Dof og veien videre inn i 2023.

tobben
DOF 27.10.2022 kl 21:50 199830

Hvor bra kan 2023 bli ? Det ble altså ikke foretatt noen oppskrivninger av flåten vår denne gangen heller. Blir spennende å se hva andre rederier foretar seg i forhold til verdsetting av skipene sine fremover. Forrige tråd ble for lang, så bare send forespørsel om tilgang
Redigert 15.12.2022 kl 10:26 Du må logge inn for å svare
tobben
01.02.2023 kl 00:41 18340

Ja, slik jeg ser det , er det "siste kortet" ( som vi har ventet på ) som kom nå. Venter I spenning , som jeg har gjort noen år nå.
X-43 scramjet
01.02.2023 kl 12:10 17802

Veldig kritisk nå, handelen stoppet, enten mørkt eller lyst for DOF
tobben
01.02.2023 kl 14:55 17295

Dollar stabil siden q4 og BRL styrket er jo positive sider :-)
suspekt
01.02.2023 kl 15:10 17135

Mørket må alltid vike for lyset, det gjelder nok for dof og!!
X-43 scramjet
01.02.2023 kl 15:50 16865

Mens vi venter på avklaring, kan vi investere i neste penge maskin som er Seadrill. Fått kursmål på over 600 kr. Så komme tilbake igjen her på et senere tidspunkt.
X-43 scramjet
03.02.2023 kl 07:48 15797

Så ble det konkurs, mange mistet mange av sine sparepenger her. Trist. Godt at de ansatte beholder jobben sin, men andre datterselskaper til DOF går som normalt og suser videre, pengemaskinen DOFCON seiler videre. Finner andre aksjer, kombinasjon utbytte aksjer, enkelt aksjer og fond. Det var store verdier her tross alt, DOF var på veien til å gå i et meget godt marked spesielt i Brasil. Så nå får livet gå videre. (Skulle ønske det kom et annet utfall enn konkurs her) Lykke til alle sammen med nye investeringer, vi finner alle nye gode aksjer senere i år
Dofulf
03.02.2023 kl 09:58 15574

Igår
https://newsweb.oslobors.no/message/581292

EPRD kontrakt med Equinor 2024-2028. 2 kampanjer innbefatter Prosject management
og engineering dofsubsea oppstart nå + 3 båter.

Ellers så ankes vel konkurbegjæringen så får vi ta en titt på solvensen.

*************
https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7027124635049619456/
Welcome to Western Australia Skandi Acergy and team, this week's #fleetfriday! Right now, the DOF team is busy mobilizing the vessel to undertake subsea and marine services to complete a SURF project in Australian waters. The vessel is pictured here alongside in the UK for the loud-out (scale is indicated by the conveniently placed van). Wishing the team, a safe and successful project. Learn more about ourcapabilities http://www.dofsubsea.com
Redigert 03.02.2023 kl 10:13 Du må logge inn for å svare
tobben
03.02.2023 kl 10:21 15488

Ja, må bare takke for mailen fra dugnadsgjengen. Utrolig om Dof ikke har positiv EK pr 2.februar
Dofulf
03.02.2023 kl 10:34 15431

Ja, vi får se om de har konkurspriset båtene i begjæringen.
automaten
03.02.2023 kl 14:22 15149

Skrev ikke VesselValue at DOF sin flåte måtte verdisettes opp 100% ?

Verdiøkning i 2022 (i prosent) Artikkel fra 18. januar i år.

Alder PSV (store og små) Super AHTS Stor AHTS Jack-up
0 21 32 43 40
5 30 62 75 57
10 66 84 99 112
15 134 77 90 207
20 242 35 46 270
Redigert 03.02.2023 kl 14:27 Du må logge inn for å svare
Dofulf
03.02.2023 kl 21:58 14835

https://www.bt.no/nyheter/okonomi/i/EQjAPo/dof-konkursen-vi-ble-aktivt-motarbeidet-av-aksjonaerene-ikke-resultatet-vi-oensket-oss.

Styreformannen forsøker å redde sitt renome og ble motarbeidet av aksjonærene.

Tror ikke denne saken er over med det første

Og litt lokalt krydder:
https://www.austevollnytt.no/Austweb/Forsiden.html
https://www.austevollnytt.no/Austweb/Dofkonsern.html
Redigert 03.02.2023 kl 22:06 Du må logge inn for å svare
automaten
04.02.2023 kl 21:37 14391

Tror at styreformann var bundet opp på alle måter, han hadde ikke en utvei i forhold til tidligere avtaler og event. søksmål fra "Ranerne" altså obligasjonseierne.
Deres mål var ok, 6 milliard inn 24 milliard til oss. Drit i aksjonærene, dem er et gjeng med idioter, men som sadhguru sa,en idiot vet ikke at han virkelig er en idiot, men en med intelligens vet at han av og til er idiot, dugnadsgjengen tilhører den siste kategorien og det vil komme fra etter hvert.
Dofulf
05.02.2023 kl 00:07 14223

Vi får se hvilken vei haifinnene hans er skrudd på. Dersom Mcap 6 mrd tilsvarer vel det i underkant av 20 pr aksje, før vi starter diskusjon.! Hvilke forsikringsselskap bruker de.??
X-43 scramjet
11.02.2023 kl 11:17 12936

"Nye" DOF kommer på børs i mai. Henriksen fra aksje sladder podcasten har tro på denne
suspekt
21.02.2023 kl 13:03 11745

"Busines as usual" i dof. S afrika får forlenget med 2 nye år. Konkurs?? bare tull, alt går som normalt, mens kreditorer og advokater krangler, og skal møtes i retten. Dette kunne vert løst på en langt smidigere måte, kun grådigheten som rår her.
Dofulf
23.02.2023 kl 21:20 11325

https://newsweb.oslobors.no/message/583445
Financial Report 4th quarter 2022 for DOF Subsea AS
The Group’s operating revenue for the 4th quarter (management reporting) was NOK 2,537 million (NOK 2,096 million in Q4 2021) and the operating profit before depreciation and impairment (EBITDA) was NOK 892 million (NOK 609 million).
The average utilisation of the Group's fleet during the 4th quarter was 96%; 94% for the Subsea/IMR Projects fleet and 99% for the Long-term Chartering fleet.
The Group has a firm backlog of approximately NOK 12.6 billion.
Please see enclosed the 4th quarter 2022 Financial Report.

Page 7
The fair market values of the Group’s vessels received
from two independent companies have increased with 4%
(before currency effects) in the quarter. VIU calculations
and updated broker estimates indicate reversal of previous
impairment on certain vessels. However, due to the financial
situation of the Group and that the debt restructuring has
not yet been completed any reversal of impairment has
not yet been booked. Impairment booked in the period
relates to some old subsea equipment which are scrapped.
Redigert 23.02.2023 kl 22:10 Du må logge inn for å svare
Dofulf
24.02.2023 kl 17:30 11000

https://www.notc.no/
DOF Installer rapport Q4.
Impairment
Impairment tests performed for Q4 2022 have resulted in no impairment of vessels this quarter.
The fair market values for vessels have improved in 2022. Value in use calculations and updated broker estimates indicate
reversal of previous impairment. However, the Group`s current financial position is not sustainable and is dependent on
the planned restructuring being implemented after and extraordinary general meeting in DOF Services AS in March 2023.
Redigert 24.02.2023 kl 17:36 Du må logge inn for å svare
FinnMcCool
03.03.2023 kl 17:29 9838

Yeah, every contract is like a slap in the face from the rat and the vulture :(
tobben
03.03.2023 kl 19:29 9675

Ja, mulig det blir stadig vanskeligere å skjule pengestrømmen ? Venter I spenning på neste akt
syvert1
08.03.2023 kl 17:20 8599

Håper virkelig Lagmanns retten merker seg dette og regner med ved fare for verdi foringelse av aksjonærenes eiendeler vil de båndlegge hele konsernet inntil solvens spørsmålet er avgjort enten i Lagmannsretten eller Høgsterett.
Dofulf
12.03.2023 kl 10:58 7746

https://www.kystens.no/nyheter/tidligere-styremedlem-anker-konkursen-mener-dof-er-levedyktig/2-1-1412659

Også har vi den nylige presentasjonen som Mons Aase la frem på Sparebank1-konferansen 2. mars, hvor det fremkom at Q3 og Q4 var de beste i selskapets historie, med et resultat på 1 MILLIARD I Q4/2022 og budsjettert EBITDA for 2023 på rundt 4,5 MILLIARDER.

Redigert 12.03.2023 kl 17:00 Du må logge inn for å svare
Dofulf
16.03.2023 kl 11:58 6859

https://www.bt.no/nyheter/okonomi/i/l3Q0po/nye-dof-berger-3900-arbeidsplasser-og-sikter-mot-boers-i-juni

Så lenge Horstad er bobestyrer trenger man verken tingrett,lagmannsrett eller anke. Ubermenchen eksisterer fortsatt.
tobben
16.03.2023 kl 13:07 6780

Ja, imponerende :-)
suspekt
16.03.2023 kl 21:18 6592

Er det fortsatt et realistisk håp???
Dofulf
11.05.2023 kl 14:55 4828

https://dof.com/documents/new-dof-asa-q1-financial-report-2023

Note 13 Share capital and shareholders
Largest shareholders as of 31.03.2023
Name No. shares Shareholding %
EUROCLEAR BANK S.A./N.V. 24 779 909 15.66%
CLEARSTREAM BANKING S.A. 19 402 997 12.26%
EKSPORTFINANSIERING NORGE 16 436 766 10.39%
THE BANK OF NEW YORK MELLON 14 062 554 8.89%
DNB BANK ASA 12 482 829 7.89%
DEUTSCHE BANK AKTIENGESELLSCHAFT 11 969 044 7.56%
CITIBANK EUROPE PLC 7 814 079 4.94%
PERESTROIKA AS 6 293 581 3.98%
BNP PARIBAS SEC SERVICES PARIS 4 523 604 2.86%
MØGSTER OFFSHORE AS 3 822 757 2.42%
ALFRED BERG NORDIC HIGH YIELD 3 488 644 2.20%
VERDIPAPIRFONDET HEIMDAL HØYRENTE 2 444 904 1.54%
SPAREBANK 1 SR-BANK ASA 2 303 745 1.46%
STATE STREET BANK AND TRUST COMP 2 109 395 1.33%
VERDIPAPIRFONDET HOLBERG KREDITT 1 962 774 1.24%
PERESTROIKA INDUSTRI AS 1 831 033 1.16%
SPAREBANKEN VEST 1 810 931 1.15%
SONGA INVESTMENTS AS 1 594 216 1.01%
BNP PARIBAS 1 509 826 0.95%
MP PENSJON PK 1 393 204 0.88%
Total 142 036 792 89.75%
Total other shareholders 16 213 804 10.25%
Total no of shares 158 250 596 100.00%
Redigert 11.05.2023 kl 15:09 Du må logge inn for å svare
Graastein
11.05.2023 kl 22:21 4548

Nå hva syns folk om 1. Kvartal?

Jeg tenker omtrent som ventet, men kanskje litt høye kostnader.