Bergen Carbon Solution (Faktatråd)

MyGame
BCS 19.11.2022 kl 01:36 191665

Bergen Carbon Solutions AS stiftet 2016. Teknologi CO2 pumpes inn i smeltet Li2CO3 og går gjennom en kjemisk elektrolyseprosess som separerer karbonet fra et CO2-molekyl og danner O2 og CNF. Ved at CO2 blir omformet til en ny, stabil binding er prosessen CO2-nøytral.

!NOTA BENE:
Ny CEO og flere viktige strategiske initiativer pågår 2023

RECENT NEWS: 28 03 2023
Bergen Carbon Solutions enters into a memorandum of understanding (MOU) with HUCHEMS to establish a partnership and to commercialize BCS technology and CNT business in their territory. The purpose of this MOU is to produce noble CNTs with BCS technology for delivery to battery cell manufacturers in the Asian region. The parties will as part of this MOU explore the opportunity of setting up a CNT factory with a capacity of 10.000 tonnes per year in Korea.

SHORT UPDATES:
🔥BCS bekrefter være fullfinansiert
🔥MOU TKG Huchems
🔥Live presentasjon 29. mars 2023
🔥Prises ~ kontantposisjon og u/NAV
🔥Null rentebærende gjeld
🔥Balanse 293 millioner kroner
🔥CCU prosjektet godkjent ~2MNOK Success fee
🔥Joint research-prosjekt Horizontal Na Energy
🔥Innovasjon Norge tildeling ~6 MNOK
🔥Produksjon karbon (BIR) vellykket

Ledelse:
Odd Strømsnes, adm.dir.
https://tinyurl.com/STROMSNES-linkedin

Jon Andre Løkke, styreleder
https://tinyurl.com/LOKKE-linkedin
https://tinyurl.com/CHARIMAN-WELCOME

Cash balanse ~ 293 millioner kroner
Selskapsverdi : ~430 millioner kroner
Antall aksjer: 41.97M

13 03 2023: 7.300 ATL Intraday
20 03 2023: 7.130 ATL
06 01 2022: 81.88 ATH
19.04 2021: IPO @ 16.00 (open)
PRE-IPO @ 11.75 per share

Recent Insider Transactions
28 03 2023: Fatnes@10,4044
12 01 2023: Strømsnes @8,2913
24 11 2022: Blydt-Svendsen @11,4500
24 11 2022: Huseby @11,7300
23 11 2022: Skansen @10,8846
22 11 2022: Løkke @10,4779
10.02.2022: Awilhelmsen @54,899

22 02 2023: Enova ~2MNOK Success fee
21 12 2022: Karbonproduksjon av røykgass
09 11 2022: Høyanger - tidslinje implementering
14 09 2022: Undersøker grafittproduksjon
16 06 2022: MWCNT til produktporteføljen
01 05 2022: Japansk selskap kjøper CNF
20 12 2021: Diegel 2.0 Stabil produksjon
29 10 2021: Forarbeid fullskala produksjon
22 10 2021: Salgsavtale Nanoshel UK
10 05 2021: EcoNano kunde Japan

28 03 2023: MOU TKG Huchems
29 09 2022: MOU japansk selskap
28 10 2021: LOI japansk selskap
30 06 2021: LOI Jackon (OSE:BEWI)
23 06 2021: LOI Yara (OSE:YAR)
08 06 2021: LOI kinesisk selskap
14 05 2021: LOI japansk selskap
29 04 2021: LOI Toshiba/Mitsubishi?
28 04 2021: LOI Antwerpen

LoI før IPO:
Gaitline: www.gaitline.no
Tiotech: www.tiotech.com
LayerOne: www.layeronematerials.com (By Aker)

https://tinyurl.com/BCS-HOME (Web)
https://tinyurl.com/BCS-PATENT (Patentstyret)
https://tinyurl.com/BCS-Espacenet (EPO)
https://tinyurl.com/BCS-BRREG (Brreg)
https://tinyurl.com/BCS-PROFF (Proff)
https://tinyurl.com/BCS-BIR-ENOVA (Rådalen)
https://tinyurl.com/BCS-INSIDERS (Primær)
https://tinyurl.com/BCS-SOKNADER(F-Rådet)
https://tinyurl.com/BCS-HISTORY (Historien)
https://tinyurl.com/BCS-NEWSWEB (NewsWeb)
https://tinyurl.com/INVESTORGRUPPE-FB

Oversikten oppdateres kontinuerlig for å sikre nøyaktighet og relevans.

Debatter på en saklig og humoristisk måte, vis respekt og forståelse for ulike synspunkter, del kompetanse og lær av hverandre. Følg FA´s retningslinjer, men ha det gøy og la tastaturet blø. Sitat Rockpus: La oss respektere ulike måter å forholde seg til aksjen på. ENJOY!

Disclaimer: Trådstarteren "MyGame" eier aksjer i Bergen Carbon Solutions AS. All informasjon delt eller diskutert av MyGame er basert på egen forskning og kompetanse og kan ikke garanteres å være nøyaktig eller fullstendig. MyGame tar ikke ansvar for tap eller kostnader som kan oppstå fra bruk av informasjonen, og alt innhold skal tolkes som personlig mening. Ingen innlegg fra MyGame skal anses som en oppfordring eller anbefaling om å kjøpe eller selge verdipapirer.

Redigert 29.03.2023 kl 17:01 Du må logge inn for å svare
Molbre
25.01.2023 kl 13:38 4364

Frem til det skjer, om det skjer så er det selskapet og deres ansatte som er av de største klovnene en har sett på Oslo Børs på lang tid, er vel på nivå med Per Walday,Einarsson i PCI! Samme hypen og hva skjedde der!

Viser at det ikke alltid ordner seg selv om teknologien er god!
rockpus
25.01.2023 kl 13:38 4390

"Rockpus: Denne har ingen bunn. Du burde ha venta til rundt 5 kr"

Hvordan regner du deg frem til kurs 5 kr? E det fordi du er sikker på at selskapet vil informere om at de ikke klarer å forbedre renseteknologien likevel? Eller slenger du bare ut et tall som ville vært en fantastisk ny inngang? Mener du at et kursfall på 90 % er for lite? Kursen var jo på nesten 82, kun basert på forventninger.
rockpus
25.01.2023 kl 13:43 4398

Vi har hatt en uerfaren leder med alt for urealistiske forventninger på sviktende grunnlag.
Han er nå skiftet ut med langt mer profesjonell ledelse som tydeligvis har trua på dette selskapet.

Om du likevel ikke tror på at selskapet er på rett vei, bør du snarest forsøke å finne deg andre investeringer enn dette. Men da må du slutte med å advare alle som leser her mot å kjøpe dine aksjer i BCS..
in2deep
25.01.2023 kl 13:44 4516

Lol.

Det tok meg lang tid å erkjenne ovenfor meg selv, spesielt vanskelig var det da jeg stod oppi det og verken tenkte objektivt eller rasjonelt, men ATH i aksjen har vi allerede sett. Det kan aldri noen gang komme så høyt igjen.
Kostnadsbasen er en helt annen for BCS nå enn tidligere anslag. EBITDA blir på en tredjedel kanskje.
Aksjemengden kommer å fordobles også ila 2023 (mot årsskiftet), gitt denne kursen, så jeg tipper 50kr er det høyeste som noen gang vil bli sett igjen i denne aksjen. Og da skal alt klaffe i tillegg.

Men det er fortsatt gull for deg vel Rockpus? Inngang på rundt 8 kr, og exit på 20-30kr så har du cash på konto til videre investeringer.
Redigert 25.01.2023 kl 13:46 Du må logge inn for å svare
in2deep
25.01.2023 kl 13:49 4543

5kr er et gjett. Men ingenting kommer å stoppe denne før en avtale blir offentliggjort. Og en avtale vil ikke bli offentliggjort før like før, eller samtidig med, fabrikken.
Så best case vedr avtale er til høsten en gang.
Frem til det kommer flere og flere til å kaste inn håndkleet, og ta tapet. Men på ett nivå vil folk tenke at nå må det være nok, og fallet opphører, og en ny sidelengs retning tas. Det nivået tipper jeg er rundt 5kr.

Men jeg kan føye til: Dersom det skulle komme nyheter av fundamental karakter (altså AVTALE) så kan det godt være jeg vurderer denne igjen.
Redigert 25.01.2023 kl 13:51 Du må logge inn for å svare
Molbre
25.01.2023 kl 13:58 4688

Jeg bryr meg lite om å skrive positivt om ett selskap som ikke leverer, jeg skal sitte og snitter litt nedover når jeg har penger til det. Grunnen til jeg kom inn er det samme som in2deep, naiv og irrasjonell og kom meg ikke ut på 80 kroner selv om alle varsellampene blinket og mer enn det. Advarer heller de som skal inn nå om faren for hva de kjøper i, har ikke så mye å tape på om kursen går i 5 kroner eller 2, mesteparten er allerede tatt ut!

Sagmo var jo ikke alene om å hause, Skansen som bidro i for eksempel Inabata casen er der fortsatt, vil du si at de da er mer profesjonelle? Løkke er jo fraværende og har vel ikke postet noe om BCS på Linkedin eller andre plattformer, men å skryte av sin tidligere arbeidsgiver NEL det klarer han, har du noe svar på det? Strømsnes har heller ikke kommet med en statement eller noe, snart 2 uker siden han begynte i jobben! Håper grunnen er at han har samtaler med de ansatte for å se hva de kan bidra med, eventuelt ikke og kvitter seg med blindpassasjerene!
Redigert 25.01.2023 kl 14:03 Du må logge inn for å svare
rockpus
25.01.2023 kl 14:05 4705

Jeg tenkte meg det at din spådom på 5 kr var et rent gjett, ja!

Så 90 % kursfall er for lite for deg? Ny ledelse, flere innsidekjøp og en påstand om utvikling av mye bedre teknologi har altså ingen betydning? Selskapet er knapt verdt sin egen kontantbeholdning?

Jeg er selvsagt enig at vi må få en avtale på bordet. Men den kommer jo ikke før den nye teknologien er verifisert og testet. Men fra dagens utbombede nivå, er det selvsagt nok at ledelsen gir informasjon som gir markedet ny optimisme og grunn til å tro på at selskapet faktisk er på rett vei. Løkke og Strømsnes hadde aldri tatt disse stillinger om de ikke hadde hatt god tro på selskapets utvikling?
Vi hadde kurser opp mot 82, helt uten avtakeravtaler. Etter alt som har skjedd, skal det mye til for å få opp tilsvarende optimisme i markedet uten avtaler. Men det skal ikke mye til for å skape ny tro som grunnlag for kraftig kursstigning fra dagens nivå!

Vi er tross alt på en børs der et selskap som PCIB helt uten fundamentale nyheter nylig steg på få dager fra under 2 kr til nesten 6 kr, kun basert på haussing!

Da bør i alle fall BCS kunne stige kraftig så snart vi får oppdatering som gir tillit til utviklingen. Det bør vi senest få ved Q4.
rockpus
25.01.2023 kl 14:12 4751

Underlig strategi: Advare alle andre mot å kjøpe, samtidig som du fortsetter med egen kjøp når du har penger til det for å snitte ned..

Jeg har så langt ingen grunn til å tvile på selskapets tekniske personell og ekspertise, frem til det motsatt er bevist.

Samtidig er det jo litt underlig at vi kritiserer den tidligere ledelse for alt for fremoverlent informasjon og haussing, samtidig som vi kritiserer vår nye ledelse for det motsatte?
Jeg avventer Q4 for å se om ikke vår nye ledelse er mer seriøs, og at de informerer når det er god grunn for det!
rockpus
25.01.2023 kl 14:28 4718

"Men det er fortsatt gull for deg vel Rockpus? Inngang på rundt 8 kr, og exit på 20-30kr så har du cash på konto til videre investeringer."

Som den beskjedne investor jeg er, så hadde jeg i første omgang vært godt fornøyd! ;-))
Molbre
25.01.2023 kl 14:48 4754

Jeg kritiserer de ikke for manglende infomasjon men for at de ikke har fått til en dritt, eller det har de jo, de har utsatt byggestart med 2 år og fant ut at teknologien ikke var god nok! Klart å få til en MoU som er vel ett museskritt videre fra en LoI!
Slettet bruker
25.01.2023 kl 15:24 4954

Ingenting av det du skriver gir noe særlig mening og du argumenterer mot deg selv jevnt og trutt.
Fullstendig destruktivt i mine øyene.

Hva i all verden er poenget meg å rakke ned hver bidige dag på et selskap man selv sitter loaded i når det i tillegg er det eneste selskapet man har satt alle sparepengene sine på? Og du trenger ikke og late som noe annet fordi du har blitt avslørt av andre enn meg for lenge siden.
Molbre
25.01.2023 kl 17:19 4817

Hva gir ikke mening, da må du forklare meg? Er ikke følgende saker fakta?

- Utsatt byggestart til sent 2024 tidligst.
- ingen kontrakter.
- Har en utdatert teknologi forsker på ny, ikke verifisert.
- Avtale med Nanoshell, ser en på Q3 så har de ikke kjøpt noe.
- ja det har vært innsidekjøp, men de er i beste fall små.
- Største aksjonær solgt seg ut det samme en av to grundere.
- Styreleder som skriver om NEL men ikke sitt eget selskap.

Hvis 10000 aksjer er å sitte loaded så ok, da er det vel det og hvis du mener jeg ikke har andre aksjer så har jeg vel ikke det da😂🤷🏼‍♂️! Men har 1/4 av mine penger investert i BCS per nå, var selvfølgelig litt høyere nå kursen var høyere, logisk det vel! Når du henviser til at jeg argumenterer mot meg selv så regner jeg med at det har med at jeg vil ha info, og det var det jeg klaget på når det gjaldt Sagmo kan til dels gi deg rett der, men
er du fornøyd med det de har levert?

Kan du gi meg ett svar på hvorfor selskapet nekter å svare på avtalen med Nanoshell når den tydeligvis ikke er aktiv, burde de ikke da kommet med en børsmelding på det eventuelt? Hva er grunnen, lager de ikke nok materiale til at de kan selge til de, da kan en spørre seg om maskinene produserer så mye som de sier? Jeg prøver å stille spørsmål med hva som skjer så kan du se på det som negativt eller fordi en ønsker svar på dette opp til deg!
Redigert 25.01.2023 kl 17:25 Du må logge inn for å svare
rockpus
25.01.2023 kl 17:37 4995

Du skriver daglige innlegg der du forteller alle at du har null tro på selskapet, ledelsen, teknologien og fremtidsmuligheter.

Du skriver: "Advarer heller de som skal inn nå om faren for hva de kjøper i, .."

Om du eier 10000 aksjer, må det vel tross alt være bedre for deg å redde nærmere 80 000 kr på de senere kurser, enn å tape alt? Du har jo også i lang tid hatt mulighet for å selge på langt høyere kurser, etter at du mistet troen for lang tid siden.

Men så skriver du dette: "jeg skal sitte og snitter litt nedover når jeg har penger til det."
Altså kjøper du fortsatt aksjer, mens du samtidig forteller oss at dette selskapet er ferdig..?

Er det da rart at mange undrer seg over hva du egentlig vil oppnå med dine innlegg? Ville du solgt bilen din med samme strategi?

Eller er det heller slik at du faktisk ønsker kursen videre ned, siden du fortsatt "snitter ned"..?
Molbre
25.01.2023 kl 20:50 4856

Jeg sier jo ikke at de er ferdig men stiller spørsmål ved fremtiden til selskapet hvis ikke det kommer noe info fra selskapet. Hvis de får den nye teknologien til å fungere innen den tid de har estimert så kan jo dette gå, men husk at det er andre som jobber for å produsere produktene og, jo mer vi får utsatt oppstarten av fabrikk jo nærmere er de andre en ny teknologi og. For hver dag som går så forsvinner litt av konkurransefortrinnet. Var jo ikke dette vi ble forespeilet. Videre så er de punktene som jeg skrev i tidligere innlegg og spesielt det med Nanoshell litt bekymringsfullt i mine øyne, da hadde vi i hvert fall hatt en liten inntekt. I og med at jeg sitter med aksjer og ikke selger så vil jeg jo at de skal lykkes, men jeg kan ikke la vær å stille kritiske spørsmål bare fordi det er negativt, er selskapet som må motbevis at jeg tar feil ikke jeg! På disse kursene så er det jo som du skriver liten nedside , har snitt på 28 og tar bettet på at de lykkes, er ikke sånn at jeg kommer til å kjøpe i det uendelige. Jeg vil like mye at de lykkes som deg og er ikke helt enig med in2deep at makskurs er 50 kroner hvis det de har informert markedet om på forbedringene slår til!
upsidedown
26.01.2023 kl 18:42 4469

Har du studert den «omfattende» skissen Sagmo & Co leverte inn for å få godkjent en patent på produksjonsenheten sin i Norge? Kostet den nette sum av 2000 kroner. Sagmo har virkelig klart å hente ut maksimalt av den enkle skissen..
Redigert 26.01.2023 kl 19:37 Du må logge inn for å svare
Bamse
26.01.2023 kl 19:09 4504

Det hjelper ikke å være negativ. Den minste nyhet om at ting går riktig vei så skal den en del opp.
upsidedown
26.01.2023 kl 19:34 4476

Bamse du kunne ha spart deg mange penger ved å høre på mitt råd da Frodon lokket deg til å kjøpe BCS rundt 15.

https://www.finansavisen.no/forum/post/4982512

Alle aksjer vil gå opp og ned, men i BCS er bunnen langt fra satt. Q4 vil bli en ny bøyge som gir et nytt dropp i kursen.

Mulig de prøver å melde MOUen på ny, siden de hadde suksess med å melde den tre ganger som LOI. Men i praksis blir det å pisse i buksa. Varmer i øyeblikket og fryser desto mer etterpå.

Det skal leveres minst 7, sannsynligvis 8 eller 9 kvartalsresultater før første fabrikk er klar og de står fortsatt uten en tyngre eier som er villig til å ta styringen. Dette scenarioet burde gi enhver investor dype nyver i pannebrasken og nattesvette om de føler noen form for ansvar for egen portis.
Redigert 26.01.2023 kl 19:45 Du må logge inn for å svare
rockpus
26.01.2023 kl 20:41 4480

upsidedown

Du jobber knallhardt med å spre mest mulig misnøye og pessimisme her? Hva er det som driver deg? Er det hat mot selskapet etter tidligere tap i aksjen? Må si jeg finner slik destruktiv deltagelse på forumet underlig. Du vinkler absolutt alt rundt selskapet så negativt som overhodet mulig. Slik har du nå holdt på i lang tid. Hva føler du at du vinner på dette? Er det en nytelse for deg om vi som eier aksjer her taper alt?
Bamse
26.01.2023 kl 21:01 4445

Jeg skulle sikkert ha ventet litt men jeg har gav på 13. De pengene får bare stå. Det er innsidekjøp på 11,10 og 8 . Tenker at det blir bra i løpet av året😊
elnomi
26.01.2023 kl 21:18 4422

Det som er sikkert er at gründeren av selskapet og på mange måter «var BCS» nemlig Sagmo nylig lemper ut alt av aksjer. Rett tidligere så solgte de industrielle eierne Saga/Spetalen seg ut. Ingen av de ville solgt hvis de mente kursen skulle betydelig opp?

Det fer ikke til å stikke under en stol at BCS står foran en lang, krevende og kronglete vei. Om det ender i grøfta eller de får kjøre ii 1 gir fremover gjennstår å se. Ikke vet jeg.
Redigert 26.01.2023 kl 21:19 Du må logge inn for å svare
upsidedown
26.01.2023 kl 21:25 4403

Det er mulig du ikke klarer å tilegne deg informasjonen, men jeg har hatt et budskap siden mitt første innlegg i BCS.

Stay Away!

Det er riktig at jeg har hatt samme innstillingen til BCS siden den kom på børs. Det samme har jeg hatt til Qfuel, CO2 Capsol og Cambi. Fellesnevneren er at de alle ble hausset opp før og rundt lanseringen og alle har kollapset i etterkant.

Mulig alle overlever på sikt, men det er også en rimelig risikovurdering å anta at for noen av disse kan det bli kroken på døra.

Hvis du er saklig uenig med meg i at kursen til BCS skal videre ned må du gjerne argumentere for det ellers er det bortkastet tid å svare på mine innlegg.
Redigert 26.01.2023 kl 21:26 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
26.01.2023 kl 21:31 4378

Jeg tror ikke man skal legge vekt på Spetalen sitt stunt. Han kom inn i BCS på en meget hyggelig pris og fikk med seg en enda bedre gevinst da han gikk ut. Spetalen hadde aldri intensjoner om å sitte lenge, bygge ny industri og være en langsiktig investor. Denne krabatem kjenner vi fra andre selskaper og han gjorde ikke noe annet i BCS enn han gjør i andre selskaper.

Når det gjelder Sagmo så kunne man nok forventet at han ville være med å se hvor babyen hans skulle ende. Når han likevel velger å selge seg ut så skyldes nok det at etter han gikk ut av selskapet, så ble han en investor pålik linje med oss andre. Joda, vi tror nok alle at han ville fått noe lettere tilgang til info enn oss andre. Men det er altså ikke lovlig.
Så det er helt greit at at valgte å ta med seg pengene og bruke dem i andre, nye prosjekter.

Når du velger å bruke Spetalen og Sagmo som bevis på at dette vil gå åt skogen, så glemmer du at familien Blytt fortsatt sitter med sine aksjer, aksjer de har kjøpt gjennom hele nedturen til BCS. Hvorfor gjør de noe slikt? I henhold til din teori må de kunne betegnes som idioter som kaster gode penger etter dårlige. Nei, jeg tror ikke de er så idiotiske som det du forsøker å fremstille dem som. Ikke det at du direkte kaller dem idioter, men ut fra at Spetalen og Sagmo skal ha solgt seg ut av selskapet fordi de har miostet troen på selskapet, så insinuerer du at dem som fortsatt sitter med store poster må være idioter for å gjøre det.

Men det kanm være at familien Blytt er utstyrt med en smule større tålmodighet enn det Sagmo og Spetalen har. Vi fpr se, men også jeg sitter med mine aksjer i BCS. Men jeg er fobreredt på at dette vil ta lengre tid enn det vi var forespeilet. Men dersom enden er god er allting godt. ;-))
rockpus
26.01.2023 kl 21:32 4436

Før noen mister motet etter upsidedown sin vurdering av selskapet og så kaster seg på salgsknappen, kan det lønne seg å først tenke seg grundig om. Det første man bør spørre seg, er hvorfor han skriver her i det hele tatt? Finnes det noen fornuftig grunn? Hvorfor er han så interessert i et selskap han ikke tror på?

Om vi kun ser på kursen, så kan det jo synes som om han har rett, at selskapet ikke har noen fremtid.
Men da bør man samtidig tenke over: Er ikke kapasiteter fra Norsk næringsliv som Løkke og Strømsnes i stand til å vurdere selskapet og dets nåværende status faktisk bedre enn det upsidedown er? Tror dere ikke at disse to har satt seg grundig inn i status og muligheter, før de takket ja til disse utfordrende stillinger? Tror dere ikke at disse personer får tilgang til mer avgjørende info om selskapet enn det upsidedown får?

Slik upsidedown omtaler selskapet, er det som om alt er svindel og bløff. Ville Strømsnes tatt stilling som CEO i et slikt selskap? Ville Løkke besudlet sitt gode navn og rykte i bedrifts- og finansmiljøet ved å tatt stilling som styreformann i et svindelselskap uten fremtid?? Var de så til de grader på jakt etter ny jobb at de ville ta hva som helst?
Ville foreldrene til den som inntil nylig fungerte som CEO kjøpt seg opp til en stor aksjebeholdning, om dette ikke var liv laga? Ville ikke sønnen på en fin måte advart sine foreldre mot slike stadige kjøp?
Ville ledelsen brydd seg med å kaste flere hundre tusen kroner bort i nylige innsidekjøp til kurser over dagens, dersom alt håp var ute? Hvilken hensikt skulle det ha hatt, så lenge det jo ikke er en emisjon på gang? Selv om man er rik, kaster man ikke bort pengene sine slik, selv om det i sammenhengen ikke er de største beløpene.
Kan det dermed tenkes at markedet har overtolket betydningen av at Saga og Sagmo solgte seg ut? Aksjen har falt over 90 % på et år! Er ikke dette nok, inntil vi får avklart om selskapet faktisk snakket sant på Q3 når det informerte om hva som er på gang med teknologien?
MacT
26.01.2023 kl 22:50 4417

Handel fra tirsdag.

H. B-SVENDSEN
+5 000. 135 512.
Totalt har mor og far B-svendsen 335.500stk.

Jeg lurer på hvorfor de som sitter tettest på kjøper og kjøper, har du en forklaring upsidedown?
rockpus
26.01.2023 kl 23:02 4443

MacT

Dine bidrag settes pris på!

Vi har nok mer tro på positiv logikk enn negativ spekulasjon ;-)
upsidedown
26.01.2023 kl 23:21 4652

Awilco som er største eier og har styreplass har ikke kjøpt en singel aksje. Det er svar godt nok for meg.
OZZY
26.01.2023 kl 23:25 4720

FaderGem skrev :-)
Spetalen solgte i sin tid NEL for kr 2,71. Etter 2 - 3 år sto NEL i 30 kroner. Spetalen tjente gode penger på 2,71. Han tjente gode penger også når han solgte BCS men tenk hvor mye han kunne tjent hvis han solgte NEL på 30 kroner.
Løkke til.
upsidedown
26.01.2023 kl 23:33 4711

NEL kom i over 30 på grunn av en svindel i USA kalt Nikola. Siden den gang har Nikola falt med 97 prosent.

Hvor glup var egentlig Løkke da han gikk til «sengs» med Trevor Robert Milton. Han var jo på besøk på anleggene og burde ha hatt førstehåndskjennskap til at Trevors hydrogenlastebiler aldri hadde flyttet seg en eneste meter.
MacT
26.01.2023 kl 23:37 4708

Ok, takk for bra svar.
Familiemedlem av investment manageren til Awilco økte med 110k i høst. Hva tenker du om det?
upsidedown
26.01.2023 kl 23:57 4685

Det tenker jeg ingenting om. Jeg har skrevet tidligere at BCS trenger en stødig og tung eier som kan lose dem gjennom de neste 20 månedene. Awilco er den åpenbare eieren å peike på, men de nøyer seg med å sitte på en post som verken gir dem styringsrett eller handlekraft. Det er trolig det største røde flagget jeg har sett i BCS utover at initiativtagerne for å få selskapet på børs har rømt skuta.
Molbre
27.01.2023 kl 09:07 4476

Alle er enig at vi trenger noe fra selskapet snart, om så at det bare er ett lite hint om hvordan fremdriften er på Project C eller den nye teknologien. Å få inn en stor tung eier som upsidedown og nevner, hadde heller ikke vært negativt. Hvis en ser på ordredybden så er det konstant like poster på kjøp og salg, nå er det 866 til slutt som gjelder.
Hvis vi skal diskutere ting sånn som det er nå så er jo det følgende ting som er positivt:

- Familien Svendsen fortsetter å kjøpe.
-Awilco og de andre store sitter stille.
- Ny teknologi(selv om den ikke er verifisert enda)
-MoU med ett Japansk selskap.
-Strømavtale med Høyanger, problemet er at vi ikke vet prisen en må betale.
- Produksjon på Flesland, noen som vet om de produserer i Rådalen eller om denne er stoppet etter prøveprosjektet?
- Testene med aluminium og betong som de holder på med.

Negativt:
- Nanoshell avtalen ser ikke ut til å være aktiv, hvorfor ikke og hvorfor kommer det ikke info fra selskapet på dette?
- Utsatt fabrikk med i hvert fall 2 år.
- To store aktører har solgt seg ut, Sagmo nevnte sykdom og hvis en ser på Twitter så har han vært innlagt lenge nå i januar på sykehus.
- Ikke verifisert ny teknologi.
- Stille fra styreleder, ny CEO og selskapet generelt. Stille før stormen eller går ting dårlig?
- Kursen er massarkert, og mange har tydeligvis mistet tilliten til selskapet.
-Ingen signerte avtaler.
-Ser ikke ut som det er noe salg av betydning.


Noen andre som har noe mer å tilføye her både positivt og negativt eller kan komme med ny info som kan stille BCS i ett bedre lys :-) og få fremtiden til å se lysere ut for oss aksjonærer!
Redigert 27.01.2023 kl 09:09 Du må logge inn for å svare
upsidedown
27.01.2023 kl 09:53 4520

Hvorfor bruker BCS tid og penger på å finne ut om produktet deres kan brukes i aluminium og betong?

Andre har gjort det i mange år og det er velkjent at det er en mulighet. Det hele dreier seg om pris i forhold til alternativene.

http://no.custom-composite.com/news/carbon-fiber-aramid-fiber-fabric-carbon-produc-2203816.html

rockpus
27.01.2023 kl 09:59 4518

Bra at du nå har litt mer balanse i dine innlegg!

At Saga / Spetalen solgte seg ut, kunne kanskje like gjerne blitt satt som en positiv faktor? Spetalen brukte jo tilsynelatende bare den posten til manipulering og kortsiktige gevinster. Saga har jo siden endret investeringsstrategi.

At Sagmo solgte, kan relateres til personlig økonomisk rot og helse. Jeg tror gjerne han snakket sant da han sa at han fortsatt ble bombardert med daglige spørsmål fra småaksjonærer.
Londonmannen
27.01.2023 kl 10:03 4593

Ingen tvil om at jo lengre det går før selskapet kommer med nyheter, dess større blir usikkerheten og kursen vil fortsette å sige nedover.
Samtidig så skal det ikke mye til før kursen går mange prosenter opp. Og de prosentene blir potensielt større og større dess lavere kursen blir.
Men her tror jeg at tålmodighet kan kaste godt av seg.
rockpus
27.01.2023 kl 10:11 4588

Vi bør få mer informasjon senest på kommende Q4 den 24/2. Ser ikke bort fra at mange vil ta en posisjon i forkant?

Det blir første anledning for Strømsnes og Løkke til sammen å belyse hva de mener om selskapet. Dersom det inngir tillit til at selskapet er på rett vei, så står vi foran en fin rekyl.
verdensmester
27.01.2023 kl 10:16 4570

Det er ingen som selger på disse nivåene med gevinst her har alle tap på aksjene med trolig unntak av BLYDT-SVENDSEN FINN. Men han selger ikke, for det første har han en toppstilling i selskapet og familien hans kjøper jevnt og trutt med husholdningspengene, det ville blitt dårlig stemning rundt familiemiddagen.

Jeg har vært med opp og ned, dessverre skjønte jeg ikke å selge og får skylde meg selv. Aksjen er død men jeg tror ikke selskapet er det. Jeg tror fremdeles produktene er bra og at det er fremtiden samt at de nå har en god ledelse og styre og ikke minst som veldig mange av de fornybare ikke har, cash i kassen.

Som London sier, kommer det noen gode meldinger om samarbeid, produktbekreftelse osv osv vil det sette fyr på aksjen og da tror jeg ikke veien til 18-20 kr er lang
Molbre
27.01.2023 kl 12:03 4420

Hvis en ser på utviklingen i selskapet så både tror og forventer jeg at det kommer til å bli utskiftninger blant de ansatte når Strømsnes har fått satt seg inn i jobben. Jeg tror dette trengs for at selskapet skal komme videre, og samtidig vise for aksjonærene at dette ikke er ett kommunalt selskap hvorpå når en først er ansatt så får en bli værende uansett. Er egentlig overrasket at ingen i ledelsen har sluttet siden de gikk på børs, bortsett fra Sagmo! Strømsnes har nok lyst til å bygge sitt eget team vil jeg tro, så er jo en naturlig konsekvens at det blir endringer i organisasjonen!
Redigert 27.01.2023 kl 12:09 Du må logge inn for å svare
rockpus
27.01.2023 kl 12:25 4388

Vi har jo hatt flere endringer i styret:

https://www.finansavisen.no/nyheter/industri/2022/01/18/7803937/nye-medlemmer-inn-i-bergen-carbon-solutions-styret
https://bergencarbonsolutions.com/wp-content/uploads/2022/05/NOR-BCS-EOGM-20.05.2022-1.pdf

Jeg tror det meste som førte til tillitssvikt kan tilskrives den tidligere CEO og at den daværende styreformann ikke begrenset han. Har lest at det på et tidligere tidspunkt var uenighet om det var riktig å gå for kommersiell markedsføring siden noen mente at produktet da ikke var ferdig utviklet. Leste samtidig at det var daværende CEO som var litt for utålmodig.
Med dagens styre, styreformann og leder ligger mye til rette for en mer profesjonell ledelse av dette selskapet.
Å skifte ut noen av de som er ansvarlig for det teknologiske, er ikke relevant før vi eventuelt får bekreftelse på at de likevel ikke har valgt riktig vei.