Frykten for en negativ 2023 holder kursen i Flyr under 1 øre!

Perdenlure
FLYR 30.11.2022 kl 18:52 3204

Det som bør ta kursen til 1 øre og høyere er jo det faktum at verdien av Flyr nå er 161 mill kr , mens bare merverdien av flyene er over 200 mill kr , ( da er ikke nylige innkomne ferske penger inregnet). Så når denne handles rundt 0,6 øre så er det frykten ( for fremtiden ) som styrer kursen under 1 øre!
-sannheten-
30.11.2022 kl 19:39 3128

Flyr må vise fremgang økonomisk på driften. Det er det håp om at de vil greie.

https://www.dn.no/luftfart/sas/anko-van-der-werff/apollo-capital-management/sas-sjefen-skulle-redde-selskapet-i-lopet-av-12-maneder-na-kan-tidsplanen-ryke/2-1-1363755
Videre bør Flyr sees i sammenheng med SAS. Planen er at SAS skal krympes. Hvem skal da besette tomrommet som oppstår ?
Her bør Norwegian, Flyr og Widerøe være kandidater. Jeg mener det er Ryanairs konkurransevridende forretningsmodel med bruk
av skatteparadis for lønninger, og snylting på velferdsgoder i andre land som skaper problemer. Norsk luftfart burde innklage Ryanair
til ESA for dette. Og hvorfor slapp Tangen O'Leary inn i Norges Bank ? Kan en journalist spørre Tangen om det ? NBIMs lokaler bør
ikke være et sted hvem som helst slipper inn. NBIMs lille aksjepost i Ryanair bør ikke være grunnlag godt nok. Og NBIM bør mht. luftfart
investere på en slik måte at NBIM ikke undergraver norske luftfarts interesser. NBIM bør ikke investere i flyselskap som Ryanair med
konkurransevridende forretningsmodel vis a vis norske flyselskap. Med denne forretningsmodelen så undergraver Ryanair norske luftfarts
interesser.

Ryanair kan pga. denne konkurransevridende forretningsmodelen som innebærer lavere kostnader enn andre, selge flybillettter lang tid i
forveien. Dette gir Ryanair en urimelig fordel. Når flyavgang begynner å nærme seg er allerede mange av setene solgt. Da er det mye lettere
å fylle opp resten av setene. Ryanair driver også med utstrakt bruk av såkalte crossales. Alt sammen hviler på den konkurransevridende
forretningsmodellen. Interessene bak SAS burde også være interessert i å få satt på plass forretningsmodellen til Ryanair.

Skulle ikke forundre meg at O´Learys besøk hos NBIM kanskje var årsaket av begynnende murring i Norge om Ryanairs forretningsmodel.
Typisk hans "angrep er det beste forsvar" måte å opptre på. Besøket virker jo mest å ha vært et PR-stunt. Men denne gangen snublet han
kanskje, eller er på vei til å gjøre det ?

Forøvrig er jeg litt skeptisk til denne hollenderen som leder SAS. Det er nok en fordel at en skandinav leder SAS.
Redigert 30.11.2022 kl 19:49 Du må logge inn for å svare
MD12
30.11.2022 kl 19:48 3104

Min leiebil fra Avis er verdt 700.000

Kan jeg bruke det som sikkerhet i banken?
-sannheten-
30.11.2022 kl 19:52 3080

Om du klarer å gi inntrykk av at den er verd f.eks. 1,2 mill., og du kan fremleie den for mer enn du leier den for,
så kanskje banken yter litt goodwill for dette.
Redigert 30.11.2022 kl 19:54 Du må logge inn for å svare
-sannheten-
30.11.2022 kl 20:00 3058

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0QpoGg/stor-guide-slik-blir-vinteren-i-norske-skianlegg
Hvis liksom ESA står i veien for en omfordeling internt i Norge mht. strømkostnader, så burde
Norge kunne innklage Ryanair til ESA for konkurransevridning. Alternativt burde Norge blåse
i ESA mht. strøm. Og la ESA "forfølge" oss.

Vi kan til og med hevde at dyrere tilbud i norske alpinbakker pga. dyr strøm, går utover norsk
luftfartsnæring. Det kommer færre alpinturister å besøker oss.

Redigert 30.11.2022 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
30.11.2022 kl 20:14 3030

Imorgen blir det fart på OSE. Opp 2.5-3.0
https://finance.yahoo.com/quote/%5ETNX?p=%5ETNX

Flyr 0.0088-0.009
Redigert 30.11.2022 kl 20:16 Du må logge inn for å svare
Aldara
30.11.2022 kl 22:34 2900

Ro deg ned Gullhaugen! Din hype blir rett og slett idiotisk! Jeg er med på laget men det får da være grenser!!
OZZY
30.11.2022 kl 22:37 2877

tåpelig navn og et helt unødvendig firma.
-sannheten-
30.11.2022 kl 23:28 2769

Norge trenger Flyr.
Og ny CEO Huser virker bedre enn Wikstrøm Frislid.
Norge klarer å beholde og videreutvikle Flyr.
Det norske folk skjønner viktigheten av Flyr.

Og her noen ganske ferske nyheter fra Avinor til orientering :
Endringer i taxfree-kvoten vil gi inntektstap for Avinor

I forslag til statsbudsjett for 2023 er det foreslått en halvering av tillatt taxfree-kvote for tobakksvarer. Det er estimert at det årlige inntektstapet for Avinor vil ligge på om lag 270 mill. kr.

Videre i Mo i Rana og i Bodø

I forslaget til statsbudsjett for 2023, som ble lagt frem i starten av oktober, videreføres finansieringen av nye flyplasser i Bodø og Mo i Rana. Det foreslås at Avinor for 2023 bevilges totalt 1,66 mrd. kr til bygging av ny lufthavn i Mo i Rana, samt videre planlegging av ny lufthavn i Bodøinkludert midler for å kjøpe dagens flyplasstomt fra Forsvarsbygg.

-De første fysiske forberedende arbeidene på ny lufthavn i Mo i Rana startet opp i september. Avinor har ikke fått fullt tiltrede til byggetomten og det pågår et arbeid med lokale myndigheter og rettighetshavere for å få dette plass innen de innledende arbeidene ferdigstilles i første kvartal 2023, avslutter Foss.

______________________________________________________________________________
At nordmenn røyker enda litt mindre, tror jeg bare er en god ting egentlig.

Det som kort sagt skjer i Bodø og Mo i Rana, er at de nåværende flyplassene der, skiftes ut med to mer
fremtidsrettede løsninger. I Bodø blir plassen til byutvikling mye bedre. Bodø er Nord-Norges nest travleste flyplass.
Riktig å gjøre dette for byens og landsdelens skyld.
I Mo i Rana skiftes en kort rullebane ut med en mye lengre et annet sted i området. Ved E 12. Mo vil dermed kunne
trafikere store trafikkfly. Det kan bli kjærkomment for industristedet Mo. Muliggjøre direkteruter til syden bl.a. Og Mo
kan ta imot turister såvel om sommeren som vinteren. Det fins bl.a. alpinskimuligheter i omegnen. (Bl.a. Ingemar
Stenmarks Tärnaby). Denne moderniserte utskiftingen av flyplassen i Mo, hører med i luftfartstotalen i Norge. Neppe
noe overskuddsforetak, men det er bra for byen, regionen og landsdelen. Norge har råd til disse tiltakene i Bodø og Mo.
Og de vil gi oss positive ting tilbake. I nabokommunen Hemnes til Mo fins flere høye fjell, det høyeste med 1916 meter.
Dette er faktisk Nord-Norges høyeste fjell viser det seg. https://nordnorge.com/aktivitet/oksskolten-er-nord-norges-hoyeste-fjell/
Det bør være mulig å trekke inn turister via Mo's nye lufthavn, så vel sommer som vinter.
Men budsjettene må holdes for disse to flyplassprosjektene.

Det hører også med å nevne at Tromsø lufthavn generalopprustes for tiden. Det også helt på sin plass.
Redigert 01.12.2022 kl 00:52 Du må logge inn for å svare
OleR77
01.12.2022 kl 09:54 2533

Dette beviser vel bare hvor fjerne de er de som er inne på Flyr nå. Enda en spådom som ble totalt feil. Snakkes når Q4-tallene kommet og vi snuser på 0.4-0.5 øre da 😄
Redigert 01.12.2022 kl 09:55 Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
01.12.2022 kl 10:42 2483

Kristian Lundkvist og Middelborg sitter rolig det samme gjør 9 av TOP 10. ORMESTAD TELLEF har økt, det samme har THE BANK OF NEW YORK MELLON SA/NV

Vi får se hva som skjer nå når"muren" på 0,0065 blir tatt.
Redigert 01.12.2022 kl 10:43 Du må logge inn for å svare
Lighter
01.12.2022 kl 16:19 2315

Har nå i et halvannet år hørt at alt går etter planen. Så får ceo sparken. Ny forretnings plan iverksettes.
Angående dette har jeg 3?spørsmål.

1. Hva var egentlig den første planen ?
2. Hva går den nye planen ut på ?
3. Er styre og ledelse i dette selskapet så inn i hampen inkompetente, at de lar gamle ceo gå ut med en historie om at hun tok et veldig vanskelig valg, for så å møte uttalelser om at styret ikke hadde tillit til henne lenger ?
Tipper det føles som et dolkestøt 🙁 « AMATØRER !!! »





OleR77
01.12.2022 kl 16:50 2283

Jeg tipper de har sparket Tonje og ansatt Huser for å kunne raskere og enklere sette i gang nye finansieringsforsøk når det første nå holder på å gå til skogen.
Akkurat det samme gjorde Norwegian, med resultat av at alle aksjonærer som hadde tapt 99%, tapte nye 90% på det i tillegg. De kastet henne ut i sjøen rett og slett. Vanskelig å ha en CEO som skal måtte stå og forklare hvorfor investorer taper massive mengder penger. Det er enklere for en som også er ansvarlig for finansen. Han gir beng. For han handler dette kun om å overleve. Huser er bare ansatt som en som skal prøve å polere skitt og presentere det som noe bra til media. Det er derfor du har sett han plutselig uttale seg i media om at "Merverdien på flyene er verdt mer enn 200 millioner", "Vi trenger ikke emisjonspenger akkurat nå likevel..... men det haster" osv. Det har han aldri gjort før.

De store investorene, ala Sissener og co, stresser ikke, fordi de får nytt lodd i en ny emisjon til en brøkdel av dagens pris. Med resultat av at de får et veldig lavt snitt og trenger liten oppgang for å tjene mye. Resten av hobbyinvestorene, som rischioso og Gullhaugen, risikerer å sitte igjen med ingenting.

Det hobbyinvestorene og det Trygve sa i forrigårs som har gått totalt forbi denne gamblinggale tullingene på forumet her, er at de er rett og slett lommeboken til Flyr. Hver eneste måned brenner de av 100 millioner i cash. Minst. Så verdien til selskapet synker for hver eneste dag. Og i tillegg så skal det komme ut 25-45 nye milliarder aksjer, kanskje til enda lavere pris. Bare for å sette et punktum på en evig utvanning. Lykke til med å presse opp prisen fra dagens, når volumet i dag er på 700 millioner aksjer, av totalt 25,7 MILLIARDER aksjer der ute. Som snart kanskje skal bli 51-70 milliarder. Ser ikke ut som at interessen for å gamble på selskapet i disse tider er spesielt stor...
Redigert 01.12.2022 kl 16:54 Du må logge inn for å svare
rischioso
01.12.2022 kl 20:01 2163

Det tar tid å bygge brand og Tonje har vært en mester i så måte både på brandbyggingen og ikke minst på service delen. Når det kommer til business segmentet så har hun feilet - likeså har hun vært alt for sent ute med å etablere seg innen charter. Mao, Tonje har gjort mye bra, MEN hun er ikke den rette til å ta de grepa som nå må gjøres og akkurat det burde selskapet få kreditt for - at de ser den, snur seg rundt og raskt får riktig mann på riktig plass i den utfordrende turn-around jobben som nå gjøres. Tror nok også Tonje vil forstå akkurat det etter hvert - om ikke allerede ...

Når det kommer til planen videre så bygger den på suksessen fra i sommer hvor de kan vise til at de er best i klassen hvor de slo de større konkurrentene ned i støvlene. Det er ikke for ingenting at NAS Karlsen uttalte at FLYR kostet NAS flere hundre millioner i tapte inntekter pr måned gjennom sommersesongen ...

Nå går vi inn i vintersesongen hvor halve flåten er satt på bakken og det jobbes på harde livet med Wet Lease (utleie av fly med mannskap) hvor en intensjonsavtale allerede er inngått for 1-2 fly av 6 hvor flere er forventet å bi meldt fremover noe som gir en mulig besparelse på rundt 100m nok. I mellomtiden er 50% av de ansatte permittert for å brenne minst mulig cash for dette er noe som gjelder alle og ikke bare FLYR hvor ingen går i pluss i vinterhalvåret og dermed er det fullt fokus på å svi av minst mulig cash noe som er langt enklere jo mindre du er. Mange gode tiltak er allerede igangsatt og flere vil det bli fremover hvor de nylig har inngått en charteravtale med å fly vinterturister til Alpene som vil holde resten av flåten i luften frem til sommerhalvåret (noe som vil gi en estimert cash burn besparelse i følge Huser på over 400m) hvor de vill gjenta suksessen fra i sommer med å spisse tilbudet mot populære europeiske feriemål, men for å komme dit så vil selskapet trenge påfyll av kapital mot slutten av Q1 (slutten av mars-23) - ikke 700m og ikke 450m men langt mindre og av samme grunn jobber Huser nå med alternativ finansiering som et ekstra safety nett noe han beviste til det fulle i sin tid i NAS at han er veldig god på.

Med disse fakta i minnet så forteller det at tippe innlegget over fra Komiske Ali er full av nettopp fakta feil ispedd egne feilantagelser så det er ikke en gang verdt bryet å svare....

Når det er sagt så betyr det ikke at det ikke er risk for det er ingen som i dag sitter med fasit på hvordan dette ender selv om markedet virker å ha sin formening om det allerede nettopp fordi markedet hater usikkerhet og av samme grunn kan man nå få svært billige aksjer som vil bli veldig mye verdt så snart det kommer indikasjoner på at de vil overleve som selskap og vi kan være sikre på at hver sten blir snudd for å få dette til for som Huser sa - selskapet har livets rett og vi skal bevise dette for alle de som ikke har trua - om ikke lenge ... ;)
Redigert 01.12.2022 kl 20:31 Du må logge inn for å svare
OleR77
01.12.2022 kl 21:31 2048

En liten detalj Mr Bagholder ikke nevner: Wet Lease gjelder fra Februar 23 når alle pengene er slutt og vintersesongen nærmer seg ferdig🤪🤦‍♂️
Redigert 01.12.2022 kl 21:32 Du må logge inn for å svare
OleR77
01.12.2022 kl 22:11 1980

Nei, investorer ehem gamblere, dere får ha lykke til. Dette er ikke en investering. Det er ren gamblng. Kjører dere sannsynlighetsregning på:
- Kommer emisjon til å gå igjennom
- Kommer emisjon til å bli nødt til å bli satt lavere i Q1
- Kommer Q4 tallene til å være gode midt i den verste tiden for flyfart
- Kommer media til å dekke Flyr positivt fremover.

Så bør dere ivertfall ha noe å tenke på. Det er fortsatt en sansynlighet for at Huser trekker frem et ess, men poenget ved å sette sannsynlighetsregning på punkter, er å se at nedsiden fortsatt er veldig stor selv om oppsiden også er det. Da er det ikke investering, det er gambling.

Se på Norse. De er også verdt noe lignende som Flyr men har mye bedre regnskap. Og de har en ledelse som spytter inn mye penger. Mye bedre muligheter der
Redigert 01.12.2022 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
rischioso
04.12.2022 kl 12:09 1409

Noterer meg at vår kjære baisser (u)venn komiske ali fortsetter å dele faktafeil ispedd sine egne negative feiltolkninger og da kan jo heller ikke konklusjonen bli annet enn nettopp feil ...

Vi behøver ikke lese mange ordene i innlegget hans før den første faktafeilen dukker opp:

(1) Nei, investorer ehem gamblere, dere får ha lykke til. Dette er ikke en investering. Det er ren gamblng.

* Her viser han klart og tydelig at han ikke skjønner forskjellen mellom en investering og gambling. Definisjonen på gambling er at man satser på et bestemt utfall og kun det, mens definisjonen på en investering er at man kjøper en eierandel i noe og forventer at den eierandelen blir mer verdt over tid - altså er kjøp av aksjer i FLYR en investering.

Så sier han følgende:

(2) Kjører dere en sannsynlighetsberegning så bør dere i hvert fall ha noe å tenke på:

* Noterer meg at sannsynlighetsberegningen hans er uteblitt og det sier seg selv at med så mange usikre variabler både for og i mot så blir en sannsynlighetsberegning verdiløs, MEN noterer meg samtidig at han ser muligheten for at Huser kan komme til å trekke frem et ess fra ermet noe Huser selv har lagt føringen for gjennom det pågående arbeidet relatert til:

(a) Ny forretningsmodell basert på suksessen fra i sommer
(b) Godkjenning av prospekt
(c) Alternativ finansiering

Hvor disse enkeltvis og til sammen vil kunne gi kursløft over ettøringen og hvis så - ja, da vil kapitalinnhentingen gå av seg selv.

Ser vi litt nærmere på de andre både lite gjennomtenkte og ikke minst feilaktige påstandene som sier følgende:

RE - Kommer emisjon til å bli nødt til å bli satt lavere i Q1

* Denne påstanden er uriktig nettopp fordi den firedelte emisjonen ikke kan endres i ettertid og MÅ således settes på det samme nivået som den opprinnelige - atså 1øre.

RE - Kommer Q4 tallene til å være gode midt i den verste tiden for flyfart

* Denne påstanden er lite gjennomtenkt nettopp fordi det ikke er det dette handler om - om den blir god eller ikke. Det det handler om er om man ser bedring sammenlignet med det samme Q året før og det kan vi jo nærmest garantere at det vil bli for det sammenlignbare Q befant seg midt i pandemien - altså vil dette Q4 vise en bedring noe som da er anse som noe positivt.

RE - Kommer media til å dekke Flyr positivt fremover.

* Det vi med sikkerhet vet er at media kommer til å dekke FLYR fremover - om det blir med en positiv eller negativ tvist er avhengig av flere faktorer som kan være politisk relatert men mest vil det være avhengig av hva FLYR leverer av prestasjoner relatert til den nye forretningsmodellen som besparelser og finansiering frem til sommeren.

Noterer meg også at han feilaktig prøver å dekke over den mulige oppsiden i FLYR som faktisk er formidabel og kan gå flere tusen %, mens nedsiden er alltid begrenset til hundre %

Alltid viktig å forholde seg til realitetene og det kan man kun gjøre ved å forholde seg til fakta - noe dessverre ikke alle gjør ....

Norse kommentaren velger jeg å overse da dette er en FLYR tråd noe ikke alle virker å ha forstått - ikke det heller ... ;)

Fortsatt God helg!
Redigert 04.12.2022 kl 12:12 Du må logge inn for å svare
OleR77
04.12.2022 kl 17:38 1221

**Her viser han klart og tydelig at han ikke skjønner forskjellen mellom en investering og gambling. Definisjonen på gambling er at man satser på et bestemt utfall og kun det, mens definisjonen på en investering er at man kjøper en eierandel i noe og forventer at den eierandelen blir mer verdt over tid - altså er kjøp av aksjer i FLYR en investering.**

Definisjonen på en retarda gambler er at man satser på et selskap som kan gå konkurs og du kan tape ALT. Det er ingen investering. Da kan du like greit bevege deg til kryptomarkedet og "investere" på tullet der. Hvilken forsnødd verden kommer du egentlig fra?

**Noterer meg også at han feilaktig prøver å dekke over den mulige oppsiden i FLYR som faktisk er formidabel og kan gå flere tusen %, mens nedsiden er alltid begrenset til hundre %**

Ah, fantastisk logikk og sammenligning. Tenk at man kan gå opp flere TUSEN prosent og så BARE 100% nedover da? Hvem er det du prøver å lure her? Taper du 99 eller 100% så har du tapt alt din nisse.
Og forresten, lykke til med å gå opp flere tusen prosent når det blir 50 milliarder + aksjer der ute og selskapet er verdt 400 millioner da. Man får ikke pumpet en ticker med så mange aksjer like lett som du og den andre pumptarded Gullhaugen tror. Og regner jo seff med at du tror Flyr med sin lille flybase skal være like mye verdt som Norwegian ja. Det faller lett inn i logikken som sirkulerer i hodet ditt om dagene.
Vet ikke om du har sett på volumet om dagene, men det er svært dårlig på Flyr. Interessen er svært lav. Lykke til med å flytte 50x
+ det volumet da basert på at setefyllingen har gått opp litt lol


Tror du må se deg litt i speilet og kanskje bevege deg til Wallstreetbets på reddit. Det er der du hører til. Da du verken har kunnskap om investering og fordi du kommer med helt latterlige utsagn
Redigert 04.12.2022 kl 17:43 Du må logge inn for å svare
klaesp
07.12.2022 kl 08:18 893

Flyr fraktet 57.500 passasjerer i november, opplyses det i en børsmelding.

Med i snitt 5-6 operative fly utgjorde flyselskapets totale kapasitet (ASK) i november 149,8 millioner setekilometer. Kabinfaktoren var på 77,0 prosent.

Inntekten pr. flydde setekilometer (PASK) var i november på 39 øre.

Flyr opererte 100,00 prosent av de planlagte flyvningene i november, hvorav 86,2 prosent gikk på oppsatt rutetid.