$$$PPPGGGSSS$$$ "PGS AKSJONÆRER FORTJENER EN BEDRE TRÅD"

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
14.12.2022 kl 09:39
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 13.11.2022 kl 13:09 399494

Personlig syns jeg de beste bidragsyterne her er de langsiktige som bringer gode analyser om PGS framtidsmuligheter og sannsynlige utvikling. Takk til dere. Takk også til dere med godt humør og god tone.

Jeg kommer aldri til å selge PGS på ensiffrede kurser. Men å henge her på forumet er en hobby som det nå frister å ta en pause fra.

Ser at tråden er blitt kontraproduktiv og i hendene på sleskete aktører som ønsker robbe oss. Kanskje er det bare negativt å være en "folkeaksje", i hvertfall mens vi undertiden opplever kraftig manipulasjon og ikke så mye drahjelp fra ledelsen som vi kunne håpt kommunikasjonsmessig.

Så da er det bare for denne karen hvertfall og putte aksjen i skuffen, og vente på q4-tallene og gjøre en vurdering da på langt høyere kurser.

Anbefaler dere å starte nye PGS-tråder, og så ses vi sikkert i fremtiden

🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊
Redigert 13.12.2022 kl 13:39 Du må logge inn for å svare
Obxserver
18.11.2022 kl 14:48 4980

Klassisk tiggerunde igjen? Det du ikke gidder å nevne min svenske venn er at COOL ironisk nok har snart høyere gjeld enn PGS, var ikke det du har gnagd på i snart halvt år?:)
Quendi
18.11.2022 kl 14:53 4945

Du gör det svårt för dig själv. Att ha rörlig ränta på 18% med låneförfall i närtid - vilket PGS har och får, just precis, tigga och stjäla pengar av aktieägarna - för att KANSKE kunna ta hand om lånen - är en sak.

Att ha en fast ränta på totalt 5,5%, vinstmarginal på 55% och inte ha låneförfall på många år - är en annan sak.
Quendi
18.11.2022 kl 14:58 4988

"Tja...

Dette er noe av det "dummeste" jeg noen gang har sett i aksjemarkedet. Man må jo være blind, døv og stum med stor grad av funksjonshemming, lobotomert og evneveke om man ikke ser tegninga. jeg har sagt det før men kan gjerne gjenta meg selv. Denne aksjen kan gjøre deg "søkkrik". Once in a life time mulighet. Og like forbanna er det mange som selger nå.. Er det miljøskadde grønnskollinger med grønn stær, hvit stokk og underutviklet førerhund med glassøyne ???"

Du låter minst sagt frustrerad här. Men det kanske är jag som tolkar din text fel då :-)
Max-Investor
18.11.2022 kl 15:00 5363

Noen tanker rundt oljeprisen? Den har nå falt rimelig mye siste dagene. Vil den fortsette nedover tro?
Normalone
18.11.2022 kl 15:03 5337

Det handler ikke om at en endrer syn som følge av endringer i TA/fundamentale. Det jeg reagerer på - og ja, som jeg synes er en patetisk og forkastelig oppførsel, er hvordan du er bastant på kursutvikling og, i beste fall, gir en upresis/fordreid argumentasjon for ditt syn. Jeg kan igjen vise til et konkret eksempel som klart viser hvordan du snur kappen etter vinden, avhengig av om du er inne/ute av PGS, uten at det har skjedd noen fundamentale endringer (gi beskjed om du vil jeg skal hente flere);

Du skrev følgende i innlegget kl 12.02 i dag;

"Fundamentalt - Du virker å glemme at gjeldssituasjonen nå er forbedret etter emien for bare kort tid siden og det er en legitim grunn til å endre synet på akkurat det når det skjedde."

Altså - etter sist emisjon mener du her at gjeldssituasjonen har bedret seg, og derfor er positiv. Følgende skrev du 9. nov i et innlegg - som er ca 1 uke etter emisjonen - der du var veldig kritisk til gjeldssituasjonen og snakket om at det ville komme en ny kriseemisjon;

"Viktig å få med seg at det nå er en reell risk for at FED vil kjøre opp renten langt mer enn først antatt og hvis så og med PGS sitt gjeldsberg så vil det føre til at de vil kveles av betydelig økte lånekostnader og da vil det ikke være lenge før det kommer en ny kriseemisjon for som kjent så har selskapet flyttet på låneforfalla hvor jeg for bare kort tid siden påpekte nettopp dette og at flyttingen var ren gambling nettopp pga risken for skyhøye rentekostnader frem i tid..."

Mellom 9. nov og i dag (18. nov) er det ingenting som har endret seg knyttet til gjeldssituasjonen/potensiell renteøkning - det eneste som er forskjellen er at du 9. nov er ute og derfor ønsker en lavere kurs, mens du i dag har kjøpt deg inn igjen. Det at du ikke selv skjønner hvorfor noen kritiserer deg - og mener at bidragene dine har null troverdighet - får være opp til deg. Men at dette bare er patetisk - sorry to say, but thats a fact.
Redigert 18.11.2022 kl 15:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.11.2022 kl 15:09 5302

Noen vil inn billig før neste uke starter ser det ut til …… ☺️🛶🛶🦅🦅
Npr kjøpelysten er som høyest i dag er kursen på sitt laveste …… 😅 Det rimer vel egentlig dårlig
Redigert 18.11.2022 kl 15:32 Du må logge inn for å svare
rischioso
18.11.2022 kl 15:12 5291

Oljeprisen virker å gå som spådd med en lavere oljepris (80 tallet) mot årets slutt og inn i det neste hvor den får en peak opp til rundt 150usd/fatet i løpet av både 2023 og 2024. Så kan jo mye skje på veien - Kina vil jo med største sannsynlighet gradvis åpne noe som vi sette fyr på oljeprisen. Uansett, en olje pris på 80usd/fatet er for høy å regne hvor oljeselskapene fortsatt tjener penger som gress, men oljebørsen OSE er mer enn andre børser veldig styrt av oljeprisutviklingen noe som igjen skaper tidvise midlertidige kjøpsmuligheter vi ellers ikke ville ha fått ... ;)
Slettet bruker
18.11.2022 kl 15:24 5260

Haha!

(Eller vent, og betal +++ https://youtu.be/8-srpmN7QTE)
Dieseldahl
18.11.2022 kl 15:28 5185

Måtte jobbe litt bergsmofs. Har ikke noe problem med
mistanken tidligere idag, tåler mye, det må man når man er i Pgs🙂
rischioso
18.11.2022 kl 15:33 5247

Igjen så forstår du ikke forskjellen på langsiktige og kortsiktige diskusjoner - for hadde du det så hadde ikke vi hatt denne diskusjonen her i dag. Ei heller blir vi ferdige med denne diskusjonen for du vil finne mange kortsiktige trader innlegg som er preget av makro - altså ting som fortløpende skjer i markedet som nettopp rentehevinger av FED som vi har hatt mange av og de vil fortsette å komme, bevegelser i oljepris, indexutvikling i US og Asia mm. Er man kortsiktig så må man vektlegge disse, men er man langsiktig så betyr ikke det så mye.

Utfordringen din virker å være at du ikke forstår denne forskjellen for i din verden så kjøper man en gang og blir sittende lenge og håper på en pen økning før man selger og da burde du bare overse kortsiktige diskusjoner. Men det gjør altså ikke du - kanskje fordi du ikke er sikker på din egen investering - hva vet vel jeg, men det er tydeligvis noe som plager deg og som ikke hører hjemme på børs ...

Jeg er nå ferdig med prøve å forklare deg denne forskjellen og har du ikke forstått det nå så vil du nok heller aldri forstå det - kunnskap er makt mens mangelen på akkurat det kan nok være frustrerende ...
Sweetspot
18.11.2022 kl 15:34 5298

Snart 10 % under emikurs, da er det bare å kjøpe billett.
2 børsdager igjen før det viser seg om det lønner seg🤑
Slettet bruker
18.11.2022 kl 15:35 5304

Ja den er god, men som du har fått med deg så er ikke kursen helt god …… 😅 Får tro at det er noe stort på gang like om hjørnet. Imens er det noen som får en flott inngang eller påfyll her 😄 Go Helg🛶🛶🦅🦅
jaroas50
18.11.2022 kl 15:41 5264

Hva er vitsen med å fylle på når den bare blir billigere. Emisjonen kan de bare gjemme. Her er det tydeligvis tøm og røm som gjelder. Hadde det vært hold i infoen ang. Brasil-kontrakt hadde aksjen i det minste holdt seg rundt emi-nivå. Så har vi også oljen som kollapser
Redigert 18.11.2022 kl 15:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.11.2022 kl 15:44 5321

Selg da..
Slettet bruker
18.11.2022 kl 15:46 5322

Det var lurt skrevet. Og du har da også rett, om akkurat det med oljens bevegelse hittil i dag
Sweetspot
18.11.2022 kl 15:53 5225

Den var tett på emikurs i dag og ingen ting har endret seg ila dagen.
Hold ut ;)
rischioso
18.11.2022 kl 15:56 5458

Og du hører hjemme i barnehagen ... ;)
rischioso
18.11.2022 kl 15:56 5494

Ja, det var jo også en måte å si det på - oljeprisen kollapser - vel, den er fortsatt historisk høy og himmelhøyt over selvkost så oljeselskapene tjener masse penger på dette nivået og hvor den forventede oljeprisutviklingen for 2023 ligger langt høyere. OSE er en oljebørs så nedgangen som ikke er å anse som fundamental endring for caset PGS dras midlertidig med i dragsuget hvor drillingselskapene er de som får mest juling for der er allerede en høy oljepris for lengst priset inn.

Brazil kontrakten kommer det har vi sett på Petrobas sin anbudsside (Petronect).hvor status pr 17.11 bekrefter dette.

Vi er knappe 7% under emikursen hvor jeg med flere har forutsett denne utviklingen etter at kursen midlertidig kom under gulvet p 7,15 - midlertidig for når kontrakten blir meldt alternativt rep emi avklaring og/eller annet triggende så er vi tilbake og over emi nivet - og det med god margin - til uken vet vi mer.

God helg!
Redigert 18.11.2022 kl 15:58 Du må logge inn for å svare
observer009
18.11.2022 kl 15:58 5519

Har PGS mottatt en formell kontraktstildeling i Brazil? Har Rune mistet kontrollen?
rischioso
18.11.2022 kl 16:00 5503

Det kan være en dispute periode på 1 uke som skaper den forsinkelsen alternativt at de er litt trege med å mede - ikke godt si, men i løpet av neste uke bør den være meldt - kanskje før .. ;)
Normalone
18.11.2022 kl 16:05 5438

Problemet for deg Rischioso er at jeg skjønner alt for godt - og du er gjennomskuet for lenge siden. Du har ingen anelse om når/hvor ofte jeg handler i PGS (eller andre selskaper) - om/når jeg er kortsiktig/langsiktig. Jeg har aldri skjønt poenget med å fortelle på et anonymt fora om sine egne handler (og ev backtrading) - men vi har ulikt syn på det meste. For din egen del skjønner jeg godt at du slutter med å forklare - det du kommer med har uansett ingen troverdighet.
Slettet bruker
18.11.2022 kl 16:34 5188

Det ryktes at faksmaskinen til PGS er nede for telling, og gjør det utfordrende å melde nytt til markedet.

Ifølge vitneobservasjoner skal også Rune Olav ha blitt observert i køen på Elkjøp Fornebu med en faksmaskin under armen nå i ettermiddag
Dieseldahl
18.11.2022 kl 16:37 5193

Du er nok inne på noe der😅
Slettet bruker
18.11.2022 kl 16:48 5245

😀👍 god helg.
rischioso
18.11.2022 kl 16:57 5332

Ja, da var det han jeg så allikevel - brukerhåndboken og mobilen lå visst nok igjen på disken så han har tydeligvis hatt dårlig tid ...

Så får vi bare håpe på at ikke forglemmelsen vil skape en ekstra forsinkelse - til uken vet vi mer, kanskje før... ;)
unikum
18.11.2022 kl 17:13 5262

Vil det være noen strategi å kjøre kursen ned til rundt 6, deretter når melding kommer vil den gå opp til 7 så pøse ut igjen aksjer for å skape tvil ? Gått vi ikke blir frustrert å være inne i pgs. PS, har vært inne og ut i over 20 år så har litt erfaring
Slettet bruker
18.11.2022 kl 17:16 5339

Så bra😂👍… Det er ikke mangel på engasjement i peggy gjengen 💯… Ikke målet i seg selv, men veien som teller ( eller blir den helt feil med aksjer?😜🤣)
JPM
18.11.2022 kl 17:49 5188

Dette må jo være tidenes verste aksje å være inne i for en nevrotiker.
FaeniHelvete
18.11.2022 kl 19:01 4940

Da blir det spennende å se hva som skjer i neste uke.

Siden det tross alt er enkelt for de som er interessert å avdekke at PGS har vunnet, og at det er en formell prosess som gjenstår hvor det er mulighet for de andre aktørene å klage, så ville jeg jo tippet at PGS kom til å børsmelde det i dag, den gang ei.

Da er det vel også mest logisk at de venter til 25 med å børsmelde kontrakten.

Forhåpentligvis så kommer det noen andre nyheter før den tid.

Så er det bare til å krysse de få kjønnshårene man har igjen for at børsmeldingen ikke blir et enormt antiklimaks.
Edgar A
18.11.2022 kl 19:02 4929

Veldig betryggende å lese hvalross og ulven sine innlegg
Slettet bruker
18.11.2022 kl 20:16 4848

Hehe, once you go peggy, blir resten traust ;) .. Men så holder en ADHD unge i flokken, hehe
JPM
18.11.2022 kl 20:18 4841

Etter jeg kjøpte PGS har jeg både fått måne og mage.
Slettet bruker
18.11.2022 kl 20:38 4811

Storkoselig stemning 😄

Ha en fantastisk helg, og så, tålmodige, mellomtålmodige og direkte utålmodige venner; satser vi på at Rune "Poker" Pedersen legger opp ess på ess til uka 🤩
Gottmos
18.11.2022 kl 20:48 4918

Fattar din galgenhumor 😀
Dessa gubbar har dock glimten i ögat när dom kommer med sina uppdateringar. I uppgång och nedgång står dom fast vid sina investeringar. Rätt eller fel vill tiden visa.
Om det var detta forum, Shareville eller helheten kring PGS som fick mig att fatta intresse kring bolaget vet jag inte, troligtvis en kombination.
Är så hårt investerad i denna aktien att kurs 20nkr skulle betyda hus i Spanien 🇪🇸 och pension.
Skulle även bli lite över till barnen.
Tråden är ju insyltad av hausare och 💩samt något schizofreni.
För oss som kan vill och vågar. Sitt long.
Max-Investor
18.11.2022 kl 21:06 4841

Det gjør noe med meg når jeg våkner en fredags morgon og gleder meg til en fantastisk oppgang men opplever en kjip nedgang. Tankene etterpå er jo at….. jaja… en normal dag på jobb 😂 Vi får nok den etterlengtede oppgangen snart. God helg😄