3 kvartaler med >15 mill til biomanufacturing

JosefK
AZT 02.12.2022 kl 12:52 1929


Jeg er opptatt av trender og jeg har vært en av de første til å plukke opp den klare dreiningen mot dette segmentet. Dette gir en klar indikasjon om at vi er på vei mot totalt >60 mill totalt i år, opp fra ~42 mill i fjor.

Trenden støttes av nyhetene:

👉🏻 Økning på vel 80% i kundemassen i biomanufacturing

👉🏻 Økt support for M-SAN HQ og SAN HQ 2.0 med publikasjoner, ELISA kit, mm.

👉🏻 Nye prototyper rettet mot RNA therapeutics kommer online på mellomlang sikt

👉🏻 Oppkjøpet som jeg er nesten 100% kommer innen dette segmentet

👉🏻 Forventningen om at en eller flere medisiner når regulatorisk godkjennelse

👉🏻 Ferdigstilt drug master file H1

Basert på dette, er jeg rimelig sikker på at vi neste år må heve forventningen til >25 mill per kvartal fom neste år. Det betyr at tools segmentet antakelig blir parkert for godt ift biomanufacturing og at det blir unntakene snarere enn regelen at tools dominerer i produktmiksen. Det må en ny pandemi til for å endre dette, tror jeg.

Totalt sett, tror jeg jethro hever guidingen til 200-220 mill for 2023, tools inkludert. Ja, jeg mener ~50 mill per kvartal totalt er den nye benchmarken som må slås. Det vil balansere fint med kostnadsbasen som ser ut til å bli rundt 20-25 mill per kvartal. Det kan bli litt lagg før det blir regelen, men med så mye folk, så må man sette målene høyt.



Trenden er frenden. Og jeg liker den når den peker ☝🏻
rufus01
02.12.2022 kl 22:15 1733

Hyggelig at du ser så positivt på fremtiden Josef, er jo forsåvidt enig. Men vi må nok få regulatoriske godkjente medisiner, før vi ser ett betydelig løft i omsetningen vil jeg tro. Det er vel tvilsomt at azt vil melde slikt. Men det må vel være å forvente at noen etterhvert vil komme i mål, eller har du noen formening om tidshorisonten vi her snakker om?
Redigert 02.12.2022 kl 22:17 Du må logge inn for å svare
JosefK
05.12.2022 kl 08:23 1442


En del av poenget er at det er et betydelig løft fra 10 til 15 mnok per kvartal. Nå har det manifestert seg tre ganger på rad. Hvilket viser at det ikke er et blaff. Jeg tror neste trinn på stigen er 25 og jeg peker på grunnene til det. Og det uavhengig av ferdige produkter. Så får vi se hvordan det ser ut etter det. Jeg tror imidlertid du tar feil med tanke på meldinger. Jeg kunne aldri i verden vurdert å sette min lit til en underleverandør av kritiske råvarer uten å sikre det med en leveranseavtale.

Nei, jeg har ingen formening om tidshorisonter. Jeg ser bare på trenden.

JosefK
09.12.2022 kl 12:20 1122


Vi har fått to meldinger som passer inn her:

-👉🏻 Innlisensiering av DNA assembly platformen fra UiT: https://newsweb.oslobors.no/message/577639

👉🏻 Oppskalering av Arcticzymes Proteiinase: https://newsweb.oslobors.no/message/577786


Men Det mangler en del. Og det er det mye omtalte oppkjøpet. Teknisk sett er UiT dealen det men tydeligvis med oppgjør i form av lisenspenger. Jeg venter en deal til.

Biomanufacturing segmentet er nesten dømt til å vokse. Hvor fort er spørsmålet.

Når man da lener seg litt tilbake og funderer litt så gir den kraftige oppbemanningen mening.

bj111
09.12.2022 kl 18:06 948

Kanskje like greit om det oppkjøpet renner vekk i sanden. Om det skal komme noe oppkjøp så håper jeg det skjer om ikke lenge så den risikoen kan bli avklart. Har jo tro på at de kjøper noe som tilfører noe og til en god pris men det er alltid høy risiko med slike oppkjøp. Lett å ende opp med den berømte katta i sekken.
JosefK
09.12.2022 kl 18:56 921


Akkurat det resonementet har jeg grunnet på siden strategipmleggingen i 2019. Og jeg har kommet fram til motsatt konklusjon. Riktig oppkjøp vil være sterkt innvannende.

Merk at jeg sier riktig, noe som er qlouet. Og grunnen er rett og slett at omdømmet, nettverket og kundemassen vil virke som en magnet.

Og hva ser man etter da? Unikt, ikke enda kommmersielt eller i tidlig kommersiell fase. Det er de tingene jeg ser etter. Innlisensieringen fra UiT er i så måte innertier.

Jeg er optimist. Men det er på grunn av at jeg har lært meg hvordan kundegrupperingen reagerer. SAN lanseringen som modell og hvordan de har forhåndsreklamert rna satsingen, tror jeg det blir flying start.

Betinget av at produktet er riktig.
Slettet bruker
09.12.2022 kl 22:13 807

Man skal vel ikke se bort ifra om at UIT vil henvende seg til AZT først. mtp. Nye spennende enzymer de måtte finne på å utvikle senere også. Samarbeidet er gull verdt for begge parter..