Nordic Unmanned AS blir børsvinner i 2023, mot milliard ordre

Thoma$
NUMND 10.12.2022 kl 10:48 10243

Droner produsert i Kina vil forsvinne fra markedet i Europa, ingen vil ta i de så lenge de leverer til feil side i krigen.

Jeg tror NUMND vil ta mange kontrakter de neste ukene, mnd.

Emisjon denne uka bør gjøre at de er fullfinansiert til cashflow kommer inn q1 2023, mitt tips, børsvinner 2023.

Vi får se....
Redigert 16.12.2022 kl 09:54 Du må logge inn for å svare
caprea
27.02.2023 kl 21:51 1226

Du fikk i det minste helt rett i at det er ingenting som kan holde kursen igjen på 6kr.

Og selv på disse nivåene er aksjen for dyr. De går i minus og tjener ikke ei krone, har et lass med ansatte som skal ha lønn og er i sterk konkurranse med en haug med tilsvarende selskaper rundt om på kontinentet som leverer tilsvarende tjenester.

Nå har det heldigvis blitt solgt en haug med opsjoner på 1kr med mulighet for å kjøpe billige aksjer, slik at dagens aksjonærer kan utvannes enda mer neste gang kursen går opp litt.

Sjekk grafen for de siste 3-4 kvartalsrapportene. Den ser jo ut som Preikestolen hver gang selskapet slipper tall. Og fortsatt gidder folk å sitte. På Shareville sitter aksjonærer i fullt alvor og lurer på hvorfor en post selskapet har lagt ut på LinkedIn ikke har vært kursdrivende. Det sier litt om nivået.

Flott og spennende at dette eiendomsselskapet og Helge Gåsø kjøper seg opp, men dette har vært en sørgelig tur. Jeg lærte ikke å regne før kursen var 16kr og jeg solgte før jeg fikk sukk for meg. Det påførte meg et veldig stygt tap, men jeg reddet meg fra et betydelig større. Jeg vil oppfordre alle som sitter i NUMND om å sette seg inn i tallene og scanne segmentet for tilsvarende selskaper. Bare fordi at selskapet er på børs, betyr ikke at de er alene om det de driver med. Det er flere selskaper som driver med nøyaktig det samme bare innenfor en radius på et pr kilometer. Hvorfor skal en oljearbeider med null ledererfaring eller erfaring med å drive et selskap (som har svidd av så mye penger på å kjøpe opp så mange små fillefirma at jeg ikke forstår at det er mulig å holde oversikt) klare å slå disse?

Krasst innlegg, men dette er ærlige refleksjoner som jeg for all del er åpen for korreks for. Men det er frustrerende å se at det er mulig at et slikt selskap kan være priset til langt over 40kr. Hermanrud var selv ute med kursmål 55 (eller var det 65?) i sin tid, basert på selskapets egne mål. Han kunne ikke tatt mer feil, men det er jo ikke hans skyld. Det er ikke bare aksjonærene som må realistetsorientere seg, det må tydeligvis også ledelsen i selskapet.

Takk, slutt.
Redigert 27.02.2023 kl 21:53 Du må logge inn for å svare