Ultimovacs - hva om?

SirJohnny
ULTIMO 15.11.2022 kl 13:51 11177

Om man reflekterer over virkemåten til UV1 opp innom CPIer er de som skapt for å utfylle hverandre - UV1 og sjekkpunkthemmere har en synergistisk effekt. Sjekkpunkthemmerne tar av bremsene på immunsystemet og slipper T-cellene løs slik at de kan angripe tumorcellene. Mange kreftpasienter mangler imidlertid de nødvendige T-cellene som gjenkjenner kreftcellene. Det er her vaksinen kommer inn i bildet. Sammen med sjekkpunkthemmere øker UV1 andelen av T-celler som gjenkjenner tumoren og dermed øker styrken og effekten på immunresponsen.
For å unngå oppmerksomheten til T-cellene skjuler kreftcellene det som skiller dem fra andre celler.De kan gjenkjennes ved at de bruker telomerase, som virker inne i cellen. Likevel avsløres cellens bruk av telomerase ved at telomeraktiviteten kommer til uttrykk på celleoverflaten gjennom ulike peptider, små biter av enkle proteiner.
I cirka 90 prosent av alle kreftformer benytter kreftcellene telomerase og gjør seg dermed sårbare for UV1.

UV1 består av store doser av de peptidene som kommer til uttrykk på overflaten i kreftcellene. Det lærer T-cellene hva de skal være oppmerksomme, på slik at de kan drepe slike celler. Enkelt og genialt

Den største CPIEen (Keytruda) selger for over 200 milliarder NOK i året. 
som nevnt ovenfor finnes disse peptidene i 90% av all kreft, derfor kan UV1 benyttes i nesten alle sykdommer Keytruda kan benyttes i - og da blir potensialet enormt. 
Så må man justere inntjeningspotensialet etter hva sannsynligheten er for at dette faktisk skjer 
Nå er market cap 3 milliarder NOK - så sannsynligheten blir av markedet beregnet til å være svært liten.


Men, hva om man får en positiv avlesning? Min mening er at markedet bommer totalt i dagens verdsettelse og sannsynlighet for positiv avlesning. For hver dag som går øker sjansen for positiv avlesning - vi får se om markedet våkner snart.
Ultimovax
01.12.2022 kl 21:30 2446

Ultimovacs fremheves som «diamant» av DNB i en større biotek artikkel på HO i kveld.
Sydney
01.12.2022 kl 22:44 2359

SirJohnny skrev 125kr før helgen?
Kan godt hende vi nærmer oss 120 igjen. Men hva så? Skal man ta gevinst? De fleste av oss som er inne er jo inne fordi man tror på ett godt resultat.. det beste er såklart om vi har en ath før avlesning og får gode resultater på toppen. Men blir det dårlige resultater er det i dass uansett. Sønnen til ceo kjøpte i går. Da kan vi vel si at de ikke har oppnådd 70 endepunkter enda..
heilo888
01.12.2022 kl 23:21 2306

Veldig attraktiv nå

Til tross for et bear market, mener Holom det finnes noen diamanter i sektoren. Blant favorittene finner man Nykode (tidligere Vaccibody) og Ultimovacs. Ifølge DNB-analytikeren skiller de seg ut ved at de er godt kapitaliserte.

– Ultimovacs har omtrent 500 millioner kroner på bok. Nykode har i overkant av 2 milliarder kroner, sier han.

Førstnevnte har to studier hvor data kommer i løpet av første halvår 2023.

– Ultimovacs er en spennende aksje nå. Kursen har falt uforholdsmessig mye, og har gitt en bra inngang for mange. Nå er aksjen litt opp igjen, og vi tror den fortsetter å stige inn i 2023, sier Holom, som tror Ultimovacs gitt gode data første halvår 2023 snart kan inngå partnerskap med andre store farmasøytiske virksomheter.
SirJohnny
05.12.2022 kl 01:15 2019

Nå drar det seg til, to nye døgn uten melding og sannsynligheten for positiv avlesninger er høyere på mandag en hva den var på fredag.. hvor lenge klarer kjøperne å disiplinere seg, jeg tror Ultimovacs vil ta av denne uka!
Ultimovax
05.12.2022 kl 08:49 1857

Blir spennende fremover ja - kan raskt bli en heftig uke.
SirJohnny
05.12.2022 kl 14:28 1693

Liker fint disse rolige oppgangene på 3-4% for dag, veldig bra - slik vil det fortsette fremover. 200kr til nyttår er naturlig gitt det ikke har kommet avlesning, da er sannsynligheten overveiende for avlesning blir positiv om kursen kan gå 10X
heilo888
05.12.2022 kl 16:06 1577

Det er fult mulig at det kommer en avlesning før nyttår, både med negativt resultat, eller med ulike grader av positivt resultat.

Selv har jeg mest tro på en publisering av resultatene fra Initium-studien i løpet av februar/mars, og da med et meget positivt utfall. Da har jeg tatt hensyn til at det fort tar ca. 1 måned fra 70 events er nådd til man publiserer resultatene.
Araber
05.12.2022 kl 16:44 1504

Tja, hva skal man skrive når ledelsen forandrer på studien......og dobler månedene ca ! Da må dette markeres med rødt, men rødt er ikke alltid faremomenter.

https://www.clinicaltrials.gov/ct2/history/NCT04382664?A=1&B=31&C=Side-by-Side#StudyPageTop
SirJohnny
18.01.2023 kl 08:52 787

Vi har da kommet til 18 januar (!) uten melding og risk/reward har bedret seg drastisk. Hadde noen spurt meg i desember hva jeg trodde kursen var i slutten av januar uten melding ville jeg trodd mellom 200-250kr. Helt utrolig hvordan markedet ikke følger med her! Til helgen skal Carlos til Sverige og holde presentasjon, sist han gjorde det fikk vi et fint løft - er det turen til Sverige som blir kick off på oppturen?