QFUEL have never achieved such utilisations as today

Slettet bruker
QFUEL 03.11.2022 kl 11:39 64867

In December QFUEL should be running on all four lines all powered by pyrolis gasses.

Pareto: “The upgrade (to NCG) is likely to significantly reduce the opex at Skive, which we believe will lead to improved margins and ultimately cash flow positive operations from Skive in December“

https://fitinvestmentideas.com/2022/11/03/quantafuel-we-are-running-at-utilizations-levels-we-never-achieved-before/
Volume
14.12.2022 kl 21:14 3328

Min interesse her er at noen tar grep på å få på plass ordninger som kan minimere alt plastsøppelet. Detter er det heldigvis mange som ønsker å delta med. Videre oppgang i aksjen kan komme når et eller flere av de momenter jeg nevnt tidligere slår til. For øvrig holder jeg meg til analysen fra Nordea. De har hatt forbløffende riktig når de først sa kurs på 9 kr og siden på 5 kr i det korte bilde. Men antyder betydelig høyere i et lengre perspektiv nå teknologien har vist seg å være industrielt levedyktig og de får med seg en partner. Men siden denne analysen har Saipem meldt seg på og vil selge og bygge fabrikker på lisens fra Qfuel.
Redigert 14.12.2022 kl 21:14 Du må logge inn for å svare
spurswild
14.12.2022 kl 21:36 3318

Hvordan kan de si at teknologien er industrielt levedyktig når de faktisk ikke har hatt produksjon som viser det? Tapene i selskapet bare øker jo mer du produserer... Hva sier det deg? Ellers at de alltid må ha en linje i bakhånd? Fortell meg hva du vet som jeg åpenbart ikke har forstått eller fått informasjon om Ellers at du ønsker noe betyr jo ikke det samme som triggere for et selskap... Jeg ønsker at norge er flatt, Mye enklere å sykle, gå, bygge veier etc.... Mange med meg som mener dette. Likevel er det ikke noen god argumentasjon....
Redigert 14.12.2022 kl 21:40 Du må logge inn for å svare
Volume
14.12.2022 kl 22:02 3300

Jeg gjør som deg, forholder meg til den info som selskapet gir. Så tar jeg egne vurderinger ut i fra dette. Dersom du ønsker deg et flatt land, så kan jeg anbefale deg Danmark. Fint å sykle der.
Redigert 14.12.2022 kl 22:11 Du må logge inn for å svare
spurswild
14.12.2022 kl 22:17 3293

OK, men hvordan har informasjonen fra selskapet vært? Eller har det vært bedre å vurdere deres info og gjøre fornuftige vurderinger selv om at de ikke stemmer med selskapet sine? Så at du er positiv vil jo innplisitt å si at du tror på deres eventyr.. Når blir Asbjørnsen og Moe standarden? Åpenbart at dine vurderinger ikke samsvarer med fakta til selskapets eiendeler eller fremdrift av produksjon. Så hva ser du på?
Volume
14.12.2022 kl 23:01 3268

Jeg har nok en tendens til å tro på eventyr. Den er grei. Men det har vært stemningsbaserte eventyr og kjøpt aksjer i selskaper hvor «alle» skulle ha. Denne gangen ender jeg opp med å fatte interesse for et selskap etter at jeg i flere år hadde lett etter muligheter til å komme meg inn i et gryende marked som kunne bli en ny stor trend. Etter vurdering av flere prosjekter valgte jeg dette trolig etter en artikkel i TU fra 2017. Men jeg gikk ikke inn før jeg så at fabrikken fungerte dog ikke til full designkapasitet. Men det holdt for meg da jeg viste at slikt forekommer og spesielt når det dreier seg om ny teknologi. I tillegg hadde BASF trådt til og satt nå i styre. For meg var det et sterkt signal om at selskapets teknologi måtte ha noe for seg og det senket risikoen betraktelig. Nå har også Saipem meldt sin interesse og det senker risikoen ytterligere. I tillegg så tok selskapet fatt i leveringsituasjonen for avfallsplass, en viktig brikke i dette spillet. «Bottom Line» for meg er det to ord som betyr noe, nemlig BASF og Saipem. Men hvor kursen går er det markedet som bestemmer.
spurswild
14.12.2022 kl 23:37 3258

Du beskriver jo ikke noen begrunnelse for at aksjen skal opp.... som du så bombastisk sa. Ellers er det vel å merke seg at BASF har valgt å trekke investeringer fra Europa, samt at de tidligere ikke har valgt å være med i emisjoner i selskapet.... For de var det en veldig liten investering når de gikk inn....Likevel ønsket de ikke å holde posisjon eller å øke.... hva sier det deg?
hatitchi
15.12.2022 kl 00:36 3232

Du beskrev her hvordan en børsnotert verdsettes skattemessig.

Spørsmålet mitt til deg blir da:
Er QFUEL børsnotert?
spurswild
15.12.2022 kl 00:42 3236

ja :) til de grader, hvis du tror at oslo børs skal være et marked :) Merkelig hvordan dette forsvant( normal kunnskap) :) Vi får høre med strategi :) Han ser nok på min kunnskap litt annerledes... :) Hvilken rabatt skal vi ha i dag :)
Redigert 15.12.2022 kl 00:59 Du må logge inn for å svare
Volume
15.12.2022 kl 07:19 3236

Hvor tror du kursen står om 5 år dersom de har 6-8 fabrikker som gir det overskuddet selskapet har antyder på sine presentasjoner og i tillegg har flere fabrikker under bygging?
Strategi
15.12.2022 kl 07:26 3273

Pusssig at noen her inne ikke har noe som helst spørsmålstegn rundt ENNISMORE som ikke har rørt shorten sin på + 1.5 mill aksjer siste 6 måneder.
Å ha fokus på meg har ingen betydning, derimot er det flere andre her inne som fortjener mer oppmerksomhet.
Også selskapet og ikke minst Skive som nå etter alt å dømme har løst opp i sine flaskehalser og kjører på egen gass.

Begge elementer i dette innlegget er relevant å skrive mer om på kort sikt.
spurswild
15.12.2022 kl 17:30 3154

Du svarer ikke på spørsmålene. Selv vil jeg anta at selskapet da er konkurs lenge før de har klart å bygge så mange fabrikker. Grunnet at det ledelsen sier kan ikke stoles på. Det har historien frem til i dag vist. At de faktisk enda ikke klarer å ha full produksjon og overskudd på Skive burde få deg til å tenke litt selv. Kan vi virkelig stole på den nye ledelsen?? De gjør jo akkurat det samme som den gamle. Selvsagt kan tingene endre seg. Vi får se hvor mye de henter i den nye emisjonen, hvis de klarer. Så veldig merkelig at du angriper meg og ikke selskapet og ledelsen. For emisjonen hvis den kommer blir stygg.
Redigert 15.12.2022 kl 17:34 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
16.12.2022 kl 09:52 3063

Ser da ut som om noen andre stoler på ledelsen i alle fall. denne meldingen her er jo meget hyggelig slik jeg ser det i alle fall. Å snakke om konk tenker jeg er litt tullete.
"Ellers annonserte Quantafuel før åpning at sorteringsanleggsprosjektet i Esbjerg, kalt Resource Denmark, har signert en råvareavtale med Lassila & Tikanoja, som vil gi 20.000 tonn husholdningsplast årlig. Pareto Securities forventer omsetning og ebitda fra anlegget på henholdsvis 455 millioner 200 millioner kroner når det er på full kapasitet og omtaler nyheten som oppmuntrende."
Dublinmannen
16.12.2022 kl 11:34 3056

Dere burde ha hørt på meg, har sagt at denne skal ned ned ned... Tok jeg feil?
YNWA250505
16.12.2022 kl 11:39 3080

Vet ikke, gjorde du det? Selv kjøpte jeg 5k i dag på ATL så herfra vil det bare gå oppover
Dublinmannen
16.12.2022 kl 11:48 3075

Håper du lykkes 🎅
Dublinmannen
16.12.2022 kl 11:57 3090

Mitt engasjement rundt dette selskapet, som jeg aldri har eid en aksje i, er at jeg synes det er er så utrolig kjipt at Kjetil Bøhn har tjent seg rik på investorene og ikke sammen med investorene! Hadde ikke klart å kose meg med penger som er tjent på en slik måte
Dublinmannen
16.12.2022 kl 12:01 3132

Er nesten like ille som at en kaptein smyger seg i en livbåt, før skuta treffer et skjær... Eller noe i den dur.
Dublinmannen
16.12.2022 kl 12:26 3184

Det er også mange andre selskaper som jobber på spreng med å løse samme utfordringer som qfuel
Dublinmannen
16.12.2022 kl 12:37 3194

Denne aksjen er også veldig mye ned i år og på kort sikt vil det, så nært nyttår, føre til salgspress for å få bokført tap til fradrag på skatt... Noe å tenke på...
Når en aksje når all time low, er alle aksjonærer i minus! ALLE!!!
YNWA250505
16.12.2022 kl 13:09 3171

Ja på disse kursene er alle i minus det er helt sikkert. Noen mer en andre, men sånn er livet. Men nå på ATL tenker jeg: hvor dritt kan det gå? Er det trolig at kursen står over kr 6 om et eller to år. Ja det vil jeg påstå og det er vel bare en konk som kan hindre det og det tror vel ingen vil skje? God helg folkens nå er det bare å finne frem det beste fra barskapet og kose seg litt. OK da jeg kan vente til kl 15, men ikke ett sekund senere.
spurswild
17.12.2022 kl 17:51 2949

Slik det driftes i dag vil Qfuel gå konk, med mindre det kommer ny egenkapital inn. De trenger mye ny kapital... Problemet burde til og med for deg være åpenbart. Hvis de klarer å hente inn EK, hva tror du kursen vil bli i den emisjon? Ikke minst, hvilke selskaper eller investorer skulle ønske å gå inn med disse beløpene de må trenge for å fortsette det de holder på med? Risikopremien her for å delta vil være høy, samt at du har hatt en emisjon i Flyr hvor du ser at investorer som kun skal få billige aksjer for så å selge dem, ikke fungerer like godt lengre.... Ser ut som om mange småinvestorer har lært etterhvert
YNWA250505
17.12.2022 kl 19:09 2949

OK du vet best
Strategi
18.12.2022 kl 11:12 2872

Spurswild:
Ref: Slik det driftes i dag vil Qfuel gå konk, med mindre det kommer ny egenkapital inn. De trenger mye ny kapital. Hvis de klarer å hente inn EK, hva tror du kursen vil bli i den emisjon? Ikke minst, hvilke selskaper eller investorer skulle ønske å gå inn med disse beløpene de må trenge for å fortsette det de holder på med? Risikopremien her for å delta vil være høy, samt at du har hatt en emisjon i Flyr hvor du ser at investorer som kun skal få billige aksjer for så å selge dem, ikke fungerer like godt lengre.

----------
Veldig fint om du kan gå litt i dybden og utdype dette slik at vi slipper slike "ONE liners" som er laget på gutterommet.
Du nevner emisjonen i Flyr, er det noen som helst sammenheng her.?
-------
Dublinmannen; REF;Denne aksjen er også veldig mye ned i år og på kort sikt vil det, så nært nyttår, føre til salgs press for å få bokført tap til fradrag på skatt... Noe å tenke på...
Når en aksje når all time low, er alle aksjonærer i minus! ALLE!!!
-------
Veldig fint om du kan gå litt i dybden og utdype dette slik at vi slipper slike "ONE liners" som er laget på gutterommet.
Helt supert at du presiserer at "alle aksjonærer er i minus" ved en "all time low".
Det er så mye dumme uttalelser på denne tråden at det burde vært samlet i en "humor bok for Dummies".

----------------
Det som er fakta er at 2022 har vært et utfordrende år for anlegget Skive, Når det er sagt så taler veldig mye for at situasjonen er mye bedre "as we speak" og jeg antar at basert på det selskapet har kommunisert at det meste nå er i orden og at Skive for første gang vil levere som kommunisert.
Vi ser også at det kontinuerlig legges inn nye avtaler for videre sikring av framtidig vekst og at solide løsninger for fremtidige anlegg lages, noe som gir selskapet 20 % eierandel mot teknologi.

Vi vet også at markedet på ingen måte er svekket og at det tilkommer nye restriksjoner globalt kontinuerlig samt pålegg om resirkulert plast i all ny plast til marked.
Det har vært et stykke vei å gå frem til nå, men det er sterkt lys i tunellen.
Prisingen på selskaper er nå 900 mill. det vil ikke forundre om selskapet blir kjøpt opp og tatt av børs.

Ha en god Søndag- dette ser slett ikke så mørkt ut.
Å forholde seg til selskapet kan være smart.
At kursen nå er gruset kan man bla. takke enkelte skribenter her inn for.

Enkle setninger basert på "no facts" har tydeligvis hatt en sterk "impact" på kursen hvor målet har vært en grusing på forholdsvis lave volum.

Ref; Uttalelse fra BASF:
Dette partnerskapet er et første skritt for å bygge opp en bred forsyningsbase for Chemcycled-produkter. Dette gjør oss i stand til å støtte kundene våre i å nå deres bærekrafts mål.

– Hartwig Michels, president Petrochemicals, BASF

Ref; Quantafuel
Vår løsning
Vår løsning er å sette pris på plastavfall. Vi må begynne å behandle brukt plast som en verdifull ressurs, etablere en modell for innsamling av avfallsplast og oppgradere den til resirkulerte produkter. Hele verdikjeden må være sirkulær.

ReF :
Fit-investeringsideer
Quantafuel: "Vi kjører på utnyttelsesnivåer vi aldri har oppnådd før"

https://fitinvestmentideas.com/2022/11/03/quantafuel-we-are-running-at-utilizations-levels-we-never-achieved-before/
Redigert 18.12.2022 kl 12:02 Du må logge inn for å svare
Bulldog
19.12.2022 kl 08:14 2698

19.12.2022
Quantafuel ASA and Geminor AS have established Geminor Plastic
Quantafuel ASA and Geminor AS’ establishment of Geminor Plastic is in line with Quantafuel’s strategy to take a lead position in the value chain for plastic waste recycling. Les resten: https://newsweb.oslobors.no/message/578509

Ogaså fra meldingen: "Today, Quantafuel has a 40% ownership in Geminor. With the establishment of Geminor Plastic, Quantafuel no longer has the option to acquire the remaining shares of Geminor."
Dermed er vel alle spekulasjoner om at QFUEL kjøper HELE Geminor skrinlagt.
Redigert 19.12.2022 kl 08:17 Du må logge inn for å svare
Bulldog
19.12.2022 kl 08:22 2752

Tomra løper etter Quantafuel:
19.12.2022
TOMRA initiates EUR 50-60 million investment in plastic feedstock sorting
TOMRA announced today that the Board of Directors has made a positive investment
decision for the construction of a sorting facility for post-consumer plastic
material.

TOMRA seeks to enable closing the quantity and quality gaps in plastic recycling
by producing high quality plastic fractions out of plastic waste that is
typically lost to incineration and landfill. The output material can be used by
recyclers to produce flakes and pellets for applications such as packaging
material. Les resten: https://newsweb.oslobors.no/message/578520
Slettet bruker
19.12.2022 kl 08:25 2804

What makes Quantafuel unique is that we have developed technology that purifies the gas formed by the process and alter the molecules. This allows us to produce a chemically-recycled, attractive product that satisfies a huge demand in the market. The entire value chain needs to be circular.

Dette høres greit ut. Men hvor er det de har tekniske utfordringer? (Har ikke fulgt aksjen på noen år)

YNWA250505
19.12.2022 kl 08:57 2750

Hvor i din tekst står det at de har tekniske utfordringer?
Slettet bruker
19.12.2022 kl 09:06 2740

Det ser du vel at der ikke står.
Men det må de ha/hatt siden kursen er en katastofe
don kost
19.12.2022 kl 09:29 2723

Oh nej, Strategi er tilbage. Og starter med det sammen igen med short historier. Fat det nu: Shorter har tjent rigeligt! Og det er nok tid til at få købt tilbage og indtil denntidspunkt få extra gevinst gennem daytrading.
don kost
19.12.2022 kl 10:02 2722

de havde teknologiske udfordringer over det hele. Pyrolyse har været der i flere årtier men aldrig lykkes rigtigt. Og så kom QF som efter mindre testkørsel (batch) i Mexico mente det skal opføres verdens største pyrolyse anlæg til blandet plastik som oveni skulle køres kontinuerligt og spytte, som den indtil eneste, rent oile ud.
Fabrikken manglede flere steder redundans, fortrukken slutproduktet har ændret sig fra diesel hen til naftha ind imellem, pyrolyse reaktorerne fra kina er ikke det mest optimale og m.m..
Men nu, flere år forsinket, ser det ud som det lykkedes.
Dublinmannen
19.12.2022 kl 10:42 2673

En blytung utvikling i Quantafuels aksjekurs, har ført til at det ser svært mørkt ut idet tekniske bildet nå! Det settes ny All time low i dag! Investorene må gå stadig lavere i pris for å få solgt sine Qantafuel aksjer!
ibyx
19.12.2022 kl 10:47 2689

Var visst ikke noen god ide dette? 5,19

Hjemmesnekret TA generator blinker svakt på kjøp...
Redigert 19.12.2022 kl 10:48 Du må logge inn for å svare
Holymoses25
19.12.2022 kl 10:50 2684

Bunnløst og snart kommer emisjon. 2.25 NOK neste
don kost
19.12.2022 kl 10:56 2716

Det er ikke givet at det skal en emission til. Hvis England bliver fuldfinanseret mod 20% ejerskab i bytte så viser det, og som udtalt fra QF, at det findes ikke kun emission for at skaffe midler/vækst/udrulling.
Dublinmannen
19.12.2022 kl 11:06 2722

Ville nok prøvd å redde stumpene et annet sted, i Norbit eller Cadeler feks
Volume
19.12.2022 kl 11:42 2685

Riktig. Qfuels interesse i Geminor var nok plastdelen av selskapet. Nå går de sammen på 50/50 basis i et selskap som skal håndtere dette. Da er det ikke noe poeng for Qfuel å kjøpe seg ytterligere opp i Geminor. Spørsmålet videre er om det fortsatt er «nødvendig» for Qfuel å ha eierskap i Geminor all den tid de nå har sikret sinne interesser gjennom et felles selskap.
don kost
19.12.2022 kl 12:50 2596

tager vi cadeler så har QF en højer risk reward og kan ting som ikke andre kan. Langtidsudsigter er QF også forsn, skulle det lykkes.
Hvad er pointen i at købe cadeler når produktionen af vindmøller ikke kan rampes op i den tempo som kineserne kan formå at bygge installationsskibe? Kortvarig er der mangle på skibene men middel til langfristigt skal market vel nok oversvømmes med installationsfartøjer ligesom sket før i alle segmenter af skibsfarten.
Og med den HSE track record som cadeler har så er der andre som skulle fortrækkes.
YNWA250505
19.12.2022 kl 12:55 2590

åja så du har fulgt med altså. Du ville bare inn å baisse litt:-)
Volume
19.12.2022 kl 13:32 2577

Katastrofe for hvem? De som idag kjøper, de som idag selger eller de litt langsiktige som nå får litt mindre formueskatt?