Bergen Carbon Solution (Faktatråd)

MyGame
BCS 19.11.2022 kl 01:36 191695

Bergen Carbon Solutions AS stiftet 2016. Teknologi CO2 pumpes inn i smeltet Li2CO3 og går gjennom en kjemisk elektrolyseprosess som separerer karbonet fra et CO2-molekyl og danner O2 og CNF. Ved at CO2 blir omformet til en ny, stabil binding er prosessen CO2-nøytral.

!NOTA BENE:
Ny CEO og flere viktige strategiske initiativer pågår 2023

RECENT NEWS: 28 03 2023
Bergen Carbon Solutions enters into a memorandum of understanding (MOU) with HUCHEMS to establish a partnership and to commercialize BCS technology and CNT business in their territory. The purpose of this MOU is to produce noble CNTs with BCS technology for delivery to battery cell manufacturers in the Asian region. The parties will as part of this MOU explore the opportunity of setting up a CNT factory with a capacity of 10.000 tonnes per year in Korea.

SHORT UPDATES:
🔥BCS bekrefter være fullfinansiert
🔥MOU TKG Huchems
🔥Live presentasjon 29. mars 2023
🔥Prises ~ kontantposisjon og u/NAV
🔥Null rentebærende gjeld
🔥Balanse 293 millioner kroner
🔥CCU prosjektet godkjent ~2MNOK Success fee
🔥Joint research-prosjekt Horizontal Na Energy
🔥Innovasjon Norge tildeling ~6 MNOK
🔥Produksjon karbon (BIR) vellykket

Ledelse:
Odd Strømsnes, adm.dir.
https://tinyurl.com/STROMSNES-linkedin

Jon Andre Løkke, styreleder
https://tinyurl.com/LOKKE-linkedin
https://tinyurl.com/CHARIMAN-WELCOME

Cash balanse ~ 293 millioner kroner
Selskapsverdi : ~430 millioner kroner
Antall aksjer: 41.97M

13 03 2023: 7.300 ATL Intraday
20 03 2023: 7.130 ATL
06 01 2022: 81.88 ATH
19.04 2021: IPO @ 16.00 (open)
PRE-IPO @ 11.75 per share

Recent Insider Transactions
28 03 2023: Fatnes@10,4044
12 01 2023: Strømsnes @8,2913
24 11 2022: Blydt-Svendsen @11,4500
24 11 2022: Huseby @11,7300
23 11 2022: Skansen @10,8846
22 11 2022: Løkke @10,4779
10.02.2022: Awilhelmsen @54,899

22 02 2023: Enova ~2MNOK Success fee
21 12 2022: Karbonproduksjon av røykgass
09 11 2022: Høyanger - tidslinje implementering
14 09 2022: Undersøker grafittproduksjon
16 06 2022: MWCNT til produktporteføljen
01 05 2022: Japansk selskap kjøper CNF
20 12 2021: Diegel 2.0 Stabil produksjon
29 10 2021: Forarbeid fullskala produksjon
22 10 2021: Salgsavtale Nanoshel UK
10 05 2021: EcoNano kunde Japan

28 03 2023: MOU TKG Huchems
29 09 2022: MOU japansk selskap
28 10 2021: LOI japansk selskap
30 06 2021: LOI Jackon (OSE:BEWI)
23 06 2021: LOI Yara (OSE:YAR)
08 06 2021: LOI kinesisk selskap
14 05 2021: LOI japansk selskap
29 04 2021: LOI Toshiba/Mitsubishi?
28 04 2021: LOI Antwerpen

LoI før IPO:
Gaitline: www.gaitline.no
Tiotech: www.tiotech.com
LayerOne: www.layeronematerials.com (By Aker)

https://tinyurl.com/BCS-HOME (Web)
https://tinyurl.com/BCS-PATENT (Patentstyret)
https://tinyurl.com/BCS-Espacenet (EPO)
https://tinyurl.com/BCS-BRREG (Brreg)
https://tinyurl.com/BCS-PROFF (Proff)
https://tinyurl.com/BCS-BIR-ENOVA (Rådalen)
https://tinyurl.com/BCS-INSIDERS (Primær)
https://tinyurl.com/BCS-SOKNADER(F-Rådet)
https://tinyurl.com/BCS-HISTORY (Historien)
https://tinyurl.com/BCS-NEWSWEB (NewsWeb)
https://tinyurl.com/INVESTORGRUPPE-FB

Oversikten oppdateres kontinuerlig for å sikre nøyaktighet og relevans.

Debatter på en saklig og humoristisk måte, vis respekt og forståelse for ulike synspunkter, del kompetanse og lær av hverandre. Følg FA´s retningslinjer, men ha det gøy og la tastaturet blø. Sitat Rockpus: La oss respektere ulike måter å forholde seg til aksjen på. ENJOY!

Disclaimer: Trådstarteren "MyGame" eier aksjer i Bergen Carbon Solutions AS. All informasjon delt eller diskutert av MyGame er basert på egen forskning og kompetanse og kan ikke garanteres å være nøyaktig eller fullstendig. MyGame tar ikke ansvar for tap eller kostnader som kan oppstå fra bruk av informasjonen, og alt innhold skal tolkes som personlig mening. Ingen innlegg fra MyGame skal anses som en oppfordring eller anbefaling om å kjøpe eller selge verdipapirer.

Redigert 29.03.2023 kl 17:01 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
01.03.2023 kl 18:10 4160

Rockpus
Nei, hvorfor skulle jeg være redd for å tråkke Tora/OIM på tærne? Han har jo selv vedgått at han er den samme som Ingolv Kvamme og de andre nickene han har omgitt seg med ved å uttale følgende:"At jeg ikke gidder å løfte en tråd forlatt av TS, det kan da umulig være en stor sak."

Såvidt jeg vet har Ingolv_Kvamme forlatt de BCS-trådene Tora løfter. Når Tora likelvel velger å løfte tråder som Ingolv_Kvamme har forlatt, så kan det kun skyldes at han selv er Ingolv_Kvamme. Liksom flere av oss ikke har visst det siden Tora begynte å skrive.

Men Tora ønsker trolig ikke noe annetr enn oss andre, at BCS skal lykkes. Så må han få lov å dyrek sine egne tråder.

Skitt fiske Tora/OIM!. (skulle vært en bindestreek mellom O'en og I'en ;-)).
rockpus
01.03.2023 kl 18:28 4233

Når vi ser hvordan denne personen opptrer, er det all grunn til å være varsom med å tro på alt det som blir påstått av "innsideinformasjon". Han har en ganske tvilsom historikk på dette forum.
FaderGem
01.03.2023 kl 19:07 4179

Uansett hvem som hva, hvilken som er hvorfor, hvordan og derfor og gudene vet... Så kan jeg nok en gang bekrefte at det som har blitt sagt AV Tora har rot i virkeligheten. Jeg har sett dette med egne øyne, og snakket med de samme personene.
Jeg har aldri i min fartstid på dette forumet tatt til baissing, og kommer heller aldri til å gjøre det. Heller ikke haussing med mindre jeg vet hva jeg snakker om.
Vet man noe andre ikke vet, kanskje man har gjort en bedre innsats og jobb med å prøve og finne ut av hva som faktisk interesserer en. Ingen som stopper noen i å gjøre det, den stopperen setter man gjerne opp for seg selv. Svaret ligger der bare man har tilknytning til de rette personene og evnen til å lete med lupe der andre har en tendens til å slippe taket.
Så, får vi bare vente på fasiten av hva BCS klarer å prestere med ny ledelse. Caset dør heller ikke ut mot slutten av mars, eventyret er så vidt i gang.
FaderGem
01.03.2023 kl 19:28 4145

Hvis man ser historikken til FaderGem, så er svaret ganske enkelt av hva jeg har valgt å bruke mine timer til. Null forstyrrelser av andre case, fokus fra første stund her altså.
Er jeg selvsikker i mitt valg? Tipper de fleste vet svaret på det.
Nå er det opp til Odd og resten av den kompetente gjengen. De har min fulle tillit, mens jeg lener meg stille tilbake på flytebrygga og ser på alle de desperate traderne som fekter seg avgårde for å holde hode over vannet fra dag til dag.
Det kan bli både billigere og hyggeligere å kjøpe armringer enn å treffe bunnen på nytt.
Londonmannen
02.03.2023 kl 08:12 3954

Så lenge teknologien fungerer, og vi har ikke fått noen melding som skulle tyde på noe annet, snarere tvert imot, så vil BCS på et eller annet tidspunkt reise seg fra asken som en fugl Phønix. Det er da heller ikke svikt i teknologien som er årsak til at kursen trynet. Det fallet må nok den tidligere ledelsen ta ansvar for. De hadde nok en urealistisk forventning om hvor hurtig det er mulig å etablere ny industri i Norge. Men de valgte å gå høyt på banen og selge inn et inntrykk av at fabrikkproduksjon og fete avtakeravtaler lå like rundt hjørnet. Og vi var mange som gikk på limpinnen og lot oss påvirke av euforien som ble bygget opp rundt BCS. Til glede for spesielt ØSS og hans SP. De dataene som ledelsen presenterte vedrørende tidslinje for fabrikkoppstart, antall fabrikker, produksjonsvolum av CNF/CNT, priser pr kg og marginer i BCS, gjorde det mulig å estimere kurspotensiale, såfremt dataene ble innfridd.

Nå vet vi at tidslinjen var urealistisk og fabrikken som skulle være i produksjon i løpet av første halvår 2023, fortsatt kun er et tomt skall i Høyanger og at satsingen i Mosjøen ligger på is.

Men teknologien fungerer og selskapet er i dag under ny ledelse. Og derfor er det god grunn til å tro at selskapet kan realisere det scenario vi ble forespeilet i 2021, men langs en mer realistisk tidslinje, som gjenstår å se hva blir. I tillegg har selskapet utviklet teknologien til å bli enda bedre og til å kunne produsere flere produkter, spesielt med fokus mot en ekspansiv batteriindustri. Så BCS og vi investorer går utvilsomt en spennende tid i møte.
OZZY
02.03.2023 kl 08:41 3914

hvis dette hadde skjedd i USA hadde ledelsen blitt anmeldt for bedrageri og bøtelagt med store bøter.
FaderGem
02.03.2023 kl 09:02 4014

En anmeldelse kunne så ha vært, men ingenting sier at det ikke er hold i uttalelsene til JBS, hvis man strekker litt på tidslinjen for hva som faktisk er realistisk. Hvis man kan bli anmeldt og straffet for å være euforisk og ivrig, så ville nok flere av oss vært innesperret på livstid bak lås og slå.
Teknologien har de, de har siktet seg inn mot batteri markedet og fabrikken(e) trenger ikke være langt frem i tid. En JV med et nok så digert selskap som Mitsubishi, vil nok sette fart i det meste. Tror du ikke? Det tror jeg. Anmeld meg gjerne :-p
Slettet bruker
02.03.2023 kl 09:19 4238

ØSS kom på kant med Sagmo sist vår, da diskusjonen mellom dem kom opp om Sagmo sin lockup. Det skjedde mye dritt mellom dem i halvåret som kom, og til slutt gav ØSS og SP opp, og skulle ut før JBS sin lockup, koste hva det koste ville.

ØSS og SP har gjort samme feilen i HRGI, ble med opp på all time high, og må selge for smuler senere. ØSS har nok ikke rette teften i grønne aksjer.
FaderGem
02.03.2023 kl 11:52 4174

Rockpus, ta gjerne kontakt med meg, så kanskje jeg hvisker deg noe i øret. Hvis du vet hvem jeg er da, vel og merke!
Kanskje det er verdt bryet? ;-)
rockpus
02.03.2023 kl 13:19 4136

Vel, jeg vet jo ikke hvem du er, men velger å tro at du er en ok fyr, frem til det motsatte eventuelt er bevist ;-)

Har også valgt å tro på den nye ledelsen, og derfor er jeg investert i BCS.
Slettet bruker
02.03.2023 kl 13:22 4145

Sjikane fra Møkkamannen som Rockpus synes var innenfor, mobbing - mens admin mente det var langt utenfor reglene og slettet.
rockpus
02.03.2023 kl 13:48 4119

MyGame

Du har tidligere skrevet at du leser alle innlegg her, selv om du i lange perioder ikke skriver innlegg selv.
Det blir påstått av en deltager på forumet at han kjenner til at du skal ha solgt deg ut. Stemmer det? Senest 25/2 skrev du at du hadde investert 4,3 mill kr i selskapet og at du var langsiktig investert. Det blir også påstått at det ikke stemmer med listene over aksjonærer at du skal ha så stor aksjepost. Hvordan noen kan påstå dette, vites ikke da du neppe står oppført som "MyGame"..?

Jeg har forsvart denne tråden din, men blir ganske skuffet om det viser seg at du fører oss bak lyset.
FaderGem
02.03.2023 kl 13:49 4115

Jeg har aldri vært utstyrt med onde hensikter. Forholder meg kun til realitetene jeg ser og oppfatter med egne øyne.

Kan forsikre deg at det som har blitt sagt ikke er oppspinn, det finnes bevis. Klare og tydelige bevis.
Hvis du om formodning skulle dra meg opp fra hatten, ta gjerne kontakt! :-)
MyGame
02.03.2023 kl 15:05 4063

Kjære Rockpus

Svært takknemlig for at du holder tråden. Det vet du. Jeg observerer Toras eskapader. Enkelte anledninger balanseres hens innlegg (etter min mening) ufint. Jeg eier via IKZ uten stemmerett. Privatpersoner listes ikke. Jeg har ikke solgt meg ut.
Slettet bruker
02.03.2023 kl 15:07 4051

Ja slik svarer alle når de ikke vises på listene, eller nominees kontoer.
Redigert 02.03.2023 kl 15:08 Du må logge inn for å svare
MyGame
02.03.2023 kl 15:09 4034

Tora

Det anbefales å gi dine kilder "sparken" og at du leier inn nye 😂

MyGame
rockpus
02.03.2023 kl 15:13 4022

Takk for avklaring.

Jeg kan ellers anbefale alle å lese den senere korrespondanse i den andre tråden i dag. Så er det opp til hver enkelt å bedømme troverdighet..
Slettet bruker
02.03.2023 kl 15:22 4000

😂😂😂 på ett anonymt forum påstås mye. Lite substans i trådene til en som sitter på BCS aksjer for 4,3 mill NOK.

Hva med å oppdatere siste to nyhetene fra BCS opp mot enova ?
Redigert 02.03.2023 kl 15:24 Du må logge inn for å svare
MyGame
02.03.2023 kl 15:39 3970

Leste tråden nå ...uff da. Blir fokus på feil sted. Virker som alt handler mer om nicks i hvem, hva, hvor og er osv. Det er jo bare trist at fokuset (isteden for) å gå over til alt annet en selskapsspesifikke utsikter og begivenheter er tilsted. Men godt vi har en Faktatråd som nogenlunde inneholder mye bra fra stort sett samtlige. Litt slush må vi akseptere. Alder gjør forskjell 🤣
MyGame
02.03.2023 kl 15:43 3962

Tora

Ta deg sammen nå da. Bruk kunnskapen din på det som handler om der vi alle er investert og ikke alt annet ræl... Det er du for god til 💪

Enova av relevans har jeg vel oppdatert?

Slettet bruker
02.03.2023 kl 15:53 3936

Kom nyheter sist uke, siste er desember 22 på din oversikt.
MyGame
02.03.2023 kl 15:55 3921

Den står på "Hot News" men jeg kopierer ned til "loggen" så det blir mer riktig. Takk!
rockpus
02.03.2023 kl 16:00 3913

For å komme tilbake til et mer nyttig spor:

Tror vi må være forberedt på mye robottrading frem til presentasjonen kommer. Denne måneden kan være den siste store mulighet for tradere til å spille på rykter og manipulasjon. Det blir nok vanskeligere etter at vi får mer fakta rundt selskapets egentlige status på presentasjonen!
MyGame
02.03.2023 kl 16:04 3975

Det ser slik ut ja. Flere dager har "2599" tapetesert begge sider i ordreboka oppover og nedover. Lurer på hvem dette kan være, og kan sikkert lure til jeg blir grønn 😁
Slettet bruker
02.03.2023 kl 16:51 3900

ØSS sin konto via Fearnlys. 100% sikkert.
MyGame
02.03.2023 kl 17:14 3860

Hmm - Tanken har streifa meg flere ganger, men er han virkelig så pissed-off... Det er bare smuler å tjene så fremt algo ikke slipper før den dagen selskapet trenger cash. Jeg har tungt for å notere det, men likevel fult ut og ikke usannsynlig.
Londonmannen
03.03.2023 kl 21:35 3561

Kursutviklingen i BCS siste uken, har vel ikke akkurat blitt slik flere av oss hadde trodd. Nå vet vi at ledelsen vil komme med en oppdatering i løpet av inneværende måned. Og man bør vel neppe bli overrasket dersom ledelsen slipper positive nyheter i firkant av oppdateringen. Basert på dette burde vi kunne se en viss FOMO-effekt i løpet av mars før det overnevnte inntreffer.

Men vi kan vel ikke si at den har materialisert seg i løpet av den siste uken. Hvorfor? Vel, vi kan vel ikke utelukke at den typen krumspring vi så fra Teigland sin side rundt sist helg har bidratt til at enkelte investorer har snudd ryggen til BCS og satset på andre aksjer. Det gode med aksjemarkedet er at der alltid går «et tog». Så er man lei en aksje, så finnes der alltids spennende alternativer.

Men tross dette tror jeg nok at FOMO- effekten vil inntreffe før presentasjonen, men er usikker på hvor tett opp mot presentasjonen den vil gi effekt. Selv velger jeg å bli sittende. Jeg tror det skjer mye positivt bak kulissene og at noe av dette vil bli presentert på den kommende presentasjonen. Og som andre har påpekt, så skal det lite til før det er full fyr i aksjen. For selv om mange investorer har solgt seg ned/forlatt BCS, så tviler jeg på at de har glemt selskapet. Med andre ord, mange sitter på gjerdet og er klar til å hoppe ned og ta ny posisjon i BCS den dagen de får bekreftet info fra ledelsen som gjør at de igjen får troen på at BCS skal lykkes.

Mandag starter nye uke med nye muligheter og vi nærmer oss ledelsens oppdatering. God helg!
Slettet bruker
03.03.2023 kl 21:54 3603

Helt enig med deg, og god helg.
Redigert 03.03.2023 kl 21:54 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
03.03.2023 kl 22:32 3560

God helg til deg også.
rockpus
06.03.2023 kl 10:39 3206

"Men vi kan vel ikke si at den har materialisert seg i løpet av den siste uken. Hvorfor? Vel, vi kan vel ikke utelukke at den typen krumspring vi så fra Teigland sin side rundt sist helg har bidratt til at enkelte investorer har snudd ryggen til BCS og satset på andre aksjer. Det gode med aksjemarkedet er at der alltid går «et tog». Så er man lei en aksje, så finnes der alltids spennende alternativer."

All den herjing og manipulering med denne aksjen som vi har sett siste året fra både store eiere og finansakrobater, har uten tvil gitt aksjen et stempel som en jalla-aksje hos mange. Hvem tør å være med på opptur, når man gang på gang har sett at det hele er et regissert opplegg fra kyniske tradere som trykker aksjen tilbake når de har fått hentet sin gevinst?
Det er derfor en edruelig presentasjon fra en ny og mer seriøs ledelse kan få langt større betydning for videre kursutvikling, enn det man normalt kam forvente etter slike presentasjoner.
MyGame
13.03.2023 kl 17:13 2375

Faktaboks oppdatert. Selskapet prises tight kontantposisjon og under NAV.

Ny ATL og ATL Intra. Trist å se hvordan den herjes med.
Slettet bruker
13.03.2023 kl 17:19 2360

Spennede å se hva som blir sagt på presentasjonen med ny CEO på slutten av mnd.
MyGame
13.03.2023 kl 17:20 2369

Hvor "nervøst" kan det egentlig bli. Bedre inngang en dette kan neppe forventes om "du" ønsker være langsiktig eier. Vurdere selge bil, klokker og klær for den prisen her 😂🔥
MyGame
13.03.2023 kl 17:30 2353

Det er helt klart mye å glede seg til. Det er også å bemerke at aksjen handles 53% under oppsjonskurs for ledelsen. Selskapet har ingen rentebærende gjeld. Det er ekstraordinært.
MyGame
13.03.2023 kl 17:32 2330

Kjenner os av litt misunnelse her!
MyGame
13.03.2023 kl 17:51 2307

Ledelsens mulighet til innsidekjøp - (Growth) 30 eller 14 dagers regel eller ikke regel? Løkke såvel som Strømsnes har passe tjukk lommebok. Stikkord: Besøkstid vs spøkelsestid. Det er liksom hver gang jeg kommer hjem, så er det texas i boka...🤝🥴
Slettet bruker
13.03.2023 kl 17:51 2382

Har lenge fulgt BCS, men ikke kjøpt noe før nå nylig. Fikk tak i 1500 nye i i dag til 7.50.

Har også vært i katastrofeaksjen Quantafuel, men har kvittet meg med alt. Håper ledelsen i BCS ser og har lært av Quantafuel sin sterkt kritikkverdige måte å håndtere et selskap på. Har erfaring med Løkke fra Nel - en likandes kar etter min mening. Nå må ny CEO skape aksjonærtillit, og komme med en realistisk tidslinje på fabrikken som ble utsatt.
MyGame
13.03.2023 kl 18:12 2452

Det blir en god presentasjon. Utvilsomt. Spørsmålet er bare hvor langt ulvene jager stoploss og eller andre veien - hvem brenner seg først.