Panoro - utbytter, produksjonsvekst 2023-24-25... en ny æra

d12m
PEN 18.11.2022 kl 12:02 355316

Starter en ny tråd siden selskapet nå står på trappene til en ny æra.

Q3-rapporten legges frem om under 2 uker og da kan vi forvente at detaljer om utbyttestrategien kommer på bordet. I tidligere tråder har diskusjonen om mulig utbyttestørrelse tidvis gått varmt og alt fra noen tiøringer til over kronen har blitt lansert som potensielle kvartalssummer. Det blir spennende.

Tar med et utklipp fra dagens melding fra Panoro
In October, post period end, Panoro completed its scheduled lifting of 647,111 barrels in Gabon resulting in proceeds to the Company of approximately USD 59 million. This lifting brings the aggregate volume of crude oil lifted and sold by Panoro year-to-date to 1,686,908 barrels at an average realised price of USD 100.3 per barrel


BWE kom med sin Q3-rapport igår (https://newsweb.oslobors.no/obsvc/attachment.obsvc?messageId=575968&attachmentId=249915&obsvc.item=1) og i denne kan man lese at kompressor nå befinner seg onshore Gabon og skal installeres i Q1 2023 (side 7). I tillegg finner man fine grafer over forventet produksjonsøkning på Dussafu kommende år (side 8).

I tillegg har vi EG og Tunisia.

Alt i alt borger det for at vi kan ha kjekke år foran oss i Panoro. Hva tenker dere andre?
Redigert 18.11.2022 kl 12:07 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
29.12.2022 kl 16:00 6222

Den kan jeg være med på, men stusset litt når du skrev at brønnene skal bores fra produksjonsenheten. Den har ikke boretårn. Har sett tilsvarende tidligere ja.
Redigert 29.12.2022 kl 16:02 Du må logge inn for å svare
Trond.heim
29.12.2022 kl 16:19 6207

Mener at kjøp omkring 28 vil vise seg å være veldig gunstig. Tenker på produksjonsøkningen i 2023.
Fluefiskeren
29.12.2022 kl 19:14 6075

Vi får håpe på det. Føler at den er nede og henter krefter. Har vært relativt tøffe siste 1-2 måneder etter tørr brønn og fallende oljepris. Likevel under to kroner opp til 30-tallet.
Fluefiskeren
30.12.2022 kl 13:38 5909

Siste børsdag i 2022 i dag. En kort oppsummering for PEN sin del i året som har gått:

Kursøkning på 28 %.

Dette må vi sette opp mot hovedindeks og oljepris:

Brent Spot: Opp ca 5 %
Hovedindeksen: Ned 0,64 %

https://investor.dn.no/#!/Aksje/S104/PEN/PANOROENERGY

Sånn sett er jeg godt fornøyd med året hva PEN gjelder. Det til tross for at det er mye å sette fingeren på:

Tørr brønn i Sør-Afrika
Forsinkelser av first oil Hibiscus/Ruche
Redusert produksjon i forhold til potensial på Tortue i hele året.

Beste kvartal for oljeaksjer statistisk sett er Q1. Hvis ikke oljeprisen kollapser tror jeg vi får et meget bra kvartal.

Godt nyttår til alle!
Redigert 30.12.2022 kl 13:41 Du må logge inn for å svare
bmw5
30.12.2022 kl 15:13 5862

Året 2023 kommer til å bli et fantastisk bra år for Pen og dens investorer. Godt Nytt År til alle og særlig Fluefiskeren fra en gammel oljearbeider.
Trond.heim
30.12.2022 kl 16:03 5814

Kanskje viktig å tilføye at det har vært mange muligheter til salg fra 30 og oppover til 35-36.

I tillegg har vi fått PNOR aksjer som utbytte fra Aje salg.
I tillegg vedtak om utbytte, som utbetales etter Q4 prestasjon i slutten av februar.
Oljeprisen i kvartalet avgjør størrelsen på beløpet.

Ved oljepris 80 usd:
kr. 1.759 pr .aksje pr. år

0,43975 brutto pr. aksje pr. Kvartal



Ved oljepris 90:

2.638 pr. aksje pr år

Kr. 0,6595 pr. aksje pr. Kvartal

Det er signalisert en betydelig forventet produksjonsøkning i 2023. ( ca. 80%)

Kursen ved årets slutt er lavere enn jeg hadde trodd, men som jeg har sagt før:

Noen kurser bør friste til bruk av kjøpknappen
Noen kurser bør friste til bruk av salgsknappen.

Slik kursen er nå bør kjøpknappen friste mer enn salgsknappen.

Vil også benytte anledninget til å takke for alle bidrag på PEN strengene og fremfor alt at vi slipper useriøse spammere.

God nytt år både helsemessig, livskvalitetsmessig og økonomisk. ( det siste ordner PEN for oss😊)
Redigert 30.12.2022 kl 17:06 Du må logge inn for å svare
Paypal
30.12.2022 kl 16:45 5764

Vil også ønske alle i Pen et Godt nyttår ! Og som Trond.heim setter også jeg pris på alle disse kunnskapsrike bidragsyterne. Det er også litt spesielt at vi slipper disse spammerne som det er mange av ellers.
Det er få analytikere som har spådd nedgang i oljeprisen i 2023, og når selskapet forventer økt produksjon kan det bare gå en vei.
Paypal
31.12.2022 kl 11:27 5550

Kan jeg forsøke å korrigere deg litt mht. kursutviklingen i løpet av året. Fra andre kilder ser jeg at kursøkningen i løpet av året har vært 33,6 %.
Fluefiskeren
31.12.2022 kl 12:32 5504

Husker ikke hvor jeg tok det fra, men kursen steg litt etter jeg skrev det, men ikke så mye. Ser at E24 har 31,12 % stigning. Samme har DN. Så jeg tenker det er riktig. Nordnet har 29,9 %. Uansett. Da blir det jo enda bedre.

Ser forresten at range var 21,7 til 36,2 kr. Snitt 28,95. Litt høyere enn vi sluttet.
40something
02.01.2023 kl 09:14 5251

Brent er , uten at grafene atter ikke er oppe å går) sannsynlig opp ca 4-5 USD siste uke. Men at fortsatt veldig få kjøper PEN preger motstand i en etterlengtet kursøkning. Dvs at når brent snur ned så vil PEN skli med, men ikke oppover.
Frustrerende.
batterivann
02.01.2023 kl 09:19 5268

Godt Nyttår og velkommen til 2023.
Har mange håp og ønsker men ser mest for meg et år fult av overaskeler i alle retninger, ulogisk logikk, psykologisk berg og dalbane, forsinkelser, økende produksjon, utbytter og en sluttkurs som ligger et stykke under meglerhusenes vurderinger men alikevel godt over sluttkurs 2022.

Lykke til med årets investeringer men husk at det kun er penger 😉
gunnarius
02.01.2023 kl 14:48 5133

Så til denne innbyrdes kampen, som egentlig får mindre og mindre relevans, ettersom selskapene eksponeres i forskjellige retninger og eiendeler.

PEN vs. BWE, som vi tidligere yndet se duellere mot hverandre. Skal vi si - som jeg tror - at BWE tangerer PENs aksjekurs innen februar eller er forbi?

Både PEN og BWE spås en fin videre reise, men spranget opp til PEN krympes ..........
Fluefiskeren
02.01.2023 kl 14:58 5113

He-he. Litt vennskapelig kriging må vi ha lov til. Jeg er faktisk enig med deg. BWE er den mest spennende i Q1. Så får vi se om de får betalt for det. Synes det er greit å sitte i begge nå. Dog er fortsatt min hovedinvestering PEN.

BWE får jo mest økning fra Dussafu samtidig som de får nesten 9000 bopd ved at overtakelsen av Golfhino fra Petrobras til BWE godkjennes. PEN kan imidlertid være attraktiv gjennom utbyttebetaling selv om det slett ikke øker selskapets verdier, men det er tydelig at mange ønsker utbytte i en vanskelig tid i aksjemarkedene.

Brent stengt i dag ser det ut til. I likhet med børsene i USA, Storbritannia og Canada
Redigert 02.01.2023 kl 15:49 Du må logge inn for å svare
bmw5
03.01.2023 kl 11:21 4872

Det koster en del penger å utvide sin produksjon slik BWE har`/ skal gjøre, så hvem sitter igjen med mest penger. PEN øker også sin produksjon. Kommer Pen med et bra utbytte tror jeg Pen aksjen vil stige ganske mye. 2023 kan bli et meget bra år for Pen investorene.
gunnarius
03.01.2023 kl 11:59 4840

Hva gjelder for begge selskapene er at på Dussafu, må like så mye OPEX ned som OPEC+ opp. Dvs. oljeprisen.

Man burde like så høyt prioritere nedgang i OPEX, som oppgang i oljepris. Med dagens oljepris $80-90, vil med ny kompressor og et fåtall H/R Fase 1 brønner, kunne redusere OPEX på Dussafu med inntil $20 per fat. Derfor blir OPEX videre på Dussafu, dvs. flest mulig produserte fat å fordele de faste kostnadene på, like så viktig som svingningene i oljepris.

For både PEN og BWE gjelder at begge selskapene vil kunne generere god cash flow, selv om eierandel. er ulik.

73.5% vs. 17.5% eierandel vil rimeligvis vil få stor betydning for inntektsgrunnlaget. Holder oljeprisen seg >$80, vil fri kontantstrøm medvirke til lettelser hva gjelder BWEs kapitalbehov. Synker oljeprisen radikalt vil BWE få et markant kapitalbehov, men inntil videre ser det bra ut.
Redigert 03.01.2023 kl 12:03 Du må logge inn for å svare
piff
03.01.2023 kl 12:11 4830

Tror en skal være forsiktig med og vektlegge et eventuelt utbytte for mye hva gjelder økt aksjekurs i sin helhet.
Er viktigere krefter som markedssituasjonen og oljeprisen. Evnen til og finne nye gode investering som vil gagne aksjekursen framover.
Selv om en legger til grunne et kommende utbytte på ca kr.1.6 -2.40 pr år så vil jeg påstå at nevnte beskrivelse blir det avgjørende situasjonene framtidig aksjekurs.
Og selvsakt økt produksjon framover.
Redigert 03.01.2023 kl 12:13 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
03.01.2023 kl 12:42 4782

Det er jeg helt enig i. Okea er et selskap litt større enn Panoro når det gjelder MC. De har innført 1 krone i utbytte pr. kvartal fra siste sommer, men det er vanskelig å se at det har hatt noen effekt. Ned 0,7 % siste 3 måneder mot PEN opp 7,9 %.

Jeg har vel ikke lagt skjul på at jeg synes de burde bruke pengene på vekst av selskapet isteden. Fortrinnsvis kjøp av produksjon. Det er det som gjorde at selskapet steg kraftig i kurs en periode etter det ble annonsert. Alternativt tilbakekjøp av egne aksjer. Men er utbytte viktig for aksjonærene så er det selvsagt en bra ting å gjøre. Men ikke glem at selskapets verdi faller tilsvarende utbytte. Det finnes ingen gratis lunsj sies det (selv om jeg ofte har spist slike).

40something
03.01.2023 kl 12:54 4751

Okea er jo mest et gasselskap, og gassprisene er betraktelig ned de siste månedene. Naturlig da med kursnedgang.
Fluefiskeren
03.01.2023 kl 13:06 4752

Ved Q3 rapporterte de 30 % gass og 58 % olje. De resterende 12 % var NGL.
40something
03.01.2023 kl 14:02 4755

Jo, men Okea gikk veldig mye på de høye gassprisene og de ligger jo nå under da invasjonen startet.
Oljeselskaper har ikke fått samme uttelling for oljeprisen, men har ikke sunket tilsvarende heller.
40something
03.01.2023 kl 15:57 4671

Pen får bestandig tyn när olja går ned. Nå er den ned det dobbelte av brent. Når olja opp så går den kun halvparten. Var ikke slik for noen måneder siden.

Akkurat når jeg skriver så hopper olja 1%,men ikke så mange kjøpere tror at det er hold i det.
Redigert 03.01.2023 kl 15:59 Du må logge inn for å svare
Trond.heim
03.01.2023 kl 17:16 4597

Jeg har daglig problemet med å svare i forum. I stedet for bøyd pil kommer det opp “ du må logge inn for å svare”. Når jeg trykker på log inn kommer jeg til FA forsiden.

Andre som har samme utfordring, eller har noen en løsning å foreslå?

Jeg hadde satt pris på om selskapet melder:

1. Snittpris for oljen som er solgt i Q4.

2. Melding om spud Gabon

3. Melding om når kompressoren fungerer og effekt på produksjonsvolumet.
Fluefiskeren
03.01.2023 kl 17:38 4672

Ikke andre problemer enn det jeg har slitt med tidligere. Periodevis går forumet tregt pluss at jeg ganske ofte ikke får sendt innlegget når jeg er ferdig med det. Da må jeg merke det hele, trykke på klipp ut og gå tilbake ett skritt for deretter gå frem og lime det inn igjen.

Jeg liker forumet veldig godt, men rart de ikke gjør noe med dette. Det virker som at antall innlegg er i en klar nedgang. Delvis pga. dette tipper jeg.

1) I fjor kom Trading Statement and Operations Update 3. februar. Hvis noe tilsvarende i år så vil vi nok få prisene.
2) Spud på Hibiscus/Alpha tviler jeg at vi får. De har ikke hatt tradisjon for det på produksjonsbrønnene.
3) Dette bør de absolutt melde. For en legmann er det vanskelig å si hvor lang tid det tar, men den har jo vært ombord i Adolo en stund nå. Vil tro at det i hvertfall kommer i januar. Kanskje første halvdel av januar. Det blir vel litt prøving og feiling før man får det beste utfallet. Skal bli deilig å gå fra fire produserende brønner til alle seks. Veldig spent på økningen vi får. Har vel tidligere tippet 4000 bopd gross, men det kan også bli mer.
Redigert 03.01.2023 kl 17:39 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
03.01.2023 kl 20:03 4616

Noen har tro på olje:

«Global oil demand to bounce back

According to Ann-Louise Hittle, Wood Mackenzie’s Head of Macro Oils, global oil demand was faltering at the end of 2022, as a sharp decline in demand of 1.2 million b/d year-on-year was predicted for the fourth quarter of 2022.

However, Hittle points out that this downward trend will turn out to be short-lived, forecasting a brisk return to oil demand growth in 2023, with an increase of 2.3 million b/d for 2023 as a whole, driven by the easing of Covid restrictions in China and rising use of petrochemical feedstocks.

“This resumption of the upward trend in demand is likely to jolt the oil market out of its current doldrums and provide support to prices,” underscored Hittle.

https://www.offshore-energy.biz/energy-outlook-oil-making-a-comeback-in-2023-says-woodmac/
40something
03.01.2023 kl 21:06 4572

Men til tross for at det er flere analytikere som har tro på olje så er det sannsynlig hedgefond som spiller ned brent. Det er litt ekkelt at finansielle aktører kan gå mot markedsbehov å prise oljen under det som er det faktiske behovet. Et konkurrerende marked som kjøper og selger etter egne mekanismer. Det finnes ingenting i dag som tilsier at olja skal ned nesten 5%.
bmw5
04.01.2023 kl 11:11 4339

40 something! Du kan ha rett i det du skrev.
40something
04.01.2023 kl 16:31 4245

Det var mange som skulle inn i Pen i dag. Der var vi litt heldig. Oljen stopper jo ikke nedover. Det virker som at når investorer har bestemt seg så kjører de på uansett hva som skjer samtidig. Equinor fikke megasmell på høy omsetning. Pen var ikke heller verst med 15 milj, var av ca 1 milj I sluttauksjonen.
Nå er jeg lei av at olja prises så lavt. Pen tjener og har tjent mye mens olja var høy. Ikke rimelig at alt man har tjent på 120-30 ikke lengre prises inn i aksjen.
Fluefiskeren
04.01.2023 kl 17:02 4238

Ja, vi slapp lett i dag. Bortsett fra Vår Energy falt vel det aller meste 3-5 %. Olja får litt juling, men det er ingenting sammenlignet med gass. Den nederlandske TTF-gassen er nå nede på nivåer som i september 2021. Ned 83 % siden i sommer. Var det fortsatt noen som snakker om gasskrise. Man greide å fylle lagrene foran en vinter med sommertemperaturer oppe i 20 varmegrader.
40something
04.01.2023 kl 19:06 4135

Ja, lurer på hvor mye man betalte for gassen i sommer som nå er så mye billigere enn da. Noen har tjent mye penger på disse fluktueringene.
Trond.heim
04.01.2023 kl 19:26 4120

Kursen er tross alt så lav at innsidekjøp også kan komme.
Innsidere vet enda mer enn de mest oppdaterte av oss. Vi vet at produksjonsmålet er satt opp 80% før årets slutt
bmw5
05.01.2023 kl 11:17 3845

PEN har et potensial til å stige til 35-40 kr med en produksjon på 12- 13.000 boed. Oljeprisen vil gå litt opp og ned, men er snart over 80 usd fat og med en usd pris på 10 kr ser det meget bra ut for PEN. Men Pen har et problem med en eller to shortere som ligger under 0.5% og styrer kursen. Det vi trenger nå er en positiv melding fra Hamilton og med det vil aksjen stige til ca 30 kr +.
Fluefiskeren
06.01.2023 kl 11:11 3471

Men det vil seg liksom ikke med oljeprisen. Og derfor heller ikke for PEN. Jeg skrev i fjor at jeg ventet en kjempehøst for Panoro med Gazania1 og det som skulle skje på EEA. Grunnet utsettelser var det kun Gazania 1 som kom og vi vet jo hvordan det gikk. Av rene letebrønner har de tre siste gått dårlig. Jeg tenker da på Mupale, Gazania-1 og Hibiscus North. Siste var riktignok funn men betydelig lavere enn estimatene.

Totalt føler jeg det ikke har gått Panoro sin vei. Håper på atskillig bedre tider nå. Regner med at Norve holder på med boring og håper de melder etter hver brønn som skal bores på Hibiscus/Ruche. Kan heller ikke være så lenge før kompressoren er i gang på Tortue. Den har jo vært på Adolo en stund nå. Venter med spenthet på resultat herfra. Det som ikke skjedde på EEA i fjor høst skjer altså nå. Fire brønner på Hibiscus og to på Ruche. Hvis produksjonsøkningen fra disse hendelsene blir like høy som BWE forventer blir det meget bra. Jeg ser også fram til en eller to rene letebrønner.

Litt kjedelig periode akkurat i øyeblikket, men det er i gang og det kommer i løpet av kvartalet. Oljeprisen får vi ikke gjort noe med og jeg vil ikke engang gjette på utviklingen. Dog må vi innstille oss på at den kan bli slik at vi ikke kan ta utbytter for gitt. Vi får ett i februar, men det kan stoppe der. Riktignok er snittet i år foreløpig på 80-tallet, men jeg føler meg ikke sikker på at den vil være der. Tror mye kommer an på korona atter en gang. Hva skjer i Kina etter oppslippet (ser ikke bra ut så langt), og hva skjer ellers i Verden nå som det er kommet en enda mer smittsom variant med det håpløse navnet Kraken.
Redigert 06.01.2023 kl 11:13 Du må logge inn for å svare
Trond.heim
06.01.2023 kl 11:48 3413

Fin oppsummering om status. Jeg er nok mer optimistisk når det gjelder oljeprisen, tror ikke store oljeproduserende land i midtøsten ønsker oljepris særlig lavere enn 80 USD.
I tillegg vil økende oljeproduksjon øke overskuddet i PEN og dermed øke sannsynligheten for utbytter de neste kvartal også
JUICEitUP
06.01.2023 kl 12:56 3320

Jeg er nok også mer optimistisk til oljeprisen enn deg FF. Kanskje ikke på helt kort sikt, men i alle fall på mellomlang sikt. I Kina er det nå fullstendig kaos og en krise de aldri før har sett maken til. Sykehusene er overfylt og i mange tilfeller får ikke folk plass eller hjelp i det hele tatt. Ser ut til at det ikke er en eneste kineser som kommer til å gå klar. I tillegg har de dårligere vaksiner enn oss som fører til en dødelighet som verden vel aldri før har sett maken til. På grunn av "dårlige" vaksiner blir til og med vaksinerte personer som ikke har en underliggende sykdom mer syk enn hva vi opplevde i vesten som hadde MRNA vaksiner. MEN - med denne smittetakten vil Kina om ikke alt for lang tid oppnå flokk immunitet. Når det skjer og samfunnet igjen begynner å fungere tror jeg at oljeimporten vil ta seg drastisk opp igjen.

I tillegg er det slik at USA har tappet strategiske reserver i mange måneder. Disse volumene er nå borte fra markedet og man må anta at disse reservene skal fylles opp igjen. I tillegg øker motstanden stadig mer mot Fracking det er flere og flere områder i USA som forbyr dette nå. Det kan etter hvert bety lavere produksjon fra fracking. I tillegg vet vi det har blitt betydelig vanskeligere å skaffe finansiering til fracking operasjoner.

Så er det Russland. Det vil ta tid å få lagt om eksporten fra vesten til østen. Det er ikke bare å kaste opp nye rørledninger. Slikt tar gjerne flere år. Selv om de får eksportert en del til India og Kina antar de fleste at de ikke vil være i nærheten av å eksportere like mye nå som før embargoen. Hvor skal da dette bortfallet komme fra?

Og i tillegg har du poenget til Trond.heim. Saudi setter nok foten ned ved området 80 dollar. De har vel lagt inn 90 dollar i statsbudsjettet så det borger også for at prisen ikke vil gå mye under 80 dollar.

Konklusjon - På grunn av mulig lavt tilbud og høy etterspørsel på mellom lang sikt tipper jeg at vi vil se at oljeprisen vil ligge i området 100 dollar +/- igjen mot sommeren. Det fordrer selvfølgelig at det ikke kommer harde resesjonslandinger over hele fjøla og at svarte svaner som eiendomsindustrien i Kina blant annet, holder seg unna. Men som du sier - alt blir bare kvalifisert tipping for ingen vet hva som skjer med prisen fremover.
Fluefiskeren
06.01.2023 kl 16:52 3152

Da endte vi på 28-tallet. Jeg sa før at kursen alltid vendte tilbake til 16-tallet. Nå kan jeg forandre det til 28-tallet. Og det er faktisk 75 % høyere.
Trond.heim
08.01.2023 kl 20:38 2840

Rolig på PEN strengen , det står nok i sammenheng med at få ting er uforbutsigbart fremover.
Vi regner med positiv effekt av gaslift ( kompressor) og produksjonsboring. Effekten produksjonsmessig av disse 2 tiltak er tross alt spennende. Effekten er jo beskrevet som forventet minst 12500 boe før årets slutt.

Jeg husker fra tidligere, kanskje fra NEC tiden da BigD skapte entusiasme, eller Icanfly som satte fyr i teltet.

Så husker jeg nick Siggen, som var aktiv , men som kom i konflikt med de fleste. Vet ikke hvor disse nick ble av. Gunnarius var også mye mer aktiv ( og positiv ) tidligere.

Jeg vil berømme Fluefiskeren, som vår mest verdifulle bidragsyter over mange år. Jeg tror han har satt standarden på Pen trådene, slik at vi unngår useriøse nettroll.

Fra mitt ståsted har Pen aldri vært et bedre “bet” enn nå. Da mener jeg at nedsiden selskapsmessig er meget begrenset. Oppsiden, særlig vurdert ut fa dagens kurs, er betydelig.
Fluefiskeren
08.01.2023 kl 22:18 2731

Takk for det, Trondheim, men det er flere som bidrar trofast. Du er en av dem.

Norve ligger stort sett alltid utenfor AIS-dekning, men ser at MT fikk en posisjon for 5 timer. Det er en del aktivitet rundt den. Den ene som er merket her må være MaBoMo, men ikke så lett å si hvilken av dem som er den. Kanskje den som bare er markert 20 m unna?

https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:10.648/centery:-4.182/zoom:18
d12m
09.01.2023 kl 07:40 2520

Production drilling at the Hibiscus Ruche Phase I development commenced in early January with first oil expected during March 2023, in line with previously communicated guidance. At the Tortue field installation of the new gas lift compressor is underway onboard the FPSO BW Adolo and is also progressing according to previously communicated plans.

John Hamilton, CEO of Panoro, commented:
"The Hibiscus Ruche Phase I development is an important component of Panoro's organic production growth outlook. With the production facilities and flowlines successfully installed, commencement of the Hibiscus Ruche Phase I production drilling programme in early January together with the imminent commissioning of the new gas lift compressor at the producing Tortue field keeps us on track to achieve our targeted 2023 peak rate of 12,500 barrels oil per day during the course of the year."
Spitzer
09.01.2023 kl 07:59 2504

Da blir produksjonsøkning fra Tortue "forsinket" til helt mot slutten av Q1.
Fra dagens BWE-melding:
Commissioning and start-up of the compressor is expected to commence immediately after first oil from Hibiscus / Ruche which has priority during the current high-activity period onboard the FPSO.
https://newsweb.oslobors.no/message/579780
Redigert 09.01.2023 kl 07:59 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
09.01.2023 kl 09:47 2347

Huffda. Forstår jeg det rett at de ikke har kapasitet til begge deler? Da er det jo naturlig at de velger Hibiscus/Ruche.

Så får vi bare håpe på en høyere oljepris da.