Flyr: Emisjonskursen er på 1 øre!"

Winter is Here
FLYR 03.11.2022 kl 07:29 61845

"Flyr gjør nå et forsøk på å hente 430 millioner kroner i en rettet emisjon med SpareBank 1 Markets, Carnegie og Arctic Securities. Emisjonskursen er på 1 øre!"
Muggost
03.11.2022 kl 20:08 5190

Torp hadde 4,99 MNOK i resultat etter skatt i 2020, og da hadde de fått 120 MNOK i offentlig tilskudd pga Corona pandemien.

Hva forsvaret skrev for et år siden er jo egentlig ikke så interessant. Hvis du ser på hva dom skjer nå, så kan ikke sivil trafikk lande eller ta av på Rygge i det hele tatt fordi flyplassens rullebane og instrumentering ikke er godkjent for annet enn militære forhold. Det kan selvsagt endres, men kapitalbehovet for å få til det er så stort at det vil ikke skje. Rygge kunne bestått som sivil lufthavn dersom den ikke hadde hatt konkurranse fra Gardermoen, Gøteborg og til en viss grad Torp. Det var jo nettop dette som velta lasset ved forrige korsvei. Og at de ikke tjente penger på trafikken der selvfølgelig.

Joda, kan hende jeg tar feil og Rygge reiser seg fra asken, men det tror ikke jeg vil skje før Gardermoen er full og de får avslag på bygging av tredje rullebane.

Uansett vil det ikke skje noe tidsnok til å redde Color Air sorry jeg mener Flyr :)
Woldemort
03.11.2022 kl 20:34 5243

Må være årets dummeste kommentar: «Prisen per aksje er satt lavt. Dette er for å markere at dette er en restart, sier administrerende direktør i Flyr, Tonje Wikstrøm Frislid».
-sannheten-
03.11.2022 kl 20:52 5223

Da var det kanskje + 27 mill for 2019 da. Det er ikke så lenge siden jeg leste det på Torp.no sine nettsider.
Poenget er at det har vært en langvarig pandemi som satt luftfarten enormt tilbake. Men hvor vi nå kanskje er omlag 18 % under pre Corona året 2019 nivået.

Så fikk vi energi-, forsyningskjede- og inflasjonskrise.

Break even ligger vanligvis rundt 1,5 mill. passasjerer i året.

Det har vært sivil flytrafikk på Rygge. At noe instrumentering angivelig skulle være tatt bort har ikke jeg hørt noe om.
Det var i januar eller februar i år jeg tror Forsvaret skrev dette at sivil var velkommen der.

Det som fikk Ryanair til å bremse var at de valgte å opphøre basen sin der. Pga. noe med arbeidsvilkår og flypassasjeravgift.

Folket i Norge kan presse frem restart av Rygge. Det er fornuftig å restarte Rygge. Men det må baseres på en "større" plan.
Og den må følges. Det må være en strategi her altså.

Det er rett og slett en feilslutning mener jeg, å hevde at Rygge konkurrerer med Gardermoen og Gøteborg.

Gardermoen berøres i realiteten lite av en restart av Rygge. Det vil komme passasjerer fra Østfold og Sverige
som nå ikke reiser med fly. I tillegg noen fra sør for Groruddalen og mellom midtre Østfold og noen fra kanskje
Drammen o.lign. Som følge av Rygge operativt. blir det nok flere passasjerer på Østlandet. Og nesten en økning
som utgjør Rygges trafikk.

Om Rygge kom tror jeg Gøteborg (Landvetter) ville bli lite berørt. Det kunne komme nye passasjerer som ellers
ikke flyreiser noe særlig i Sverige, TIL RYGGE. På sikt kan det komme en hurtig intercity Oslo - Gøteborg som
kan endre mye i totalen her. Det kan plutselig bli veldig raskt og bekvemt å komme seg til Rygge. Med mulighet
for gratis park & ride stasjoner.

Flytrafikk har også med generell nasjonaløkonomi å gjøre. Går det bra i Norge, blir det fler passasjerer. Og billigere,
raskere og mer bekvemt tilbringersystem har selvfølgelig betydning for flyreiseetterspørselen. Jeg tror faktisk dette
er veldig undervurdert. Parkeringskostnadenes innvirkning kan også være undervurderte. Likeens check-in tidene.
Kan ta ta deg enkelt, raskt, billig og bekvemt til en flyplass, så teller det for etterspørselen altså. Og likens om
check-in tiden er kortere. Disse tingene tror jeg vil telle mer og mer i fremtiden. Områder med håpløse forhold på
dette området, vil tape i konkurransen. Selve flyturen kan tåle å koste mer.

En del mennesker og bedrifter i Sverige vil finne en velfungerende Rygge interessant.

At et så stort området som Østlandet som har godt og vel 50 % av Norges befolkning, betjenes av en stor og to mye
mindre flyplasser ( I et f.eks. 32 + 3 + 3 mill. pass. i året konsept) tror jeg er et meget bra konsept. Alle disse tre kan
komme til å ha integrerte jernbanestasjoner. Flott opplegg for Østlandet og Norge. Deler av Sørlandet vil også kunne
bruke dette, og deler av Sverige. Kjempebra for verdiskapning, tiltrekking av attraktiv arbeidskraft og næringsliv.
Redigert 03.11.2022 kl 21:11 Du må logge inn for å svare
minsin
03.11.2022 kl 22:10 5039

Det humoristiske i dette er ikke nødvendigvis kommentaren , det viser seg at hun har tatt en master i internasjonal kommunikasjon ved Maquire University i Sydney.

Med master i kommunikasjon , og den kommentaren til markedet - er jeg sikker på hun vil få sparken, her er det nok ekstremt mye som skurrer langt utover om flyr skal komme "seirende " ut av dette.
Kunnskaps mangel i toppledelsen er som regel smittefarlig
Ørreten
03.11.2022 kl 22:27 5075

Jøss, er det mulig? Billigere enn en bussbillett fra Oslo til Kristiansand? Det må vel mangle en null bak?
Det må gå rundt ved 60-65% belegg ellers er det for hard konkurranse og dødlig klima når vi ser reduserte reiser, corona mv.
Anbefaler ikke kjøp særlig over emi kurs. den faller sikkert til 1-2-3 øre. Triste greier, men holder tommelen opp for selskapet og aksjonærer,
og ikke minst alle ansatte...
HP17
03.11.2022 kl 22:31 5069

Må være årets dummeste kommentar: «Prisen per aksje er satt lavt. Dette er for å markere at dette er en restart, sier administrerende direktør i Flyr, Tonje Wikstrøm Frislid».

En direkte hån mot alle eksisterende aksjonærer i flyr.
Baret trist, men ikke overraskende.
-sannheten-
03.11.2022 kl 23:40 5007

FLYR burde markedsføre seg med : FLY MED OSS - VI GJØR NORGE BILLIGERE.
Og så la være å selge billetter så billig som 299 - 399 kr. til 8 forskjellige europeiske byer.
Sett opp prisen og påkall heller sympati for, og viktigheten av selskapet i luftfarts-Norge.
Emisjon på 1 øre var feil. Det er for lavt. Det var feil i emisjonen rundt mai/juni også.

FLYR MÅ ØKE INNTEKTENE OG REDUSERE KOSTNADENE.
FRI TIL NORDMENNS LOJALITET FOR DETTE PRISREDUSERENDE SELSKAPET.
NORDMENN MÅ BOOKE MED FLYR FREMFOR NORWEGIAN OG SAS.
Få avtaler med noen offentlige instanser om mulig.

Jeg tipper at folk gladelig ville betalt en tusenlapp mer for disse 299 - 399 billettene om
flyene hadde gått fra/til Rygge. Noe å tenke over FLYR.
Redigert 03.11.2022 kl 23:44 Du må logge inn for å svare
-sannheten-
03.11.2022 kl 23:52 5089

NØKKELTALL FOR TORP

Aksjekapital kr. 120,5 mill.
Omsetning 2019 kr. 374,0 mill.
Resultat 2019 kr. 27,2 mill.
Bullinvestor
04.11.2022 kl 09:18 4882

Hva skal man si, 1 øre må være Norgesrekord. Rentehevinger gjør ikke ting bedre i et surt marked..
DownLight
04.11.2022 kl 10:15 4833

Ja, hva kan man si. Men finnes fortsatt kjøpere her. Lykke til.
lynx
04.11.2022 kl 10:52 4813

Forstår ikke at noen vil betale 10 øre pr aksje for å få tegningsretter til 1 øre. Etter emisjonen vil jo markedet flomme over av aksjer til litt over 1 øre? Noen som handler som kan forklare logikken?
Bullinvestor
04.11.2022 kl 11:21 4761

Er vel slik at markedskursen går ned til emisjonskursen i 9 av 10 tilfeller? I dagens sure marked blir ikke den trenden så vanskelig.
Aldara
04.11.2022 kl 11:25 4844

Adm dir har rett og slett vært en gullgruve for shorters da disse enkelt nå kjøper tilbake aksjer på øra!
UerfarenInvest
04.11.2022 kl 11:35 4814

Det vel dog så enkelt at uten en (veldig lav) emisjonskurs, så hadde selskapet snarlig vært konkurs.
Så det var ikke mulig å komme seg unna som eksisterende aksjonær.
Piggvar 2
04.11.2022 kl 11:39 4803

Det må være noe med det norske folk har for mye penger!!!?

Eller er det noe med småsparerer ikke har så godt kjennskap til aksjemarkedet - men tror de har peiling på flymarkedet . det er det eneste de har noe kjennskap til !!! altså tror:)

Alle som kan børsfaget vet at denne skal til 1 øre. Folk flest har ikke en anelse hva de driver med i aksjemarkedet.

Men som sagt håper jeg flyr overlever, men sjansen er liten, men det har skjedd undere før.Men å kaste bort penger på fdette gjør jeg ikke .

Mulig jeg tar en trade når den står 1 øre
TrumpGold
04.11.2022 kl 11:46 4810

Burde vel kanskje gjennomføres en spleis umiddbart etter emisjonen?
-sannheten-
04.11.2022 kl 13:54 4730

Sakser dette utdraget fra en epost jeg fikk :
Norwegian had 1,885,606 passengers in October, up 57 percent from October last year. The load factor in October was 85.8 percent. The capacity (ASK) was 2,703 million seat kilometres, while actual passenger traffic (RPK) was 2,319 million seat kilometres. In October, Norwegian operated an average of 67 aircraft and 99.4 percent of the scheduled flights were completed. Punctuality, as measured by the number of flights departing within 15 minutes of scheduled time, was at 84.2 percent in October.

“Given the current macroeconomic environment, we acknowledge that demand will slow down in the winter season ahead. Thanks to good collaboration with colleagues and unions as well as flexible leasing terms, Norwegian is well positioned to tackle this quieter period. In addition, we are confident that our product offering fits well with our travellers’ preferences and that this will contribute positively to capturing market share,” said Karlsen.

On domestic routes in Norway, business and leisure travellers now benefit from additional choice, flexibility and seamless travel as a result of the co-operation between Norwegian and Widerøe. Norwegian is currently recruiting 700 new colleagues for the summer 2023 season when Norwegian will offer both new routes and increased frequencies to attractive destinations.
____________________________________________________________________________________________
Dette høres bra ut for Norwegians del.
Det norske folk og norsk næringsliv er opptatt av et godt og rimelig rutetilbud i Norge og fra/til Norge.

Det er her FLYR kommer inn som en mulighet til å være med å sikre dette. Jeg har mistanke om at
mange småaksjonærer er med i Norwegian, SAS og FLYR for å sikre et rimelig og godt flytilbud.
Ikke for å tjene penger på aksjer.
FLYR kommer til å gå mot 1 øre. Folk får kjøpe seg inn derfra. Mange i Norge lever også i kjølvannet
av flytransport. Overnatting, bilutleie, transport, bevertning, konferanser osv. Tilgjengelighet fra/til bedrifter,
læreanstalter, institusjoner, severdigheter osv. Tilgang til sol og varme, storbyer i utlandet, skiturer i alpene osv.

Men FLYR må prestere bedre økonomisk.

Det burde etter min mening bli mer fokus på medgått tid fra passasjeren forlater sitt hjem eller kontor/arbeidsplass
og til flyet letter. Og hva som har medgått av transportkostnader i denne tid, samt hvor lite strabasiøst det har vært.
Dette teller i totalbilde for en passasjer. Jo mer dette minimaliseres, jo mer tilbøyelig er potensielle passasjerer til
å foreta en flyreise.
I et sånt scenario kommer også dette med nærhet til flyplass inn. Kjevik, Torp og Rygge er nærmere enn Gardermoen
for mange. Med bedre flytilbud og tilrettelegging tilbringermessig for disse, vil flere bruke de. Det burde være noe som
er bra for disse regionene og for Norge. Mht. lufthavnene i Stavanger, Bergen, Ålesund, Trondheim, Bodø, Harstad/Narvik
og Tromsø, er dette anderledes. Her er det bare snakk om å komme seg til/fra den aktuelle ENE flyplassen raskest, billigst
og behageligst mulig. (Haugesund, Molde, Alta, Kirkenes og Kristiansund m.fl. fins også bare så det er nevnt). De 10 største
betjener klart flest. (Det kan bli 11 med Rygge).

Norske myndigheter burde bidra til å innrette luftfartsystemet i Norge slik, at tilbringerkostnadene og -tidene bringes ned,
og dermed slik at det blir noe bedre rom for flyselskapene til å ta noe mer for flybillettene.
Bevertnings- og parkeringskostnader på flyplassene bør bringes ned. Vi trenger konkurransekraft her i landet vis a vis utlandet.
Redigert 04.11.2022 kl 14:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.11.2022 kl 14:02 4712

Trøste og bære!

Dersom du har 1000 i gevinst tar staten 352 kroner i skatt.
Dersom du har 1000 i tap så reduseres tapet med 352 kroner.
Piggvar 2
04.11.2022 kl 14:08 4709

Ja, da har jeg hørt dette også :) Folk er ikke ute etter å tjene penger, men for å sikre flytilbudet...ja nå må jeg le......f
Billyjojimbob
04.11.2022 kl 14:31 4680

Nå gjelder det å time inngangen for å få retter til 1 øres aksjer før fristen går ut,tviler på en får kjøpt 1 øres aksjer over børs,how low?
-sannheten-
04.11.2022 kl 14:33 4680

Ja, det er faktisk sant. Tell opp antall aksjonærer i Norwegian, SAS og FLYR før krisene luftfarten kom inn i.

Mange har skjønt hvor utrolig viktig et godt og rimelig flytilbud er. Mange er avhengig av det.

F.eks. økte verdier på eiendommer har stor sammenheng med dette. Overnattingstilbydere kan ta mer for sengen med et
godt flytilbud. Det kommer flere overnattingskunder når flytilbudet er bra.

Dette handler også i stor grad om arbeidsplasser generelt.

Alle FLYR-aksjonærer bør innse at vi skal til 1 øre aksjen, eller nær dette. Selskapet har allerede i skrivende stund en
liten børsverdi. Det aller meste av tapet har allerede skjedd.

Det er bare å håpe at denne gangen så sørger aksjonærer, det norske folk og norske bedrifter for, at vi får et levedyktig
FLYR. Vil dere sikre god utvikling på eiendommene deres må dere sikre levedyktighet for FLYR.

Vil Stordalen og andre sikre mange kunder til sine hoteller, så hører et levedyktig FLYR med.
Redigert 04.11.2022 kl 14:39 Du må logge inn for å svare
-sannheten-
04.11.2022 kl 14:55 4642

Erna & co sikret 3 mrd. kr. til Norwegian under coronakrisen. Det gjorde de med begrunnelsen å sikre
konkurransen i norsk luftfart.
FLYR trengs i norsk luftfart for å sikre konkurransen. Og det er veldig viktig at de norske flyselskapene
er norskkontrollerte. Vitsen er nettopp å sikre at vi ikke bli kannibalmat for store utenlandske flyselskap
som ikke har Norges beste som sin oppgave.

Og folk i f.eks. Østfold kjøper flyaksjer for å styrke oddsen for gjenåpning av Rygge.

Det norske folk burde presse norske myndigheter til å få ned prisene på tilbringertjenestene til flyplassene,
samt parkerings- og bevertningsprisene på flyplassene. Slik at rommet for DE NORSKKONTROLLERTE
flyselskapene til å drive levedyktig blir bedre. Myndighetene burde også presses til å stramme inn på børs-
og finansreglementet. Spillerommet for juks og manglende etikk er for stort.

Dette vil samtidig styrke antall arbeidsplasser, eiendomsverdiene og verdiskapningen i Norge.
Redigert 04.11.2022 kl 15:29 Du må logge inn for å svare
-sannheten-
04.11.2022 kl 15:20 4596

Pratet om tredje rullebane på Gardermoen er i stor grad noe ordentlig tull. Det måtte i såfall være pga.
å bedre kapasiteten i rushtidene og ved store snefall. Selve rullebanen i seg selv er ikke så fryktelig dyr.
Men Avinor forsøker å gi inntrykk av at passasjermengden liksom vil øke nærmest proporsjonalt så det
liksom kreves enormt mye ny terminalkapasitet. Det er egentlig ren forledelse for å si det rett ut.

München hadde nesten 50 mill. pass. i 2019, og snakker først på dette trafikknivået om en mulig tredje der. Gardermoen
hadde 28,6 mill. pass i 2019. London - Heathrow hadde over 80 mill. pass med bare to rullebaner i 2019.

Vil Gardermoen nå f.eks. 45 mill. pass noen gang ? Og hva er begrunnelsen for en høy ambisjon ? Hvem har bedt om dette ?

Avinor burde heller konsentrere seg om et 32 + 3 + 3 mill. pass. i året konsept for Østlandet. Alle med integrerte intercity stasjoner.
Til glede og gavn for land og folk.
Muggost
04.11.2022 kl 15:57 4572

Quote: «Jeg har mistanke om at mange småaksjonærer er med i Norwegian, SAS og FLYR for å sikre et rimelig og godt flytilbud. Ikke for å tjene penger på aksjer. «

Hva i alle dager er det du babler om??? Når man børsnoterer et selskap så har det vanligvis to formål:

1. Gjøre det enkelt for selskapet å skaffe kapital (les: emisjoner) for å finansiere videre vekst og ambisjoner.

2. Oppnå likviditet i aksjen slik at eksisterende aksjonærer kan realisere verdiene sine (eller i dette tilfellet: tapene).

Er det noen her inne som innbiller seg at man hjelper flyselskapet ved å kjøpe aksjer? Da bør man i så fall raskest mulig selge alle aksjer man har og investere de i et finansprodukt man forstår. Feks sparekontoer.

Skjønner dere virkelig ikke? Flyr taper så mye penger så raskt at de er på vei mot konkurs. Videre kapitalinnhenting betyr bare at de utsetter det uunngåelige med noen kvartaler til.

Hvis, og jeg mener virkelig det: HVIS Flyr overlever til neste generalforsamling vil neste skritt være å vedta en aksjespleis. For eksempel 1000:1. Etter denne høstens emisjon blir det noe sånt som 53,6 milliarder aksjer i selskapet, og kursen vil vel ikke akkurat stige utover vinteren, heller det motsatte. Når spleisen er vedtatt og alle har tapt 99,9% av verdiene sine, kommer neste emisjon. Er man heldig blir det på 10 øre aksjen. Er man uheldig blir det ny utvanning på 1 øre og man har tapt 99,9999% av verdiene sine.

Alle som KJØPER Flyr nå, bør tenke litt over hva dette regnestykket vil gjøre med pengene dine.
Redigert 04.11.2022 kl 15:58 Du må logge inn for å svare
Muggost
04.11.2022 kl 16:02 4577

Det var en her for noen innlegg siden som hadde tapt 90% av investeringen sin og satt igjen med 16.800kr. Det er dritkjipt, du har min fulle sympati. Jeg har også gått på noen sånne blemmer. Zenith Energy er vel den verste tror jeg. Men vettuhva, 16800kr er en god start i et nytt selskap. Ta tapet i Flyr, invester de på nytt i et selskap som tjener penger. Energi kommer til å være et godt valg denne vinteren. Vår Energi og Akerbp er noen kandidater, men det finnes fler. Lykke til med investeringene folkens, nå tar jeg helg :)
-sannheten-
04.11.2022 kl 16:43 4511

Muggost,
Det er et faktum at det var et svært høyt antall aksjonærer i Norwegian og SAS før pandemi og Ukrainakrig. Noen kunne settes til
en diplomoppgave eller lignende for å finne ut av årsakene til dette.

Flybransjen i Skandinavia er ikke som alle andre bransjer. Her skjønner man at må ha skandinaviskkontrollerte flyselskap for at
ting skal fungere.

Det er på det rene at mange har kjøpt Norwegian, SAS eller FLYR aksjer for å understøtte dette. Dette bør ikke børshaier, meglerhus
og andre misbruke. De kan risikere at det kommer en smell tilbake på sånn virksomhet. Og kapitalister må passe på hvem de lar passe
på penger for seg, og hvilken etisk standard disse praktiserer.
Det er ikke bare å komme å hevde at vi forsto ikke hva et datasenter er, eller hva å shorte en folkehjelpsaksje går ut på.

Flyr har tapt for mye penger for fort. Dette må FLYR rette på. FLYR burde søke samarbeid med folket og næringslivet. Og få folket og
næringslivet til å forstå viktigheten av å bruke FLYR mer. Folket og næringslivet bør øke bevisstheten rundt disse tingene.
Blir det for få flyselskap, vil billettprisene gå opp. Og bl.a. eiendomspriser vil stige mindre enn ellers.

Grådige meglerhus bør det settes frimerke på.

Om 100.000 skandinaviere satser litt penger på FLYR, er det ikke mye på hver. Det er folket som har makten her.
Folket liker dessuten flyselskapet FLYR. Og Norwegian og SAS trenger konkurranse.

FLYR burde lage en troverdig plan for inntekter og utgifter.

Det kan også være greit å minne om at Norwegian hadde vært konkurs uten 3 milliarder kroner fra det norske folk via det norske folks felleskasse.

Det kan tillegges at FLYR har vært rammet av energikrise, Ukrainakrig, inflasjonsøkning og renteøkning. Litt frem i tid blir forholdene forhåpentlligvis
bedre.

FLYR må også tenke over hvilken aksjonærpolitikk de praktiserer. Det bør søkes å unngå slike emisjonsbrølere vi har sett.
Litt psykologi trengs altså. Ikke basere ting på "smarte ord" som Restart. 1 øres emisjon og dobbelt emisjonshonorar er ikke bare bare.
Brennes det penger, må det reduseres i pengebrenningen noenlunde i tide. Og billetter bør ikke selges vesentlig for billig.

FLYR trenger å skape bedre tillit og forutsigelighet ute hos det investeringsvillige publikum. Det må være utsikt til bedre økonomiske
resultater enn det vi har sett. Hold en god og konstruktiv dialog med kundemassen. Kutt kostnader enda mer. Og legg på billettprisene.
Redigert 04.11.2022 kl 17:02 Du må logge inn for å svare
Lucky -uke
04.11.2022 kl 17:10 4474

Hvorfor skjønner ikke folk at 3 flyselskaper + Widerøe er for mange hvis man skal tjene penger på drift. Norwegian og SAS har et skikkelig fotfeste i Norge med mye kapital på bok (snart har SAS det også)
Det er en umulig oppgave for Flyr å greie hevde seg i dette selskapet.. dem vil trenge denne emisjonen for å fly 2-3 fly gjennom vinteren samt betale for lønninger og leasing. Så må dem ha ny emisjon for å rampe opp til sommeren å gå inn i kampen om å levere superbillige billetter og for så igjen levere et underskudd i alle kvartal til neste år.
Hvor mange permiterte vil sitte å vente for så begynne å fly igjen til våren.
Vi er bedre tjent over tid å ha flyselskaper som tjener penger og at folk betaler det det koster å fly…
Jeg har ikke behov for at aksjonærene betaler mesteparten av flybilletten min når jeg drar på tur.

Så må alle småaksjonærer komme seg ut av drømme boblen om at dem skal bli millionær på Flyr aksjer og heller bruke pengene på strømregningen.
Å drive flyselskap er ikke like enkelt som å selge bananer som nok ledelsen i flyr trodde da dem hele tiden skylder på uforutsette ting 😂
Flybransjen er ikke annet enn uforutsett.. Finans krise, askesky, korona, inflasjon, rente økning, drivstoffpriser, høy dollar… tror ikke disse faktorene var med når Flyr kladdet Excel arket sitt..
MD12
05.11.2022 kl 14:55 4143

Emisjonen går ut på Tirsdag klokken 1630. Fylles boka mon tro eller er det skifteretten neste??

Forbrukerrådet er bekymret og anbefaler å kjøpe reiser med kredittkort.

https://www.tv2.no/direkte/jpybz/siste-nytt/6365c4eb34a5a4f6ceb3697d
Redigert 05.11.2022 kl 14:58 Du må logge inn for å svare
OleR77
06.11.2022 kl 11:47 3841

Det som flere ikke skjønner er at selv med det Flyr planlegger å hente inn på emisjon til 1 øre, vil kun holde for en svært kort periode med den pengebruken de har i dag. Dette er trolig en av mange emisjoner som kommer fremover. Tror det vil ta lang tid før Flyr blir et selskap som de fleste reisende tenker på når de skal ut å reise, og det betyr naturligvis flere år fremover med brenning av penger. Og selv det er ingen garanti. De kan ende opp med å feile satsingen sin.

Svært høy risiko
Pensjon
06.11.2022 kl 12:07 3828

Hei.
Min mening er at flere emisjoner med total utvanning av aksjonærene er en umulig løsning etter at 1 øre er satt. Konkurs og at x-antall kreditorer overtar selskapet er etter min mening en løsning. En annen løsning kan være at selskapet blir solgt etter bud.
Mvh gammel pensjonist.
rvmossi
06.11.2022 kl 13:45 3771

Slik jeg ser det er dette selskapet konkurs til påsken 2023.
Vega
06.11.2022 kl 14:35 3689

Hei.
Er det smart å delta i emisjonen ?
Har tilbud om å være med, men er usikker.
Er det fare for at aksjen vil handles under emisjonskurs ?
Følger ikke aksjen veldig godt .
- Vega.
Redigert 06.11.2022 kl 14:36 Du må logge inn for å svare
Muggost
06.11.2022 kl 20:49 3451

HVIS selskapet overlever til neste generalforsamling kan du være sikker på at de vedtar aksjespleis. Feks 1000:1 og så er det duket for videre fall. Hvis du liker å tape penger, bli med i emisjonen. Hvis du liker å tjene penger: selg de aksjene du har før det er for sent og sett pengene i et selskap som går med overskudd. Energi og shipping er fine sektorer nå.
JanH
06.11.2022 kl 23:12 3202

Fordelen er at kursen ikke kan bli lavere enn 1 øre, siden dette er den laveste enheten. Går den til 2 øre, så er det en dobling
minsin
07.11.2022 kl 00:50 3154

Tull....OB vil selvsagt kreve at flyr gjør spleis i aksjen . Eks 100 el 1000 aksjer slås sammen til 1.
Dersom de henter ca 500 mill kr skulle det bli
50 000 000 000 aksjer i omløp.

Sier seg selv at om aksjen sto i 1 øre , vil ikke OB tillat seg at flyr dobbler seg i verdi om noen skulle kjøp aksjer til 2 øre .. i ene øyeblikker er flyr verd 500 mill i neste 1 mrd.
Holymoses25
07.11.2022 kl 07:41 2957

Ikke smart!! Emisjonen dekker ikke inn tapt egenkapital og 99% sjanse på konkurs. Men hvis risikovillig, da kan du håpe på 1%..
Vega
07.11.2022 kl 11:58 2773

Det er jo helt vilt at noen kjøper aksjen på 7 øre når alle vet at det kommer 50 mrd nye aksjer om noen dager til 1 øre. Er folk så dumme ?