with their NFC functionality. Hard wallets also support offline transactions, whether for payments or identity verification.
Globe Echo indicates that in addition to mobile phones, the SIM cards can be physically integrated with existing ID cards to digitize their functions.
Leading national telecoms China Telecom and China Unicom have also linked Super SIM card initiatives to the PBoC’s Digital Yuan App. The reports by Globe Echo and IT-Times refer to using the hard wallet found in Super SIMs to replace physical ID cards for students and hotel check-ins.
poki
20.05.2023 kl 00:47 3514

2023-05-19

DEMIA is proud to be working alongside the @BankofEngland in a ground-breaking project exploring new approaches to digital identity, privacy and offline payments in the design of #CBDC.

We are excited to contribute our expertise in payment & identity to this important project🤝

https://youtu.be/d_EbZ0QBbno
poki
19.05.2023 kl 23:46 3579

Giesecke+Devrient teams up with Standard Chartered Bank to explore the eHKD together - proud to be selected by Hong Kong Monetary Authority (HKMA) for the #cbdc pilot programme! 🚀

Commencement of the e-HKD Pilot Programme
The Hong Kong Monetary Authority (HKMA) today (18 May) announced the commencement of the e-HKD Pilot Programme. A total of 16 firms (see Annex) from the financial, payment and technology sectors have been selected to participate in the first round of pilots for 2023. The pilots will take deep dives into potential use cases in six categories, including full-fledged payments, programmable payments, offline payments, tokenised deposits, settlement of Web3 transactions and settlement of tokenised assets.
The e-HKD Pilot Programme is a key component of Rail 2 under the HKMA’s three-rail approach in paving the way for the possible implementation of a retail central bank digital currency (CBDC), i.e. e-HKD, in the future. Under the Pilot Programme, the HKMA will conduct a series of pilots in close collaboration with various stakeholders to examine the use cases, as well as implementation and design issues relating to e-HKD. Through this iterative process, the outcomes and insights gained from each pilot would help enrich the HKMA’s perspective and refine the HKMA’s approach to the possible implementation of e-HKD. The HKMA is not yet at a point where a firm decision can be made to introduce e-HKD.
The commencement event was attended by senior executives from the 16 selected firms. During the event, the firms took the opportunity to present the key highlights of their proposed use cases. In the next few months, the HKMA will closely engage with the selected firms in conducting the pilots and monitoring the progress. While the actual outcome and results of the pilots may evolve over time, the HKMA aims to share the key learnings with the public at Hong Kong FinTech Week 2023. The HKMA expects to conduct more rounds of pilots with the industry in the future.
To facilitate collaboration between the government, industry and academia on CBDC research, the HKMA also plans to establish a CBDC Expert Group. The Expert Group will comprise leading academics from local universities who will contribute valuable insights to support Hong Kong’s future exploration on key policy and technical issues surrounding CBDC, such as privacy protection, cybersecurity and interoperability.
Mr Eddie Yue, the Chief Executive of the HKMA, said, “While the HKMA has not yet made a decision on whether and when to introduce e-HKD, we are excited to kick-start the e-HKD Pilot Programme, which serves as a tremendous opportunity for the HKMA to collaborate with the industry in exploring innovative use cases and maximising our readiness for a potential e-HKD. We appreciate the industry’s active participation in the pilots and look forward to the results. We are also pleased to have many experts in the academia joining forces with us on this CBDC journey. By fostering government-industry-academia collaboration in CBDC research, we aim to ensure the relevance of our research and development efforts, and enable the translation of such outcomes into viable business opportunitie
rosgun
19.05.2023 kl 22:04 3672

Er vel flere som skal inn av eliten. Gjør du det motsatte av Investech blir du rik🏆
Slettet bruker
19.05.2023 kl 20:25 3787

Ja, kanskje. Sitter noen på en liten short også.
Føre var
19.05.2023 kl 19:42 3863

Noen som skal inn, kansje?
Slettet bruker
19.05.2023 kl 16:37 3989

Klart Idex lett kvalifiserer til å være på en slik liste. Uansett hvilke investeringer du gjør må du selv lete frem info og tall om selskapet du skal investere i. Jeg har hatt oppturer i Funcom, Telio, Navamedic og Magnora. Blant andre. Idex anser jeg som den mest potensielle kandidaten til suksess på lenge. Det ut fra meldinger og enkelte tips her og der. Oppturen starter nå, bekreftelse kommer på tirsdag.
heiltfint
19.05.2023 kl 16:32 3998

Fire nye avtaler på en uke

11. mai 2023 – IDEX Biometrics fortsetter utvidelsen av biometriske betalingskortprogrammer med en annen tyrkisk utsteder. Kort fra denne innovative utstederen fokusert på finansielle premiumprodukter vil være tilgjengelig i hele Tyrkia fra og med fjerde kvartal 2023.

12. mai 2023 – Global biometrisk teknologileder IDEX Biometrics har utviklet en avansert løsning for biometriske smartkort, som utnytter produkter og teknologier fra den ledende leverandøren av halvledersikkerhet, STMicroelectronics.

15. mai 2023 – IDEX Biometrics og MCS Microsystems (MCS) samarbeider om å utvikle neste generasjons biometriske smartkort med flere applikasjoner. MCS er en ledende Malaysia-basert, teknologifokusert leverandør av smartkortløsninger som muliggjør mer enn 30 nasjonale identifiseringsprosjekter og 50 millioner brukere globalt, hovedsakelig for offentlig ID og helsetjenester.

16. mai 2023 – IDEX Biometrics utvider biometriske betalingskortprogrammer i Tyrkia med en fjerde utsteder. Denne raskt voksende bankutfordreren representerer en kundeportefølje på mer enn 10 millioner kunder. De biometriske betalingskortene fra denne utstederen forventes å være i forbrukernes hender innen første kvartal 2024.
TheKurgan
19.05.2023 kl 15:50 4060

Og der dro vi rett inn på Investtech sin «Hold deg borte fra»-liste :-(
https://www.finansavisen.no/finans/2023/05/19/8009558/investtech-advarer-slike-investorer-blir-utradert-fra-markedet
Redigert 19.05.2023 kl 15:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.05.2023 kl 15:07 4115

Kan vi se noen biometric kort her?

https://www.linkedin.com/posts/idemiagroup_cbdc-activity-7065310561323884544-aIDk?utm_source=share&utm_medium=member_ios
#CBDC | We are proud to announce that IDEMIA is working alongside the Bank of England in a ground-breaking project exploring new approaches to digital identity, privacy, and offline payments in the design of Central Bank Digital Currencies. 

We are honored to be trusted by the Bank of England and are excited to contribute with IDEMIA’s expertise in payment and identity to this important project. 🤝💡

poki
11.05.2023 kl 15:20 4311

Det känns som Hengbao leverera Kort till E-CNY. Gräva lite 🙏