Gull i pungen
22.11.2022 kl 09:29 2577

Frontline er ifølge Arctic-analytiker Lars Bastian Østereng for tiden billigere enn andre tankselskaper.

– Frontline har en moderne flåte, stort sett med scrubbere, noe som er veldig viktig når bunkers er dyrt. Ellers har de en fin blanding av råolje- og produkttankskip. Gitt den pågående sammenslåingen med Euronav er Frontline billigere enn vanlig sammenlignet med andre tankselskaper. Vi tror ikke at det vil vare, sier han.
The Godfather
22.11.2022 kl 10:17 2469

Baltic Exchange tanker index at highest level for 18 years as rates respond to ship shortages

https://www.tradewindsnews.com/tankers/volatile-tanker-market-sees-rates-go-completely-bonkers-/2-1-1359083
Gull i pungen
22.11.2022 kl 11:01 2358

Fra DNB Markets i dag

Shipping freight rate update

VLCC rates are at USD108.3k/day, up from USD101.9k/day the day before (numbers out 18:30). For MR, average earnings is currently USD55.4k/day, which is up 1% on USD54.7k/day the day before.

Redigert 22.11.2022 kl 11:01 Du må logge inn for å svare
Gull i pungen
23.11.2022 kl 09:31 2004

Oslo (Infront TDN Direkt): Kepler Cheuvreux oppjusterer sitt kursmål på Frontline til 199 kroner fra 145 kroner og gjentar kjøpsanbefaling på aksjen, ifølge en oppdatering onsdag.

"Tankmarkedene har styrket seg og vi hever våre spotrateprognoser på kort sikt for å reflektere dette. Vi bruker en fremtidsrettet substansverdibasert tilnærming for å komme frem til vårt nye kursmål på 199 kroner.

Ettersom eiendelsverdier og inntjening har økt, har dette en betydelig innvirkning på våre estimerte verdier. I tillegg bidrar også valutaeffekter fra en svakere NOK mot dollar til vår sterke kursmålsøkning", heter det fra meglerhuset.

Videre mener Kepler Cheuvreux at ettersom tankmarkedet bedrer seg er dette grunn nok til å se på Frontline uavhengig av utfallet av den planlagte fusjonen med Euronav.

"Frontline fyrer nå på alle sylindre. Vi forventer et sterkt tredje kvartal, men et enda sterkere fjerde kvartal. Utbytte pr aksje kan komme til å bli holdt tilbake for å unngå å endre det avtalte bytteforholdet med Euronav", skriver meglerhuset.
Trendline
23.11.2022 kl 13:59 1799

Ned fra 151 til 143 i dag.
Utviklingen i Frontline går på skinner, tenker nå på Auronav, dette blir stort.
Nye Frontline blir spennende…



Kjelrensaren
23.11.2022 kl 14:03 1789

Jeg vurderer å gå inn i Frontline, men er det noen som kan oppdatere meg på hele denne greia med Euronav? Hva går det ut på?
Takker på forhånd!
Gull i pungen
23.11.2022 kl 14:22 1733

Mangemilliardæren og Frontlines bakmann, John Fredriksen, ønsker å slå rederiet sammen med Euronav. Hvis det lykkes, blir det sammenslåtte selskapet verdens største tankrederi, med et samlet verdi på rundt 40 milliarder kroner.
Slettet bruker
23.11.2022 kl 20:59 1402

Mange som fyrer opp under gode tider i tank. Aksjene har gått mye allerede og det meste er vel priset inn.
Skal ikke så mye til nå før det kan komme en ordentlig dipp. Ihvertfall mange shortere som tror det

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/BMG3682E1921

Matros
23.11.2022 kl 21:12 1352

Man vet aldri helt hva som er priset inn, men dagens aksjekurs regner du lett hjem om du tror på gjennomsnittlig rater på 40 000 for vlcc neste år. Så det man sitter med er en negativ flåtevekst i neste 2 årene, og en betydelig vekst i etterspørselen drevet av lengre distanser. Du kan glemme snitt rater på 40 000, de blir vesentlig høyere. De neste 12 månedene vil vil det dukke opp 2-3 årige kontrakter og sektoren blir priset på yield og ikke nav, slik som flex. Da kan man lett se 250 + på frontline. Intet tre vokser inn i himmelen, men dette tank bullmarkedet har nettopp startet, og blir vesentlig lengre enn vanlig.
Matros
23.11.2022 kl 21:21 1317

Forøvrig, så jeg på intervjuet med denne ARTIC analytikeren. Makan til surr, hva var det han egentlig mente. Det ser bra ut på lang sikt, men kan falle på kort sikt blad blah. I tank tjener du penger i 2 av 10 år, da må du tørre å stå løpet ut når bullmarkedet kommer, og ikke sutre om at tankbåter har steget litt mye i verdi. Hvis ikke bør man finne en annen sektor å investere i. Tank er og har alltid vært en opsjon på å tjene grise mye penger, det vil man de neste 3 årene.