$$$PPPGGGSSS$$$ "PGS AKSJONÆRER FORTJENER EN BEDRE TRÅD"

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
14.12.2022 kl 09:39
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 13.11.2022 kl 13:09 397683

Personlig syns jeg de beste bidragsyterne her er de langsiktige som bringer gode analyser om PGS framtidsmuligheter og sannsynlige utvikling. Takk til dere. Takk også til dere med godt humør og god tone.

Jeg kommer aldri til å selge PGS på ensiffrede kurser. Men å henge her på forumet er en hobby som det nå frister å ta en pause fra.

Ser at tråden er blitt kontraproduktiv og i hendene på sleskete aktører som ønsker robbe oss. Kanskje er det bare negativt å være en "folkeaksje", i hvertfall mens vi undertiden opplever kraftig manipulasjon og ikke så mye drahjelp fra ledelsen som vi kunne håpt kommunikasjonsmessig.

Så da er det bare for denne karen hvertfall og putte aksjen i skuffen, og vente på q4-tallene og gjøre en vurdering da på langt høyere kurser.

Anbefaler dere å starte nye PGS-tråder, og så ses vi sikkert i fremtiden

🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊
Redigert 13.12.2022 kl 13:39 Du må logge inn for å svare
FaeniHelvete
01.12.2022 kl 22:51 6121

Jeg tolket innlegget ditt som at du siktet til en fastpris for hele jobben.
Bullco
01.12.2022 kl 23:31 5889

Hehe. Ja her er det flere troll med agenda som passer bra for de store aktørene som selvf skal laste på bekostning av nervøse små investorer som lar seg skremme.
DETTE har jeg sett mange ganger igjennom de 20 årene jeg har vært aktiv på ose, og med økende frekvens de siste 5. De tolmodige får alltid godt betalt til slutt.
Slettet bruker
01.12.2022 kl 23:53 5853

Mye variert og mange agendaer skjult i hvert Nick her ha. Hvalross er jo helt grei å lese, bare eier av aksjer han tror på og ønsker å bli rik på og det gir han uttrykk for. Han er meget positiv og vil så gjerne, det støtter jeg og så er det jo realitetene som bestemmer til slutt uansett. En del andre snakker for og imot alt etter som hva agendaen er, kjøp eller salg. Så er det noen her inne som en skulle tro ikke eier aksjer og som er meget negativ til det meste, eller 😇 Ja mange nick og meninger. Tenk sjøl og sorter grovt. Vær ansvarlig for egne investeringer og vær mann eller dame for bpde gevinster og tap 💪🏼 Men som
Hvalross bemerker vær klar over at noen av nickene her inne har en litt mer skjult agenda enn bl.a Hvalross. Ellers er det jo flott at meninger som åpent og ærlig presenteres her, samt info om marked og pgs, det er jo meningen. Snart Jul 😊 Jeg er eier og håper på avkastning på min investering. Tror det fundamentale slår mer og mer inn fremover og gjør at peggy legger på seg. Er amatør men har erfaring fra ca 25 år på denne børsen. Så navigerer uten spesiell teknikk med blandet hell. Men Peggy ønsker jeg å se Nordaførr etterhvert. 🛳🛳🦅🦅 Ha en fin aften alle skribenter med og uten skjulte agendaer 😇
Slettet bruker
02.12.2022 kl 00:35 5751

En ting er teft, noe annet metode; men jeg tror bergsmofs m.fl at ingenting slår erfaring. Lærer masse i dette kollektivet av PGS-interessenter, også av sidespillene og aggressorene

God natt
Slettet bruker
02.12.2022 kl 00:46 5728

Du vet jeg har stor sans for deg diamant fuglen, men her tror jeg du missforstår Alejandreuta.

Slik jeg kjenner Alejandreuta må det være aksjer med fra årets laveste nivåer på 1-tallet og tidligere. Alejandreuta er vel ikke i tvil selv som holder enda, men har her en pedagogisk øvelse nettopp mot mer usikre hender enn oss langtidsaksjonærer, har jeg rett?
Platinum365
02.12.2022 kl 02:03 5690

Jeg vil tro spørsmålet er satt på spissen; "bør jeg (really really really with sugar on top) selge nå? Nei, så det er bare tullball hvis dere mener han ønsker å gjøre det. Hans portefølje er så og si identisk med min, utbytteaksjene de seiler sin egen sjø, men den her, det er noe jeg med god sannsynlighet, men ikke like risikosikker, pga forfordeling, lovnader som uteblir etc, vil være sett opp mot golden og fro- investeringene.

Forskjellen på Fro og Golden er at managing directors eier så uhorverlig mange fler aksjer og opsjon som de ønsker å innløse ved godt arbeide. Som jeg sa tidligere, jeg kan ikke skjønne hvorfor Rune, kan gjerne slenge med Gottfred (vært der siden 2004?), har så få aksjer i forhold til selskapet de representerer sett opp i mot andre selskaper notert på OSE.

Igjen, det skremmer meg, men jeg har troen på caset, jeg har troen på leteblokkene, jeg har troen på at "vesten" vil være selvforsynt på energi. Det er ikke noe problem å forstå, litt vanskeligere ble det jo når SV vil blokkere all, og attpå til vinner frem, leting på norsk sokkel til '25.

Hva vil utlendingene tenke? At de skal hyre skip fra selskaper som har overlevd på statsstøtte, hvormed de nå dolker disse i ryggen?

Hvormed statsstøtten ikke holdt, grunnet x-antall emisjoner i etterkant. Altså det er det fundamentale men at dere er tre til fem personer som arbeider i selskapet og forsøker å få det fundamentale til å virke som virkeligheten er en annen ting.

Ja, jeg er veldig optimistisk uavhengig av de forbannede kontraktene dere meldte på q3 presentasjonen, men i det lange bildet, som dere også sa, "vi må også fortsette å lete og satse på investeringer innenfor karbonlagring, greit nok, det er bra. Men det er ikke i samspill med hva agendaen til "vesten" er p.t. i det kortsiktige bullish scenarioet dere presenterte.

Som jeg har sagt en god del ganger, så skal jeg ha med meg late sales q4, for det vil bekrefte det kortsiktige bildet, dog vil det ikke bekrefte det langsiktige. Enkelte sier å være long, heier på dere. Personlig, så er ikke jeg long, den såkalte resesjonen som man tenker man befinner seg i, vil for alvor vise seg i Q3 23, og hva med late sales da, etter UK licensing round bla bla bla. Jeg kommenterer det, fordi jeg er såpass investert i selskapet her, på amatørnivå, og det er ikke ønskelig at vi går i baret, derfor er det viktig at det gevinstsikres hele veien oppover. På den måten redder man gevinsten i den usikre tiden man går i møte. Karbonlagring, var ikke mye snev av det i presentasjonen, den var ultrakortsiktig. Og det er der vi skal hente pengene. Ikke dere i ledelsen som sitter her på HO og "forsvarer" dere til enhver tid. Dere har annet å gjøre, få de jævlene til å signere de helvetes kontraktene.

Jeg skjønner hva dere driver med, trenger ikke være rakettgorsker, men gi oss nå inn i helvete den forbannede Brasil-kontrakten! Så tar vi det derfra.

Og Tony, ja jeg trenger psykolog.

Backland
02.12.2022 kl 02:12 5691

Ja helt enig med deg. Jo mer grundig forarbeide så får man bedre kostnadskontroll som du sier. Det var det jeg mente at i tillegg legges det budsjettmessig til noen 10-talls prosenter, iallefall når det gjelder skip som skal tas ut fra kald lager og settes i drift. En del av det går som direktekostnader vedr. utgiftsføring, samt andre mer varige investeringer som avskrivningsgrunnlag i balansen. Uansett når det gjelder kommende refinansiering kanskje en gang i 2023, så blir jeg forbauset om ikke oppskriving av anleggsmidler (skip) vil bli et tema. Da kan det fort bli rene Dof stemninga her også. Mener med dette at anbudsprisingen i PGS i dag er underlagt bortimot nypris på fartøy og utstyr. Forstå meg rett, for noe annet ville vært uansvarlig mht. den langsiktige syklusen vi er inne i.
Redigert 02.12.2022 kl 02:21 Du må logge inn for å svare
Alejandreuta
02.12.2022 kl 05:40 5603

Du har 100 prosent rett. Retorisk spørsmål og fortsatt like SuperBull. Men litt sliten av at folk stresser. Vi tjener penger og Pedersen stresser ikke med aksjekursen og informere markedet. Han selger seismikktjenester!!!
Max-Investor
02.12.2022 kl 07:56 5205

I dag satser jeg på at vi skal etablere oss over 6-tallet. Skulle ikke det skje, så tar vi det i neste uke. Her er det ikke aktuelt å trykke på noe salgsknapp. Jeg skal være med på denne reisen en god stund til.
FaeniHelvete
02.12.2022 kl 08:09 5102

Leverer ikke i dag heller, Pedersen

jaroas50
02.12.2022 kl 08:38 4965

Etter Halleluja-stemninga å dømme blant enkelte her inne hver gang aksjen får seg et løft( på stadig lavere nivåer) blir det en ting som blir klart for meg. PGS har jo etterhvert blitt en folkeaksje med egen side på FB, mange småeiere blant «vanlige» folk. At noen her inne påberoper seg at de eier flere 100k med aksjer i PGS regner jeg som tvilsomt og kanskje direkte sprøyt. Noen finns det, men ikke på langtnær så mange som det høres ut som. Så til poenget: at alle oss her inne skal bli søkkrike på PGS-aksjer strider mot all fornuft. For det første leverer ikke selskapet som mange innbiller seg at de skal gjøre kvartal for kvartal. Forutsetningene mangler. Inntjeningen er for lav og gjelda holder en klam hånd rundt hele greia. Ledelsen er ikke på tigger-runder for morro skyld. For det andre skal aksjene på «de rette hender» før dette skjer. Men ting tar tid, så kanskje en gang langt inn i fremtiden kan man slå seg på brystet å si at «tålmodigheten seiret, og her står jeg som en vinner». Hvis ikke selskapet innen den tid har gått dukken eller blitt kjøpt opp. Det siste hadde vel vært det beste. Kanskje utskjelte Uggedal får rett til slutt, tross alt

Redigert 02.12.2022 kl 08:58 Du må logge inn for å svare
china
02.12.2022 kl 08:42 4918

OK
Slettet bruker
02.12.2022 kl 09:11 4731

Hehe, tilbake til gulvet en siste gang før sprett opppver? Kanskje, kanskje ikke, wtf, lets face it folks💪🏼💪🏼💪🏼💪🏼💪🏼💪🏼💪🏼💪🏼💪🏼💪🏼💪🏼💪🏼💪🏼💪🏼💪🏼💪🏼💪🏼
rischioso
02.12.2022 kl 09:18 4762

Oppbemanningen fortsetter ... ;)

Etter at det kom for dagen at et nytt fartøy er tatt ut for klargjøring har følgende stillinger fortløpende blitt lyst ut:

(1) Logistikk Manager
(2) Geophysicist
(3) HSE Coordinator

https://pgs.csod.com/ux/ats/careersite/1/home/requisition/18?c=pgs&lang=en-US
Slettet bruker
02.12.2022 kl 09:29 4694

Har trua på ett reaksjonsrally i olje idag, kontrakt mandag kl 0800 :-)
oppturen
02.12.2022 kl 09:31 4709

Mest sannsynlig for å lure folk til å kjøpe aksjer, økt aktivitet er vist bare en bløff ifølge flere geni på forum her. 😩🤪🤡
jaroas50
02.12.2022 kl 09:34 4702

Aksjen klarer seg jo brukbart, enn så lenge, på en blodrød dag
Slettet bruker
02.12.2022 kl 09:35 4707

Tror de lyser ut fordi enkelte her inne omtaler Peggy så positivt, så nå begynner ledelsen som er her inne og leser de innleggen å tro på det også og at oppturen er her og da må vi ha folk, bare må ha det 🛶🛶
Huff og huff 🤣
Redigert 02.12.2022 kl 09:40 Du må logge inn for å svare
oppturen
02.12.2022 kl 09:37 4721

«Klarer seg brukbart» er jo konkurs priset !!

Er ikke varmt selv om tempereaturen er stabil på -25
jaroas50
02.12.2022 kl 09:41 4720

Er det ikke konkursfare fremdeles da😉
Slettet bruker
02.12.2022 kl 09:41 4759

Helt klart ikke uten grunn. Alle selskap med god ledelse tar grep for ikke å få "voksesmerter" for fremtiden. Som jeg har nevn tidligere, uke for uke tror jeg samlet sett vi ser kursen øke fremover. Får vi en nyhet om Brasil kontrakt, så vil selvsagt kursen få ett byks, men inntil da vil vi nok se en sakte jevn økning totalt sett uke for uke.
oppturen
02.12.2022 kl 10:24 4408

Nei, den er neglisjerbar.
Slettet bruker
02.12.2022 kl 10:24 4421

Bom bom booom! Here we go again🦄✈️🛸
https://youtu.be/WqHQ_wWbG9Y

Fått bytta for ho Peggy nå. Havre, pellets og steroider, vekk med den dumme betongen.

Fra mandag av kommer vel den kraftige kursmanipulasjonen tilbake, - oppover! ;)
Slettet bruker
02.12.2022 kl 10:27 4404

Se Per på Face nå:

"I dag har "slaget" i første omgang stått om MA-200 som i øyeblikket leser 5,8294. denne er nå forsert og reisen norover kan igjen starte."
Slettet bruker
02.12.2022 kl 10:31 4374

I PGS har trenden vært rød en periode. Spørsmålet mitt til TA ekspertisen på tråden ser vi muligheten for ett trendskifte i aksjen nå? 14 oktober sluttkurs 5.59.
28 november sluttkurs 5.57. Er sluttkursen 28 november en viktig teknisk lav for muligheten til skifte i trend nå?
VantageVolante
02.12.2022 kl 10:45 4256

Må da slite med noe særdeles nevrotisk de som plotter inn data på manipulatorrobotene. Igår gikk "alt" annet opp, inkl olja, men PGS gikk ned. Idag går "alt"ned, da går PGS opp.Og olja ned.

HVA SKJER?


PSI- Investor
02.12.2022 kl 10:50 4235

He he veldig bra!
Da var det vel derfor de i forbindelse med emisjonen fortalte om kontrakt i løpet av få uker også.
Fordi de hadde lest om den forestående kontrakten med Petrobas her!
Redigert 02.12.2022 kl 10:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.12.2022 kl 10:57 4168

Jepp...

Etter ny test av tidligere bunn fra 17 oktober dannet aksjen den 28 november det som i "Japanese Candle Sick" kalles en "Dragonfly Doji". Dette er en klassisk reversal. Vi har dermed to sterke argumenter for bunn med reversal. Så svaret er Ja. Vi er i et trendskifte som også underbygges av siste dagers utvikling.
Redigert 02.12.2022 kl 10:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.12.2022 kl 11:00 4131

Godt å få det bekreftet thanks:-)
Obxserver
02.12.2022 kl 11:08 4037

PGS ASA - Disclosure of large shareholdings under the Securities Trading Act
Dear Sir or Madam,
We would like to inform you that UBS Group AG has crossed the reportable threshold of 5% of the
share capital in issuer PGS ASA (NO0010199151). Please let this serve you as our disclosure as set
forth below:
Name of the person obliged to notify: UBS Group AG
Residing at: Bahnhofstrasse 45
CH-8001 Zurich
Date of event: December, 1st 2022
Event triggering the notification: Acquisition of shares
Total acquired shares: 16’041’290 shares
Total new holding: 53’495’190 shares representing 5.88% of the 909’549’714
voting rights and of the share capital.
Slettet bruker
02.12.2022 kl 11:11 4010

Se der ja :) Vil nok komme flere større aktører inn i selskapet nå i nær fremtid, flere ser potensialet nå!
Piloten
02.12.2022 kl 11:38 3787

Peggy-Friday da vettu. Lett, løs og leken. Blir nok en oppgangsbayer idag 🍺
rischioso
02.12.2022 kl 11:47 3675

Nytt angrep - nummer 3 i rekken på den tekniske motstanden ved 6 blank - slutter vi over i dag eller må vi vente helt til neste uke - that's the million dollar question ... ;)