Århundres jule og nyttårsrakett - ULTIMOVACS

SirJohnny
ULTIMO 28.11.2022 kl 22:25 30163

Ultimovacs venter på avlesning fra INITIUM studien som kan komme når som helst, selskapet har selv guidet 1H 2023. Lykkes Ultimovacs åpner det seg et helt enormt markedet som er så stort at det er vanskelig å ta innover seg og en positiv avlesning vil gi den råeste oppgangen vi trolig noen gangen har sett på Oslo børs - og det at det for hver dag økes sannsynlighet for positiv avlesning vil være en katalysator for videre kursoppgang. Mitt tips er derfor at Ultimovacs vil være en RÅ nyttårsrakett og man trolig vil se en dobling bare frem økt januar på økt sannsynlighet for positiv avlesning.

Om man reflekterer over virkemåten til UV1 opp innom CPIer er de som skapt for å utfylle hverandre - UV1 og sjekkpunkthemmere har en synergistisk effekt. Sjekkpunkthemmerne tar av bremsene på immunsystemet og slipper T-cellene løs slik at de kan angripe tumorcellene. Mange kreftpasienter mangler imidlertid de nødvendige T-cellene som gjenkjenner kreftcellene. Det er her vaksinen kommer inn i bildet. Sammen med sjekkpunkthemmere øker UV1 andelen av T-celler som gjenkjenner tumoren og dermed øker styrken og effekten på immunresponsen.
For å unngå oppmerksomheten til T-cellene skjuler kreftcellene det som skiller dem fra andre celler.De kan gjenkjennes ved at de bruker telomerase, som virker inne i cellen. Likevel avsløres cellens bruk av telomerase ved at telomeraktiviteten kommer til uttrykk på celleoverflaten gjennom ulike peptider, små biter av enkle proteiner.
I cirka 90 prosent av alle kreftformer benytter kreftcellene telomerase og gjør seg dermed sårbare for UV1.

UV1 består av store doser av de peptidene som kommer til uttrykk på overflaten i kreftcellene. Det lærer T-cellene hva de skal være oppmerksomme, på slik at de kan drepe slike celler. Enkelt og genialt

Den største CPIEen (Keytruda) selger for over 200 milliarder NOK i året. 
som nevnt ovenfor finnes disse peptidene i 90% av all kreft, derfor kan UV1 benyttes i nesten alle sykdommer Keytruda kan benyttes i - og da blir potensialet enormt. 
Så må man justere inntjeningspotensialet etter hva sannsynligheten er for at dette faktisk skjer 
Nå er market cap 3 milliarder NOK - så sannsynligheten blir av markedet beregnet til å være svært liten.


Men, hva om man får en positiv avlesning? Min mening er at markedet bommer totalt i dagens verdsettelse og sannsynlighet for positiv avlesning. For hver dag som går øker sjansen for positiv avlesning - vi får se om markedet våkner snart.
Rassen
27.12.2022 kl 16:00 8068

Ned mer enn 30,- på kort tid. Når kommer vi under 100,-? Tipper torsdag.
VIP001
27.12.2022 kl 18:21 7927

Ingenting er skrevet i stein. Kan fort snu oppover igjen fra dette nivået. Snart inne i det mest spennende halvåret i selskapets og aksjonærenes historie. Så spørsmålet er når en ikke tørr å sitte på utsiden lenger.
Redigert 27.12.2022 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
Sydney
27.12.2022 kl 22:33 7769

Uten melding vil den snu oppover jo nærmere vi kommer februar.. vil gjerne komme til februar før jeg føler meg sikker.
Gullit
28.12.2022 kl 00:14 7695

Vi ser nok over 200 her før Februar. Merk mine ord
Gunnars
29.12.2022 kl 14:38 7425

Denne er på toppen av min liste dd.
Meget spennende, når får vi avlesningen.
SirJohnny
30.12.2022 kl 09:42 7285

Da nærmere vi oss H1 og det mest spennende halvåret i Ultimovacs historie. Om INITIUM eller NIPU når endepunktene blir Ultimovacs og professor Gaudernack historisk. Aksjekursen er 50kr unna ATH og det er nå og fremover det virkelig vil stramme seg til - jeg tror CEO gjør et innsidekjøp i medio januar og sender et signal til markedet om at 70 events ikke er nådd, noe som gjør at man da ligger nærmere 80% sannsynlighet for at UV1 gir meget gode resultater.
Redigert 30.12.2022 kl 09:43 Du må logge inn for å svare
Carrera
31.12.2022 kl 12:50 7107

Haussingen er så stor at troverdigheten blir liten !

SirJohnny
11.12.2022 kl 21:39
"Jeg tror vi ser 200kr til nyttår - så får vi se"

Alset
31.12.2022 kl 14:06 7039

Det betyr at Gjedda har bestemt seg for å lure i sivet til avlesning foreligger. Den gir blaffen i småfisk, kun skikkelig måltid som gjelder.
Oversatt, storinvestorer gir blaffen i gjevinst før avlesning, men går for større gjevinst etter avlesning uten risiko.
Dette forutsetter selvsagt 41/29 ratio avlesning som jeg har beregnet ut fra data fra alle våre gode statistikere,til å være ca idag
Godt nyttår
Redigert 31.12.2022 kl 14:07 Du må logge inn for å svare
Sydney
31.12.2022 kl 23:21 6888

Så kan du legge på 1-2 måneder for cleaning av data. Så selv om det ikke kommer noen melding på mandag er det ikke bankers. Meldingen kommer ikke før data er ferdig til p presenteres.
Sydney
31.12.2022 kl 23:23 6878

Hadde takket ja til ett slikt signal. Hadde vært fantastisk. Vi er fremdeles i ingenmannsland ift resultat. Man må til februar mars før man kan føle seg relativt trygg.
SirJohnny
01.01.2023 kl 20:17 6677

Ok, lets go! Mine damer og herrer, vi er nå i H1 2023 og vi nærmer oss der Gustav Gaudenack har jobbet for siden begynnelsen av 90 tallet. Markedet sover i timen, det er nå det gjelder, ta plass og hold på aksjene.
heilo888
01.01.2023 kl 21:30 6623

Datarisiko er det uansett i biotech, men tenker at tidligere resultater bør tilsi meget gode resultater i studieresultatene som nå kommer i H1 2023.
SirJohnny
01.01.2023 kl 22:43 6657

Enig, her må man se den røde tråden helt fra GV1001 til optimaliseringen til UV1 og de fantastiske signalene vi har sett i alle fase 1 studiene til nå, dette i kombinasjon med at tiden er på pasientene og investorenes side nå, men er vel statisk rundt 75% sannsynlighet for at UV1 viser signifikante resultater. Tror januar vil bli en rå måned for kursutviklingen i Ultimo.
Ultimovax
02.01.2023 kl 07:21 6579

Tidligere CEO bekreftet tidligere at om man kommer til julaften 2022 uten melding om avlesning av INITIUM er det den største julegavene pasientene og aksjonærene kan få, etter denne uttalelsen var det vel og merke en liten forsinkelse i rekrutteringen grunnet covid, så julaften ble forskjøvet 2-3 uker. Nå er vi i H1 - dette blir bra, så får vi se om markedet våkner i dag.
SirJohnny
02.01.2023 kl 09:37 6526

Svært spennende tider, føler fjøren er spent og om man får litt volum kommer aksjen til å rykke kraftig.
heilo888
02.01.2023 kl 12:42 6497

Sier man 1 måned forsinkelse og 1 måned til å renske resultatene før publisering kan man kanskje mest sannsynlig begynne å forvente resultater i slutten av februar.
Men her er det så mange ukjente parameter at det meste er ganske så usikkert.
Redigert 02.01.2023 kl 17:20 Du må logge inn for å svare
SirJohnny
03.01.2023 kl 12:08 6326

Man trenger ikke alle 154 pasientene inkludert da studien er event drevet så 70 eventer er ikke avhengig at alle skal være inkludert, så forsinkelsen er mye mindre og har nesten ikke betydning. Typisk vasking tar 2 uker for studier av denne størrelsen og hvor det kvalitetssikres underveis. Tidligere CEO sin uttalelse inkluderer vask og man kan nok legge på 2-3 uker, så «julaften» blir rundt 20 januar. Risk/reward blir bedre og bedre.
Redigert 03.01.2023 kl 12:09 Du må logge inn for å svare
SirJohnny
03.01.2023 kl 15:03 6271

Topp 20 sitter stille og det samme gjør topp 50. De største eierne har stål tro på selskapet og det er nesten ikke frie aksjer i markedet, dette bidrar til at vi kan få en enda voldsommere effektiv ved en positiv avlesning. Litt volum nå og man er over 130kr.
Rassen
04.01.2023 kl 16:13 6089

Ny kollaps i dag med nedgang på mer enn 7% fra topp til bunn.
SomSa
04.01.2023 kl 16:21 6212


Nyttårsraketter er tull og svada, hvis noen vil komme seg ut at en aksje kan gjerne kalle en aksjen for nyttårsrakett og prøve å lure andre. Det var Peter Hermanrud som startet med nyttårsrakett og sende kastet alle analytikere over dette. Nå er det en annen tid og skatteregler...........................nyttårsraketter er kinaputter

DNBs nyttårsraketter tok aldri av
https://www.dn.no/marked/dnbs-nyttarsraketter-tok-aldri-av-og-portefoljen-er-i-minus/2-1-1383224
heilo888
04.01.2023 kl 17:30 6120

Fenomenet med nyttårsraketter har intet med at det er god grunn til å forvente kraftig kursoppgang (eller nedgang) for Ulti i 1.halvår 2023.
Rassen
05.01.2023 kl 09:10 5895

Ny kollaps i dag igjen??? Under 100,-?
Alset
05.01.2023 kl 11:21 5778

Selvsagt helt logisk når sansynligeten for en positiv avlesning øker med ca 0.2 prosentpoeng pr dag! Idag er tallet 75.8% for en signifikant avlesning. Dvs at 80%, passeres ca 1 februar, sånn går nå dagan!
Redigert 05.01.2023 kl 11:28 Du må logge inn for å svare
Rassen
05.01.2023 kl 12:36 5687

🤦🏻🤦🏻
SomSa
05.01.2023 kl 15:41 5529


En DNB analytiker var på hegnar TV i november/desember og anbefalte aksjen. Samtidig sa det skal avleses data og hvis data er god vil aksjen stige og selskapet vil hente mer kapital. Mange gjøre samme feilen som de/andre gjorde i Nano, Nykode, Kahoot, PCIB..........
h3nk1
05.01.2023 kl 15:46 5512

Om data er gode er selskapet verdt 30+ milliarder og ikke 3, så det trenger du ikke akkurat å bekymre deg for. Videre er de finansiert til godt inn i 2024 og er således i en strålende forhandlingsposisjon for å lande en best mulig avtale for UV1.
Redigert 05.01.2023 kl 15:48 Du må logge inn for å svare
Sydney
05.01.2023 kl 19:20 5190

Ja men du må legge på 3-4 uker ift analysering av data. Så om sjansen for god avlesning er 78% idag. Må du regne 1 februar er sjansen 78%. Hva var sjansen for gode resultater 1 desember? Men ingen melding enda og håpet lever:)
Alset
05.01.2023 kl 20:00 5117

Dette var en henvisning til ketilaaj sitt siste graf på Tekinvestor. Er fullt klar over påslag for vasking av data, der jeg heller mer til ca 2 uker.
peaf
06.01.2023 kl 10:25 4754

Skall styreleder Einarsson endeligen få en treff, han har jo vart sterkt bidragende til at skru opp forventninger i farmaselskapen. Med at antyde hvor mye de kunde tjene om de lykkedes med sine produkter. Og ledelsen i de ulike selskapen har vel i stort sett bare sett positive egenskaper i sine produkter. Men utvikklingen har vel helst vart dårlig til mye dårlig i selskapen. Det gjør noe med truverdigheten til han og de ulike styrer og ledelser som Radforsk har vart medvirkande til, det har blitt sagt og ment mye som vist seg vare totalt feil. Og små investorer har tapt mye penger på forventninger om superinntekter som aldri kom.

Og vi er vel der med Ultimovacs nå, stattestikken at de lykkes er vel ikke helt på deres side. Men man vet aldri vad som skjer, det er en enorm satsning i verden på just det området der de prøver vinne frem. Og alle er obetinget positiv til sin egen produkt.
peaf
06.01.2023 kl 12:43 4641

https://www.nbcnews.com/health/cancer/melanoma-new-immunotherapy-cancer-treatment-rcna60468

Her er en kandidat for melanoma, som er ferdig med fase 3 og skall levere data til FDA. Og den er en kombibehandling med kjemoterapi om jeg leser rett, og kan vel sikkert bli betydligt billigare når det er ett enkelt produkt. Det får vi i alle fall håpes på, jeg liker ikke de her utpressningspriserene som er i dag.
OleKyryliuk
06.01.2023 kl 15:16 4483

Klarer du selv å se hvorfor dette er uvesentlig for Ultimovacs og UV1?
peaf
08.01.2023 kl 03:15 4157

For de som undrer så må denne lenken åter igjen vedlegges, om ikke blir man utestengt fra forumet.
https://www.nbcnews.com/health/cancer/melanoma-new-immunotherapy-cancer-treatment-rcna60468

En eksperimentell behandling for avansert melanom er klar til å bli det neste store fremskrittet innen kreftbehandling , sier eksperter.
Og de sier dette.
"Jeg tror vi potensielt, på sikt, kan vokse TIL ut av nesten hvilken som helst svulsttype," sa han. "Og grunnen til at vi studerer det så hardt i laboratoriet mitt er at TIL-terapi vil være en game-changer for mange typer kreft."

Men aksjekursen deres sier noe annet, så markedet har ikke helt troen på dem i dag. Og det er vel kanskje et bevis på at det selskapen mener er lovende resultater betyr ikke omiddelbar suksess. Men om de kan fjerne kreften helt i 20% av fallen, der andre immunterapier har gitt opp. Så later det for meg som gode resultater, og de kan bli en konkurrent i 50+ tumører klassen i lungekreft. Der Libtayo har tatt over som førstevalg og Ultis lungvac studie skall gjenomføres. Det er som sagt de og ikke jeg som sier det, er vel best at spesifisere, jeg har ikke kunnskaper nok til det er det noen som påstår.
" Dr. George Coukos, en onkolog ved Lausanne Universitetssykehus og Ludwig Institute for Cancer Research i Sveits, sa i en e-post at det er tidlig bevis for at TIL-terapi også kan virke mot andre svulster, inkludert lungekreft."
De har i alle fall bevist at det fungerer, så får vi se vad det blir av det.

Redigert 09.01.2023 kl 08:08 Du må logge inn for å svare
heilo888
11.01.2023 kl 13:12 3562

Tar jeg meg den frihet å kopiere inn dagens innlegg fra "Fornybar" på TI (synd at bilder og diagrammer ikke kan vises på dette forumet):

"Allright boys & girls, velkommen til 1. halvår i 2023, hvor vi endelig skal få svarene fra to veldig verdifulle studier - de første randomiserte ph2-studiene med UV1 i kombinasjon med noen av verdens mest innbringende medikamenter (Opdivo).

UV1 er en peptidvaksine som er utviklet fra de pasientene man så ble langtidsoverlevere etter 1.generasjons telomerasevaksine. I tillegg består vaksinene av tre peptider slik at man teoretisk dekker hele befolkningen uten behov for å gjøre noen screening på forhånd. UV1 er hyllevare og enkelt å administrere sammen med sjekkpunkthemmere, som er hovedtanken.

Det er en åpenbar teoretisk synergi mellom vaksiner og sjekkpunkthemmere, siden CPI virker med å “ta vekk bremsen” kreftcellene har satt på immunforsvaret og vaksinene introduserer nye og relevante T-celler i kroppen.

Etter Keytruda startet sin elleville fremgang på vei til å gjøre sjekkpunkthemmere og immunterapi til verdens mestselgende legemidler har den hellige gral vært å komme med et medikament som kan kombineres med sjekkpunkthemmere. Mange generelle metoder har vært forsøkt, og til nå har det meste feilet i randomiserte studier. Men hva om det generelle ikke er svaret? Hva om det å innføre spesifikke angrepspunkt man fra tidligere studier har sterke holdepunkt for at er meningsfulle er en del av løsningen? Enter UV1…

Markedet for kreftvaksiner har i mange år blitt sett på med skepsis siden så mange har feilet, men i de siste årene har interessen for kreftvaksiner, og da spesielt personaliserte kreftvaksiner våknet. UV1 er ikke personalisert, men rasjonalet for langtidseffekt av UV1 er enda bedre enn for personaliserte vaksiner, så hvis NIPU og INITIUM skulle lese av positivt vil det virkelig sette fyr på interessen for feltet. Det er all grunn til å tro på selskapet når de sier at det er MANGE øyne på selskapet nå og interessen for dataene er stor.

Andre aktører her har gjort øvelser på statistikk som jeg synes ser solide ut. Det blir mer og mer sannsynlig at man går mot positive readouts, noe @polygon sitt innlegg fra i går viser:

bilde

38 eventer i kontrollarmen er det som med størst sannsynlighet gir en HR=0.80 (som altså kan være et signifikant primærendepunkt i en fase III med vesentlig større n). Som jeg har skrevet før: Alt mellom 1.00 og 0.80 vil i utgangspunktet være en “fail” i mine øyne. Alt mellom 0.80 og 0.60 vil kunne tiltrekke seg en partner som vil kjøre en fase III. Under 0.60 er en verdenssensasjon.

Av plottet over, så kan man da lese at det per i dag er omtrent 10% sannsynlighet for en “fail”, 15% sannsynlighet for “suksess i fase III” og 75% sannsynlighet for en verdenssensasjon.

Om man tar utgangspunkt i det plottet som har blitt delt på chatten for den mer nøkterne kontrollen CM-067, så er det per i dag ca. 25% sannsynlig med en “fail” 25% sannsynlig med “suksess i fase III” og 50% sannsynlig med en verdenssensasjon.

At dette prises til rett over tre milliarder norske kroner i dag er fullstendig og totalt på jordet.

Moderna meldte for en liten måned siden at de hadde fått positive resultater i en randomisert fase 2 sammen med Keytruda i operert føflekkreft (en annen sykdomsindikasjon enn INITIUM). Deres PCV + Keytruda gav 46% mindre sjanse for tilbakefall eller død sammenliknet med Keytruda alene og det er et STOOOOOOORT steg frem for feltet.

Som aksjonærer i Ultimovacs er det viktig å holde tunga rett i munnen nå, for her blir det både konkurranse og enorme muligheter for avkastning hvis fase 2-studiene de kjører nå leser av positivt. Big Pharma kommer til å få FOMO, og grunnen skal jeg forklare under:

Moderna har 18 milliarder USD i cash etter vaksinesuksessen, og sjefen for Moderna sier at de i tospann med Merck skal gå aggressivt ut i fase 3-studier med kombinasjonen - kanskje tilogmed mer aggressivt enn Merck gjorde da de lanserte Keytruda.

Skjønner dere også hvor stort dette er for feltet?

Det betyr at det vil bli enorme investeringer i vaksine + CPI-studier.

Det betyr at det er 10 andre big pharma som risikerer å bli totalt fraløpt av Merck og Moderna i løpet av få år.

Det betyr at - i det markedet beskrevet over - Ultimovacs om kort tid kanskje har en fase 3-klar kreftvaksine med universelt rasjonale med positive fase 2-data.

En fase 3-klar asset med universalt rasjonale som kan rulles ut i multiple fase 3-studier i minst like stort tempo som Keytruda og Merck får til å gjøre med PCV. De har ikke MER data enn Ultimovacs har ved det punktet.

Konkurranse i biotech gir penger på bordet, og i det sekundet et selskap sitter med gode kort i et marked hvor aktørene begynner å se litt svette bortover på Merck/Moderna har aksjonærene skutt gullfuglen.

Differensiert approach
Massesalg mye enklere enn med PCV (personalized cancer vaccine)
Suverent rasjonale for økt OS
Gode data ???"
Redigert 11.01.2023 kl 13:14 Du må logge inn for å svare
Rassen
11.01.2023 kl 16:26 3372

Det er så kjipt at aksjen blir hausa så til de grader når det ikke har en betydning for kursen…. Alt og alle sier jo bare at ingen meldinger/nyheter er gode nyheter…. Det skjer jo ingen ting….
heilo888
11.01.2023 kl 16:57 3314

Håper aller helst at det ikke skjer noe før i mai!
Rassen
11.01.2023 kl 17:30 3241

Alle sier det…. Hva skjer da? Plutselig koster en aksje 1000,-? Folk tror jo det….. 🤦🏻🤦🏻
gade
11.01.2023 kl 17:47 3197

Til alle utålmodige aksjonærer kan det meddeles i en mail til meg fra selskapet 22-12-2022: Nå har vi noen veldig spennende måneder foran oss mens vi venter på data.Sitat slutt. Tolk denne uttalelsen som dere vil ,men for meg et underliggende positivt budskap !! Verdsettelsen av selskapet og aksjekurs vil følge avlesningsresultatet.
Sydney
11.01.2023 kl 18:40 3116

Det tyder jo på at de ikke har fått noe svar 22.12 ihvertfall:) men det blir bare en spekulasjon selvfølgelig.
peaf
12.01.2023 kl 08:35 2746

Vad er det folk venter på, er det progresjonsfri overlevelse. De må vel først gjenomgå en behandling så de vet vilken katerogi de tilhører. Om det er den med UV1 eller uten, og hvor lang den er til første avlesning. Det er stor skillnad på hvor lang tid dei har progresjonsfri overlevelse. Og om de siste har lang progresjonsfri overlevelse,
betyr ikke at de første hade det og. Og det man må se til er jo hvor lang tid kombibehandlingen med nivolumab og ipilimumab har som resultat i tidligere studier, og slår de ikke det resultatet med god margin så er vel ikke UV1 noe større at satse på.
Så det er vel det første man bør innformere om, vilket resultat man prøver overgå. At studien er randomisered betyr bare at man ikke skall kunne velge vilke pasienter man vil behandle.
,Bristol-Myers Squibb må jo se att UV1 øker effekten på deres kombibehandling signifikant om de skall inngå noen avtale eller partnerskap. Og det blir vel neppe noen fase 3 studie i melanom uten deres medverken. Men Opdivo patentet går ut 2028 og de behøver en kombipartner på lik linje med Mercks keytruda om de vil ungå generica eller kopi. Som garantert kommer i monoterapier for både produkterne. Det gjeller kombibehandlingen med nivolumab og ipilimumab og som mister patentskyddet. Men ingen av dem har satset på UV1 enda, så de har ikke sett på det som noe de må ha.

Men er målet at vise at UV1 er en kreftvaksine som betydlgt styrker CPI,er i en behandling, så skall det nok betydligt mer til en vad de vist i de små studierne de deltatt i hittils. Moderna/Merck skall vel snart presentere data fra sin melanom studie som viser hvor mye mRNA vaksinen forsterkte Keytruda i den studien. Som da gir en pekefinger vad mRNA kan gjøre med Keytruda i ulike kombibehandlinger. Og det var vel ingen tilfeldighet at de valgte melanoma at prøve ut behandlingen, da Opdivo er førstevalget og Merck/ Moderna har mye at vinne på at overta der. Men de må igjenom en fase 3 først.

Men som sagt de her forumeksperterne som prøver skryte opp produkterne og der med kursen, om de får opp kursen høyt nok har de muligheter at komme seg ut med gevinst even om resultaten ikke holder mål. Og når siste emisjon var på 125 kr så viser det seg at de 270 mil var ikke en spesielt vellykket innvestering per idag. Men som sagt man vet aldri noe for resultaten foreligger. Men at det finns mange orsaker til at saker og ting kan ta tid, uten det er noe positivt som ligger bak er sikkert..