PetroNor E&P, gjeldfritt oljeselskap med TP 30 000 fat/day

zaq1
PNOR 04.11.2022 kl 08:39 204851

PetroNor E&P ASA: Lifting of PNGF Sud oil generating a cash inflow of USD 43.1 million

Oslo, 4 November 2022: PetroNor E&P ASA (“PetroNor” or the "Company") is pleased to confirm that 466,116 bbl were lifted from the Djeno Terminal as planned during the last week of October at a realised price of USD 92.41/bbl.

The realised selling price is based on the average spot price for a period which included several days after the lifting, and was confirmed to the Company today. Adjusted for a crude price discount to Brent and lifting costs, this generates a cash inflow of approximately USD 43.1 million to the Company.

Separately, the Company announced on 11 October 2022 the transfer of 334,061 bbl of oil stock entitlement to the PNGF Sud operator in settlement of outstanding billings. The indicative price used to determine the quantity of barrels for this arrangement was USD 95.00/bbl. Although the number of barrels is fixed, the price per barrel will be adjusted to the actual spot price when this oil entitlement is physically lifted by the PNGF Sud operator, scheduled for later this month.

Together, these two arrangements will realise the benefit of selling 800,177 bbl for the year to date period, at an expected average selling price of USD 93.49/bbl. Last year, a total of 831,089 bbl were lifted at an average selling price of USD 69.31/bbl.

https://newsweb.oslobors.no/message/574747
Redigert 24.01.2023 kl 13:03 Du må logge inn for å svare
solid1
29.11.2022 kl 18:19 3900


En bil går nok ned i pris. Om du mener og tror at PNOR skal ned i pris så anbefales det å selge, - og kjøpe når du føler tiden er rett.

Selv antar jeg at aksjen (minst) dobles i løpet av de nærmeste par år, og gjerne allerede 15. februar. Noe frustrasjon kan man gjerne ha, men det er vi (aksjonærer) som setter prisen.

Selskapet drives godt og vi kjenner verdien.
Ha en trivelig ørkenvandring. 💥🥵 Selv liker jeg afterskistedene. 🥂
Fluefiskeren
29.11.2022 kl 18:47 3873

Se her ja. Denne har jeg ventet på.

«
Perenco makes pre-salt oil find offshore Congo-Brazzaville

Well in vicinity of Tchibeli NE field flows 2000 barrels per day

29 November 2022 10:46 GMT UPDATED 29 November 2022 10:53 GMT
By Iain Esau in London
Perenco has hit oil with an exploration well offshore Congo-Brazzaville, with the possibility that this successful probe has opened up a new geological play.

The privately-owned French independent, whose portfolio is heavily focused on West Africa, said the well, Tchinem 1-01, targeted a deeper zone underlying the Tchibeli North East field in its shallow water Pointe Noire Grand Fond (PNGF) Sud licence.

The probe hit oil in the pre-salt Vandji play which, being located beneath a layer of salt, makes seismic imaging and drilling a challenge.

https://www.upstreamonline.com/exploration/perenco-makes-pre-salt-oil-find-offshore-congo-brazzaville/2-1-1362873


Redigert 29.11.2022 kl 18:51 Du må logge inn for å svare
40something
29.11.2022 kl 18:53 3932

Unnskyld om jeg svarer, var ikke rettet til meg. Men lignelsen er ikke så ille. Det er ingen som sier at pnor er mindre hvert, men det er lettere å omsette noen aksjer , mens det for andre er vanskeligere. Og akkurat omsettningsdynamikk er avgjørende for hvor mange som vil ta sjansen å gå inn i en investering. Vi kan ta lignelsen med 2 identiske hus, det ene plassert i Bærum, og det andre i Elverum. Regner man bort tomteverdien så vil husene prises etter hvor mange kjøpere som er på leting. Og uansett om det er risiko å kjøpe en dyrere fastighet, så overstiger den risikoen gjennom muligheten å kunne selge den. Jeg tror at pnor vil sentrere seg på OSE etterhvert, men avhengig av hvordan oljeselskapene vil stå seg i forhold til alternativene som hele verden er på jakt etter(ESG) Olja er et nødvendig vonde som vil kastes straks når alternativene er på plass. Så lenge det lønner seg å lete så vil olje på børs lønne seg.
solid1
29.11.2022 kl 19:05 4012


Greit nok.
Forskjellen på eiendom og olje er rimelig enkel.
Oljen kan transporteres. 😊

Registrerer imidlertid en positiv sak fra fluefiskeren.
Lykke til. Mulig man får reisning allerede i morgen. 🥂
E Desperados
29.11.2022 kl 19:07 4047

Og hvis man kjøper for å videreselge så er sikkert huset i Bærum det beste kjøpet, mens hvis man kjøper for å leie ut (utbytte) er altså huset i Elverum (PetroNor) det beste kjøpet ;)
Fluefiskeren
29.11.2022 kl 19:09 4068

Det bør føre til en oppgang synes jeg. Venter at det kommer børsmelding fra selskapet. Her åpnes et helt nytt pay som kommer i tillegg til det vi har.
Fluefiskeren
29.11.2022 kl 19:44 4078

Mer om funnet her:

«Perenco opens new pre-salt Congolese play
Perenco has reported drilling success at its PNGF Sud licence, in Congo Brazzaville, potentially opening a new play.»

Perenco has reported drilling success at its PNGF Sud licence, in Congo Brazzaville, potentially opening a new play.

Perenco Congo has found oil with the TCHNEM-101 exploration well, it said. It drilled the well on the Tchibeli North East pre-salt Vandji exploration prospect.

“This exploration discovery by Perenco Congo and its partners is a potential ‘play opener’ in the pre-salt in Congo, and we are pleased to have also identified a number of other Vandji leads on the acreage,” said Rory Keith, Perenco Group exploration manager.

“The safe and successful drilling of this challenging well, on time and within budget, is testament to the efforts of Perenco’s exploration team in London and the excellence of the drilling team in Pointe Noire. We look forward to continuing to work with our partners in support of the Republic of Congo.”

The well found top reservoir at 3,420 measured depth, encountering a 205 metre gross section of the Vandji reservoir. The well reached a total depth of 3,630 metres in the basement.

Perenco reported a 75 metre oil column from logs, with good oil and gas shows in the reservoir.

A production test from two zones, covering 62 metres, produced 2,000 barrels per day on natural flow.

The company drilled the well with the Dagda Mobile Offshore Drilling and Production Unit (MODPU). The rig moved to the site at the end of August.»

https://www.energyvoice.com/oilandgas/africa/ep-africa/464524/perenco-congo-new-tchibeli/
E Desperados
29.11.2022 kl 20:00 4054

Ingen tvil om at Perenco leverer varene her! Det er gull verdt for PetroNor. Nesten så man skulle håpet på at Perenco er interessert i å farme seg inn i A4 også.

2000 fat per dag på den nye brønnen betyr jo over 300 til PetroNor også. Det betyr jo at 6000+ i 2023 slett ikke er urealistisk.
40something
29.11.2022 kl 20:08 4049

Forskjellen på Oslo Børs mellom eiendom eller olje er liten hva gjeller mekanismen om hvordan man ser på investering på børs. Alle satser på gevinst.
40something
29.11.2022 kl 20:10 4044

Det vet vi ikke, men odds peker i retning av der markedet er som størst. Men også hvor konkurrensen er tøffest.
Fluefiskeren
29.11.2022 kl 20:24 4009

Og det vil også øke reservene.
Redigert 29.11.2022 kl 20:24 Du må logge inn for å svare
solid1
29.11.2022 kl 21:15 3894


Registrerer ordlyden i meldingen at man "produced 2,000 barrels per day on natural flow."

Oppfatter dette som at man kan øke produksjon, men vet ikke.
Har du noen formening om ordlyden?
OTE
29.11.2022 kl 21:28 3863

Beklager min uvitenhet, men hvor får du 6000+ fra?

Om PNOR får 300 fat per dag blir vel det 300x365= 109 500?
E Desperados
29.11.2022 kl 21:56 3786

PetroNor la over 5 000 bopd før denne brønnen (ref melding 14.9). Så legger man på 325 fra denne og plusser på det som kommer i tillegg når resten av infill-boringen er over så er man fort på 6 000 bopd i 2023.
Skeylord
29.11.2022 kl 22:15 3858

Men dette er vel ikke en produksjonsbrønn? Det er vel en ren letebrønn og de har foretatt en brønntest etter å ha gjort ett funn, slik jeg tolker meldingen.
Er det allerede bestemt å sette feltet i produksjon i 2023?
Fluefiskeren
29.11.2022 kl 22:24 3848

Det er begge deler. Både produksjonsbrønn og letebrønn. Fra operational update fra oktober.

« The rig is currently drilling the two Tchibeli NE development production wells targeting a Cenomanian discovery. One of these wells contain an additional exploration target in an identified deeper pre-salt structure with the potential of adding further reserves if successful
solid1
29.11.2022 kl 22:25 4015


PNOR har både potensiale, kapital og områder til å øke produksjon opp til 12000 fat i egenregi.

I tillegg arbeides det med å kjøpe felt, eller andeler i felt med ytterligere 18000 fat.
Målet er fremdeles å komme opp til 30000 fat.

Mulig de når sitt mål i 2024, - 25 eller 26
Spiller i grunn liten rolle så lenge selskapet går med ubeskrivelige overskudd.
Ha en trivelig kveld og lykke til. 😊🥂
Fluefiskeren
29.11.2022 kl 22:46 4004

Artiklene sa ingenting om hva som ble funnet postsalt. Har vel en mistanke om at det er det som skal inngå i produksjonen nå og at brønnen plugges over presalt Vandji. Så blir det et boreprogram for Vandji senere.

Men dette er altså ikke noe jeg vet. Håper på en oppklarende melding fra Petronor i morgen.
Yenom
30.11.2022 kl 00:06 3909

Jeg tror ikke vi skal forvente at det kommer noen melding enda. Som jeg forstår artikkelen så har letebrønnen gitt dette meget positive resultatet under test, men det er ikke noe informasjon om produksjonsbrønnen. Hvilken og om det blir økning fra den vet vi ingenting om. Det er ikke sikkert at den er ferdig analysert og det kommer nok ikke noe informasjon før alt er klart. Uansett, programmet i Kongo har så langt vært en suksess det er det ingen tvil om 🙂🙂🙂
Krakknissen
30.11.2022 kl 09:44 3539

Aksjen kan godt holde seg i ro en stund til, vil handle mer på tilbud :) :) :)
E Desperados
30.11.2022 kl 10:19 3455

Som forventet ingen melding om Perenco sitt oljefunn. Det betyr jo at en del selger aksjer idag fullstendig uvitende om dette.
Fluefiskeren
30.11.2022 kl 11:31 3324

Jeg forventet melding. Petronor er et lite selskap som bør ta med seg også mindre ting. Perenco er ikke engang børsnotert. Skulle ikke vært nødvendig å finne informasjon via helt andre kanaler enn en børsmelding fra selskapet. Å avdekke et nytt play burde være en nyhet stor nok. Ikke hver dag Petronor gjør et oljefunn i en ny formasjon. Det er veldig første gang i deres historie..
JUICEitUP
30.11.2022 kl 11:40 3292

Som nevnt før - Helt ræva IR i Petronor. Var en medvirkende årsak til at jeg drøyde lenge med å putte mer penger inn her enn det jeg fikk fra Panoro. Nyheter som kommer fra forumet fra meget dyktige gravere og skribenter (nevner ingen for det er flere) om flere positive ting de siste månedene gjorde at fristelsen ble for stor. Det er altså ikke på grunn av IR politikken til selskapet at jeg har investert her, men på tross av.
zaq1
30.11.2022 kl 11:41 3289

Ja E.D og FF, er egentlig helt enig i vurderingene om at de kunne meldt dette, utfra det som er kommet frem her på tråden.., så kan jeg jo holde det åpent om de faktisk har god kvalitetsikret nok info til en børsmelding. Det viser uansett verdien av denne tråden for oss som faktisk sitter i Pnor som småaksjonærer, så takker til dere som holder oss oppdatert, interessert og motivert til å delta i denne kursmessige ørkenvandringen..;-)
Roffa1
30.11.2022 kl 11:58 3326

Jeg har sendt spørsmål til IR å spurt om dem virkelig ikke har tenkt til å informere om dette. Vi får se om de svarer
okai?
30.11.2022 kl 12:05 3326

Hvor lang tid kan det ta fra det er påvist olje til størrelsen på funnet er beregnet?
Slettet bruker
30.11.2022 kl 12:36 3240

Ingen i PNOR som bryr seg om pengene til aksjonærebe i dette selskapet. Har man satt penger her kan man kun skylde seg selv. Å skylde på IR for å ha satt penger på feil hest er vel litt å famle i blinde...
Fluefiskeren
30.11.2022 kl 12:42 3218

Bra. De svarte meg sist samme dag som jeg sendte det inn.

Men de kan jo ikke bekrefte det for deg før de har informert hele markedet gjennom børsmelding.
Redigert 30.11.2022 kl 12:46 Du må logge inn for å svare
Roffa1
30.11.2022 kl 12:52 3427

Det er et poeng det. Vi får se om det kommer noe info
Bsingh
30.11.2022 kl 13:39 3338

Har akkurat sendt mail til IR selv nå. Har etterspurt børsmelding, og stilt spørsmålet om hvorfor skribentene på FA forum/Xtrainvestor skal måtte stå for nyheter, og ikke Petronor selv.
Fluefiskeren
30.11.2022 kl 13:47 3301

Fint. Tanken slår meg at Perenco rett og slett ikke har informert Petronor. Høres merkelig ut ja, men sånt kan skje. Spesielt fra et selskap som ikke er børsnotert slik som Perenco. De burde likevel vite at Petronor er det og har børsregler å forholde seg til.

Kun en tanke.
E Desperados
30.11.2022 kl 14:12 3264

Om ikke partnere er informert så er dette et litt merkelig sitat:

“This exploration discovery by Perenco Congo and its partners is a potential ‘play opener’ in the pre-salt in Congo, and we are pleased to have also identified a number of other Vandji leads on the acreage,” said Rory Keith, Perenco Group exploration manager.

Eneste gode forklaringen jeg har her er at det er såpass nytt at man ikke sitter på nok info til å slippe en god børsmelding riktig ennå og så har Perenco sluppet litt til media først.
Nybegynner2
30.11.2022 kl 14:27 3200

Oppdatering topp 50: det korte svaret er ingen vesentlige endringer. En må nå ha 1.610' aksjer for å fremkomme på topp 50 listen.
Fluefiskeren
30.11.2022 kl 14:45 3167

Det høres rart ut synes jeg. Det er jo helt vanlig å melde funn før man har alt i boks. Her oppgir de jo til og med flow så den er jo testet. Vanlig å melde funn for så å komme med mer informasjon på et senere tidspunkt.
JUICEitUP
30.11.2022 kl 14:54 3140

Du er dreven nok HT til å skjønne selv at det du skriver er bare sprøyt. IR arbeidet til ulike selskaper er veldig viktig for at markedet skal kunne vurdere riktig kurs på et selskaps aksjer. Det mest kursdrivende i markedet er ny informasjon og resultatfremleggelser. Dvs. at hvis selskapet hadde vært mer aktiv på IR og flagget meldinger som hele markedet kunne fått med seg og ikke bare noen heldige innvidde på et forum ville gruppen av potensielle investorer økt dramatisk. Når det ser ut som at ingen ting skjer da ingen ting meldes, selv om vi vet at mye skjer, er det ingen nye som vil se på selskapet. Dermed hjelper selv ikke kursdrivende nyheter på kursen for det er jo ingen ting som meldes.

Det vi kan være enig om er at ingen ser ut til å bry seg om aksjonærenes investering i dette selskapet. Hadde IR virkelig vært på banen det siste halve året hadde kursen vært mye høyere. Sånn sett skal jeg bare være glad til at de har gjort en slett jobb.
Bsingh
30.11.2022 kl 15:39 3007

@Fluefiskeren, umulig å si egentlig, om de ikke har blitt informert av Perenco, eller om de bare surrer i det vanlige sporet (Der de ikke ønsker å melde ting som ikke er meldepliktig).

@Roffa1, herlig det, syntes det er fint at de får tilbakemelding fra flere parter.