Århundres jule og nyttårsrakett - ULTIMOVACS

SirJohnny
ULTIMO 28.11.2022 kl 22:25 30741

Ultimovacs venter på avlesning fra INITIUM studien som kan komme når som helst, selskapet har selv guidet 1H 2023. Lykkes Ultimovacs åpner det seg et helt enormt markedet som er så stort at det er vanskelig å ta innover seg og en positiv avlesning vil gi den råeste oppgangen vi trolig noen gangen har sett på Oslo børs - og det at det for hver dag økes sannsynlighet for positiv avlesning vil være en katalysator for videre kursoppgang. Mitt tips er derfor at Ultimovacs vil være en RÅ nyttårsrakett og man trolig vil se en dobling bare frem økt januar på økt sannsynlighet for positiv avlesning.

Om man reflekterer over virkemåten til UV1 opp innom CPIer er de som skapt for å utfylle hverandre - UV1 og sjekkpunkthemmere har en synergistisk effekt. Sjekkpunkthemmerne tar av bremsene på immunsystemet og slipper T-cellene løs slik at de kan angripe tumorcellene. Mange kreftpasienter mangler imidlertid de nødvendige T-cellene som gjenkjenner kreftcellene. Det er her vaksinen kommer inn i bildet. Sammen med sjekkpunkthemmere øker UV1 andelen av T-celler som gjenkjenner tumoren og dermed øker styrken og effekten på immunresponsen.
For å unngå oppmerksomheten til T-cellene skjuler kreftcellene det som skiller dem fra andre celler.De kan gjenkjennes ved at de bruker telomerase, som virker inne i cellen. Likevel avsløres cellens bruk av telomerase ved at telomeraktiviteten kommer til uttrykk på celleoverflaten gjennom ulike peptider, små biter av enkle proteiner.
I cirka 90 prosent av alle kreftformer benytter kreftcellene telomerase og gjør seg dermed sårbare for UV1.

UV1 består av store doser av de peptidene som kommer til uttrykk på overflaten i kreftcellene. Det lærer T-cellene hva de skal være oppmerksomme, på slik at de kan drepe slike celler. Enkelt og genialt

Den største CPIEen (Keytruda) selger for over 200 milliarder NOK i året. 
som nevnt ovenfor finnes disse peptidene i 90% av all kreft, derfor kan UV1 benyttes i nesten alle sykdommer Keytruda kan benyttes i - og da blir potensialet enormt. 
Så må man justere inntjeningspotensialet etter hva sannsynligheten er for at dette faktisk skjer 
Nå er market cap 3 milliarder NOK - så sannsynligheten blir av markedet beregnet til å være svært liten.

Men, hva om man får en positiv avlesning? Min mening er at markedet bommer totalt i dagens verdsettelse og sannsynlighet for positiv avlesning. For hver dag som går øker sjansen for positiv avlesning - vi får se om markedet våkner snart.
Araber
11.12.2022 kl 22:13 6087

Kallen gaular at det kjem på rekke og rad i dagane framover og onsdag, og fleire andre onsdagar er det venta eit litt kraftigare eit. ... Hold godt på hatten, ta inn katten, legg skatten i bunkeren, lås dørå, hiv nøkkelen i seteskuten.

Neste, neste år blir det dugnad i seteskuten itte skattefuten, for han skal ha tak i nøkkelen
SirJohnny
11.12.2022 kl 21:39 6050

Her tror jeg du undervurderer Momentium, katalysatoren som underbygge at for hver dag øker sannsynlighet for positiv avlesning og det faktum at det omtrent ikke finnes frie aksjer i selskapet. Jeg tror vi ser 200kr til nyttår - så får vi se.
Sydney
11.12.2022 kl 21:28 6031

Spent på hvor høyt vi kan gå uten resultater. Men ath 170 kr er vel innafor om det ikke kommer noen melding før februar. Har ingen forventninger til at den skal gå så enormt før resultater egentlig..vi får se.
SirJohnny
11.12.2022 kl 19:31 6083

Tror vi når går inn i en svært eksplosiv periode for Ultimovacs, starten så vi på fredag.
Ultimovax
11.12.2022 kl 17:39 6134

Jeg tipper Carlos gjøre et innsidekjøp til før avlesning. Dette vil i så fall bety mye for markedet og gi et kraftig signal på at 70 eventer ikke er nådd.
Alset
11.12.2022 kl 10:36 6336

Faktorer som på virker avlesning er vel.
1) mpfs i INITIUM som ifølge Kjetilaaj og Polygon høyst sannsynlig er fra 10 til 11.5 mndr, som gir et avlesningvindu på ca 2 måneder, fra ca 011222 til 010223 ved ratio 41/29
2) Ratio ved avlesning, her går det vel ca 1 måned mellom hver ratio der vi er nå.
I tillegg har vi jokeren vasking av data, som selvsagt ikke påvirker mpfs for 70 pasienter, men som påvirker tidspunktet for når børsmeldingen kommer. Om hvor lang tid det tar, strides de lærde, men en snau måned er vel i nærheten.
Da er det bare å regne i vei ut fra hva man har mest tro på av de ulike tidsparametrene.
Jeg har mest tro på snitt mpfs, som gir en ratio 40/30 ca 011222, dvs en børsmelding seinest nyttårsaften. Dog jeg ønsker ratio 41/29 som er primary endpoint, da vil ikke jeg ha noen melding før ca 010223

Slettet bruker
10.12.2022 kl 22:51 6469

Det eneste som er sikkert er at ingen med sikkerhet verken kan si når det blir avlesning eller når en publisering kommer..
Det er sagt i løpet av H1 2023, men det kan også komme nå i desember.
Redigert 10.12.2022 kl 22:53 Du må logge inn for å svare
Skier
10.12.2022 kl 09:02 6770

Ja, helt enig i dine betraktninger Sydney. Sannsynligvis vil flere forstå hvor viktig disse resultatene er for videre utvikling av selskapet. Big Pharma sitter enn så lenge og venter, og med gode resultater blir det spennende å se hva som skjer med kursutviklingen på nyåret. Tvi-tvi til alle med-aksjonærer og ikke minst alle kreftpasienter som kan dra nytte av UV1 sammen med annen type kreftmedisin.
Sydney
09.12.2022 kl 23:14 6902

Akkurat nå er vi på ett slags vippepunkt. Det som er jokeren her er tiden det tar å lese av resultatene. Det tar mellom 1-2 mnd ifølge selskapet. Vi får først beskjed om når studien er ferdig avlest. Derfor er uktimovacs ganske sikre på avlesning i første halvdel av 2023. For eks ferdig med resultatene 1 desember så blir det avles ing i q1 uansett. Ett tegn på at de ikke er i mål er at sønnen til ceo nettop kjøpte aksjer. Jeg tviler på han kunne kjøpt om faren visste at studien var ferdig og at de bare venter på resultatene. Så. Om studien er en suksess kan den fort være ferdig midten av januar og ingen svar før slutten av februar. Det ser jeg på som helt realistisk.
fastinvest
09.12.2022 kl 19:55 7049

Poenget er at jo lengre tid det tar før avlesning jo bedre resultat. Så om resultatet ikke har kommet før f.eks 1 mars vil aksjen være veldig mye høyere en i dag ettersom resultatet vil være bra.
Avlesning blir gjort opp mot best practise hvor man allerede vet hva som er forventa. Jo lengre tid det tar jo bedre effekt "må" vaksinen ha med forbehold at noen reagerer ekstra bra på best practise. Eksempel: 10 personer får beskjed om at de har 1 mnd igjen å leve. 5 får placebo sprøyte og de 5 andre får vaksinen. Så sier man at avlesning vil skje når alle 10 har gått bort. Om avlesning ikke har kommet etter 1 mnd må man begynne å spørre seg selv hvorfor. Grunnen vil da mest trolig være fordi vaksinen holder pasientene i livet lengre en 1 mnd. Om avlesning ikke har skjedd før 2 mnd vil vaksinen ha holdt pasientene i livet 1 mnd lengre en forventa. For hver mnd som går uten avlesning jo større effekt vil man tro vaksinen har. Så med andre ord, vi håper avlesning aldri kommer
VIP001
09.12.2022 kl 19:09 7054

Jeg heier på Ultimovacs, men føler at en er kanskje litt tidlig ute med å forvente resultater.

Ifølge Anne Worsøe, Head of Investor Relations & Communication i Ultimovacs så sier hun ganske klart at det er ventet resultater i første halvår av 2023.

Kan høre hun snakke om ULTI her: https://podcasts.apple.com/no/podcast/episode-126-ultimovacs/id1496234344?i=1000585427061&l=nb
Ultimovax
09.12.2022 kl 15:56 7162

På mandag har det trolig gått to dager til uten avlesning, hvem vil stå utenfor nå? Slutter over 125kr i dag og åpner med et smell på mandag?
Redigert 09.12.2022 kl 15:58 Du må logge inn for å svare
Sydney
09.12.2022 kl 13:09 7224

Lunga er tent. Den brenner fram til news. Ca 2 måneder om vi er heldig uten melding i slutten av januar da er jeg fornøyd.
SirJohnny
09.12.2022 kl 11:34 7281

SirJohnny skrev Lunta er herved tent!
Fremdeles lav interesse på forum og blant investorer, gleder meg til dagen markedet begynner å ta innover seg den potensielle oppsiden her!
Ultimovax
08.12.2022 kl 08:47 7521

Vi har kommet til 8 des og en ny luke på Ultimovacs sin julekalender skal åpnes, ingen avlesning er en fin fin gave - kanskje det snur opp etter og ha ligget relativt flatt noen dager.
Slettet bruker
07.12.2022 kl 15:51 7705

Dagens nedgang er nok mest basert på internasjonal makro, og nedgang på de internasjonale børsene(for gode tall i US indikerer fortsatt renteøkninger).
Caset Ulti har fundamentalt intet med det å gjøre så således kan en generell børsnedgang gi ekstra gunstige innganger i Ulti.
Ultimovax
07.12.2022 kl 13:51 11312

Fin fin dag å kunne akkumulere litt. Risikoen i aksjen går ned for hver dag…hold på aksjene.
Ultimovax
07.12.2022 kl 00:08 11673

Sett i lyset av så mye positiv har skjedd og at man nå også er svært nærme avlesning etter en fantastisk inkluderingstakt burde ikke kursen vært under 160kr som er ATH. Jeg tror at uten avlesning ligger kursen på 200kr til nyttår. Når det er sagt spiller det for meg personlig mindre rolle, jeg kommer til å sitte hele veien. Mange bekjente investorer av meg solgte Algeta på 35kr også, de klarte ikke ta innover seg oppsiden til Xofigo - minner om dagens situasjon i Ultimovacs, når det er sagt er potensialet i UV1 uendelig mye større enn hva som var tilfellet med Xofigo.
Sydney
06.12.2022 kl 22:15 11857

Du kan si at mye positivt har skjedd. Og det er fremdeles ikke en melding om mislykket studie. Dagene går og jo lenger tiden går jo bedre for uv1. På ett tidspunkt kan man bare laste opp siden det har gått så langt tid fra pasienter har blitt inkludert. For meg er det midten av januar før jeg føler meg relativt sikker. Kommer det melding k desember kan der gå begge veier. Selv om mye positivt har skjedd har biotech blitt hardt straffet så der er ikke helt unaturlig at aksjen også er lavere enn ath selv om de har hatt mye positivt.
SirJohnny
06.12.2022 kl 12:57 12129

Ser ut for det samme gjentar seg i dag. Forøvrig utrolig man enda kan handle under siste emisjon på 125kr hvor Gjelsten og de største eierne bidro tungt - dette til tross for alt det positive som har skjedd i selskapet siden den gang. Gjennomført inkluderinger til studiene imponerende tempo, dobbel fast-track, kommet 1.5år nærmere avlesning ++
Ultimovax
06.12.2022 kl 11:55 12238

Sunt og rolig i Ultimo så langt i dag, de siste dagene har det kommet volum og ditto oppgang etter lunsj. Selv liker jeg helst rolig stigende trend med 3-4% per dag.
Ultimovax
06.12.2022 kl 08:42 12448

Carlos og gjengen på vei over Atlanteren og skal presentere på Nordic American Life Science Conference December 7th and 8th in New York
SirJohnny
05.12.2022 kl 22:24 12814

Markedet for CPI alene er på rundt 400 MILLIARDER i året…
Som kjente går disse CPIene ut på patent og om de kan kombineres med UV1 og gi økt overlevelse vil det være fantastisk. Sannsynligheten for at UV1 virker som vi håper er betydelig høyere i januar enn i dag og etter min beregning nærmere 80%. 8mrd for Big Pharma er ingenting, se markeds potensialet til UV1 - det har ikke markedet klart. Håper flere får opp øynene for det og at småsparere også kan få være med på en positiv reise!
Sydney
05.12.2022 kl 22:07 12850

At den skal gå til 8 milliarder i mcap på forventning ser jo på som urealistisk. Men etter resultatene er kommet derimot tkan vi bikke
10 milliarder mcap. Det er vel rundt 240-50 kr.
SirJohnny
05.12.2022 kl 22:01 12745

En fin fin dag, selv om det ikke er den helt store omsetningen, men den kommer. Nok en dag, 6 des i morgen og sannsynligheten for positiv avlesning øker stadig. 200kr til nyttår kommer og ved positiv avlesning ser man en prising i løpet av året på 50-150mrd. Selskapet er priset til under 4mrd - det er som DNB sier INGENTING for big pharma! Følg med å holde på aksjene.
SirJohnny
05.12.2022 kl 11:04 13043

Vips så var det 5 desember, troen på UV1 viser effekt øker for hver dag, i forrige uke økte omsetning i Ultimovacs etter lunsj og løftet kursen - vi får se om det gjentar seg. Strikken er strukket og plutselig kan aksjen stikke noe voldsomt, men akkurat når og hva som utløser det er ikke godt å si. Snart DNB sin biotek konferanse, blir nok en del blest og oppmerksomhet der.
SirJohnny
02.12.2022 kl 14:33 13449

Får vi en sterk avslutning i dag da? På mandag er det 5 desember allerede..tikk takk, sannsynligheten for positiv avlesning øker og flere står nok på sidelinjen og vurderer risk/reward. Hold på aksjene!
Ultimovax
02.12.2022 kl 10:53 13603

Fint at man stiger 3-4% per dag. Blir dobbel julekalender på mandag når man får både lørdag og søndag 8%.
Sydney
02.12.2022 kl 08:26 13762

Du burde får med deg diskusjonen på tekinvestor. Der er der utarbeidet datoer for hvor og når ting kan inntreffe. Veldig mange gode innlegg
Fiskestang
02.12.2022 kl 07:54 13818

Tusen takk Araber for at du tok deg tiden og gav et svar. Hvis du lurte er jeg fortsatt kjempe optimist og Ultimovax har levert hele tiden, men det betyr ikke at en ikke kan stille et spørsmål. Flott at vi har andre som faktisk ønsker å bidra. Har forøvrig fulgt mitt eget råd og aksjene jeg kjøpte for flere år tilbake ligger fortsatt i skuffen. Har i tillegg jevnlig fylt på så jeg smiler hver gang jeg går forbi🤑. Ha en fin fredag og god helg da den tid kommer!
Sydney
02.12.2022 kl 07:27 13868

Det stemmer. Man kjenner tiden det tar for dagens medisin i gjennomsnitt for å få tilbakefall. Så kan man ta ca tiden det tok å inkludere pasientene og regne ut når ca man vil nå 70 endepunkter med dagens standard. Om det er null effekt av uv1 ville man allerede hatt ett resultatm det finnes gode utregninger på tekinvestor. Men for at det skal være verdifulle resultater må vi ha ett resultat fra januar og utover. Så alle håper på ett resultat lengst mulig frem i tid.
aksjeintr
01.12.2022 kl 22:29 14019

Fiskestang

Uten at jeg er ekspert på dette, men hvis jeg skal anta noe om hvorfor det er gunstig at det tar lengre tid å nå 70, så er vel det at det sier noe om at da kan det tyde på at siden X antall har fått UV1 så virker dette så bra at det tar lengre tid å nå 70 tilfeller.

Mao, desto lengre tid det tar å nå 70 tilfeller desto større sannsynlighet for at UV1 har en positiv effekt.

Mulig jeg tar feil, men det er slik jeg tolker situasjonen.
Araber
01.12.2022 kl 22:02 14085

Fisk og stang

Dette har du fått svar på tidligere da du spurte om det samme, og svaret er........... løp og kjøp,........ legg aksjene i skuffen som du også skrev.
Fiskestang
01.12.2022 kl 21:09 14156

Kan du da også forklare meg hvorfor det er så gunstig at det tar lengre tid før en når 70 events? Det sier jo ingenting om de som havner der har tatt standard medisin eller uv1? Kan det være en teoretisk mulighet for at det er overvekt av uv1?
Sydney
01.12.2022 kl 19:23 14286

Jeg skal gi deg enkel med god forklaring.

I medisinske utprøvninger brukes ofte dagens standard i halve studien og den alternative medisinen i den andre delen. 50/50.

Så måler man effekt forskjell i de to. Er den ene delen med uktimovacs sin medisin bedre enn dagens standard kan det bli ett nytt alternativ til dagens behandling.

I denne studien måler man antall tilbakefall eller dødsfall og ser hvor mange fra hver del disse hører til. Om uv1 har noe for seg så håper man at det er færre pasienter fra deres del av studien blandt de 70.

Kan man forbedre dagens medisin som selges for godt over 100 milliarder årlig så sier det seg selv at potensialet er stort.

Uv1 har i teorien det samme bruksområde som check Point inhibitorer. Ca 80% av dagens marked.

Ultimovax
01.12.2022 kl 15:34 14436

For hver dag som går øker sannsynligheten for positiv avlesning i takt med risikoviljen. Enda et stykke opp til emisjon på 125kr hvor Gjelsten, Hagen mm bidro. Trolig en fordel å være inn i denne «jule og nyttårsrakettene» nå og fremover, med lav free float blir det trangt inn døra.
Redigert 01.12.2022 kl 16:08 Du må logge inn for å svare
SirJohnny
01.12.2022 kl 10:23 14638

Ultimo blir jo som en julekalender, hver dag man åpner en luke ut børsmelding frem mot jul bør kursen stige 3-4 prosent per dag