$$$PPPGGGSSS$$$ "PGS AKSJONÆRER FORTJENER EN BEDRE TRÅD"

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
14.12.2022 kl 09:39
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 13.11.2022 kl 13:09 399011

Personlig syns jeg de beste bidragsyterne her er de langsiktige som bringer gode analyser om PGS framtidsmuligheter og sannsynlige utvikling. Takk til dere. Takk også til dere med godt humør og god tone.

Jeg kommer aldri til å selge PGS på ensiffrede kurser. Men å henge her på forumet er en hobby som det nå frister å ta en pause fra.

Ser at tråden er blitt kontraproduktiv og i hendene på sleskete aktører som ønsker robbe oss. Kanskje er det bare negativt å være en "folkeaksje", i hvertfall mens vi undertiden opplever kraftig manipulasjon og ikke så mye drahjelp fra ledelsen som vi kunne håpt kommunikasjonsmessig.

Så da er det bare for denne karen hvertfall og putte aksjen i skuffen, og vente på q4-tallene og gjøre en vurdering da på langt høyere kurser.

Anbefaler dere å starte nye PGS-tråder, og så ses vi sikkert i fremtiden

🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊
Redigert 13.12.2022 kl 13:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.11.2022 kl 17:10 4153

Det tror jeg neppe, for oss som husker som en elefant
gutteklubben
16.11.2022 kl 17:15 4151

Blir spennende å se hva de svarer til disse spørsmålene og problemstillingene de har satt, håper inderlig noen får noen ord ut av Pedersen & Co. Har selvsagt full tiltro på at de vet hva de holder på med, og at det vil vise seg med handlinger, men sånt som dette dreper oss små aksjonærer, desverre…. Hvordan kan vi få svar tro?
verdensmester
16.11.2022 kl 17:19 4150

Hva betyr denne meldingen som kom nå etter stengetid

Trading Halt: Order Book 'PGSo' in market 'First North NOK' at 16:43:29.309
16.11.2022 16:43 • Nasdaq •
Kopier link
Trading Halt: Order Book 'PGSo' in market 'First North NOK' at 16:43:29.309
Slettet bruker
16.11.2022 kl 17:28 4093

Men det hadde jeg...

I dag har jeg fylt opp i både aksjer og derivater. Til tross for dagens "gedigen skuffelse" for mange er dette senario vi nå er vitne til annonsert på forhånd som et av to sannsynlige. En avgjørelse på hvilke av disse som vil levere får vi nok svar på i morgen. Det so er helt soleklart er at vi nå snart avslutter en korreksjon på oppgangen fra NOK 5,43 den 17 oktober og topp NOK 7,87 den 07 november. Så her er hva som skjedde.. Og vil skje..

Toppen NOK 7,87 fra 17 oktober med vending ned dannet da en dobbel topp med referanse fra 10 oktober. Ser vi så på Fibonacci retracement knyttet til nevnte bunn og topp var vi i dag nede og testet 61,80% NOK 6,6830. hvor NOK 6,6800 ble close. Det er ikke gitt at dette er bunn da formasjon 2, en prematur OHS gir rom for ytterligere nedgang ned mot NOK 5,7130 men hvor bunn i nåværende området og evt ned mot NOK 6,20 +/- vil være innafor.

Så som tidligere antydet er siste tids fall ikke overaskende men kan faktisk være et sunnhetstegn gitt en av de nevnte to formasjoner slår inn. Det som er avgjørende for hvilken er den kortsiktige psykiske stemningen som kan snu på femøringen ved en melding fra selskapet. Og det må vi anta kommer.

Så mitt råd er bare å holde fortet for de som ikke har krutt eller kunnskap til å traide PGS. Its a wilde ride...
Maxx
16.11.2022 kl 17:39 4053

Slik jeg ser det , så skyldes siste 2-3 ukers nedtur:

1 mange kjøpte nå igjen i håp om et bedre 3Q og melding om kontrakter. Det var tradere som bare skulle raskt inn på ca 6-6.50 og selge på 7.8-9 kr.... Men så lar melding om kontrakt vente på seg

2 folk ser kursen går ned og ned til emisjon kurs. Da velger mange tradere og de som er lei etter å ha ventet i 2-3-5-7 mnd å miste tolmodighet og selger

3 oljeprisen er ned fra 96 til rett over 92

4 ikke alle skjønner eller tenker at ca 6.70 er et magisk nummer
For de som har makt og penger nok til å styre kursen her. Og det skjer! De ønsker å holde kursen der. Sånn sett bør det også hindre nedgang på så mye under 6.3-6.40 også

5 nok engang itt pessimistisk Makro bilde og generell børs nedgang all over siste 2 uker

7 denne kommer opp igjen..... Om ikke så altfor lenge 😊
Slettet bruker
16.11.2022 kl 17:40 4039

Timer eller dager ...

Gjør som de beste og STORKJØP 😀
FaeniHelvete
16.11.2022 kl 17:41 4041

Hehe, det er ikke akkurat første gang du spekulerer i at det er onde krefter som lusker på forumet for å utnytte stemningen.

Er ganske oppgitt over utviklingen, både kursen og ledelsen. Vi får se når fasiten kommer i neste uke, men akkurat nå virker det som om de har bommet på det meste. Dårlig planlagt emisjon
WETrader
16.11.2022 kl 17:43 4053

Når det gjelder jobbene i Brasil for Petrobras...så er dette fakta:

Jobben 7003880656 med end date 29/8
Shearwater har lagt inn et anbud på 286,5 mill Real = ca 57 mill USD
PGS har lagt inn et anbud på 363,8 mill Real = ca 72 mill USD

Jobben 7003890127 med end date 26/8
PGS har lagt inn et anbud på 588,9 mill Real = ca 116 mill USD
Shearwater har lagt inn et anbud på 738,9 Real = ca 146 mill USD

PGS har dermed lagt inn anbud på tilsammen 188 mill USD, mens Shearwater har lagt inn anbud på tilsammen 203 mill USD

Jeg tror at PGS har en klausul om at de vil ha begge jobbene eller ingen...det er helt unaturlig og dele denne jobben opp i to...noe Petrobras nok gjorde for at de skulle få anbud fra flere....men det blir veldig rart om to selskaper skal ha hver sin jobb i et område som grenser opp til hverandre...de må jo passe på at det ikke blir garnvase på streamer utstyret når båtene evt møtes på grensen mellom de to områdene...

Jeg tror at det er en slik mulig klausul eller betingelse som har gjort at forhandlingene tar tid...men det samlede anbudet er lavest fra PGS...188 mill...
Leotwin
16.11.2022 kl 17:48 4010

Fornuftig resonnement. Tror heller ikke de hadde nevnt kontrakten i EMI-meldingen om de ikke var nesten 100 % sikker på å få den.
Max-Investor
16.11.2022 kl 17:51 3993

Det er bra Hvalross. Ser frem til lysere tider. Om vi ikke er på bunn nå, så kan det umulig være mange ørene unna.
TonyB
16.11.2022 kl 17:57 4133

Begynner å spøke for rep.emi aksjer når man nå handler aksjene langt under emi-kurs. Vi kommer tross alt nærmere og nærmere generalforsamling. Men om en har tro på selskapet og det fundamentale, er det vel litt bedre å handle nå på disse nivåer, enn på emi-kurs. Gigakontraktene kommer (tror iallefall jeg), som vil ta kurs oppover, da er det vel greiere å ha kjøpt f. eks på 6,38 enn 6,7. Forskjellen er vel at om en venter på kontraktbekreftelsen som trolig tar kursen godt forbi emi, så er du selvfølgelig trygg ift investeringen som du evt gjør i rep.emi på 6,7. Er jeg «trygg» på at milliardkontraktene kommer uansett, så handler jeg heller nå med begge hender. I min verden handler det fortsatt om tolmodighet og atter tolmodighet. Det er vanskelig øvelse gitt…. Spesielt når Pedersen har «hypet» kontrakter (i flertall), hvor en kunne tro at disse da allerede burde vært kringkastet nå. Da de uteblir begynner markedet å tvile og stemning surner. Forståelig det! Klønete at de ennå ikke er klar. Men på slike dager minner jeg meg på nytt om fundamentale forhold. De er de samme (for meg), om ikke heller styrket, enn når jeg begynte investere i selskapet. Emisjonen har tatt bort hyperventileringa rundt gjelda, tallene i Q3 bra, guidinga enda bedre. Selskapet står på flere ben ift områder/segment de leverer på. Konsolidert bransje, tight marked og enormt energibehov. Vi har en ledelse som ikke bare sier de tror på bedre tider, de spytter inn ganske betydelige midler i noe de må anse som «gullpensjon-investering». Men venting er noe dritt, noe så ekstremt kjedelig…, kaste stein på autovernet eller tapetisere boden er liksom gøyere…., men det er fordi jeg er utålmodig og utolmodighet er en «trussel» mot investeringen. Det blir bra, PGS-venner😊
Redigert 16.11.2022 kl 22:57 Du må logge inn for å svare
unikum
16.11.2022 kl 18:15 3993

Når vi ser nedgangen den siste tiden er det grunn å spørre seg om denne 90 % over tegningen er reell?? Hvor er de som skulle handle for 6,70 ? Jeg sitter full lastet men begynner snart å tro de prøver å lure oss igjen å igjen å igjen. Men jeg kan sitte i 5 år om jeg må!
zavva
16.11.2022 kl 18:21 3940

Et av få gode innlegg her inne.

Truseskvettere benytt muligheten. Om 3-6 mnd står PGS langt over 7kr. Trolig godt over 10kr når fellesferien nærmer seg. PGS er en høybeta aksje og om en ikke tåler svinginger bør en heller vurdere sparekonto eller madrassen.

Håper rep emi avblåses - selskapet trenger ikke ytterligere 30musd. Det en bør håpe på her inne er at kursen ligger godt under 6,7kr frem til 23. november og at det meldes kontrakter etter dette.
Normalone
16.11.2022 kl 18:31 4061

Jeg er enig i mye av det du skriver FaeniHelvete. Nå vet ikke vi hva som rører seg bak veggene på Lysaker - men sett ift. tiden som har gått siden Q3 og emi, virker det unødvendig av ledelsen å uttrykke seg så konkret ift. kontrakter. Det skaper forventninger som PGS/ledelsen tydeligvis ikke har klart å innfri, sett ift reaksjonene i markedet - og det er lite tillitsvekkende. Tillit må fortjenes - det er ikke noe en kan kreve - og ledelsen har fortsatt en jobb å gjøre med å bygge den (tilliten) opp. Usikkerhet er den verste "sykdommen" for markedet. Forhåpentligvis kommer det informasjon i løpet av kort tid om nye kontrakter og nytt skip klargjort for arbeid våren 2023 - og at ledelsen har en god forklaring for hvorfor ting har tatt tid.
Redigert 16.11.2022 kl 19:07 Du må logge inn for å svare
FaeniHelvete
16.11.2022 kl 18:32 4060

Det vil overraske meg noe enormt hvis PGS er så ballsy at de har en klausul om begge jobbene eller ingen, differansen er i utgangspunktet på magre 15 mill USD og en sammenslåing gir økt rom for forhandling.

Jeg synes tilnærmingen er urealistisk. Men: så vidt jeg har fått med meg så er jo ikke den minste jobben blitt tildelt enda. Dette kan jo bety flere ting, enten så er det noe på gang ifbm tildeling av kontrakter for seismikk= negativt.

Det kan bety at kontraktene forhandles om individuelt

Det kan bety at kontraktene forhandles om som en pakke.

Jeg har ikke lest noen av anbudene, jeg vet ikke engang om de er offentlig tilgjengelig, men normalt sett så er det jo en del hensyn som må tas ifbm mobilisering, transit og påfølgende fuel costs. En sammenslåing av kontraktene kan jo føre til en besparelse som betyr lavere totalsum, så dette kan jo være noe som kommer fra Petrobras og at de skviser PGS og Shearwater på pris og oppstartsdato.

Det er nesten 3 måneder siden at Upstream hevdet at PGS lå an til å lande kontrakten, det er to uker siden PGS nevnte kontrakten ifbm emisjonen og i mellomtiden tyder jo alt på at de tar ut en båt fra opplag for å dekke etterspørselen.

Redigert 16.11.2022 kl 18:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.11.2022 kl 19:06 4043

Noen som vet mer om Thetys?
FaeniHelvete
16.11.2022 kl 19:10 4006

Akkurat nå kjenner jeg meg vel litt som Antonsen etter litt for mye innabords. I utgangspunktet er jeg jo positiv til emisjonen, når interessen og sluttkursen var avklart så oppfattet jeg det som at det kom til å resultere i et fint nytt løft, noe som jo har uteblitt fullstendig, men greit nok, kanskje det var i overkant mye å håpe på, men i seg selv så er det jo fortsatt en god løsning.

Det hadde vært interessant å visst hva som ligger til grunn for valgene som ledelsen tar, fra utsiden så synes jeg det er mye som ikke helt henger sammen. 3 uker etter Q3 så har jeg jo, som jeg har gnålt mye om, lite forståelse for formuleringene til ledelsen ang deres forhåpninger om børsmeldinger av kontrakter. Samme gjelder jo Brasil-kontrakten som ble nevnt for to uker siden. Når de har snakket så konkret om kontrakter, som fortsatt ikke er kommet, så forstår jeg ikke hvorfor de ikke er tilsvarende frempå ang Ramform Victory. Skal vi tolke det som at en endelig avgjørelse angående Victory ikke er tatt, er det fullstendig avhengig av om Brasil kontrakten lander på Lysaker eller ei? Hvorfor har de da tatt båten av anker, det koster jo godt med peng det også, og det er jo ikke problematisk å gå ombord på anker for at underleverandører skal få full oversikt (noe jeg antar PGS har hatt i lengre tid)

Synes det meste er ulogisk, på den ene siden så synes jeg ting ser veldig positivt ut men akkurat nå frykter jeg at vi leker the floor is lava og at EGM kan bli ubehagelig for oss aksjonærer. Frykter mer og mer at ingenting blir børsmeldt før EGM, og det vil ta seg særdeles dårlig ut hvis ledelsen atter en gang skal gjenta at de har store forhåpninger om børsmeldinger i nær fremtid og at «mye skjer i kulissene som vi ikke kan røpe»

På den andre siden så vil det jo være en kraftig bismak hvis de kjører børsmeldinger av flere kontrakter og båt ut av opplag ifbm EGM.
Redigert 16.11.2022 kl 19:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.11.2022 kl 19:12 3992

Smart måte å få tak i utstyr på, men det får dere finne ut av selv.
FaeniHelvete
16.11.2022 kl 19:13 4009

Hva er en smart måte å få tak i utstyr på?
Slettet bruker
16.11.2022 kl 19:16 3995

Har en kilde sagt at ramform explorer også muligens skal ut av opplag og rett på kontrakt? 😯
Slettet bruker
16.11.2022 kl 19:18 3989

Det eneste jeg fikk er ordrett det som står i overskriften, pluss en ting til
Redigert 16.11.2022 kl 19:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.11.2022 kl 19:19 4051

Det fikk jeg ikke si, men er kanskje mulig å ressonere seg til
FaeniHelvete
16.11.2022 kl 19:35 4060

Jeg håper det er noe mer konkret enn en 8 år gammel GPS posisjon på Marinetraffic.
FaeniHelvete
16.11.2022 kl 19:40 4065

Og hvor mye utstyr er det egentlig på båtene som ble lagt i cold stack for såpass lang tid siden? Ble ikke mye plukket for båtene som skulle holdes i drift?
Redigert 16.11.2022 kl 19:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.11.2022 kl 19:42 4136

Ja hvertfall det 😅
Slettet bruker
16.11.2022 kl 19:57 4112

Tja, har man ikke utstyr tilgjengelig må en ofte på markedet for å handle..
Slettet bruker
16.11.2022 kl 20:01 4162

Utleggsfritt skal det være.

PGS sitter på store verdier. Bare en båt skal det ikke være stort igjen av.

Vannvittig den riden her. Om noe blir det FOR bra, for da skal mange av oss ristes ut i forkant av de som vet alt dette og mer til. Det er som i kortspillet "President og Boms"; den samme selvforsterkende skjevheten som gjennomsyrer hele Universet om det gjelder vett, kapital, flaks osv.

Men ved å stille seg på siden kan man se gjennom mye av det, og endel av det man ikke kan vite, kan man ane. Å gjøre "motsatt" av det vi ledes til å tro er kanskje ikke så dumt noen ganger. Follow the money.
Redigert 16.11.2022 kl 20:09 Du må logge inn for å svare
rischioso
16.11.2022 kl 20:13 4076

Slettet bruker skrev Hva skjer?
* Akkurat det jeg forventet skulle skje med god støtte av TA. Dette har ikke noe med det fundamentale å gjøre, ei heller har det med usikkerhet å gjøre, men heller relatert til at større krefter har et ønske om å akkumulere her nede før startskuddet går og startskuddet - ja, det nærmer seg for hver dag som går da det er kun 4 hele børsdager igjen til EGM hvor vi allerede nå kan utgå fra at rep emien blir kansellert fordi kursen i løpet av de siste 4 handelsdager har blitt tradet på og under eminivået med sluttkurser under og hvor det er omsatt rundt regnet 40m+ aksjer.

LES: "Subsequent Offering") of up to 45,841,000 new shares"

Som vi kjenner til så var planen å trykke opp til 45m aksjer i rep emien noe som er identisk med de siste 4 dagers omsetning på/under eminivået så sannsynligheten er stor for at rep emien blir kansellert på EGM neste onsdag hvor blyloddet forsvinner og rekylen vil være et faktum. Topper vi det med en kontraktsmelding i næmste fremtid så er vi veldig raskt tilbake i intervallet 8-10nok - mao, det gjelder å benytte muligheten til å plukke under eminivået mens den ennå er der for ingenting varer evig - faktisk ikke mer hokus pokus enn som så ... ;)

https://newsweb.oslobors.no/message/574484

Også verdt å merke seg at volumet og salgsviljen krymper betydelig ved nedganger noe som bidrar til å styrke det tekniske bildet.

Redigert 16.11.2022 kl 20:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.11.2022 kl 20:17 4087

Godt å få teknisk støtte på dette rischioso, som ihvertfall jeg synes er helt åpenbart. (for lille meg handler det bare om å rekke skaffe penger til å øke potten, med 25% til oppå all inn med lett belåning)
Redigert 16.11.2022 kl 20:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.11.2022 kl 20:21 4052

Bemerk at Per Ulv økte kraftig i dag med aksjer og derivater.
Og kursen er ikke i nærheten av den motstanden vi etter alt å dømme moser etter generalforsamling.

Vi er så jævelig i KJØPELAND!!!
Slettet bruker
16.11.2022 kl 20:34 3957

Aja, jeg tror på 10kr fesjå alt i 2022, om dere får fri fra burugler og kan sette av en fredag eller lørdagskveld til å feire Gleden og Velstanden. Om det er dette som nager eller realisme som gjør at Kilde X er på med planlegging først i januar får vi bare kile ut av vedkommende. Toppform og god stemning kledd i undertøy fra CK og så blir det bare mere flashy med gode greier fra topp til tå og godt forbi, med skumpa og med leie av Dovregubbens Hall eller enda større sjappe blir det den stekeste steken til morgengry for de nyrike og adelsfødte i den skjønneste forbrødring og hen-hekking

Og til de slemme eller mere trolig bare følsomme av dere som har latt det smelle slemme ord innad i PGS familien er det bare å si: ingen er perfekt. Men julen er tid for Kjærlighet og Glede. (Innen 4 dager vil dere skjønne hva jeg mener ❤️)
https://youtu.be/jywBtAVM6X4
Redigert 16.11.2022 kl 20:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.11.2022 kl 20:37 3971

Slettet bruker skrev 🎅🏽🥂🚀
Var det noen som sa JULEKULE!? Gladguttene Arne & Carlos tar 100$ for sin heklede julekule, men det har du også råd til som PGS aksjonær. Dyrtidschmyrtid
kapteinkjeks
16.11.2022 kl 20:55 3960

«Som vi kjenner til så var planen å trykke opp til 45m aksjer i rep emien noe som er identisk med de siste 4 dagers omsetning på/under eminivået« den tok jeg ikke. Hva er sammenhengen?
Slettet bruker
16.11.2022 kl 20:59 3937

Hehe...

Stiller med begge nyrene i fatle og tiltagende skrumplever da jeg allerede har startet på vorspiel. Vell...startet dette i sommer etter anbefaling fra AA om at nå var det jaggu på tide for å starte kvalifiseringen for medlemskap. Jeg tok jo dette svært alvorlig da jeg antar PGS kontoen etter hvert gir grunnlag for "en "Personal shopper" på Polet. Fikk oppnevn en sånn etter at jeg ringte feil til PGS. De svarte høflig at jeg nå hadde kommet til Polet Grønslansleiret Sentrum og at min ordre hadde fill., hvorpå jeg unnskylte meg med at det var førerhunden som ringte. Hadde jo solgt begge hornhinnene og satt penga i nettopp PGS. Trodde det var aksjer... F...
Slettet bruker
16.11.2022 kl 21:03 4087

Hahaha!
Slettet bruker
16.11.2022 kl 21:06 4081

Herlig å ha deg tilbake og i slag 😁 men vent, det stopper ikke der! Og som ikke det var nok ... (nei det er aldri nok)
rischioso
16.11.2022 kl 21:10 4066

Sammenhengen er at om det blir omsatt over litt tid aksjer på/under eminivet med et visst volum så vil den enkelte ha hatt muligheten til å kunne kjøpe til lik pris og/eller rimeligere over børs og således faller den lovpålagte intensjonen med rep emien bort.

Når vi så kjenner til at det planlagte volumet var opp til 45m aksjer og samtidig kjenner til at kursen har blitt omsatt med tilsvarende volum på og under eminivået så vil den enkelte ha hatt muligheten til å kjøpe til samme pris eller rimeligere enn emnivået påå 6,7.

Når det er sagt så vil det være opp til selskapet å avgjøre hvor akkurat det skal stemmes over den 23.11 (EGM), men interessen for å bli med i en rep emi når kursen befinner seg på eller under eminivet vil i så fall være minimal og av samme grunn pleier man å avlyse rep emier i slike tilfeller og med avlysing følger lettelsesrally ... ;)
Redigert 16.11.2022 kl 21:52 Du må logge inn for å svare