$$$PPPGGGSSS$$$ "PGS AKSJONÆRER FORTJENER EN BEDRE TRÅD"

Denne trÄden er stengt for nye innlegg.
14.12.2022 kl 09:39
Automatisk lukket grunnet trÄdens stÞrrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 13.11.2022 kl 13:09 399574

Personlig syns jeg de beste bidragsyterne her er de langsiktige som bringer gode analyser om PGS framtidsmuligheter og sannsynlige utvikling. Takk til dere. Takk ogsÄ til dere med godt humÞr og god tone.

Jeg kommer aldri til Ä selge PGS pÄ ensiffrede kurser. Men Ä henge her pÄ forumet er en hobby som det nÄ frister Ä ta en pause fra.

Ser at trÄden er blitt kontraproduktiv og i hendene pÄ sleskete aktÞrer som Þnsker robbe oss. Kanskje er det bare negativt Ä vÊre en "folkeaksje", i hvertfall mens vi undertiden opplever kraftig manipulasjon og ikke sÄ mye drahjelp fra ledelsen som vi kunne hÄpt kommunikasjonsmessig.

SÄ da er det bare for denne karen hvertfall og putte aksjen i skuffen, og vente pÄ q4-tallene og gjÞre en vurdering da pÄ langt hÞyere kurser.

Anbefaler dere Ä starte nye PGS-trÄder, og sÄ ses vi sikkert i fremtiden

🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊
Redigert 13.12.2022 kl 13:39 Du mÄ logge inn for Ä svare
VantageVolante
21.11.2022 kl 10:19 6176

AksjonÊrlistene pÄ tekinvestor.

Hun hadde 0 fra fĂžr, inn med 1,8 mill aksjer via Midelfart Capital
rischioso
21.11.2022 kl 10:20 6166

Ja - den som venter pÄ noe godt venter ikke forgjeves - sies det ... ;)
FaeniHelvete
21.11.2022 kl 10:22 6116

Dette har vel vÊrt drÞftet fÞr, hvis den kontrakten var faretruende nÊr sÄ mÄtte vel ledelsen informere for at de selv kunne kjÞpe aksjer. Det virker jo bare som om man venter pÄ at fristen for Ä anke skal utlÞpe (24) og sÄ meldes kontrakten.

Slettet bruker
21.11.2022 kl 10:24 6123

FÄ nÄ eksen inn i styret. (Sern nok snart pÄ lista)
Redigert 21.11.2022 kl 10:25 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
21.11.2022 kl 10:26 6087

PGS - Uke 1

Er nok et ganske annet selskap nÄr vi ringer inn til helg ;)
rischioso
21.11.2022 kl 10:30 6092

Ja, og kontrakt rekylen blir nok turbodrevet for pÄ dette kursnivÄet sÄ er svÊrt lite priset inn - om noe ... ;)
Londonmannen
21.11.2022 kl 10:31 6101

Man kan jo lett bli en smule paranoia. FÞrst gÄr de ut i Q3 presentasjonen og indikerer rimelig klart at de i lÞpet av et par uker vil komme med oppdatert info om nye kontrrakter. En presentasjon og guiding som blir godt mottatt av markedet. SÄ.like etter smeller de til med en rettet emisjon satt pÄ kurs 6.70 og kursen raser ned igjen. SmÄinvestorene blir utvannet, men store, tunge investorer blir tilgodesett med "billige" aksjer. Det sies ogsÄ at andre investorer skal fÄ en rep-emi i desember til samme kurs, forutsatt at omsetningskursen ikke faller under kr 6.70.
Dagene og ukene gÄr og det spekuleres i det vide og brede hvorvidt de har fÄtt kontrakt i Brasil. Skip tas uit fra opplagsposisjon og flyttes til klargjÞringskaio og det er gode indikasjon pÄ at de har fÄtt kpontrakten i Brasilk, men ikke et ord fra selskapet.

Skyldes det at selskapet ikke Ăžnsker at en rep-emi skal gjennomfĂžres? En rep-emi som vil vanne ut de nye aksjonĂŠrene og som derved ikke er Ăžsnkelig? Blir vital ionfo holdt tilbake til etter at EGF er gjennomfĂžrt og det er banket gjennom at rep-emi blir kansellert?

Er det rart man blir en smule paranoia?
Slettet bruker
21.11.2022 kl 10:39 6055

Jeg hÄper og tror at vi om noen dager sier "well played, Rune, well played!"
Leotwin
21.11.2022 kl 10:41 6024

Dette er hva jeg TROR vil skje:
Emi godkjennes
Rep. emi avlyses
Brasilkontrakt meldes
Skip ut av opplag meldes
Andre positive nyheter?
Magnus Halvorsen (som har fÄtt masse aksjer i emi) er stÄlbull igjen
Analytikerne jubler og hever kursmÄl
Meldes om sinnsyke late sales (q4)
Meldes om andre nye kontrakter pÄ sterkt forbedrede rater?
Avdekkes at flere bjellesauer har kjþpt seg inn

(Brent vil i lĂžpet av vinteren bryte 150 USD)
oppturen
21.11.2022 kl 10:45 5997

Har du lest EGF papirene ?
I vedtaket om rep emi er forslaget at det delegeres til styre Ă„ bestemme om rep emi skal gjennomfĂžres.
Eventuell tegningsperiode er fra medio desember ved godkjennelse av prospekt.
Jeg ser det som overveiende sannsynlig at alle foreslÄtte vedtak blir fattet i EGF.
Da er det aksjekurs medio Desember som avgjĂžr om rep emi blir gjennomfĂžrt. Dagens aksjekurs er bare tilbakelagt stĂžy.
Vi fÄr nok en strÞm av meldinger etter EGF. Tipper kontrakter for Ä fylle kapasitet for sommersesongen kommer pÄ lÞpende bÄnd. ( ogsÄ bekreftelse pÄ multiclient )
Tipper vi fÄr bekreftelse pÄ aktivering av et ekstra skip til sommersesong og at vi fÄr oppdatering pÄ godt bibliotek salg.

Å avskrive Northug til Ă„ mĂ„tte kjempe om 10 plassen nĂ„r han ligger bakerst i leder feltet etter 1. runde pĂ„ 15km er bare tĂ„pelig, uvitende og historielĂžst. 😉

Oppturen starter denne uka ! Har DU tatt plass ?!
Slettet bruker
21.11.2022 kl 10:51 5982

Jeg mener att investorer i pgs skulle fÄtt oftere informasjon om fremtidsplaner .vi fÄr ingen info.og d blir satset flere millioner kroner pÄ dem
Londonmannen
21.11.2022 kl 10:52 5999

Ja, jeg er tungt lastet med PGS og venter lengselfullt etter oppturen som jeg vet kommer. Men det er ikke Ä slÄ under en stol at detr er irriterende at det er blitt en norm i aksjemarkedet at emisjoner gjennomfÞres som rettede og at ikke alle eiere fÄr delta pÄ samme vilkÄr som de utvalgte fÄr.

Men ja, jeg er tungt lastet og har tro pÄ fremtiden. Og jeg innser at mitt siste innlegg ble postet i en smule affekt. Ha en rikitg god dag!
Slettet bruker
21.11.2022 kl 11:02 5897

Peter Den Store var ogsÄ liten, som baby.

At Peggy vokser seg feit og freidig, tvil aldri
Slettet bruker
21.11.2022 kl 11:04 5978

Oja, det gÄr noen rykter omkring. Og er det en ting jeg er sikker pÄ, er det at de har nÄdd de virkelig rike.

La oss surfe den store Velstandsbþlgen 🌊
oppturen
21.11.2022 kl 11:05 6042

Vi skal prise oss lykkelig for at emisjon ble gjennomfĂžrt som rettet emisjon, alle kunne delta.
En kan jo se til Flyr blant annet hva som skjer om ikke emisjon blir gjennomfĂžrt etter bĂžrsslutt.
Algoritmer og finansielle instrument vil gruse enhver aksjekurs hvor emisjonen er «Äpen», svÊrt Þdeleggende for aksjonÊrverdier.
Kontur
21.11.2022 kl 11:09 6027

Har vĂŠrt tungt lastet lenge. NĂ„r Emi ble meldt ringte jeg inn og tegnet meg. For Ă„ fĂ„ fulltegnet mĂ„ en stĂ„ som proffesjonell investor og minimum vĂŠre der med 100 000 €.
De som er sure for at de ikke fikk delta kan jo handle nÄ. Og ja, jeg er stÄlbull i PGS, hvorfor har jeg forklart en rekke ganger og trengs ingen repetisjon.
Hvorfor de som er negative til PGS gidder Ä bruke tid pÄ fora forstÄr jeg ikke. Jeg sitter ikke Ä skriver pÄ alt jeg ikke tror pÄ.
KjĂžp PGS alt dere kan sier jeg. Alle piler peker opp
PSI- Investor
21.11.2022 kl 11:11 6080

Er forsÄvidt enig mhp emisjoner.
men likevel sÄ er jeg jo glad for at denne ble som den ble.
Store investorer har forpliktet seg til Ă„ kjĂžpe i emisjonen, og vi andre kan handle langt billigere.
Hadde vi kunne bli med hadde jeg sikkert tegnet meg, og da tapt penger pÄ det.
Obxserver
21.11.2022 kl 11:15 6021

Her blir det pÄ ingen mÄte en middel-fart rally, bÄde ektemann, ekser, sÞnner, dÞtrer er ogsÄ velkommen. Ta plass, fyrer opp peisen imens.
rischioso
21.11.2022 kl 11:25 5929

Kursen har jo ligget under emi-nivÄet en liten stund hvor vi smÄaksjonÊrer fikk muligheten til Ä kjÞpe med begge henda noe som er langt bedre enn at vi ikke skulle se dette midlertidig lave nivÄet og fÄtt dyrere aksjer i rep emien - det gjelder Ä se det positive i det - om ikke lenge fyker vi nok over med god margin - og det i ren samba stil ... ;)

https://www.youtube.com/watch?v=mvt0ABanNco&t=44s
Redigert 21.11.2022 kl 11:34 Du mÄ logge inn for Ä svare
Londonmannen
21.11.2022 kl 11:35 5871

Ok, folkens. Melding mottatt og forstÄtt. Jeg er godt lastet og har Teo pÄ at dette blir en meget hyggelig investering. Har ogsÄ benyttet anledningen Ä handle mer til under emi-pris sÄ jeg har vel egentlig lite Ä klage over. ;-) Ønsker dere alle en god dag!
Slettet bruker
21.11.2022 kl 11:59 5640

SÄ fuckings enig, synes ikke de skal driste seg til Ä gÄ ned den veien der. NÄ mÄ det skje noe denne uka
Slettet bruker
21.11.2022 kl 12:12 5546


– Dette er begynnelsen pĂ„ slutten
Oljeprisen sendes stadig lavere, men rĂ„varesjef Bjarne Schieldrop i SEB spĂ„r rekyl. – Vi vet ikke helt hvor kaotisk det blir, men dette er starten pĂ„ hĂžyere etterspĂžrsel, sier han.
Publisert 21. nov. 2022 kl. 12.09

SPÅMANN: RĂ„varesjef Bjarne Schieldrop i SEB er helt sikker pĂ„ Ă©n ting om oljemarkedet.


Rapporter om Ăžkte tilfeller av coronasmitte i Kina, og Russland som pĂžser olje ut i markedet fĂžr EUs importforbud snart trer i kraft, utgjĂžr en farlig cocktail som sendte oljeprisen kraftig ned forrige uke.
Fallet fortsetter mandag, og et fat Brent-olje koster nÄ 86,71 kroner fatet.
Det er det laveste prisnivÄet siden slutten av september, som igjen er like lavt som i januar i Är, fÞr krigen i Ukraina brÞt ut. De foregÄende tre mÄnedene er prisfallet pÄ 10 prosent, og oppgangen siden nyttÄr spises stadig opp.
Russland trapper opp oljeeksporten fÞr EUs forbud mot import av russisk rÄoljeolje som trer i kraft 5. desember. Et forbud mot oljeprodukter vil fÞlge etter den 5. februar. En av verdens stÞrste oljeprodusenter tvinges dermed til Ä finne nye markeder, og ettersom mye av oljen havner i Kina, der etterspÞrselen er svekket, blir prisutslagene pÄ olje store.
– Begynnelsen pĂ„ slutten
RÄvaresjef Bjarne Schieldrop i SEB tror imidlertid sterkt pÄ en rekyl i oljeprisen. Schieldrop mener at selv om etterspÞrselen i Kina nÄ rammes av covid-utbrudd, vil landet etter hvert hanskes med viruset.
– NĂ„ kommer man til Ă„ fĂžlge Kina med argusĂžyne, og hvordan de hĂ„ndterer dette her, sier han. Det er bare en vei frem, og det er gjennom Covid-19. Det vet de og, sier han.
Schieldrop viser til at Kina har begynt Ä lempe pÄ visse restriksjoner. Landet har kortere karantenetider, og det deles ikke lenger ut bÞter til internasjonale flyselskaper som er uheldige og fÄr med en covid-smittet person inn over grensen.
– Dette er begynnelsen pĂ„ slutten. SĂ„ vet vi ikke helt hvor kaotisk det blir, men dette er starten pĂ„ hĂžyere etterspĂžrsel lenger ned i veien, selv om det akkurat nĂ„ strammer seg til.
Stans i driften til en av Shells oljerÞrledninger i USA gjÞr ogsÄ at olje har samlet seg opp i Houston. Det er dermed mange faktorer som bidrar til lavere oljepris, men Schieldrop kaller det stort sett teknikaliteter.
– Jeg er fortsatt sterk i troen pĂ„ rekyl.
Boomen er bak oss
Han trekker frem det han mener kanskje er det viktigste Ă„ ha med seg i tanker rundt oljemarkedet fremover.
– Skiferoljen i USA er et helt annet «dyr» nĂ„ enn tidligere. Dagene for boom i skiferolje er bak oss, nĂ„ er veksten mye mer sidelengs. Det er det flere og flere som sier av de store selskapene som driver med skiferolje. De tror ikke pĂ„ sĂŠrlig med vekst i Ă„rene som kommer. Det er skiferoljen som har Ăždelagt oljemarkedet siden 2014. NĂ„ er det en annen tone og driv.
Ballen er dermed over pÄ Opecs banehalvdel, og de vil ikke dra oljeprisen ned, mener Schieldrop.
– Ikke bare fordi de tjener mindre penger, men de mener man har hatt middelmĂ„dige investeringer i olje siden 2014. Man fikk ogsĂ„ dype kutt i investeringene under coronapandemien. Om man da fĂ„r enda en kalddusj i oljeprisen, som igjen gir brems i investeringene, sĂ„ risikerer man Ă„ se skyhĂžye oljepriser. De vil ikke ha et dypdykk i prisen, og er fĂžre 

.
Redigert 21.11.2022 kl 12:43 Du mÄ logge inn for Ä svare
FaeniHelvete
21.11.2022 kl 12:29 5375

Fristen for Ä anke tildelingen av kontrakten i Brasil er den 24, som et minimum sÄ burde vi fÄ bÞrsmeldinger om kontrakten i Brasil + bÄt ut av opplag for Ä dekke etterspÞrselen. SÄ fÄr vi hÄpe at Rune har noe mer i godteposen
rischioso
21.11.2022 kl 12:43 5255

Beklager - feil trÄd ... ;)
Redigert 21.11.2022 kl 12:47 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
21.11.2022 kl 13:18 4919

Det er en helt annen fĂžlelse i kroppen denne uken. 100% stressfri, og klar til avreise đŸ€©đŸŒ đŸ˜„
Slettet bruker
21.11.2022 kl 13:25 4900

Tenker at det er fryktelig mange
Bull mld som ligger i vannskorpa.
Estimerer det som rimelig at den/de fĂžrste kommer denne uka.
rischioso
21.11.2022 kl 13:35 4816

Ja, det er jo helt bak mÄl at vi fortsatt befinner oss under eminivÄet, sÄ det var jammen pÄ tide at det kom et lite lÞft nÄ rett i forkant av bÄde EGM og Brazilkontrakten - whatever comes first ... ;)
BlackSigma
21.11.2022 kl 13:36 4839

It is optimistic to see PGS finally with a new website, looks like a new journey is starting.
oppturen
21.11.2022 kl 13:46 4752

Flott navn 👍😀
Hentet fra Geco ?
VantageVolante
21.11.2022 kl 13:54 4739

Ånei du, vi er i tradingomrĂ„det 5,5-7

Ser nok 5-tallet fÞr 7-tallet, ref Ris for ikke sÄ lenge siden.

(er jeg flink med ironien?)
Eri_invest
21.11.2022 kl 14:07 4712

Antar du er inne nÄ Risch :-).. mÄ si jeg er imponert over din timing og analyse, selvom det til tider kan vÊre irriterende har du (De gangene jeg har fulgt med) truffet med dine analyser/spÄdommer, det skal du ha for!

periculum
21.11.2022 kl 15:00 4386

Tiltredes.
Ingen av oss blir hverken smartere eller flinkere investorer av Ă„ sitte i et ekkokammer.
Maxx
21.11.2022 kl 15:31 4204

6,52 og ca 1 million aksjer ut pÄ best pris rett ned til 6,28. Veldig logisk :)
oppturen
21.11.2022 kl 15:38 4148

Ja mĂ„tte droppe alt, orker ikke vĂŠre i samme bĂ„t som Ris đŸ€Ș

SpÞk til side, kan det vÊre noen som har tegnet litt over evne i emisjonen og mÄ frigjÞre midler ?
Redigert 21.11.2022 kl 15:44 Du mÄ logge inn for Ä svare
VantageVolante
21.11.2022 kl 15:50 4001

Massivt oljeprisfall.
Hele bÞrsen stupte pÄ samme tid.
Kommer av Opec/saudi-melding om mulig Ăžkt prod vilum 500000 fat fra desember. Pleier Ă„ korrigere ganske rasky etter et slikt dropp.
oppturen
21.11.2022 kl 16:08 4100

Ja, fantastisk timing. đŸ„ž

HÄper Ris ryker pÄ stop los pÄ 5,8 fÞr rekylen slÄr inn.
Redigert 21.11.2022 kl 16:10 Du mÄ logge inn for Ä svare