APCL skal til 0kr

Slettet bruker
APCL 15.11.2018 kl 05:02 17416

Nå har je solgt alt
Redigert 21.01.2021 kl 04:16 Du må logge inn for å svare
Hostesaft
26.12.2018 kl 23:34 6957

Lukter forlik. Men kan nok dra seg ut i tid.
Spørsmålet er vell. Selge seg ut etter forlik eller vente på drill
thief
26.12.2018 kl 23:22 6995

De klarte ikke bore fordi de ikke hadde partner. Men nå hadde de faktisk partner på lisensene og var klare for drilling, før myndighetene fikk oljefeber:) Og som apcl selv skriver. Beholdes lisenser, er apcl klare til å agere meget raskt! Så ingen tvil om at det blir drilling med en eller flere lisenser på plass:)Årevis med rettsaker kan man bare glemme.Det er ganske klare rammer rundt voldgift,og der er det ingen mulighet for anke. Og med tanke på total sine planer i Senegal, er vel voldgift i flere år ikke et alternativ:) Tror total har såpass påvirkning på Senegal at de vil ha dette avklart rimelig kjapt. Skulle voldgiftsaken gå hele veien i Senegal,vil det si en løsning rundt 2021. Tror man total er veldig happy med å utsette sin aktivitet på rop i over 2 år,NEPPE! Og myndighetene har vel oxo interesse av å komme i gang med oljeleting:) Så med et forlik fortsetter total som planlagt og det blir drilling i 2019, og med apcl/med partner på sosp blir det vel drilling i 2020! Skulle man gå hele veien i voldgift er ALT usikkert for myndighetene og total må sette rop på vent.HMMM,lurer på hva de lander på:)
Funlight
26.12.2018 kl 23:03 7059

Ja, det er i beste scenario. Derimot ser jeg tilbake og de har ikke etter å ha hatt lisensene i en årrekke klart å bore på feltene. Skal man ikle vårt realistisk? TOTAL fikk vel partner og har tenkt til å bore fortløpende. Dette klarer ikke små oljeknøtter. Derfor ble de vel også vendt ryggen av myndighetene i de to landene? De klarte ikke å gjennomføre forpliktelsene sine. Derimot vet du noe jeg ikke har innsikt i så er jeg ydmyk ovenfor det. Vi sitter med aksjer i selskapet begge to. Jeg har derimot mine tvil rundt gjennomføringsevnen. De blir for små... Derimot vil forlik med vederlag i penger kunne kjøre kursen opp. Det liker jeg! Da er 50 øre billig. Blir det ingen forlik og årevis med rettssaker vil selskapet løpe tom for penger og ideer. Da er investeringen vår tapt. Spennende blir det, men stor risk-Award. Det gjør det veldig spennende. :)
thief
26.12.2018 kl 22:46 7114

utrette noe i etterkant? Hvis de beholder noen av lisensene, er jeg 100% sikker på at de klarer å utrette noe i etterkant:) Lisensene er meget attraktive, og apcl skrev selv at partnere posisjonerte seg, hvis noe skjedde. Så beholdes lisenser, får de partner garantert, og da er det igjen duket for drilling:) Så når først lisensen/lisensene kommer på plass,ruller snøballen av seg selv, helt til borekrona går i bakken. Etter det kan vi ikke vite hva som skjer, om det blir bom eller jackpott! Og vi vet hvor kursen var forrig gang under drilling. Kan fort bli to-siffret i apcl igjen:)!
Funlight
26.12.2018 kl 22:13 7201

@thief: vi må nok være tålmodige, men jeg også tror dette kan gå mot forlik. Det er eneste grunn til å sitte i selskapet. De er fortapt uten lisensene de "eier". Skulle de lykkes er det bare å selge til langt høyere kurs. Det er det som er mitt håp. Jeg har lite tro på at de klarer å utrette noe i etterkant uansett.....
thief
26.12.2018 kl 21:07 7319

Melding angående sosp i morgen:)?? Senegal begynner å få dårlig tid til å fikse dette surret! Total skal snart drille på rop, krever vel en viss forberedelse, og da vil de vel ha avklart situasjonen på rop. Og ENESTE måten dette kan fikses, er gjennom forlik! Og presidenten vil vel oxo få orden på oljesektoren før valget i feb. Ikke veldig ideelt hvis det er fult kaos i en så viktig del av samfunnet. Og med hasteoperasjonen på sosp i tankene, regner jeg med det kommer noe konkret derfra veldig snart:)Og det er neppe salg av sosp,uten apcl er med i planene. Det hadde vært som å skyte seg selv i foten igjen(ref rop)! Iallfall når de har anerkjent en voldgift!Nei, her tror jeg det nærmer seg noe, siden Senegal er presset på tid.(total-drilling, presidentvalg). Og denne uvanlig raske utlysningen av sosp, tror jeg bekrefter nettopp dette! Kan bli megarally,når melding kommer:)Og avgjørelse på 41(5), lurer jo oxo rundt hjørnet nå!Tipper den kommer like over nyttår!Det blir jo oxo en stor trigger,med tanke på dagens grusa kurs! Bare den vil vel sende apcl over krona på positivt utfall! Spennende uker/måneder nå!
Funlight
20.12.2018 kl 20:30 7720

Jeg kjøpte en liten post i APCL idag. Jeg har et inntrykk av at det kan bli forlik i minst en av sakene de har kjørt rettens vei. Det vil føre til en ganske hyggelig oppsving. Det er betydelig risiko også, men den som intet våger intet vinner.
solid1
20.12.2018 kl 13:06 7960

Da satser vi på at lottogevinsten kommer som julegave. Husk det skal være komma bak kr 1,00
Du kan jo risikere at noen tror du må være optimist når du glemmer komma.

Ha en riktig god jul.
Aldara
15.11.2018 kl 06:56 8621

Var det du som kjøpte alt på 0,72 igår..?