$$$PPPGGGSSS$$$ "PGS AKSJONÆRER FORTJENER EN BEDRE TRÅD"

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
14.12.2022 kl 09:39
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 13.11.2022 kl 13:09 397711

Personlig syns jeg de beste bidragsyterne her er de langsiktige som bringer gode analyser om PGS framtidsmuligheter og sannsynlige utvikling. Takk til dere. Takk også til dere med godt humør og god tone.

Jeg kommer aldri til å selge PGS på ensiffrede kurser. Men å henge her på forumet er en hobby som det nå frister å ta en pause fra.

Ser at tråden er blitt kontraproduktiv og i hendene på sleskete aktører som ønsker robbe oss. Kanskje er det bare negativt å være en "folkeaksje", i hvertfall mens vi undertiden opplever kraftig manipulasjon og ikke så mye drahjelp fra ledelsen som vi kunne håpt kommunikasjonsmessig.

Så da er det bare for denne karen hvertfall og putte aksjen i skuffen, og vente på q4-tallene og gjøre en vurdering da på langt høyere kurser.

Anbefaler dere å starte nye PGS-tråder, og så ses vi sikkert i fremtiden

🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊
Redigert 13.12.2022 kl 13:39 Du må logge inn for å svare
Dieseldahl
24.11.2022 kl 20:13 5452

Tror som deg Hvalross, mye banditter som svirrer rundt dessverre. Noen går over lik etter Kr.
Håper og tror man for straffen sin på en eller annen måte for uærligheten sin.
Blir flere aksjer på meg i morgen, nå siden aksjen blir manipulert ned til gi bort priser.
Trodde ikke 5 tallet skulle komme frem flere ganger.
Ermo
24.11.2022 kl 20:18 5418

Har vel lite med lik og gjøre. Tradere, i noen tilfeller daytradere i en ende. Long i andre.. Sier seg selv at det blir litt støy. Lange briller vinner i denne aksjen til slutt
Slettet bruker
24.11.2022 kl 20:25 5430

Tråden ble forøvrig låst et par timer 11 juli også. Etterhvert kom en mail om at jeg måtte forandre tittelen. Ellers ble tråden slettet.
Jeg hadde brukt for mange $, P, G, S, $ i tittelen. Slik
$$$$$$$$PPPPPPPPGGGGGGGSSSSSSS$$$$$$$$

Det hadde sikkert ikke noe å gjøre med at PGS før åpningstid kom med denne mld (som enkelte godt betalende ikke ville ha spredd) ...

million at June 30, 2021. Following the change to reporting the order book consistent with IFRS revenue recognition, the order book amount includes MultiClient pre-funding revenues that will be reported in the future, upon delivery of finally processed data, also for the portion of the MultiClient surveys where the production is already performed. If the estimated revenue value of produced, but not yet delivered, relating to MultiClient projects is excluded, the order book was $310 million at June 30, 2022, compared to $202 million at March 31, 2022 and $255 million at June 30, 2021.

“We continue to see an improving marine seismic market and we deliver the second highest quarterly revenue number since Q4 2014. Significant lates sales, including high transfer fees, is a confirmation that our MultiClient library is highly attractive to customers and that investments in exploration seismic is again increasing. During Q2, all our six active 3D vessels came back in operation. The contract acquisition market continued to improve in the quarter and dominated our vessel activity. However, contract revenues are impacted by steaming and standby early in the quarter, and by mobilization on two surveys where production and revenue impact primarily will be in Q3 and Q4. The order book increased in the quarter. Our fleet is fully booked through Q3, and the winter season is already firming up with activity and pricing continuing on a positive trend,” says President & CEO Rune Olav Pedersen.
Slettet bruker
24.11.2022 kl 20:29 5668

Vi får håpe manipulatorene snart slipper PGS og går videre til andre aksjer. Så slipper bestemte mapper (med flere kopier) å bli oversendt til Einar Haakaas, Jensen m.fl.

De har jo tross alt allerede tjent godt, og slipper da fengsel (dette sier jeg bare en gang)
FaeniHelvete
24.11.2022 kl 20:30 5670

😂

Jeg liker engasjementet ditt, men tror du må telle til ti og roe deg ned.
Redigert 24.11.2022 kl 20:31 Du må logge inn for å svare
TonyB
24.11.2022 kl 20:31 5658

Befriende og fint innlegg. Ingen bastante «jeg vet alt» tanker. Bare tanker, underbygget og begrunnet med ulike faktorer som DU legger vekt på.. 👍

Dere andre: Vi trenger motvekter og forskjellige synspunkt/argumenter. Det er slik vi kan utvide egen kunnskap og få åpnet noen øyne/ører vi trengte åpne, men respekter hverandre. Det blir så mye bedre stemning og gir forumet langt større verdi. En kan fint få frem ting en er uenig i uten å være «cocky» og «angripe» andre for «angrepets» skyld.

Det er mange dyktige her inne, også blant «støyerne», men som fort ødelegger «de egentlige fine innleggene/argumentene» sine med bastanthet og kjepphøyhet. Vel, vel jeg lever fint med det, men…, kulere om vi heller løftet hverandre…. Men kanskje ulike motiv/forskjellig kursønsker ødelegger for det😊
Redigert 24.11.2022 kl 21:11 Du må logge inn for å svare
Platinum365
24.11.2022 kl 20:37 5611

Stå på Hvalross, heier på deg, vi trenger deg her. Godt humør og sprudlende vesen, enten om du er på utsiden eller innsiden av peggy.

Husker da de gikk over fra det gamle HO-forum til det nye, hvor anonymiteten ble forringet for admin etc, så var det enkelte som rynket på nesen.

Det viktige er at du ikke har opplevd det samme etter den tid, og dermed så må man da tro at alt i ettertid er innenfor reglementet til de som enkelte ganger kontrollerer og saumfarer fora for nyheter.
Slettet bruker
24.11.2022 kl 20:52 5483

Så får bare vi også bli smartere. Det er mulighets-asymmetrier vi aldri kan ta igjen. Men i selve aksjeplukkingen er vi frie.

Og tør vi / kan vi kjøpe mer når aksjen er billig, kan vi bruke judo på den sterkere motpart og komme ut som vinnere
Slettet bruker
24.11.2022 kl 20:56 5449

Lurer på om pgs styret har noe russiske aner...iallefall ikke noe troverdighet å få fra meg lenger...toget gikk i dag.
Dieseldahl
24.11.2022 kl 21:07 5371

De som plukker aksjer på disse nivåer, og er tålmodig, blir alle vinnere : ))
Slettet bruker
24.11.2022 kl 21:08 5395

🎯
TonyB
24.11.2022 kl 21:25 5302

Hehe, er nok et stykke unna det 😀
rischioso
24.11.2022 kl 21:27 5339

Det er ikke tidspunktet når man tar frem julesokken som er viktig, MEN tidspunktet når den skal fylles og ikke minst når den skal tømmes som er akkurat det - og som kjent for de fleste så er vi ikke helt der ennå, men snart... ;)
Redigert 24.11.2022 kl 21:32 Du må logge inn for å svare
FaeniHelvete
24.11.2022 kl 22:00 5104

Er det oppriktig talt noen som tror at «storkapitalen» har brukere på finansavisens forum i håp om å påvirke aksjekursen og/eller irritere anonyme brukere?

Bortsett fra enkelte brukere som er innom en gang i blant og stort sett kommer med oneliners som er negative, så har jeg vanskeligheter for å tro at det er mange aktive brukere i tråden som ikke er aksjonærer og som ikke håper at aksjekursen skal rett nord. Det vesentlige flertallet her inne har investert summer, mange av oss en vesentlig andel av oppsparte midler, i håp om at man skal få en solid avkastning på et selskap man har stor tro på. Ei heller har jeg all verdens tro på at en rekke brukere har så mye tid til overs i hverdagen at de opererer med flere brukere for å trolle, men greit.

For min del, når aksjekursen for n’te gang peker nedover, så er det lite som er så frustrerende som gjentatt haussing om spådommer, basert på «kilder», som ikke går i oppfyllelse. Det er bare unødvendig støy som bidrar til mer frustrasjon, men kanskje det bare er jeg som opplever det slik. I morgen, i morgen, fredag er alt annerledes. Jada, jeg håper og håper.

Til gjengjeld så har jeg jo stort sett tatt feil når det kommer til PGS, jeg har i all hovedsak ignorert det tekniske og forholdt meg til det jeg oppfatter er markedsutsiktene, i påvente av kontrakter har jeg vært med på den ene bølgedalen etter den andre uten å ta gevinst, stupid is stupid does. En FOMO forsterket av en ledelse med fettglis som snakket om contracts, weeks, men som en måned senere bare har levert en miniputt av en kontrakt hvor bookingen var så sannsynlig at den allerede var med i plansjen på Q3 presentasjonen. Lærer jeg? Neppe.

Jeg har ikke all verdens til overs for nåværende ledelse, men det kan godt hende at de har stålkontroll og man blir positivt overrasket. Jeg synes det er paradoksalt at de har vært så høy på pæra om børsmelding av kontrakter, når de uten problemer kunne formulert seg mer taktisk, og på den andre siden så er de lavmælte når det kommer til Ramform Victory og anbudsrunden i Brasil, til tross for at det er svært synlig for markedet hva som skjer. Derimot blir jeg bekymret over forventningene som skapes og hva feil utfall kan medføre, og tenker at det hadde vært langt bedre hvis ledelsen hadde vært pittelitt mer fremoverlent på dette området. De kunne, uten problemer, sagt ifbm Q3 at de har iverksatt nødvendige forberedelser for å kunne ha et skip nummer 7 klart for markedet, men at den endelige avgjørelsen ikke vil bli tatt før senere på året. De kunne uten problemer sagt at de i utgangspunktet har kommet best ut i anbudet om kontrakten i brasil, men at det ikke betyr at kontrakten er sikret, slik som Prosafe gjør. Basert på hva som stod i emi-meldingen, basert på nettsidene til petronect, så vil jeg jo anta at markedet har vesentlige forventninger til at PGS får kontrakten, hva skjer hvis presidentvalget resulterer i helomvending? Hadde det ikke vært bedre hvis ledelsen hadde vært i forkant og forklart situasjonen, istedenfor at forventninger skapes?

Jeg finner det svært vanskelig å tro at de hadde flyttet båten til kai hvis ikke avgjørelsen allerede var tatt om å reaktivere båten, jeg ser ingen fordeler kontra å la båten ligge hvis det var usikkerhet rundt behovet, men det kan jo godt hende det er noe jeg går glipp av og at en vesentlig trigger rett og slett glipper. På samme måte som at det er naturlig å være bekymret for kontrakten i Brasil og hva en eventuell nedtur her vil gjøre med aksjekursen på kort sikt.

Jeg krysser det som krysses kan for at det snart kommer positive meldinger, om kontrakter som markedet ikke forventer og ikke minst nyheter som markedet forventer, som båt nummer 7 og Brasil kontrakten. Vi har alle godt av å få et snarlig løft opp på et nivå hvor vi er mindre oppgitt
Redigert 24.11.2022 kl 22:01 Du må logge inn for å svare
TonyB
24.11.2022 kl 22:16 4962

Supert innlegg. Som jeg nevnte i et annet innlegg, er det givende å lese hvilke tanker folk har som er fritatt for bastante, kverulerende, «my point is better than yours points»… Kjenner meg igjen i en del av tankegodset, men når en blir for utålmodig og lei ift å få litt vedvarende grønn utvikling, har jeg lært med å zoome ut så lenge jeg er overbevist av at fundamentale forhold og markedsforhold er intakt (det er dog en kontinuerlig øvelse å zoome).

Digget innlegget ditt
Redigert 24.11.2022 kl 22:21 Du må logge inn for å svare
Ugle
24.11.2022 kl 22:18 4977

Balansert og godt innlegg. Sånt kan ikke jeg bidra med.

Så, FEITEFREDAG?
nafa
24.11.2022 kl 22:18 4985

Samtidig så har min lange børserfaring lært meg at det nok ikke er så enkelt som mange tror å bli rik eller helst steinrike på børsen.
Det har etterhvert blitt svært mange om beinet i særlig så klare kandidater som det PGS er i dag.
De store husa verden over vet nok om PGS- kandidaten og har nok de triksene som skal til for å Grefsen til seg mest mulig før de slipper kursen av gårde.
Underveis er det penger å gjøre på trading over lengst mulig tid for de som kontrollerer kursen og hvor man samtidig får kaste ut flest mulig utålmodige sjeler som hverken har råd eller tid å sitte lengre og hvor forsøk på god trading bare fører til frustrerende tap.
Derfor sitter jeg med perspektiv på minst et til to år framover.
Har aldrig tidligere lyktes med trading over noe tid.
Jeg gir meg egentlig KATTA i kursbevegelser opp og ned underveis. Det får det bli andre som tjener og taper penger på underveis.
Når pengene ligger på bordet i PGS går nok kursen.
Redigert 24.11.2022 kl 22:28 Du må logge inn for å svare
TonyB
24.11.2022 kl 22:27 4906

😅, krydder!

La oss håpe, men jeg er litt skeptisk på at Brasilkontrakten (om den kommer) tar oss noe mer enn 15-20%. Derimot om de følger opp med gigakontrakt nr to (som er mulig), snakker vi «fuel» til kursen tror jeg 😊. Men hvem vet….
Geiren
24.11.2022 kl 22:38 4822

Blir ingen fart før PGS begynner å selge det oljeselskapene vil ha, surveyresultat. De driter i hvor mange fartøysdøgn som behøvs for å samle de inn
Platinum365
24.11.2022 kl 22:44 4784

Jeg tør ikke trade, kanskje er det jeg som holder kursen nede, jeg husker jeg hadde 250000 aksjer nede på 2.85, tenkte jeg skulle trade…. Gikk til helvete. Beste er nok slik situasjonen er nå, sitte rolig og nyte turen, selvom det er veldig trist å se den kortsiktige kursutviklingen. At vi nå har eierskap i noe som må bli bra, uavhengig av ymse faktorer, gjør det til at jeg er veldig «lugn» på quendisk.
FaeniHelvete
24.11.2022 kl 22:45 4790

Rammeavtalen med Equinor utløper vel i mars 23, er det noen konkrete datoer å forholde seg til ift opsjonen på to nye år? Hva slags forventninger har vi
TonyB
24.11.2022 kl 22:54 4756

😂 👏👏
rischioso
24.11.2022 kl 22:55 4756

Trodde aldri jeg kom til skrive dette, MEN gjennom dette innlegget så har du gjort nicket ditt til skamme og bevist at det gjemmer seg nærmest noe menneskelig med glimt av noe empatisk bak - Kudos!
TonyB
24.11.2022 kl 22:58 4760

Akkurat når jeg trodde det ikke kunne bli noe hyggeligere……

😁👏👏
Redigert 24.11.2022 kl 22:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.11.2022 kl 23:02 4768

Mange gode innlegg her i dag. Også fra deg FIH (kanskje jeg tok feil og var farvet av tidligere uoverenstemmelse.)

- Everyone who rides a bike is a friend of mine
Gary Fischer

Sånn har jeg det med PGS aksjonærer.

Ha en fin kveld alle sammen, og så blir det bedre trøkk i Go-aksjen snart 😊
Slettet bruker
24.11.2022 kl 23:06 4753

👏💯⭐️
TonyB
24.11.2022 kl 23:10 4719

Jepp, og det må da passe bra med å ta kveld med det fine innlegget ditt der, Hvalross. Det krever en mann 😁👏👏

Riktig fin kveld till alle, mvh Psykologen😅
Redigert 24.11.2022 kl 23:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.11.2022 kl 23:15 4677

He he. Du er sikkert bare Kreps, eller skillsmissebarn?

Var hvertfall veldig velbalansert og diplomatisk.

Trenger vel litt cool alle av oss fra tid til annen.

Mens vi venter, er vi en liten del av noe større, for å parafrasere Platinum365, det gjør det lettere. Snart er vi alle blide som Rå støtt. Rikdom gjør deg ikke lykkelig sies det, vel i forskningens tjeneste skal alt prøves
TonyB
24.11.2022 kl 23:16 4704

Spooky, to av to….😊👍
Redigert 24.11.2022 kl 23:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.11.2022 kl 23:21 4688

Intuisjonen er jo alt jeg har.

Heldigvis har vi top of the notch ressurser på de viktigere fagfeltene fundamenental og teknisk analyse i PGS familien
gutteklubben
24.11.2022 kl 23:26 4585

Noen som har mer informasjon om denne avtalen? Hva inneholder den?

Funnet frem - Håper disse opsjonene stiller like godt i dagens marked.
Redigert 24.11.2022 kl 23:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.11.2022 kl 23:31 4604

Tip: sjekk ut kursbevegelsen dagen den ble meldt. Den dagen kommer etter alt å dømme igjen
nafa
24.11.2022 kl 23:36 4559

Detaljkunnskap om rammeavtaler eller datoer på kontrakter og ditt og datt er helt uvesentlig for meg.
Nå har vi hatt to emisjoner hvor Gutta boys og de helt sentrale innsiderne har kastet seg over som om det skulle være en gjeng med kåte kvinnfolk som ligger og byr seg fram.
Gnåling om manglende innsidekjøp eksisterer i hvert fall ikke i denne aksjen.
Mere enn det trenger man faktisk ikke å vite for å sitte faen så trygt i denne aksjen.
Ikke kortsiktig, men langsiktig.
God natt folkens!
Slettet bruker
24.11.2022 kl 23:37 4558

👌god natt
Slettet bruker
25.11.2022 kl 00:17 4405

Vi skal ha vår Victory