Nytt styremedlem

MorganKane
RECSI 02.12.2022 kl 21:25 1556

Endelig kom meldingen. Nytt styremedlem på vei inn. Var redd for at det skulle drøye til over jul før de fikk ræva i gir. Dette er godt nytt. Meget godt nytt. Først og fremst fordi Hanwha holder ord. Deretter fordi det nærmer seg sluttdato av obligasjonslånet etc etc. Og ting må begynne å skje snart.

Spent på hvem de foreslår. Sannsynligvis en grå mus. Hanwha vil uansett forsikre seg om at de ikke mister kontrollen. That's the way it is. Og det er jeg glad for. Det sikrer fremdrift. Og det sikrer verdier for alle aksjonærer. Men likevel drømmer jeg om noen med batteribakgrunn. Noe annet enn solar. Det ville virkelig lagt ballen om at Hanwha vil rævkjøre oss død.

Gøran Bye, Lodblakk sitt forslag, er faktisk litt spennende. I en perfekt verden. De er nok i konkurranse/kundeforhold. Og slik sett er det ikke liv laga. Men Gøran er dyktig. Og; solar verdenen er ikke så veldig stor. Dermed vil de fleste med skikkelig kompetanse være enten konkurrenter eller kunder. Unntaket er hvis de får inn en stor strategisk investor. En av de store energileverandørene. Det er min våte drøm. Og da snakker vi virkelig våt.

Men, det blir nok en grå mus. Absolutt helt greit det også. Da beveger vi oss sagte fremover. Som er det eneste vi egentlig trenger på disse nivåene.

Any thoughts?
Slettet bruker
03.12.2022 kl 03:00 1362

Bra han er Norsk den kandidaten de har kommet med.
Tenker de satser på å være på Oslo Børs også fremover.
Synes det var ok jeg, om jeg har rett i de tankene jeg har..
MorganKane
03.12.2022 kl 09:35 1198

Recsi har ikke kommet med noe forslag ennå. Kommer nok først noen dager før generalforsamlingen.

Det blir ikke Gøran. Hanwha har nok sitt eget forslag. Det vil også være gjennomtenkt. Selv om det er en grå mus. Tror jeg...
Stabukk
03.12.2022 kl 22:31 891

Bra forslag frå Lodbrok med fleire, men reknar med Hanwha sine stemmer går til den kandidaten valgkomiteen kjem opp med. Det viktigaste er, som MK påpeikar, at Hanwha held ord og utvidar styret. Så får vi berre avventa melding om kontrakt mellom dagens største eigar og Rec.

Kva Hanwha måtte meina om å behalda Rec på Oslo børs, veit vi vel ingenting om. Deler MK sitt håp om ein stor strategisk investor, som kan gå inn med nok kapital til å eiga 10-12% av selskapet. Det kan jo kanskje komma før restart av ML-anlegget, for å finansiera full produksjon eller utviding. Vi har jo også eksempel på selskap som gjennomfører retta emisjonar for å betala ned gjeld, der Rec treng ei avklaring innan april 2023.