BCS - Joint Venture med Mitsubishi?

Frodon
BCS 10.11.2022 kl 10:01 54787

Nå nærmer selskapet seg prising av kun cash beholdningen, dvs det meste annet begynner å bli gratis. Er det noen investorer eller industrielle investorer som ser verdier her nå?

Dette står i Q3 rapporten:

Focus area: The battery industry

• We are continuously targeting new cooperation's in order to adopt our products towards the battery industry: During the last quarter we have continued discussions with multiple companies that are investigating the possibility to use our green materials as additive into their battery-chemistry.

• We have further strengthened the relationship with our Japanese partner that started out as an LOI and has evolved into an MOU with the intention of setting up a Joint Venture"

Spørsmålet er jo hva som vil skje med kursen hvis et Joint Venture (JV) med det Japanske selskapet blir satt opp. Kurs utviklingen kommer sannsynligvis til å bli påvirket av faktorene i JV, eks vil det Japanske selskapet bli med å finansiere flere fabrikker, bidra med teknologi osv? Hvis BCS får en fast stor kunde som handler alt av volum de bygger opp på x antall fabrikker, ser dette plutselig mye lysere ut enn det gjør pr dags dato

29.09.2022
BCS – Signs Memorandum of Understanding with major Japanese corporation

https://newsweb.oslobors.no/message/572292

"a memorandum of understanding is a document that is used in the early stages of negotiation between the partners of a joint venture agreement"

https://malesculaw.com/joint-venture-agreement-memorandum-understanding/
------------------------

Fra Q3 rapporten, ikke lenge til Q4 er ferdig. Får vi melding om dette før jul?

"Operational

• Flesland: Our test center at Flesland has during Q3 performed multiple test runs for our Project C. We are aiming to get the first initial results in Q4

BIR: The installation is finished. Conclusive reports are expected in December"
---------------------------

Jeg vet ikke om folket her har spekulert i hvem denne Japanske partneren kan være. Men jeg leste en rapport igår om de Japanske selskapene Panasonic og Mitsubishi sin store satsing på batterier til el biler. Hva hadde skjedd hvis BCS lanserer et JV med Panasonic eller Mitsubishi? Som igjen satser på levering til Tesla og Mitsubishi? Panasonic hadde ca 14,7% av batteri produksjons markedet i 2021, Mitsubishi er også en enorm aktør

Hva tenker dere om dette?

https://www.theverge.com/2022/11/2/23437072/panasonic-kansas-ev-battery-factory-tesla-2170
——-

«The next step for Beyonder is to test BCS`s carbon nanofibers in larger scale to enable closer trial to comparable processing techniques in the prototype line»

https://newsweb.oslobors.no/message/551916

«I 2024 skal Beyonder være klar med en fullskala fabrikk hvor vi skal produsere titalls tusen battericeller hver dag

https://e24.no/naeringsliv/i/weK0a4/batteriselskapet-beyonder-skal-bygge-ny-fabrikk-ogsaa-de-vil-trolig-til-kalberg
——-

Eventuelt har det Japanske batteri produsenten AESC ca 2% av batteri produksjons markedet:
https://www.envision-aesc.com/en/aboutus.html

PEVE er også Japansk, de har ca 1,3% av markedet
https://www.peve.jp/en/
Redigert 11.11.2022 kl 08:29 Du må logge inn for å svare
Rule
10.11.2022 kl 23:55 3514

Ja, den fik en ordentlig spark bagi idag. BCS har været i trible trouble:
2x: Høje renter rammer især de aktier, hvor en stor del af indtjeningen ligger ude i fremtiden. Det er den samme mekanisme, der typisk rammer tech-aktier.
1x: SP / Spette brand udsalg

Jeg tænker vi kommer til at kunne se fremad nu. Alt er resat og vi er tæt på kontant niveau. Børsmeldinger forude på BIR + Projekt C.
Hvis BCS kommer til at løse separation/filter problematikken, ja så er motorvejen banet til graphite:

Our engineers are currently working on a new and groundbreaking separation technology
The new separation technology has the potential to drastically reduce our filtration costs,
which accounts for a large proportion of costs with today's productio process

det vil være helt sygt. Hellere tjene smuler på en hel flod, frem for guld på dråber...
Redigert 10.11.2022 kl 23:56 Du må logge inn for å svare
Rule
11.11.2022 kl 00:00 3552

Jeg tænker også vi kan tillade os at have kæmpe forventninger her:
- Strømsnes will assume the management position in BCS in Q1 2023
- Significant graphite shortfall in Europe towards 2030
- SP / Spette er ude af BCS
Redigert 11.11.2022 kl 00:01 Du må logge inn for å svare
Hammers
11.11.2022 kl 00:47 3591

Karbon.
Jeg ser du i overskriften utvider antall alternativer for et mulig JV.

Tror du Spetalen/Saga hadde solgt hvis det lå noen store gulrøtter framfor dem?
Tror du BCS er i en posisjon til å opprette et JV med andre partnere når selskapet utsetter framtidig produksjon på ubestemt tid?
Tror du på julenissen?
Redigert 11.11.2022 kl 00:48 Du må logge inn for å svare
Rule
11.11.2022 kl 01:10 3573

yes, julenissen kommer 24/12.
Frodon
11.11.2022 kl 06:59 3565

BCS har kr 0 i gjeld og blir ikke påvirket av renter 😉

Ja, absolutt spennende med BIR + Projekt C, som vi forhåpentligvis får børs melding på før julenissen spiser julegrøten sin 🤩

Tigerstaden og Apollo har fortsatt aksjene sine
MacT
11.11.2022 kl 07:05 3567

Fredly har da 500k aksjer når meldingen om extended timeline i Høyanger kom på tirsdag. Det betyr at saga ikke viste noe om dette, ellers hadde ikke kompisen til Spetalen, Fredly eid aksjer. Så til dere som tror Spetalen vet alt og er Gud, glem det.
Frodon
11.11.2022 kl 07:42 3563

Hva jeg tror er egentlig likegyldig. Det jeg tror, er ikke sikkert vil skje. Men min teori er at Spetalen og hans dyktige nettverk har klart å finne ut eller tenkt seg til (slik som mange av oss andre også har), at noe er galt siden salgskontrakt ikke er signert. Spetalen kan eks ha funnet ut i markedet selv at BCS ikke vil få de prisene de har trodd for produktet sitt. Hvis BCS hadde over 400 potensielle kunder og Sagmo var nesten sikker på signering av salgskontrakt i april 2022, hvorfor står vi i november 2022 uten salgskontrakt? Spetalen har jo skjønt dette i lang tid og prøvd å komme seg ut, men har ikke funnet kjøpere. Jeg tror Spetalen har vært uenig med ledelsen, at Spetalen gjerne ville bygd opp en fabrikk så raskt som mulig og solgt produktene med eks 20-30% margin, men at BCS ledelsen har hatt urealistisk tro på at de kunne selge produktene til fantasi priser, ref at de kan nedbetale fabrikken på 3-6 mnd. Ledelsen valgte heller en mye lengre vei, noe Spetalen absolutt ikke ville. Men, som sagt, dette er min teori….sannheten kan være noe helt annet.

For meg er det samme om det er Panasonic, Mitsubishi eller noen andre BCS lager et JV med, bare de er seriøse og har realistiske gode planer om veien videre. BCS har selv sagt 29.9.2022 at de har en MoU med et stort Japansk selskap. Dette var forøvrig ETTER Spetalen begynte å selge seg ut. Det viktigste for meg er at dette samarbeidet fortsatt er aktivt og at vi får positive svar på de 2 testene som forhåpentligvis er klare i Q4 og desember, som guidet. Manglende børsmld på dette før jul, vil være enda et rødt flagg og et tegn på at Løkke ikke har klart å rydde opp i rotet. Odd Strømsnes kommer inn som ny CEO etter jul, mulig han har hatt noen krav om opprydding før han tar over

Jeg tror også at Mitsubishi har satt noen krav til JV, hvor BCS må tilpasse sitt produkt og pris til kunden. Og derfor er JV partner med på utsettelsen. Mitsubishi har mest sannsynligvis andre aktører hvor de også kan få disse produktene. Men jeg tror at hvis de får dette til å fungere med BCS, at de klarer å få bedre ytelse til lavere pris enn konkurrentene, vil de ha all produksjonen selv. Tenk å ha et slikt fortrinn ovenfor konkurrentene i et nytt gigantisk marked som el biler er? Hvor høy sannsynlighet for suksess dette er, vet jeg ikke. Kanskje 2%? 5%? 20%?

Hvorfor tror du Heidi Blydt-Svendsen fortsatt kjøper aksjer i BCS, seinest 3.11.2022? Hvorfor tror du BCS signerte kraftavtale 7.11.2022?

Jeg kan godt ta bort Panasonic fra overskriften, hvis du blir mer happy da? Så står jeg hovedsakelig igjen med Mitsubishi…og den dagen BCS børs melder JV med Mitsubishi, kan du lure på hvor flaks denne teorien var 😅😅

Det er ikke sååå mange store Japanske aktører på dette området og Panasonic har signert en annen MoU for kort tid siden. Kanskje det var Panasonic BCS hadde MoU med, også gikk Panasonic videre? Kanskje de signerte en ekstra, så de har flere bein å stå på? Kanskje disse MoU’ene er på helt forskjellige områder og har ingenting med hverandre å gjøre? Kanskje de er sammenkoblet og jobber sammen? Heidi Blydt-Svendsen tror BCS vil lykkes. Jeg heier på Heidi 👏

https://news.panasonic.com/global/press/en221020-5
Redigert 11.11.2022 kl 07:54 Du må logge inn for å svare
Frodon
11.11.2022 kl 08:05 3547

«Different wt% of carbon nanofiber were tested and the result have shown that by adding BCS carbon nanofibers increased the battery performance and internal resistance was reduced, the test also showed increased specific and volumetric capacitance. The batteries with carbon nanofiber showed promising performance even at very high current densities»

«The next step for Beyonder is to test BCS`s carbon nanofibers in larger scale to enable closer trial to comparable processing techniques in the prototype line»

«Upscaling from lab to production is well on its way! At Forus, the "silicon valley" of Oil & Gas in Norway, the Beyonder prototype line is already up and running and the automatic pilot factory is under construction at same premises.

During the next few years, Beyonder will test and fine tune battery production to supply our partners and first commercial customers»

https://newsweb.oslobors.no/message/551916

———-

«I 2024 skal Beyonder være klar med en fullskala fabrikk hvor vi skal produsere titalls tusen battericeller hver dag

Beyonder-gründer Svein Kvernstuen ser likevel ikke på satsingen til Panasonic, Equinor og Hydro som en konkurrent»

https://e24.no/naeringsliv/i/weK0a4/batteriselskapet-beyonder-skal-bygge-ny-fabrikk-ogsaa-de-vil-trolig-til-kalberg
Redigert 11.11.2022 kl 08:31 Du må logge inn for å svare
unikum
11.11.2022 kl 08:14 3562

Ellers så brukes det "for alt det er verdt". Gutte klubben grei er nok ikke så grei lenger. Kun en synsing men greit å ha åpne øyner
Londonmannen
11.11.2022 kl 08:44 3452

Nei, mulig det. Men jeg mistenker forholdet mellom ledelsen i BCS og ØSS så betent at ledelsen har ønsket Spettet og hans hoff ut av BCS og derfor ikke har forhastet seg verken med JV partnere eller andre kurssensitive faktorer for hindre at Spettet skulle få noe gratis. Spettet har nok ønsket å kunne melke BCS på en helt annen måte ennndet han klarte mot slutten.
Vanskelig å finne noen annen logikk i det som har skjedd, all den tid SP IG ØSS var stort sett de eneste som solgte seg kraftig ned/ut den siste tiden. Hadde det vært noe galt med selskapet ville også andre av de største aksjonærene forlatt skuta.

Gi BCS nødvendig tid så tror jeg ledelsen retter opp igjen skuta og vel så det.
Nugatti
11.11.2022 kl 09:06 3461

Tror også BCS ønsket Saga ut på eiersiden. De har sikkert svartmalt dette... for å få de til å pelle seg vekk.
Slippes gode nyheter fremover nå. Plutselig så tar testene mye kortere tid, og vipps så har vi JV og produksjon ganske raskt.
trek
11.11.2022 kl 10:41 3287

Frodon, du tror jo ikke på selv på noe av det du kommer med her. Alle skjønner du er en av øretraderne som snur kappen så fort en aksje er opp eller ned noen få prosent. Nå bommet du, og prøver å komme deg ut med minst mulig tap. Kanskje bare ta tapet me en gang i stedet for å dikte opp historier?
Frodon
11.11.2022 kl 10:48 3301

Jeg realiserte en kjempe gevinst, ref den andre tråden. Kjøpte tilbake noen aksjer litt for tidlig, som jeg har urealisert tap på. Ser du hva jeg skrev igår når aksjen gikk ned rundt kr 10, fikk jeg full fylling på en ordre jeg hadde lagt ut dagen før. Pr dags dato har jeg urealisert gevinst i BCS, men selger ikke.

Hvilken historie mener du jeg har diktet opp? Har vell gjort det 100% klart at dette er det jeg TROR, men at realitetene kan være noe annet. Så er det vell du som dikter opp historier rundt det igjen…?

Jeg tenker at BCS ligger an til å bli en av nyttårs rakettene i år, det kommer an på utviklingen i kursen den neste måneden.

Hva tenker du om selskapet og testene vi kanskje får svar på før jul?

«Frodon
I går kl 09:03
Haha, love it, fikk full fylling på ordre jeg hadde lagt inn lenger ned, loool»
Redigert 11.11.2022 kl 10:51 Du må logge inn for å svare
trek
11.11.2022 kl 10:53 3305

Hva du sier du har tjent eller tapt betyr ingenting. Tradere som deg forteller aldri sannheten om det. Hvis du tror på historien om JV med de største batteriselskapene i verden, hvorfor i all verden sitter da ikke langsiktig? Å sitte på HO og skryte av sine trader blir det som regel lite penger av.
Frodon
11.11.2022 kl 11:08 3271

Har jo lagt ut når jeg har kjøpt og solgt, da kunne du til og med se kursen live ved handlene. I tillegg fikk du oppskriften på hva planen min var FØR jeg gjorde handlene. Det er hva jeg kaller å legge hue på blokken. Da kan vell du enkelt vise oss andre det samme…?

Likte du ikke at jeg solgte Saga Pure aksjen før den falt igjen? Ble du sittende fast der? Ser du kommenterte der. Og du ser jeg gjorde det samme der…dvs ga deg en gratis mulighet til å gjøre det samme 😉

«Frodon
09.11.2022 kl 14:01
Da har jeg tatt gevinst, verdiene er priset inn i aksjen slik jeg skrev i åpningsinnlegget»

https://www.finansavisen.no/forum/thread/154720/view/4995915?legacy=0

Det jeg ser fra deg nå, er enten uvitenhet eller misunnelse, og du kommer aldri til å overtale meg til å tro noe annet 😉

BCS har børs meldt at de jobber med en stor Japansk aktør om å starte et Joint Venture. Hvis du faktisk leser det JEG skriver og ikke hva du dikter opp, vet jeg ikke hvilket selskap det er snakk om. Jeg har lagt 4 alternativer til hvilket selskap det kan være snakk om i åpningsinnlegget, men det trenger ikke være noen av dem. Det er heller ikke sikkert at det blir suksess, selv om de har signert MoU. Det Japanske selskapet har sikkert tegnet flere slike avtaler med andre aktører også. Hvis du leser hva JEG skriver og ikke hva du dikter opp om meg, finner du svar på min neste strategi rundt denne aksjen også….men tviler sterkt på at du er fan av fakta…prove me wrong 😅😅

«BCS – Signs Memorandum of Understanding with major Japanese corporation

Bergen Carbon Solutions and the Japanese corporation have today, 29 September 2022, signed a Memorandum of Understanding (MoU) with the aim of establishing a joint venture to become a provider of critical materials to the European battery industry»

https://newsweb.oslobors.no/message/572292
Redigert 11.11.2022 kl 11:13 Du må logge inn for å svare
OZZY
11.11.2022 kl 12:10 3286

Spetalen = Norsk finans svar på Putin

Noen som vet om Oslo Børs gransker dette med bcs ? eller gir de fa……..
Redigert 11.11.2022 kl 12:11 Du må logge inn for å svare
rockpus
11.11.2022 kl 12:45 3300

Peftaus skrev Innlegget er slettet
Peftaus

Hva skyldes egentlig din interesse for hvor kursen går i dette selskapet?
Frodon
11.11.2022 kl 13:54 3368

Teknisk ser BCS aksjen veldig negativ ut. Men det er noen lyspunkt. Aksjen er i bunnen av den lange negative trenden nå. Dvs vi kan få en reaksjon opp, hvis trenden holder. Det siste bruddpunktet på kr 13,60, hvor aksjen stoppet mange ganger tidligere, er ikke testet enda. Siden aksjen falt så raskt ned til kr 10, er det også omsatt lite volum mellom kr 10 og kr 13,60. Dette gapet skal mest sannsynligvis fylles, før aksjen eventuelt fortsetter videre tur ned.

RSI begynner å nærme seg et oversolgt nivå med RSI på 32,01. RSI må begynne å vende opp igjen før dette kan brukes som et kjøpssignal. MACD ligger å vaker i nøytralt sideleie med en liten touch av virus.

Selskapet har ca kr 7,2 i cash pr aksje, dvs nedsiden til cash beholdningen er begrenset....selv om aksjen kan selvfølgelig gå under det nivået også. Ved et etablert brudd under kr 10, blir et nytt salgssignal utløst. Ved etablert brudd over kr 13,60-14,00, er det lite motstand før kr 17,70
Bullen
11.11.2022 kl 14:20 3392

Peftaus skrev Innlegget er slettet
Et utrolig komplisert case som ikke er så lett å få tak på. Kan selvfølgelig ikke utelukke at de vil lykkes, men det vil ta lang tid før vi vet noe om det.
Saga Pure har solgt alt. Simonsen og gjengen rundt han burde forstå BCS særdeles godt. Kanskje Spetalen ble for utålmodig og solgte alt?
verdensmester
11.11.2022 kl 19:25 3171

Jeg har hørt presentasjonen flere ganger og det bekreftes at de har en MOU, det bekreftes ny CEO, det bekreftes 15 års kraftavtale i Høyanger, det bekreftes at det skal bygges fabrikk i Høyanger. Det sies IKKE noe om at produktet ikke fungerer.

Hvis dette bare er oppspinn og tull er det jo århundres skandale og svindel i Norge, det har jeg bare veldig vanskelig for å tro men jeg ser jo at flere mener dette og også FA hinter om noe i den duren.

Jeg tror mer på at det er nye muligheter og at dette har med MOU selskapet i Japan å gjøre, jeg velger å sitte stille i båten men har forstått at veldig mange har kastet kortene og ser på oss som sitter igjen som idioter
FaderGem
11.11.2022 kl 19:58 3144

En etter en vil flere og flere lande med beina på bakken.
Tikk-takk, tikk-takk...

*For å ta et av tidenes sleipeste, statsregulerte eksempel: 1.Hvor mange fulgte flokken for å vaksinere seg?
2.Hvor mange tror fortsatt at det var den lureste avgjørelsen etter 3 injeksjoner?
3.Hvor mange i 2024 vil fortsatt tro at det var totalt genialt?

Det samme tror jeg vil skje i dette tilfelle.
Flokken frykter, media fyrer oppunder og kjører på.
Hvem tror du tjener på dette?
Media kan virkelig gjøre deg et puss, selvom du ikke vil innse det selv.. med det første
Redigert 11.11.2022 kl 20:09 Du må logge inn for å svare
upsidedown
11.11.2022 kl 20:15 3119

Det trenger ikke å være svindel. Det er lov å prøve seg og det er opp til risikovillige aksjonærer å vurdere hvor deres grense går.

BCS står akkurat nå i en spagat med det ene beinet hvilende på et bananskall. De har meldt samme avtale tre ganger. To ganger som LOI. En gang som MOU. Det er merkelig, men ikke ulovlig.

Det som imidlertid forundrer meg stort er at mamma Blyth er blitt den nye investor-guruen på HO…
Redigert 11.11.2022 kl 20:31 Du må logge inn for å svare
verdensmester
11.11.2022 kl 20:22 3115

Der er jeg veldig uenig, "det er ikke lov å prøve seg" Det vil si du kan ikke si at et produkt virker som det skal og så gjør det ikke mens du fortsetter som før å bygger selskapet og avtaler rundt dette, henter penger og bygger organisasjon.

Da blir det heller som dette:

https://www.finansavisen.no/nyheter/jus/2022/11/11/7959575/ber-om-a-slippe-fengsel

Og dette har jeg ingen tro at BCS holder på med
upsidedown
11.11.2022 kl 20:25 3108

De er i stand til å produsere produktet. Spørsmålet er kvaliteten og hvilken mengde til hvilken pris. Derfor blir sammenlikningen din meningsløs.
Redigert 11.11.2022 kl 20:27 Du må logge inn for å svare
FaderGem
11.11.2022 kl 20:26 3105

Ja, hvem kan se for seg Finn Blydt Svendsen bak lås og slå? Er det et bilde man helst hiver seg etter for å sentrere på tavla og trekker trådene etter?
Merkelig tankegang.
MacT
11.11.2022 kl 21:42 3036

Nå vet jeg ikke om disse prisene stemmer for grafitt. Står ihvertfall på sidene til nm graphite som har inngått en MOU med Panasonic.
Men vis bcs kan bruke 250t co2 for å lage 50.000t grafitt i året så lukter det penger i kassa. Da skjønner jeg også hvorfor awilco som sitter i styret går med på en extended timeline i Høyanger.
2,135$/t
Average sales price for graphite concentrate
11,540$/t
Average sales price for anode material CSPG

Hankmoody
11.11.2022 kl 22:04 3083

Ikke glem det enkle men viktige spørsmålet om hvem de skal selge produktene til.

Det er alltid kjekt å ha kunder som kan kjøpe produktene man lager.
Jeg lurer på hvilke volum som produseres på Flesland, og om de har kunder som kjøper den lille produksjonen de har der, som de viser frem i nettbutikken.
Redigert 11.11.2022 kl 22:05 Du må logge inn for å svare
FaderGem
11.11.2022 kl 22:08 3125

Du er våken, forstår jeg
ÆreVære
11.11.2022 kl 22:22 3114

Jeg forstår ikke at vi/dere skal la oss lure lenger. Det som skjer er jo egentlig ingen ting og de har brukt 50mill etter siste emi og pengene vil fortsatt forlate BCS da de ikke har inntekter. Det er ikke håp i hengende snøre og mange av de som klager mest kjøpte seg inn langt over dagens kurs. Hvorfor forlater Norges beste finansmann BCS?
Jo fordi han vet at de ikke aldri vil komme til å tjene penger
MacT
11.11.2022 kl 22:26 3159

Fordi han skulle opprette et nytt invisterings selskap. Saga Pure gir 500mill i startkapital til det nye "gribbefondet"
FaderGem
11.11.2022 kl 22:44 3155

Kan ØSS være av den bitre typen? Han som alltid er så langsiktig...
Hva skjedde egentlig på bakrommet til BCS den dagen det ble bestemt at JBS skulle finne på å gå av?
Hvilken mann er ØSS? En med streng innflytelse? Eller en langsiktig pusekatt som ligger å sover (*autokorrekt; soler) seg i vinduskarmen?
Han ser nok også verdier i å shorte i et bear market, ikke det?
Finansavisen støtter selvfølgelig, kanskje litt?
Redigert 11.11.2022 kl 23:08 Du må logge inn for å svare
FaderGem
11.11.2022 kl 23:30 3097

De som til stadighet kommer for å kverulere;
Både med positivt og negativt preg på tastaturet.
Mener ikke å skyve meg halvveis under en solrik parasoll selv, alle vet hvor jeg retter blikket mot. Hvorfor er vi her egentlig i første omgang? Det er gjennomsiktig. Men håper at de negative kan forklare de positive hvorfor et batteri fungerer som det gjør. Det må jo bare bli kræsj på et vis.
Vi har vel en indre stemme som sier noe om at dette kanskje kan gå bra, alle mann alle..
Redigert 11.11.2022 kl 23:36 Du må logge inn for å svare
nopetter
12.11.2022 kl 11:48 2832

Og de pengene skal hentes fra Saga pure det blir bare smuler igjen av det selskapet. Det eneste som har verdi i saga pure er Heimdall power og de er ikke engang børsnotert.
Redigert 12.11.2022 kl 11:52 Du må logge inn for å svare
Frodon
12.11.2022 kl 12:12 2799

Jeg så også presentasjonen de hadde for Høyanger kommune på nytt. Mye av interesse der også med informasjonen vi har nå 😉
Frodon
12.11.2022 kl 12:20 2794

Du kan jo spørre Torbjørn Kjus hvordan det er å jobbe for Spetalen 😅

«Torbjørn Kjus går etter ti måneder i Spetalen-selskap

Torbjørn Kjus, en av landets mest anerkjente oljeanalytikere, forlot jobben som oljesjef i DNB Markets for å bli Øystein Stray Spetalens energiekspert. Nå takker han for seg»

https://www.dn.no/marked/torbjorn-kjus/vistin-pharma/oystein-stray-spetalen/torbjorn-kjus-gar-etter-ti-maneder-i-spetalen-selskap/2-1-511489

Han var bra nok for Aker

«Torbjørn Kjus blir sjeføkonom i Aker»

https://www.dn.no/marked/torbjorn-kjus/oystein-stray-spetalen/vistin-trading/torbjorn-kjus-blir-sjefokonom-i-aker/2-1-517084