Meltwater med skummel RISK/REWARD

Riggmann
MWTR 06.12.2022 kl 15:28 1135

Meltwater har gått høyt de siste månedene grunnet spekulasjoner om oppkjøp. Da denne børsmeldingen kom, så lå MWTR nede på 6-7kr og var nede i en svært negativ trend både fundamentalt men også teknisk. Teknisk viste pilene videre nedgang ned mot 4.6kr. På det fundamentale var det heller ingen bedre case ettersom selskapet fortsetter å tape penger kvartal etter kvartal. Børsmeldingen om mulig oppkjøp har vært en "saving angel" for alle Meltwater aksjonærene, som gjør at de kan få tilbake litt av tapet.

Det spekuleres om oppkjøps pris, de fleste proffe investorene jeg har vært i prat med mener en pris kan komme på mellom 16-20kr. Jeg har selv sagt 18-20kr. Dette er en virkelig julegave for alle aksjonærer. Men det er et stort MEN. Aksjen har gått ekstremt høyt i det siste og var oppe på 16kr her om dagen. Når vi da snakker Risk/reward, vil da denne være svært dårlig, ettersom fortjenesten vil være svært liten i forhold til den enorme risikoen du tar hvis det ikke blir oppkjøp.

Ender dette ikke med oppkjøp vil kursen falle raskt tilbake til der den var på 6kr, og i følge teknisk analyse vil den muligens ned og teste 4.6kr. Dette er en risk/reward det stinker av.

En stor advarsel til alle dere som vurderer å ta en post her og håpe på noen få prosenter. Ryker oppkjøpet så blir dere med ned i gjørma på 6kr.

Virker som flere har skjønt det i de siste dagene, og har begynt å selge seg ned. Mtp oppkjøpsspekulasjonene ville en riktig kurs vært 11-12kr maks akkurat nå.
Redigert 06.12.2022 kl 16:19 Du må logge inn for å svare
Bjørn 1212
06.12.2022 kl 18:07 1026

Du skriver «Ender dette ikke med oppkjøp vil kursen falle raskt tilbake til der den var på 6kr, …». Kan du vennligst redegjøre for hvilken dato den var nede i 6kr? Det laveste jeg ser kan se er 7,6 kr. Hvis sistnevnte er riktig, så poster du villedende info.
LazyEye
06.12.2022 kl 20:30 924

Jøss. Er det noen her som ønsker å cashe inn på shorten sin? 😅
Bjørn 1212
06.12.2022 kl 22:04 823

Er vel like lov å snakke ned en aksje, som opp. Men usannheter nytter jo ikke.
VIP001
06.12.2022 kl 22:44 766

Helt enig. Jeg rapporterte brukeren tidligere i dag etter at han spamet ned den andre MELT tråden, og det har heldigvis vært stille siden. Håper det er admin som har gått inn og stoppet adferden. Er veldig ødeleggende for de som ønsker å diskutere saklig.
Redigert 06.12.2022 kl 22:44 Du må logge inn for å svare