Telenor er rett og slett altfor billig nå sier Frank Maaø i DNB
– Telenor er rett og slett altfor billig nå
– Du får Asia gratis og resten med rabatt, sier Frank Maaø i DNB Markets, som mener Telenors kursfall den siste måneden er oppsiktsvekkende.
Publisert 26. okt. 2022 kl. 15.33
– Du får Asia gratis og resten med rabatt, sier Frank Maaø i DNB Markets, som mener Telenors kursfall den siste måneden er oppsiktsvekkende.
Publisert 26. okt. 2022 kl. 15.33
NorskViking
16.11.2023 kl 10:23
7132
Medvind overalt til telenoren. Nå er presset nedover ulogisk og vil bli forsøkt av de som har blitt vant til overskuddet fra å shorte telenor i noen år. Men nå endres det grunnleggende på en veldig åpenbar måte. La oss se om disse menneskene vil tilpasse seg og endre vanen sin fra å selge til å kjøpe eller vil miste all fortjenesten de hadde de siste årene.
ctrlaltdel
17.11.2023 kl 09:37
6982
I går handlet TEL uforandret etter at der kom to nyheter som burde ta aksjen minst 3-4% opp i forhold til mcap. Det er vanskelig å forstå at aksjen fortsetter nedover. Har ikke funnet noen om at det er store shortposisjoner i Telenor. Mulig de ligger konstant under 0.5% nivået.
Redigert 17.11.2023 kl 09:37
Du må logge inn for å svare
Tradinator
17.11.2023 kl 09:50
6964
De får bare levere gode kvartaler videre så smeller det snart oppover. En god Pakistan deal nå så kan den neppe holdes her nede mye lengre.
nikkers
17.11.2023 kl 13:27
6859
Ikke alltid lett å skjønne markedet. ABG tok ikke av i sin evaluering av hendelsene i går. Salget mente de sannsynligvis var til en god pris og stemplet det «litt positivt» for Telenor. Skattesaken mente de var forventet.
Nytt kursmål i dag fra NSR på 136 kr.
Pakistan løsning kommer. Tviler på kursen eksploderer av den grunn, men uansett bra for Tel å få dette på stell. At kursen kan gå noen prosenter på nyheten er nok sannsynlig.
Telecom har vekst. Det viktigste fremover er at utbytte fastholdes frem til fusjonene i Asia begynner å gi utbytte fra 2024/25. Da kan det bli moro å være Tel aksjonær.
Kjøper på dupper ned og er tålmodig.
Nytt kursmål i dag fra NSR på 136 kr.
Pakistan løsning kommer. Tviler på kursen eksploderer av den grunn, men uansett bra for Tel å få dette på stell. At kursen kan gå noen prosenter på nyheten er nok sannsynlig.
Telecom har vekst. Det viktigste fremover er at utbytte fastholdes frem til fusjonene i Asia begynner å gi utbytte fra 2024/25. Da kan det bli moro å være Tel aksjonær.
Kjøper på dupper ned og er tålmodig.
Akmg
18.11.2023 kl 12:14
6664
Hvordan ser dere gjeld i Telenor? kort- og langsiktig gjeld på ca 142 milliarder? Dagens cashflow er ikke nok til å dekke utbytte. De må enten selge assets og eller låne for å beholde dagens utbytte. Vi ser at Telenor stadig selger sine eiendeler for å finansiere ubytte. Dette er ikke lenger en forsvarlig utbyttepoltikk. Det er rett og slett galskap. Hvor lenge skal de fortsette med denne strategien. Bedre å kutte ut utbyte, men da vil kursen falle enda mer.
Redigert 18.11.2023 kl 12:14
Tall fra oktober sier at gjelden er på 93milliarder, men ja det er mye. Antageligvis grunnen til konsolidering og fokus på utbytte fra disse fremover.
Tradinator
20.11.2023 kl 08:33
6282
Nettopp derfor skal man kjøpe nå, når skuta er i ferd med å snu og kursen skal opp igjen. Brekke er uansett på oppløpssiden, så snart kommer det ny toppsjef også.
https://www.nettavisen.no/okonomi/telenor-aksjen-stuper-bonusene-til-sjefen-renner-inn-helt-pa-trynet/s/5-95-1445057
https://www.nettavisen.no/okonomi/telenor-aksjen-stuper-bonusene-til-sjefen-renner-inn-helt-pa-trynet/s/5-95-1445057
Tradinator
20.11.2023 kl 08:34
6552
Her har du en grunn til, dataangrep er økende problem og en sektor Telenor vil tjene mye penger. Dette er selskaper villig til å betale for.
https://www.finansavisen.no/shipping/2023/11/20/8060866/dataangrep-er-en-okende-trussel-mot-verdens-skipshandel?internal_source=sistenytt
https://www.finansavisen.no/shipping/2023/11/20/8060866/dataangrep-er-en-okende-trussel-mot-verdens-skipshandel?internal_source=sistenytt
Tradinator
20.11.2023 kl 08:36
6647
Tipper Tomra ikke er så sugne på flere slike og vurderer tiltak...
https://www.finansavisen.no/industri/2023/11/20/8060859/dataangrepet-mot-tomra-kostet-200-millioner-kroner?internal_source=sistenytt
https://www.finansavisen.no/industri/2023/11/20/8060859/dataangrepet-mot-tomra-kostet-200-millioner-kroner?internal_source=sistenytt
NorskViking
20.11.2023 kl 12:23
6546
Dette mønsteret med å trekke ned stcok-prisen etter gode nyheter har vært konsekvent på få selskaper i disse to siste kvartalene. Et annet eksempel er TGS og NHY. Noen prøver å gjøre "invisible shorting" bare for å trekke TEL-aksjen ned. Og etter en uke eller så har de dekket dem uten noen nyheter. Det samme er i ferd med å skje med TEL-aksjen. De klarte å trekke den ned og fikk oss til å spekulere i utbyttestrategien. Om få dager vil denne andelen stige 5-7%. Bare se. Ikke mye ammunikk igjen for å presse dette mer nedover. Alle burde kjøpe alle dips uten å nøle.
Tradinator
20.11.2023 kl 12:29
6724
Det tror jeg du har rett i, mye oppside i denne nå. Bare snakk om tid.
ctrlaltdel
20.11.2023 kl 13:41
6677
Mulig du har rett men sannheten er at det er veldig vanskelig, omtrent umulig å se at Telenor aksjene har bidratt til noen særlig avkastning. Det gjelder nok de fleste som har Telenor. Selv med utbytte er avkastningen elendig.
Jeg har online.no som mail. Fungerer er brukbart men synes det fungerte bedre før. Jeg bruker bl.a messenger mye mer enn online.no. Også på mobil når de ikke opp til flere andre som har dekning og ikke minst pris i særklasse.
Nå skal de bygge datasenter og starter lenge etter tekgigantene. De ligger stort sett etter og klarte å selge Satelitt virksomheten til "ingenpenger". Sannsynligvis et resultat av at staten forhandlet med staten.
Har trua fremover men de må fornye seg kraftig og komme på hugget før tekgigantene tar hele Telecom området.
Jeg har online.no som mail. Fungerer er brukbart men synes det fungerte bedre før. Jeg bruker bl.a messenger mye mer enn online.no. Også på mobil når de ikke opp til flere andre som har dekning og ikke minst pris i særklasse.
Nå skal de bygge datasenter og starter lenge etter tekgigantene. De ligger stort sett etter og klarte å selge Satelitt virksomheten til "ingenpenger". Sannsynligvis et resultat av at staten forhandlet med staten.
Har trua fremover men de må fornye seg kraftig og komme på hugget før tekgigantene tar hele Telecom området.
Redigert 20.11.2023 kl 19:21
nikkers
20.11.2023 kl 16:51
6566
Telenor fortsetter ned. Hvor stopper vi denne gang ? Kjedelig.
Riktig at det ikke har vært lønnsomt å være Tel aksjonær de siste årene.
Telecom har hatt mange år med nedgang. Ikke alt er Brekke sin feil. Han ble ansatt på et tidspkt hvor det hadde vært veldig vanskelig å se kursen stige til nye høyder. Viktig å være klar over det. Nå er ikke jeg noen tilhenger av han og ansettelsen var mer politisk enn at han var best kvalifisert. Han har vært ansvarlig for mye dumt, og de fleste ser frem imot en erstatter. Det blir ikke lenge til.
Telecom viser nå tegn til vekst igjen. Telenor har god vekst i Norden og Asia. Fusjonene vil ha «oppstartskostnader» , men Telenor kalkulerer med gode utbytter fra 2025. Fra 2025 er også ambisjonen at kontantstrøm tilsvarer utbytte. Gjeldsgraden til selskapet er utvilsom høy, men samtidig tror jeg ( og Telenor) at kontantstrømmen vil øke de neste årene. Klarer ikke bli veldig bekymret. Tiden vil vise. 2023 var meldt å være det dårligste året vedr kontantstrøm og det ser jo ut til å gå bra.
På tide at det blir lønnsomt å være Tel aksjonær igjen. Mener at mulighetene for det er gode i årene fremover.
Riktig at det ikke har vært lønnsomt å være Tel aksjonær de siste årene.
Telecom har hatt mange år med nedgang. Ikke alt er Brekke sin feil. Han ble ansatt på et tidspkt hvor det hadde vært veldig vanskelig å se kursen stige til nye høyder. Viktig å være klar over det. Nå er ikke jeg noen tilhenger av han og ansettelsen var mer politisk enn at han var best kvalifisert. Han har vært ansvarlig for mye dumt, og de fleste ser frem imot en erstatter. Det blir ikke lenge til.
Telecom viser nå tegn til vekst igjen. Telenor har god vekst i Norden og Asia. Fusjonene vil ha «oppstartskostnader» , men Telenor kalkulerer med gode utbytter fra 2025. Fra 2025 er også ambisjonen at kontantstrøm tilsvarer utbytte. Gjeldsgraden til selskapet er utvilsom høy, men samtidig tror jeg ( og Telenor) at kontantstrømmen vil øke de neste årene. Klarer ikke bli veldig bekymret. Tiden vil vise. 2023 var meldt å være det dårligste året vedr kontantstrøm og det ser jo ut til å gå bra.
På tide at det blir lønnsomt å være Tel aksjonær igjen. Mener at mulighetene for det er gode i årene fremover.
nikkers
22.11.2023 kl 12:04
6243
Ser at det spekuleres i pris på Pakistan virksomhet på 450 - 500 MUSD. Kjøper skal være PTCL. Telenor forventes å godta bud i desember. (Nordnet)
Dersom det går i boks innebærer det:
-Utbytte for 2023 er etter min mening nesten i boks. 9.5 milliarder etter 3 kv. Tipper det ordner seg.
-Med salget vil utbytte for 2024 også være i boks. Eller i hvertfall meget sannsynlig.
Fra 2025 skal utbytte komme fra Asia og kontantstrøm tilsvare utbytte. Får selskapet rett her er utbytte 0 problem fremover.
Verdt å tenke på.
Dersom det går i boks innebærer det:
-Utbytte for 2023 er etter min mening nesten i boks. 9.5 milliarder etter 3 kv. Tipper det ordner seg.
-Med salget vil utbytte for 2024 også være i boks. Eller i hvertfall meget sannsynlig.
Fra 2025 skal utbytte komme fra Asia og kontantstrøm tilsvare utbytte. Får selskapet rett her er utbytte 0 problem fremover.
Verdt å tenke på.
Redigert 22.11.2023 kl 12:06
Liso
22.11.2023 kl 14:54
6145
Problemet til TEL er foruten joksemakeren på toppen at de i sin grådighet er i ferd med å prise seg ut av norske markedet.
nikkers
22.11.2023 kl 15:59
6099
Pris og etterspørsel henger sammen. Tar Tel for høy pris er de nødt til å justere med tiden.
Brekke burde ta imot alle bonusene han har fått med et bøyd hode. Han har gitt 0 avkastning til aksjonærene og går ikke inn på pallen over de beste lederne i Tel akkurat. I andre selskaper hadde han måttet gå for lenge siden. De som ansatte han burde også ta lærdom. Man trenger noen med erfaring fra bransjen, forstår business, og ikke minst som har litt teft på gode avgjørelser.
Brekke burde ta imot alle bonusene han har fått med et bøyd hode. Han har gitt 0 avkastning til aksjonærene og går ikke inn på pallen over de beste lederne i Tel akkurat. I andre selskaper hadde han måttet gå for lenge siden. De som ansatte han burde også ta lærdom. Man trenger noen med erfaring fra bransjen, forstår business, og ikke minst som har litt teft på gode avgjørelser.
nikkers
24.11.2023 kl 13:22
5801
Snart helg !
For regnskapsåret 2024 kan det se ut til at man følgende ekstra inntekter:
- Medhold skattesak garantier India = 2,49 milliarder
- salg Satellite = 2,62 milliarder
-salg Pakistan = 5 milliarder ?
= 10,1 milliarder kroner. + forventet økt kontantstrøm fra virksomhet ellers.
Blir det ekstraordinær utbytte utbet. eller betaler de ned gjeld ?
For regnskapsåret 2024 kan det se ut til at man følgende ekstra inntekter:
- Medhold skattesak garantier India = 2,49 milliarder
- salg Satellite = 2,62 milliarder
-salg Pakistan = 5 milliarder ?
= 10,1 milliarder kroner. + forventet økt kontantstrøm fra virksomhet ellers.
Blir det ekstraordinær utbytte utbet. eller betaler de ned gjeld ?
ctrlaltdel
24.11.2023 kl 14:05
5767
Ikke glem D - en i EBITDA.
Ellers så tror jeg at utgang fra Pakistan blir på mye mer enn 5 milliarder.
Ellers så tror jeg at utgang fra Pakistan blir på mye mer enn 5 milliarder.
Redigert 24.11.2023 kl 14:12
Liso
24.11.2023 kl 15:20
5704
Dette året har jeg fått følgende prisendringer fra Telenor;
Først økte samlede tlf ab. for vår familie med 23% - Da sa jeg opp disse
så ville de ha betalt for email - da sa jeg opp disse
så dobblet de prisen for ekstrakort til TWE - da sa jeg opp TWE avtalen og bredbånd.
Totalt sparte jeg over 1000 kr. mnd på å forlate Telenor
Jeg er ikke alene - mange forlater Telenor nå.
Elendig kvalitet, Null service og en grådighet som kun kan sammenlignes med DNB.
Det må jo gå galt dette - de priser seg helt ut av alle markeder.
Først økte samlede tlf ab. for vår familie med 23% - Da sa jeg opp disse
så ville de ha betalt for email - da sa jeg opp disse
så dobblet de prisen for ekstrakort til TWE - da sa jeg opp TWE avtalen og bredbånd.
Totalt sparte jeg over 1000 kr. mnd på å forlate Telenor
Jeg er ikke alene - mange forlater Telenor nå.
Elendig kvalitet, Null service og en grådighet som kun kan sammenlignes med DNB.
Det må jo gå galt dette - de priser seg helt ut av alle markeder.
Tradinator
30.11.2023 kl 07:52
5291
Hyggelig selger fra TEL på døra og vipps var jeg kunde. 600,- pr mnd billigere enn Altiboks/Vikenfiber. Tipper de feier inn en del kunder på den prisen.
Børs347
30.11.2023 kl 16:50
5677
Hvilken storaktør var det som skulle inn på slutthandelen i dag? Var det nok et eksempel på «Oslo-innsidebørs», at det kommer noen nyheter i morgen…. 😠
Børs347
30.11.2023 kl 16:50
5709
Hvilken storaktør var det som skulle inn på slutthandelen i dag? Var det nok et eksempel på «Oslo-innsidebørs», at det kommer noen nyheter i morgen…. 😠
Akmg
01.12.2023 kl 08:18
5642
Ja, det stemmer. Telenor selger sine virksomhet i Pakistan. Store aktører posisjoner seg før en oppgang.
Redigert 01.12.2023 kl 08:31
Tota
01.12.2023 kl 09:21
5603
Av nysgjerrighet: hva var det Telenor hadde så gunstig pris på. Jeg er mer som innsender nedenfor - har nå dagene avsluttet alt hos Telenor - Telia sparer meg for en 6-700 kr/mn
Tradinator
01.12.2023 kl 10:04
5665
Knuste Altiboks på TV/Bredbånds løsning. Ingen installasjonskost, plug and play. Har selv Telia på mobil selv nå, og merker at det ikke er like bra dekning som TEL i enkelte grisrendte strøk, men funker ok. Litt billigere en TEL her men veldig lite.
Akmg
01.12.2023 kl 10:08
5740
Helt enig. Har selv valgt Telenor på Hytta og mobil. Suveren dekning. Ikke mye å spare på dårlig dekning.
Tradinator
01.12.2023 kl 10:37
5730
Ingen er bedre enn Telenor på dekning, det er ikke noe å diskutere. Hvor høyt det verdsettes varierer, men jeg blir gal av dårlig dekning når du ønsker det som mest.
Tradinator
04.12.2023 kl 08:49
5105
10. TELENOR: Goldman Sachs tar helomvending, og går fra selg til kjøp. Kursmålet oppjusteres fra 97 til 144 kroner. Sist omsatte kurs var 117,05 kroner.
nikkers
04.12.2023 kl 09:07
5237
GS er bare BS. Tidlig nov hadde de 97 kr. At de skulle oppgradere lå i kortene.
Gull i pungen
04.12.2023 kl 12:47
5119
Storbank gjør helomvending i Telenor
https://www.finansavisen.no/teknologi/2023/12/04/8066999/goldman-sachs-gjor-helomvending-i-telenor?internal_source=sistenytt
https://www.finansavisen.no/teknologi/2023/12/04/8066999/goldman-sachs-gjor-helomvending-i-telenor?internal_source=sistenytt
Liso
04.12.2023 kl 13:25
5216
«Vi argumenterer for at vekst, avkastning og aksjeoppgang er på vei» skriver analytikere i storbanken Goldman Sachs i en fersk sektorrapport. Kursmålet er satt til 144 k
nikkers
04.12.2023 kl 13:52
5178
Ser bra ut om dagen. Fint driv. Når også de negative av de negative ( goldman ) har snudd totalt, så ser det jo lovende ut. Satser på at sektor går inn i en langvarig oppadgående trend.
ctrlaltdel
04.12.2023 kl 15:37
5090
Tenker at vi er nå veldig nært en løsning i Pakistan. Kan komme Any time from now.