Yulin skal børsnoteres 1,8 milliarder til REC

omac
RECSI 24.11.2022 kl 10:19 27960

According to Mergermarket, Shaanxi Non-ferrous Tian Hong REC Silicon Materials, the “Yulin JV” where REC Silicon holds a 15.06% stake has mandated Huatai United Securities and CITIC Securities to advise on a planned STAR Market (Shanghai Stock Exchange), targeting an IPO by YE’23. The JV owns an 18,000-tons FBR polysilicon plant. The suggested pre-money valuation is set to USD 1,190m (CNY 8.5 bn). It is currently in talks with three Chinese state-owned funds and a private equity house on a potential USD 700m equity raise (CNY 5.0bn). The USD 700m proceeds will be spent on upgrading the FBR plant and to repay debts. At this point, there are clearly risks related to pricing and execution, but RECSI’s 15% stake in the Yulin JV is given zero value in our SotP, which we believe also mirror the consensus view. Should the IPO be successful at the indicated price level, this stake would then be worth USD ~180m or ~4.3 NOK/sh net to RECSI.
Skalleknarp
29.11.2022 kl 15:58 7057

Til dels enig. Det jeg velger å kalle sunn fornuft og fundamentalitet i kursbildet er totalt fraværende i RECSI aksjen. Her går pilenen i alle retninger uavhengig av hva menigheten her på HO mener eller tror og som kanskje også er det som er det fornuftige-logiske. Tiden vil vise om dette vil endre seg når ting blir mer avklart....?
Redigert 29.11.2022 kl 15:59 Du må logge inn for å svare
Stabukk
29.11.2022 kl 16:16 7160

Ein må kunna meina det meste om trading og pump & dump, men er Dichesbuen/Pedersen no inne med 6-7 mill. aksjar, er det ei satsing på 100 mill. kr eller meir på dagens kurs. Det er nokså heftig!

Vi kan jo fremdeles risikera dump i sluttauksjonane, men eg håpar ikkje! Kan ikkje sjå at kursmål på 14 blir fornuftig etter nyheten om Yulin-notering som kan tilførs Rec ca 4 kr per aksje.
Carrera
29.11.2022 kl 16:26 7142

Er jo god butikk da - å dumpe 6-7 mill aksjer med 2-3 kr fortjeneste,og gjerne flere ganger i mnd.Hadde lett gjort det samme selv om jeg hadde muligheten.
Stabukk
29.11.2022 kl 18:02 6985

Kan vera snakk om ca 7,6 mill. aksjar Bergens-investoren har på konto. Det er antallet i følge Rec si heimeside, men den kan vera på etterskudd. Dichesbuen kan neppe vera 2-3 kr i pluss, så vi får kanskje nokre dagar med pumping av kursen? Kanskje andre har ein viss peiling på investoren sin snittpris. Ser av den låste trader-tråden at enkelte traderar er inne igjen på ca 16 kr, med kort horisont for å ta gevinst.

Så kan det jo henda at Dichesbuen/Pedersen tenker litt lenger fram denne gongen i forhold til gevinst. Yulin-verdi på 3-4 kr pr aksje kan vel neppe vera innbakt i ein kurs på rundt 16 kr?
Nsxnsx
29.11.2022 kl 18:47 6940

Siste kjøp på ca 3 mill aksjer er garantert i tap på 16 ish. Han dumper nok ingenting før 17.5- 18,- sitter nok låst som oss andre.
Stabukk
29.11.2022 kl 19:37 6846

Takk for denne infoen. Duppen etter Q3 gjer at mange sit på papirtap. Litt interessant at Pedersen har knapt 2 mill. aksjar på egen konto og at rundt 5 mill. står på firmaet. Reknar med størst sjanse for ny dumping, men kan to kontoar bety at Pedersen tenker LITT meir langsiktig? Eller er det for å vera meir fleksibel ved kjøp og salg…
Stabukk
29.11.2022 kl 19:54 6824

Er mulig bud frå Hanwha eller andre eit tema på Discord?
Med kurs på 16 er jo det meir aktuelt etter at Yulin-notering er på trappene.
Hankmoody
29.11.2022 kl 23:31 6531

Dette er vel tall fra torsdag, og mye av de 7,6 mill aksjene gikk ut igjen på fredag og mandag vil jeg tro.
Stabukk
30.11.2022 kl 00:43 6435

Putt gjerne inn ferskare tall. Går ut frå at nokon har tilgang til det.
Huskar ikkje heilt, men mandag og fredag hadde vel høg omsetning?
kruna
30.11.2022 kl 07:00 6321

Dichesbuen er ute nå kl. 07.00 NB : han låg inne i går med en ator post
Pedersen Atle Sandvik 1,970,600 1,970,600 0.47% 0.47% 2022-11-25
Stabukk
30.11.2022 kl 08:36 6141

Har då solgt seg ut fredag og mandag, og så vil det visa først i morgen om Dichesbuen har kjøpt seg inn igjen tirsdag?
Men i går omsatt knapt 5,1 mill. aksjar. Pedersen trader vel også i andre aksjar.
Redigert 30.11.2022 kl 09:41 Du må logge inn for å svare
Skalleknarp
30.11.2022 kl 14:56 5822

Ingen klaging eller nesten ikke innlegg heller for den saks skyld på RECSI og her er vi opp mer en 6% så langt idag. Bærer det ned til RT dagsstart i sluttauksjonen eller kommer det et nytt løft opp..? Det får vi svaret på om ca. 1,5 time. Jeg har en kraftig og god magefølelse av at klatrer opp til NOK 20 innen mandag neste uke.. (?)
Redigert 30.11.2022 kl 15:01 Du må logge inn for å svare
Sofafilosof
30.11.2022 kl 16:44 5741

Lett å bli fanget i eufori nå. Men ta ad notam - for eksempel - at en negativ utvikling i polypris har begynt:
"Silicon Materials Collapse amid Intensifying Inventory Dumping, November 30, 2022
Polysilicon dropped in thin trading this week amid the inventory dumping of suppliers, as an aggressive capacity expansion rollout, the higher-than-expected price jumps in the past two years, and long-term price correcti ..."
http://pvinsights.com/index.php

Stabukk
30.11.2022 kl 20:32 5481

Klart auka produksjon og prispress vil påverka Rec sine marginar, men skal prøva å leita fram Lodbrok Capital si nylige vurdering. Den viser til god margin ved Moses Lake sjølv ved vesentleg lavere pris enn dagens. Husk også at vedtatte statlige incentiv på 3USD pr kg vil bety 400-500USD pr år ved full produksjon. Er sikker på at Hanwha er trygg på at Rec vil driva med overskudd. USA skal ha i gang ein komplett solarkjede, og Rec blir ein viktig del av den kjeden.

Ingen grunn til å missa trua, men tålmodighet utover i 2023 blir nødvendig. Og gløym ikkje 3-4 kr pr aksje ved børsnotering av Yulin.
stockwalker
01.12.2022 kl 07:15 5143

Dine Penger oversikten nå.. du kunne tjent mye mer på å sitte rolig i EQN siste året (+112%), sikkert også mer med rolig trading, framfor denne hersens REC uten inntjening og julenissen som kommer kanskje i 2023, 2024 eller hva det nå blir til ..
Skalleknarp
01.12.2022 kl 08:19 5010

Når man har fasit er alt såre enkelt. Det har man ikke fra i dag tom fredag neste uke. Man vet heller ikke noe om tidshorisonter før noe endelig skjer, og når det skjer er ikke utviklingen som forventet - heller det motsatte. Jeg har holdt på med aksjer siden 2015, og RECSI har medvirket til at jeg er fornøyd med min progress så langt. Hadde kanskje trodd vi skulle vært noe høyere enn det vi er i dag, men er fortsatt sterk i troen og holder ut. Det er tålmodighet og det at jeg kan vente siden jeg ikke har noe stop loss som slår inn eller lån som forfaller som har lønt seg for meg de 7 årenen jeg har holdt på. Skal innrømme at jeg har sett mørkt på det mange ganger men plutselig dukker det opp noe uventet (Eks. Røkke en vakker dag nå HS, batteri ++ som gjør det hele litt mer spennende). Ha en fin dag :)
Redigert 01.12.2022 kl 10:25 Du må logge inn for å svare
Stabukk
01.12.2022 kl 10:10 4853

Har også hatt «mørke» periodar, men kontoen er bra opp siste 3 år (vesentlig bedre enn Oslo børs) først og fremst takka vera Recsi. Det er ingen garanti for vidare utvikling, men nektar å tru at Hanwha har «bomma» med si investering gjort på 20 kr per aksje.
Skalleknarp
01.12.2022 kl 17:23 4620

Hva var det som raknet på slutten i dag da?
Sofafilosof
01.12.2022 kl 17:45 4581

Kanskje det siger inn at polysilicon er på vei sørover, og videre utsikter for de kommende ukene/månedene tyder på same vei.
https://www.infolink-group.com/energy-article/Polysilicon-prices-finally-reach-tipping-point
http://www.sunsirs.com/de/prodetail-463.html
https://www.energytrend.com/solar-price.html
Slettet bruker
01.12.2022 kl 18:30 4470

Har sett det flere ganger, noen dumper(manipulerer) mye i etterhandlen. Derfor holder jeg foreløpig utenfor men potensialet på 1års tid ser lys ut.
Stabukk
01.12.2022 kl 19:20 4362

Sjå på YearToDate for Recsi, eit bevis på at dette er ein av dei mest trada aksjane på Oslo börs: Kursen svingar opp og ned, påvirka av store og små traderar, meir enn nyhetar. Trur verken Rec sjölv, Hanwha eller andre reknar med prisar på dagens nivå ved restart av ML

Med reforhandla prisar og auka produksjon kan kanskje Butte etter kvart gi eit overskudd som forsvarer dagens Mcap på 7 mrd. kr. Husk også den verdien denne tråden tar opp: Planlagt börsnotering av Yulin, med forventa aksjeverdi rundt 4 kr per Recsi-aksje.

Moses Lake-anlegget kan og vri produksjonen til meir og bedre betalt silangass om nödvendig. Ser ein litt lyst på det, kan Rec og skaffa seg inntekter ved salg av teknologi til selskap i andre land. Men folk må sjölv vurdera om dagens kurs er for hög ut frå framtidige mulighetar.

Skalleknarp
02.12.2022 kl 09:54 3817

Lite RECSI skriverier på HO...så da fyrer vi løs med noe "svada" for å fyre opp menigheten litt.
RECSI litt ned på morgenkvisten, OBX ned, det er fredddddag så da snur vel RECSI etter lusj og havner godt i pluss..? Dette er en av de 5 mest omsatte aksjenen på børsen og skal den holde tradingstatus er vel "bevegelse" en viktig faktor og siden det har vært mest ned så langt denne uken bærer det opp igjen. Ha en fin dag og helg når den tid kommer uansett hvordan det går med kursen i dag:)
Redigert 02.12.2022 kl 09:59 Du må logge inn for å svare
Stabukk
02.12.2022 kl 10:42 3746

Fyller på med litt meir «svada»: Jobbar med å frigjera litt meir midlar for å gå all inn i Recsi igjen.
Ved kjøp i dag kan kostpris komma ned på ca. 17,60. Med litt tålmodighet skal det i alle fall gi pluss.
God helg uansett om det blir oppgang eller ikkje i dag!
Redigert 02.12.2022 kl 10:43 Du må logge inn for å svare
Skalleknarp
02.12.2022 kl 10:46 3805

Skulle gjerne gjort det samme, men gikk inn litt for tidlig denne gangen så da er det bare å sitte på gjerdet litt og vente på oppgang igjen. Vant med det som loooonger i RECSI så det går bra. (Ingen behov for beroliggende midler)
Skalleknarp
02.12.2022 kl 12:03 3767

Da er vi etter lunch, så "let the RECSI Friday climb begin"...... :)
micro12
02.12.2022 kl 12:19 3960

Den som solgte over 2 mill aksjer på auksjon i går må vel fylle opp igjen før vi setter kursen nordover.
Skalleknarp
02.12.2022 kl 12:30 3921

Det kom vel noen nyheter fra sjefen om Yulins evt. notering på børsen. Hva er storien fra de?
https://www.finansavisen.no/nyheter/industri/2022/12/02/7965618/rec-sjefen-om-borsnoteringsrykter?internal_source=sistenytt
Kvike11
02.12.2022 kl 12:47 3860

Er sikker positivt at priser falder lidt, nu vil der blive mere efterspørgsel efter recsi produkter.
De 1,8 milliard dollar skal nok bruges til udvidelse af fabrik.
bliver spændende hvornår der kommer en kontrakt og med hvem.
Lige nu bliver kursen manipuleret.
Forventer en kurs på 100 til efteråret
Disse
02.12.2022 kl 13:37 3902

Sjefen sier at de holder alle dører åpne, fordi ingenting er bestemt med tanke på Yulin.
Muligens et tips, Stabukk: Du kan lese én gratis artikkel på finansavisen hver dag!
Stabukk
02.12.2022 kl 13:44 3877

Takk for kortversjon og tips!
nemi's
02.12.2022 kl 14:42 3690

Polysil-prisene er fritt fall. REC tapte vanvittig på drift i Q3 på sin høykvalitetspolysil. Og det finnes ingen prosjekterte eller finansierte wafer-fabrikker i US som kan ta i mot solar polysil fra ML. Og slike fabrikker tar flere år å bygge.

Hørt den før? I så fall kun fra meg. Uchi derimot lovte dere 80,- før sommeren var omme, og ba dere være lojale mot caset. Og det er dere jo, enda jeg sa dere burde fulgt meg ut på 24,-.

Vel, vel. Ønsker dere en så god helg som bare mulig.
KommersK
02.12.2022 kl 14:49 3658

Nemi's - Uchi: 16-0.
Må bare le av de påstandene Uchi, Vilter, Falco og resten av disiplene fortsetter med på discord nå. Der snakker vi religiøsitet.
Redigert 02.12.2022 kl 14:49 Du må logge inn for å svare
Disse
02.12.2022 kl 15:20 3563

Hei nemi's.
Fint at du følger med på aksjekursen, produktpriser og markedet generelt.
Det betyr kanskje at du selv vil kjøpe aksjer på et tidspunkt?
Hva skal til for at det skal skje?
Skalleknarp
02.12.2022 kl 15:28 3517

Det er bare å kostatere at det går opp og ned i stort sett alle aksjer og spesielt RECSI. Alltid mange forståsegpåere og meglere som mener mangt og meget, men kursen i RECSI er ikke så lett å forstå seg på selv om mange tror de kan forklare det meste. NOK i 16 i dag - NOK 22 bare et par måneder siden. Hva er kursen om 2 måneder... Time will tell. Poenget mitt er at det er kortsiktig å glede seg over en annens tap eller tabber - sin egen gevinst da dette i neste omgang (om dager/uker) er snudd opp ned. Ingen god uke 48, så da får en bare se hva uke 49 vil bringe. Jeg har ikke planer om å selge i dag eller i morgen likevel da jeg har troen på RECSI caset fortsatt uansett hva andre skulle mene. Tar jeg feil her så skal jeg klare å leve med et også. No problem og god helg :).
Sofafilosof
02.12.2022 kl 15:38 3474

"RECSI: HOLDER ALLE DØRER ÅPNE FOR EIERANDEL I YULIN-SAMARBEIDET -FA
Oslo (Infront TDN Direkt): Konsernsjef Kurt Levens i Rec Silicon sier selskapet fortsatt ser på hvilke muligheter de har for eierandelen på 15 prosent i Yulin-samarbeidet, og holder på nåværende tidspunkt alle dører åpne.
Det skriver Finansavisen fredag.
- Det viktigste fra vårt ståsted er det som er i den beste interesse for langsiktig verdiskapning for våre aksjonærer, sier han til Finansavisen.
Rykter om en børsnotering av Yulin-samarbeidet i Kina satte fart på aksjen i forrige uke, og Kurt Levens påpeker at børsnoteringsplanene er basert på spekulasjoner.
- Det er ren spekulasjon og når vi bestemmer oss for hva vi vil gjøre, så vil vi kommunisere utad, sier han til Finansavisen.
TDN Direkt finans@tdn.no"

Kommentar: Jeg gjorde en tradingmessig bommert da jeg hev meg rundt og satset frisk på denne REC-oppgangen. Kom meg fort ut igjen (med tap), etter følgende ettertanke:
1) Det er et voldsomt press på polypris fremover, siden en rekke store utbygginger i Kina nærmer seg realisering.
2) Øket tilgang vil sannsynligvis overstige etterspørslen i lang tid fremover, og kinesiske bedrifter har mye å gå på før de eventuelt blir tvunget til å stenge ned produksjon.
3) I det sentimentet som fremstår i Kina nå, så tror jeg at det angjeldende JV-caset på kort og mellomlang sikt må anss å være et luftslott. Verden trenger ikke ytterligere poly-kapasitet nå.
4) Som nemi's fremhever ovenfor, så vil det ta år før Hanwha eller andre i USA kan ta imot ekstra produksjon fra REC etter åpning av ML. Avtalen vi alle venter på kan trekke ut, og selv åpning av ML kan plutselig meldes å måtte skyves ut i tid.
Redigert 02.12.2022 kl 15:43 Du må logge inn for å svare
Stabukk
02.12.2022 kl 17:04 3309

Trur både Sofafilosof og nemi´s må "ta seg ein bolle" og lesa gjennom CEO Kurt Levens sin kommentar til Q3!
Der får vi kort og grei info om årsakene til skuffande resulta, pluss framtidsutsikter:

“Although the earnings for this quarter are disappointing due to reduced gas shipments, record high energy costs, and a complex non-recurring planned production shut down, the long-term megatrends remain in place for REC Silicon to be in a strong position for long term success with the correct product mix, locations and accessible production capacity. The Energy Transformation, Digital Revolution and Supply Chain security trends continue to balance in favor of our capabilities. Re-shoring of Advanced Semiconductor fabrication is on-going, plans and details for re-shoring of the PV Value chain are emerging, Silicon anode material providers are moving closer to actualizing on the opportunity. Restart activities at our Moses Lake facility continue on-schedule and we continue to work through all of the relevant details.” Said Kurt Levens, CEO.

Inntil vidare stolar eg meir på selskapet sin CEO enn dei som snakkar kursen ned, for eventuelt å komma seg billegare inn.
Ein del kommentarar ser bort frå at USA har vedtatt solide stötteordningar for å gjera seg meir sjölvforsynt og mindre avhenging av Kina.
Ser ikkje bort frå at dette er ein risiko-aksje, men blir sittande inntil vidare.

Skulle gjerne hatt ei vurdering frå trådstartar omac!



ingen_peiling
02.12.2022 kl 17:11 3281

Sofafilosof og Nemis. Deilige klovner.Er bare å ignorere FUDen til de gutta der, låse aksjene i en safe. Ta frem om 1 år og se på regnestykket da. God helg og hold på aksjene folkens. Erfaringen tilsier at voldsom ulogisk volatilitet etterfølges ofte at deilig oppgang! God helg!
Stabukk
02.12.2022 kl 17:45 3181

Vil også legga til at staten Washington har vedtatt nye skattereglar til fordel for blant anna oppstart av Rec sin fabrikk i Moses Lake.
Dessutan har vi fleire rapportar som viser bruk av tvungen arbeidskraft i Kina, og som Biden har fått på plass lovverk for å stoppa.
Fleire produsentar av batteri-anodar har ikkje etablert seg i Moses Lake "på göy", men med sikte på å få enkel tilgang på råstoff frå Rec.
Sofafilsosof og andre sine kommentarar framstiller Hanwha som eit dusteselskap som ikkje veit kva som er rett å satsa på.
Otimismen er sikkert i overkant hög på Discord, men om knapp ein mnd. er vi inne i 2023.
Blir blant dei tålmodige som ser fram til eit år der kursen skal tilbake over 20.
Bullinvestor
02.12.2022 kl 18:12 3123

Glemmer vi resesjonen som er på trappene…??