Bergen Carbon Solution (Faktatråd)

MyGame
BCS 19.11.2022 kl 01:36 193319

Bergen Carbon Solutions AS stiftet 2016. Teknologi CO2 pumpes inn i smeltet Li2CO3 og går gjennom en kjemisk elektrolyseprosess som separerer karbonet fra et CO2-molekyl og danner O2 og CNF. Ved at CO2 blir omformet til en ny, stabil binding er prosessen CO2-nøytral.

!NOTA BENE:
Ny CEO og flere viktige strategiske initiativer pågår 2023

RECENT NEWS: 28 03 2023
Bergen Carbon Solutions enters into a memorandum of understanding (MOU) with HUCHEMS to establish a partnership and to commercialize BCS technology and CNT business in their territory. The purpose of this MOU is to produce noble CNTs with BCS technology for delivery to battery cell manufacturers in the Asian region. The parties will as part of this MOU explore the opportunity of setting up a CNT factory with a capacity of 10.000 tonnes per year in Korea.

SHORT UPDATES:
🔥BCS bekrefter være fullfinansiert
🔥MOU TKG Huchems
🔥Live presentasjon 29. mars 2023
🔥Prises ~ kontantposisjon og u/NAV
🔥Null rentebærende gjeld
🔥Balanse 293 millioner kroner
🔥CCU prosjektet godkjent ~2MNOK Success fee
🔥Joint research-prosjekt Horizontal Na Energy
🔥Innovasjon Norge tildeling ~6 MNOK
🔥Produksjon karbon (BIR) vellykket

Ledelse:
Odd Strømsnes, adm.dir.
https://tinyurl.com/STROMSNES-linkedin

Jon Andre Løkke, styreleder
https://tinyurl.com/LOKKE-linkedin
https://tinyurl.com/CHARIMAN-WELCOME

Cash balanse ~ 293 millioner kroner
Selskapsverdi : ~430 millioner kroner
Antall aksjer: 41.97M

13 03 2023: 7.300 ATL Intraday
20 03 2023: 7.130 ATL
06 01 2022: 81.88 ATH
19.04 2021: IPO @ 16.00 (open)
PRE-IPO @ 11.75 per share

Recent Insider Transactions
28 03 2023: Fatnes@10,4044
12 01 2023: Strømsnes @8,2913
24 11 2022: Blydt-Svendsen @11,4500
24 11 2022: Huseby @11,7300
23 11 2022: Skansen @10,8846
22 11 2022: Løkke @10,4779
10.02.2022: Awilhelmsen @54,899

22 02 2023: Enova ~2MNOK Success fee
21 12 2022: Karbonproduksjon av røykgass
09 11 2022: Høyanger - tidslinje implementering
14 09 2022: Undersøker grafittproduksjon
16 06 2022: MWCNT til produktporteføljen
01 05 2022: Japansk selskap kjøper CNF
20 12 2021: Diegel 2.0 Stabil produksjon
29 10 2021: Forarbeid fullskala produksjon
22 10 2021: Salgsavtale Nanoshel UK
10 05 2021: EcoNano kunde Japan

28 03 2023: MOU TKG Huchems
29 09 2022: MOU japansk selskap
28 10 2021: LOI japansk selskap
30 06 2021: LOI Jackon (OSE:BEWI)
23 06 2021: LOI Yara (OSE:YAR)
08 06 2021: LOI kinesisk selskap
14 05 2021: LOI japansk selskap
29 04 2021: LOI Toshiba/Mitsubishi?
28 04 2021: LOI Antwerpen

LoI før IPO:
Gaitline: www.gaitline.no
Tiotech: www.tiotech.com
LayerOne: www.layeronematerials.com (By Aker)

https://tinyurl.com/BCS-HOME (Web)
https://tinyurl.com/BCS-PATENT (Patentstyret)
https://tinyurl.com/BCS-Espacenet (EPO)
https://tinyurl.com/BCS-BRREG (Brreg)
https://tinyurl.com/BCS-PROFF (Proff)
https://tinyurl.com/BCS-BIR-ENOVA (Rådalen)
https://tinyurl.com/BCS-INSIDERS (Primær)
https://tinyurl.com/BCS-SOKNADER(F-Rådet)
https://tinyurl.com/BCS-HISTORY (Historien)
https://tinyurl.com/BCS-NEWSWEB (NewsWeb)
https://tinyurl.com/INVESTORGRUPPE-FB

Oversikten oppdateres kontinuerlig for å sikre nøyaktighet og relevans.

Debatter på en saklig og humoristisk måte, vis respekt og forståelse for ulike synspunkter, del kompetanse og lær av hverandre. Følg FA´s retningslinjer, men ha det gøy og la tastaturet blø. Sitat Rockpus: La oss respektere ulike måter å forholde seg til aksjen på. ENJOY!

Disclaimer: Trådstarteren "MyGame" eier aksjer i Bergen Carbon Solutions AS. All informasjon delt eller diskutert av MyGame er basert på egen forskning og kompetanse og kan ikke garanteres å være nøyaktig eller fullstendig. MyGame tar ikke ansvar for tap eller kostnader som kan oppstå fra bruk av informasjonen, og alt innhold skal tolkes som personlig mening. Ingen innlegg fra MyGame skal anses som en oppfordring eller anbefaling om å kjøpe eller selge verdipapirer.

Redigert 29.03.2023 kl 17:01 Du må logge inn for å svare
rockpus
21.02.2023 kl 16:45 3549

Posisjonering mot Q4 fortsetter!
Man kan si mangt og meget om JBS, men han har garantert bedre kontakter enn de fleste av oss når det gjelder BCS. At han ikke klarte å la være å kjøpe aksjer igjen her, er dermed et spennende tegn.
Dersom den nye ledelsen nå kan vise markedet at BCS likevel er på rett vei til noe stort, er selv dagens kurs på 9,25 ekstremt billig!
rockpus
21.02.2023 kl 18:27 3416

Tora
Når jeg ser hvor nesten desperat du prøver å pense debatten over på den gamle haussetråden til Ingolv, så begynner det å bli nærliggende å mistenke at du og han er samme person.
Dette er en nyere og mer oppdatert tråd med kronologisk oppdateringer av alt av betydning for aksjen. Det har samtidig vært en av de mest saklige tråder om selskapet.
rockpus
21.02.2023 kl 20:23 3409

Dette er hva Tora svarer meg i den andre tråden:
Sitat:
"Dette er den største og mest informative tråden, og den forholder jeg meg til. En tråd som ikke oppdateres er død for meg."
Sitat slutt.

Den tråden Tora febrilsk forsvarer, ble startet 18/6-22. Den er dermed fra en tid med en helt annen virkelighet for BCS og er i tillegg unødvendig lang.

Denne tråden ble derimot startet av MyGame den 19/11-22. Poenget var å få en ny tråd som tok utgangspunkt i den nye status for selskapet, og samtidig får laget en kronologisk oversikt over alle begivenheter av betydning for selskapet. Denne oversikten har hele tiden blitt oppdatert av MyGame, og har fremstått som den mest saklige og objektive tråden. De fleste andre tråder har blitt ødelagt av flere nick som har opptrådt som rene troll.

Det virker nesten barnslig når Tora absolutt skal ha Ingolv sin tråd frem igjen. Selv finner jeg ikke noe bedre grunn enn at det var faktisk han som startet den tråden.

I dag var uansett en god dag for oss aksjonærer, og jeg kommer ikke til å bruke mer tid på dette tullet rundt tråder.
Redigert 21.02.2023 kl 20:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.02.2023 kl 20:32 3394

Hvor gammel er du ? Om denne oversikten er så viktig for deg, kan jeg printe den ut til deg, slik at du kan henge den på kjøleskapet ditt. Send en mail til tora@bcs.no så skal dette fikses.

Enn så lenge svarer jeg i den tråd jeg selv ønsker. Du ser gjerne ikke selv at du er minst like trassig som du hevder jeg er. Hvor er Mygame ?
Rule
21.02.2023 kl 20:34 3387

yes, spændende hvad vi skal tilbage på af kurs niveau. Det kan komme til at gå rigtig stærkt og mye højt....
rockpus
21.02.2023 kl 21:13 3366

Jeg er sikkert gammel nok til å være bestefar for flere her, og har drevet med aksjer i 40 år. Er en av dem som har deltatt lengst på dette forum.
Jeg har relevante og saklige argumenter, men det tar uansett ikke nattesøvnen fra meg.

Foreslår at vi legger saken død.
Londonmannen
22.02.2023 kl 07:39 3148

Ny spennende dag som blir preget av FOMO for BCS? Kan selskapet ha noen godbiter som slippes før Q4 presentasjonen?
FaderGem
22.02.2023 kl 08:12 3097

Om ikke før Q4, er sannsynligheten absolutt blitt større etter. Men når?
Tror det kan være lurt å tviholde på det man har uansett hvor travelt man måtte ha det, og hva andre velger å gjøre.
Slettet bruker
22.02.2023 kl 09:25 2967

Da stuper dritten igjen. P&D som tidligere og lek med oss vanlig dødelige.
FaderGem
22.02.2023 kl 09:33 2943

Ta det med ro, benytt muligheten til påfyll. Det kommer en vakker dag :-)
rockpus
22.02.2023 kl 09:37 2924

Dagens prising av aksjen er som følge av at markedet har mistet all tillit til selskapet. Da skal det ikke mer til enn at den nye ledelse evner å fortelle en historie som gir denne tilliten tilbake. Det er i alle fall det jeg personlig forventer på fredag.
Londonmannen
22.02.2023 kl 09:58 2870

Det støtter jeg fullt ut. Det pussige med BCS er hvordan to forskjellige «løp» har utviklet seg; det ene er utviklingen av teknologien som er blitt forbedret steg for steg, med stadig bredere produktportefølje. Dette løpet har hatt en positiv utvikling. Men parallellt med dette ha selskapet hatt et løp på børsen. Dette løpet har siden børsintroduksjon vært preget av Øystein Spetalen og Saga Pure sine krumspring, og en CEO, Sagmo, som har utvist en lite profesjonell holdning for å lede et børsnotert selskap. For meg synes det som at Sagmo i tiden etter børsnotering var mest opptatt med å blåse opp aksjekursen til glede for SP og ØSS. Kusen steg mye uten at det fundamentale i det første løpet rettferdiggjorde en slik kursoppgang.

Når da boblen sprakk, ØSS solgte seg ut og SP solgte seg ned, satt det igjen en gjeng desillusjonerte og svært skuffede aksjonærer, med særdeles lav tillit til selskapet generelt og ledelsen spesielt. Det endte til slutt med at ledelsen ble skiftet ut. Men på det tidspunktet var aksjekursen gruset. Det er derfor ikke overraskende at kursen stupte da selskapet meldte om utsettelse av oppstarten i Høyanger. Ny ledelse kom på plass og siden har det vært svært lite å høre fra selskapet. Men jeg tviler ikke på at arbeidet med å utvikle teknologien, produktene og arbeidet opp mot potensielle kunder har pågått for fullt.

Jeg er derfor overbevist om at når markedsaktørene får et innblikk i hva som skjer og derigjennom får fornyet tillit til selskapet, så vil også prisingen bli en helt annen. Jeg har ikke mistet troen på BCS men jeg har til tider vært j… forbanna på hvordan ledelsen opptrådte og medvirket til at markedsaktørene sin tillit gradvis ble brutt ned. Dog tror jeg ny ledelse vil ta grep for å gjenoppbygge tilliten. Festen blir noe utsatt, men den er nok ikke avlyst. ;-))

Men dersom man
Green2030
22.02.2023 kl 10:08 2869

På fredag så kommer Q4, vil det bli en "live" presentasjon med Strømnes?
Londonmannen
22.02.2023 kl 10:16 2846

Ja, får nå inderlig håpe det. Samt at de bør ha en Q&A sesjon i tilknytning til seansen.
Slettet bruker
22.02.2023 kl 10:25 2830

Q&A sist var silt på forhånd av Øksnes. Restere de svarte han på i dagene etter, mye klipp og lim.
Londonmannen
22.02.2023 kl 10:34 2809

Vi får håpe at slikt ikke gjentar seg. Bidrar ikke akkurat til å skape tillit.
FaderGem
22.02.2023 kl 10:38 2822

Vi får tro Herr Strømsnes setter dagsorden for profesjonalitet. Tror ikke vi skal undervurdere mannen før han har vist sitt sanne ansikt utad. Han har tross alt noen år på baken som toppleder.
Londonmannen
22.02.2023 kl 10:56 2799

Tror nok at det vil bli som natt og dag i forhold til det vi ble vant med gjennom Sagmo sin tid i sjefsstolen. Sagmo var grunder og hadde ingen erfaring med å lede et selskap notert på børsen og han fikk en bratt læringskurve. Han ble vel egentlig aldri utlært i det faget.
Dagens CEO er nok en helt annen type. Blir spennende å stifte kjennskap med ham på Q4 presentasjonen. .
FaderGem
22.02.2023 kl 11:03 2775

Helt sant.
Om vi ikke får innblikk i alt som skjer i kulissene (med japanerne), vil det uansett bli svært interessant og se hvilken type Strømsnes er og hvilken trygghet han ønsker å formidle til oss aksjonærer.
Har en magefølelse på han ønsker det beste for BCS og oss, merkelig nok ;-)
rockpus
22.02.2023 kl 11:09 2788

Dersom det er et misforhold mellom dagens kursnivå og faktisk status i selskapet, er det jo ingen som vet dette bedre enn vår nye ledelse. De bør ha all mulig motivasjon til å rette dette opp på kommende presentasjon!
Og dette tror jeg den godeste JBS har fått snusen i, og som gjorde at han ikke klarte å la kjøpsknappen være for et par dager siden..
Londonmannen
22.02.2023 kl 11:28 2815

Enig i at JBS trolig har langt bedre innsikt i hva som skjer bsk kulissene i BCS enn oss ordinære aksjonærer. Og slik sett bør det tolkes positivt at han kjøper. Men hvor stor post var det han kjøpte? Blir spennende å følge presentasjonen. Tallene som kommer betyr fint lite. Det mest spennende er hvordan ledelsen fremstår og hvor mye «mat» det vil være å finne mellom linjene.

Samtidig er det to andre faktorer som kan påvirke kursen. For det første antall shortede aksjer. Jeg vet ikke hvor stort antall det her er snakk om men det synes som andre har bedre innsikt i det. Så er det alle dem som i løpet av det siste halve året har satt seg på gjerde i påvente av nyheter fra ledelsen. Hvor mange et det?

Men dersom Q4 gir et positivt inntrykk kan det føre til kjøpsinteressen fra begge disse leirene. Samtidig vil det resultere i at vi som sitter på aksjer blir påholdne på dem vi sitter på, samt at vi kan bli fristet til å øke beholdningen ytterligere.

Ikke vanskelig å se at ved en positiv fremstilling så kan det bli trangt inn døra…..
Green2030
22.02.2023 kl 11:37 2788

men det er ikke meldt om en live presentasjon på fredag??? eller er det?
rockpus
22.02.2023 kl 12:41 2810

Det har du faktisk rett i. Normalt kommer det en børsmelding ca en uke før en slik kvartalsrapport med innkalling til presentasjonen. Det har jeg ikke sett noe til fra BCS.
Noen som har peiling på hva vi kan forvente her da?
FaderGem
22.02.2023 kl 12:44 2802

Mr Green har et poeng her.
I verste fall kan vi kun forvente tall, negative selvfølgelig, og ikke noe mer enn det. Eller?
rockpus
22.02.2023 kl 12:52 2769

Jeg hadde håpet at enten du, Tora eller MyGame kunne brukt deres forbindelser til å fått dette avklart? Dere har jo signalisert på ulik vis at dere har kontakter?
FaderGem
22.02.2023 kl 13:19 2701

Jeg har tatt kontakt med de jeg mener kan fastslå avklaringen til veggs med den stødigste hammeren.
Om svaret foreligger før fredag er en annen sak. :-)
FaderGem
22.02.2023 kl 13:43 2654

Som Mr Green2030 spør om, inviterer de fleste på forhånd til presentasjon. Helt riktig.
Men det er ikke gitt at det alltid er slik.
Med det sagt, skal vi ikke ha de høyeste forhåpningene for hvordan BCS velger å fremlegge presentasjonen.
Det kan selvfølgelig komme krydder mellom linjene i den skriftlige rapporten.
Londonmannen
22.02.2023 kl 13:49 2661

Nei, det foreligger ikke info om at de vil presentere live. Pussig. Tallene er jo uinteressante. Det er jo hva ledelsen hadde sagt/guidet som kunne vært av interesse. Da kommer det trolig kun en Q4 rapport med tall og noe generelt PP. Trodde kanskje ny CEO var interessert i å presentere seg selv og tanker rundt selskapet og dets fremtid. Kanskje han føler han har for lite tid i stillingen og at en live opptreden kan gjøre mer galt enn godt på nåværende tidspunkt. I så tilfelle får vi tro han kommer sterkere tilbake senere i 2023.
Londonmannen
22.02.2023 kl 14:35 2639

I følge Børsekstra «BERGEN CARBON SOLUTIONS: Norne kutter kursmålet til NOK 14 (20), gjentar kjøp.»

Ingen tro på suksess der i gården, altså. Med slikt kursmål så skulle man nesten tro BCS sin teknologi var en illusjon.
Molbre
22.02.2023 kl 14:40 2657

Så fremt det skjer, så graver selskapet seg enda lengre ned i dritten i mine øyne. Håper ikke at det blir tilfelle at det bare kommer en rapport, men virker dessverre sånn! Grunnen vil jeg da tro er at de ikke har noe nytt komme med i det hele tatt og det e jo ikke akkurat positivt, de har jo stått på barrikadene og skreket ut før når de føler det er positive nyheter, Så kan en jo i ettertid se at dette ikke har vært smart! Positivt er det uansett ikke at de ikke har live presentasjon med Q&A! Drar dessverre ut dette og troen på byggestart i løpet av 2024 svinner hen i mine øyne for hver dag.
Redigert 22.02.2023 kl 14:42 Du må logge inn for å svare
FaderGem
22.02.2023 kl 15:13 2780

Slutt å vær så negativ.. sjekk siden til BCS på Facebook i dette øyeblikk. Det skimser positivitet i ermet. ;-)
Bamse
22.02.2023 kl 15:20 2780

Fortell 😊
Londonmannen
22.02.2023 kl 15:22 2820

Ja, jeg er tilbøyelig til å være enig med deg i det. Ledelsen burde jo selv skjønne ut fra kursutviklingen det siste halve året, at markedsaktørene sin tillit til selskapet er tynnslitt. Det burde derfor være i ledelsen sin interesse å rette opp dette inntrykket, såfremt de mener at markedsaktørene sitt syn på BCS er feil. Men det synes ikke som at det vil skje ifm Q4 presentasjonen. Og da gir det hrobunn for ny usikkerhet og nye spekulasjoner. Noe som mest sannsynlig ikke vil ha noen positiv påvirkning på kursutviklingen.

Når det er sagt så mener jeg at de har teknologien, den er forbedret gjennom det siste året og nye produkter er i ferd med å komme på plass. Så jeg vil nok gi ledelsen ennå en del tid på å få BCS opp å stå. Jeg erkjenner at det tar tid å bygge ny industri i Norge. Og jeg merker meg at de største investorene sitter stille i båten. Så jeg er nok ikke alene om å ha tro på caset.
rockpus
22.02.2023 kl 15:27 2838

Jeg har nå vært i kontakt med Strømsnes!
Han bekrefter at det ikke blir live presentasjon på fredag.
Men de skal derimot ha en live presentasjon i slutten av mars. Grunnen til at de venter til slutten av mars var at det er flere pågående viktige prosesser på gang.
Den nye ledelsen vil da tydeligvis presentere seg selv sammen med noe spennende nytt!
. Dermed har vi all grunn til å se i spenning frem til om ca en måneds tid!!
Molbre
22.02.2023 kl 15:31 2835

Håper dette stemmer, hvis da det ikke kommer noe da heller blir det å selge seg ut dessverre! Ting har blitt utsatt nok ganger i selskapet for min smak, ser de forsøker å holde oss varm med meldingen på Facebook som bare er gammelt nytt og ikke noe som er aktuelt å satse på nå!
rockpus
22.02.2023 kl 15:46 2945

Jeg tolker dette som et tegn på at vi nå har fått en seriøs ledelse som heller vil presentere håndfaste og konkrete saker i stedet for luftige vyer som den tidligere ledelse hadde en tendens til.
En ekstra måned er uansett lett å godta så lenge det antydes at vi har noe spennende å se frem til!
Londonmannen
22.02.2023 kl 15:47 3061

Vel, da har vi noe å se frem til. Samtidig legger ledelsen lista høyt og spenner forventningene. Men jeg antar at de på dette tidspunktet, slutten av februar, er såpass sikre på at de pågående prosessene i slutten av mars vil være såpass langt komne, at de har positive nyheter å levere. Så spørs det hva dette vil ha å si for Q4 rapporten.
FaderGem
22.02.2023 kl 15:48 3115

Hva du måtte gjøre er vel for oss revnende likegyldig?
Ok, sier jeg til det. Ok..
"Ikke noe som er aktuelt å satse på nå"? "Nå"...? Hvilket tidsperspektiv har du? En dag? En uke?

"Resultatene fra dette prosjektet skal gjennomføres i vårt utstyrsdesign og vil være en viktig faktor for teknologikvalifiseringen til selskapet fremover."

En milepæl, en bekreftelse fra Enova.
Teknologien er stødig som fjell! Når skal folk våkne? Uheldigvis vil noen bli offer for tålmodigheten, men heldigvis kan de kun takke seg selv.
Molbre
22.02.2023 kl 15:54 3133

Har sittet i snart 2 årbok denne aksjen med ene drittpakken etter andre, så vennligst hold din besserwisser holdning for deg selv! Du prøver å få gammelt nytt til å virke som noe positivt her selv om de har sagt at prosjektet i Rådalen ikke er noe de vil gå videre med, og at de vil bruke renset CO2 da dette er mye mer effektivt! At de kan bruke teknologien i fremtiden er ikke uaktuelt men Per nå er dette ikke noe de kommer til å gå videre med! De visste jo resultatene på forhånd her men måtte bare få verifisert det fra Enova for å få støtten!

Så om det er noen som må våkne så er det deg og vennligst fortell sannnheten for du vet at den er det jeg skriver over!
Redigert 22.02.2023 kl 15:56 Du må logge inn for å svare