Jethros julekalender 🎄

JosefK
AZT 13.12.2022 kl 07:33 3360

ArcticZymes har vært, er og kommer nok til å være, en av de aller mest spennende casene jeg noen sinne har kikket på. Men jeg kunne tenkt meg mer innsyn enn bare de obligatoriske rapportene. Det er derfor gledelig når det kommer news utenfor den sedvanlige syklusen. La oss nå kalle det for julekalenderen for å komme i julestemning 🎄🎅🏻

Så langt har julekalenderen bydd på:

🎄 Oppskalert proteinase. Ikke helt uventet. Det har vært signalisert om man følger webcastene like religiøst som noen av oss gjør. Det viktige her er at det gjør produktet mer relevant eller kostnadseffektivt innen biomanufacturing og ikke bare i «tools» segmentet.

🎄 DNA assembly plattformen (som seriøst trenger et snazzy nytt navn🥴). Jeg har lest det jeg kommer over av litteratur på området og er fremdeles litt shaky på hva man kan få til på dette feltet. Men etter som jeg forstår, kan den brukes både innen syntetisk biologi og innen Next generation sequencing. Syntetisk biologi er nok det mest nærliggende og jeg er 100% sikker på at biomanufacturing kundene kommer til å i hvert fall prøve den. Det brukes nemlig enorme summer for å streamline prosessen å sette sammen DNA fragmenter til brukbare kandidater. Prosessen er tidkrevende, plaget av feil og kostbar. Og etter det jeg skjønner av patentet, så får de nå kjemi som fungerer i romtemperatur og er lett å deaktivere ved lett varmebehandling, som mange av de andre AZT produktene.

🎄 En flunkende ny Chief Scientific Officer. Darren Ellis heter han og drifter Oslo filialen som jeg insisterer på burde kalles ArcticZymes skunkworks🤓

Men julekalenderen mangler noen luker! Og ja, den gjør det. Og her er det jeg tror kommer. Og det forhåpentlig før juleaften:

🎄 TAQ polymerase! Long overdue, men jeg er sikker på det er fordi den skal pakkes inn og framstå som Lamborghinien blant polymeraser 🤓

🎄 Revers transkriptase! Også den overdue, og jeg tror det er av samme grunn.

🎄 Oppkjøp. Jeg tror det kommer. Og jeg tror det kommer godt med nye muligheter. Riktig hva er umulig å si, men at biomanufacturing er sentralt er jeg nesten sikker på.


Og siden jula varer til påske, vil jeg legge til:

🎄 Q1 i februar. Jeg tror ikke jeg noen sinne har gledet meg så mye til en Q rapport. Og det har ikke bare med den uhyre viktige guidingen som utvilsomt er viktig for å pusse investor brillene, men det er så mye nytt å snakke om🤓 Og jeg halvt forventer en ivrig rapport om hvor kult det er med DNA assembly og at det rives ut av hyllene i eskalerende tempo 🤗

🎄 Drug master file. Forhåpentlig ferdig før påske.


Jeg trenger en gløgg. God jul 🤓🎄🎅🏻
Redigert 13.12.2022 kl 07:43 Du må logge inn for å svare
Eankee
13.12.2022 kl 08:48 3306

Det var kalender'n sin det....måtte alle lukene gi premie ;-)
Frozen
13.12.2022 kl 12:08 3133

Meget spennende julekalender dette, JosefK!

Jeg tror at vi neste år kommer til å oppleve en form for "sakte ketchup-effekt" (i mangel av bedre ord). Med det mener jeg, i likhet med deg at omsetningen kommer til å ligge betydelig over årets kvartaler, men at vi enda må vente en stund (1-2 år) på den virkelige ketchup-effekten.

I likhet med deg har jeg stor forventning til Q4, og gleder meg også allerede til den kommer - ikke minst i forhold til hva som da blir guidet.

I motsetning til deg så er jeg mer usikker på om det blir oppkjøp (utover den allerede annonserte avtalen med UIT). Jeg tror det pågår et "kappløp" mellom evt oppkjøp og egen utvikling av enzymer tilknyttet biomanufacturing. Jo lengre tid som går heller jeg mot at egenutviklingen vil trumfe oppkjøp, i forhold til kvaliteten på produktene og potensialet i markedet.

Det blir spennende å se hvem som får rett. Jeg tar gjerne feil, men tror heller ikke du har noe problem med om jeg får rett... :-)

En god jul blir det forhåpentligvis uansett, og kos deg med gløggen.
Redigert 13.12.2022 kl 12:36 Du må logge inn for å svare
JosefK
13.12.2022 kl 12:56 3082


Du resonnerer flott. Det skal du ha. Men i motsetning til deg tror jeg ikke man vil gå for et oppkjøp som kanibaliserer for egenutvikling. I tillegg er det andre synergi effekter ved å få representasjon i andre land/kontinent. Om du har fulgt med en stund har søket blitt utvidet ut over EU sonen.

Jeg har hjertet i halsen hver gang jeg leser newsweb og det blir bare værre jo lenger tid det tar 🤓

Frozen
13.12.2022 kl 13:15 3055

Dersom det blir M&A så har du ganske sikkert rett i dine antakelser om årsak, og at eventuell kannibalisme kan utelukkes.

Det er i alle fall utvilsomt brukt svært lang tid på denne prosessen, og det gjør at man bør kunne stole på at det vil være en særdeles grundig vurdering som underbygger eventuelt oppkjøp.

P.t. kan vi vel heller ikke utelukke at "oppkjøp" kan annonseres i flertall...

Selv med hjertet i halsen håper jeg du får stor glede av gløggen :-)
JosefK
13.12.2022 kl 13:45 3005


Jeg overlever nok skal du se 🥴🍷
Hallo!!!!
13.12.2022 kl 15:24 2886

Julerallyet som er starta nå eller?

Om bare et minimum i julekalenderen innfrir så blir dette veldig veldig bra👍
Andreas
13.12.2022 kl 15:44 2832

Jeg tror vi er i robotenes jerngrep akkurat nå. Motivet kan man lure på. Vi forstår det nok etterpå.
bj111
13.12.2022 kl 15:46 2822

De to neste lukene til JosefK kommer men vet ikke når. Den neste med oppkjøp får vi bare vente å se om blir noe av og hva det i så tilfellet er.
Fremtiden ser uansett lys ut her og det har vært tegn til at bio/farma kan komme på bull siden igjen etter 1 år i et bear marked. Da er det gjerne de som har inntekter og er i vekst som tar av. Litt tidlig å kostantere en klar retning oppover her på kort sikt syntes jeg men er kanskje farget av at den så lenge har vært litt død.
Det skjer og store oppkjøp for tiden og en skal ikke se bort fra at AZT kan bli slukt av en større aktør og jeg blir ikke overrasket om det en dag ligger et bud på selskapet.
Noen spennende og ikke minst morsomme år fremover tror jeg vi får i AZT.
rufus01
13.12.2022 kl 17:01 2678

Hyggelig med en fin oppgang i AZT idag, på greit volum. Etter en periode med litt lav omsetning . Det vil komme oppdatert Topp50 om en 2-3 dager. Grunnet lav omsetning den siste tiden, har jeg ikke sett noen grunn til og oppdatere denne.
JosefK
13.12.2022 kl 17:36 2624


Helt riktig vurdert. Ser fram til å se den.
rufus01
14.12.2022 kl 20:33 2006

Kan ikke forstå annet enn at selskapet må se for seg en voldsom vekst fremover, slik som de ansetter for tiden!🤞😊
xjack
16.12.2022 kl 09:30 1595

Dagens tilskudd i julekalenderen:

Ho, ho, ho

ArcticZymes Technologies launches AZscript™ Reverse Transcriptase
Tromsø, Norway, 16th December 2022 – ArcticZymes Technologies ASA (OSE: AZT) launches AZscript™ Reverse Transcriptase
ArcticZymes Technologies (AZT) today announces the launch of its new product AZscript™ Reverse Transcriptase (RT).
Launching the AZscriptTM RT product is a natural expansion of the Company’s molecular tools portfolio. Reverse transcriptases are critical enzymes for molecular diagnostics and are used to convert RNA into DNA in a broad range of applications such as the detection of pathogenic RNA virus in diagnostic PCR workflows or the analysis of transcriptomes in Next Generation Sequencing (NGS).
rufus01
16.12.2022 kl 09:36 1576

Veldig hyggelig luke i julekalenderen dette. Den var vel forventet. Men hva har du å si om dette produktet da JosefK?, er det en viktig lansering? Har du noe peiling på markedet for dette?
JosefK
16.12.2022 kl 09:39 1565


Står i press releasen. Alle RNA virus må ha revers transkriptase for å gjøre pcr.