$PGS$ "26. jan"
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
09.01.2023 kl 14:24
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Jasper7
Mulig jeg er vel optimistisk nå , men blir det meldt om ferdig refinansering, tror jeg den går 50%
...
Blutus
100%
...
Hvalross
🫡
...
rischioso
Skal man ha under 8 så har man dårlig tid - knappe 4 timer igjen av denne børsdagen ... ;)
...
Hvalross
I går kl 20:43
Følger PGS borr i US fredag - og stiger over tosifret allerede i morgen!?
...
oppturen
Når PGS soper inn 3-5 nok pr aksje i overskudd pr år må jo alle forstå at kurser under 20 er vannvittig billig.
Mulig jeg er vel optimistisk nå , men blir det meldt om ferdig refinansering, tror jeg den går 50%
...
Blutus
100%
...
Hvalross
🫡
...
rischioso
Skal man ha under 8 så har man dårlig tid - knappe 4 timer igjen av denne børsdagen ... ;)
...
Hvalross
I går kl 20:43
Følger PGS borr i US fredag - og stiger over tosifret allerede i morgen!?
...
oppturen
Når PGS soper inn 3-5 nok pr aksje i overskudd pr år må jo alle forstå at kurser under 20 er vannvittig billig.
Redigert 09.01.2023 kl 14:04
Du må logge inn for å svare
TonyB
28.12.2022 kl 22:26
4021
Fint innlegg som alltid, Oppturen.
Med ca 90M USD i cashflow pr kvartal fremover er det enorme summer som genereres. Som Olaisen sa, vil gjelda ved utgang 2023 være nedi USD400 med de rater og flåteutnytting som forventes. Hvilken bank vil vel ikke være med her…? Til og med den lokale Sparebanken her hjemme vil ønske å bli partner😁
Det er ikke et mål i seg selv å være gjeldfri. Cluet er selvsagt betjeningsevne.
Med ca 90M USD i cashflow pr kvartal fremover er det enorme summer som genereres. Som Olaisen sa, vil gjelda ved utgang 2023 være nedi USD400 med de rater og flåteutnytting som forventes. Hvilken bank vil vel ikke være med her…? Til og med den lokale Sparebanken her hjemme vil ønske å bli partner😁
Det er ikke et mål i seg selv å være gjeldfri. Cluet er selvsagt betjeningsevne.
Redigert 28.12.2022 kl 22:30
TonyB
28.12.2022 kl 22:50
3870
Så sant så sant, Londonmannen. Var ingen PGS-aksjer under treet her på julaften dessverre. Hva pokker skal jeg med ullsokker og slipsnål??? Vil ha aksjer jeg….😃. Nei, får nok fikse nytt påfyll selv. Fortsatt grisebillig, helt «katastrofalt billig» faktisk🤩
👍💯
Tror folk vil skvette når de ser den første non-seismic kontrakten. Ja jeg skjønner så godt hva Cognite er ute etter ...
Redigert 29.12.2022 kl 01:02
Kanskje finns det tilgivelse for "superhausseren Hvalross som har lurt mange småsparere inn" når kursen er i 12kr 10 jan
https://youtu.be/jywBtAVM6X4
https://youtu.be/jywBtAVM6X4
2 stikkord:
"non-seismic"
Vi snakker om Verdens 7. SUPERCOMPUTER her ...
https://www.pgs.com/company/newsroom/news/industry-insights--hpc-in-the-cloud/
Vind, vær, havn, forbruk, lønnsomhet, AI
"non-seismic"
Vi snakker om Verdens 7. SUPERCOMPUTER her ...
https://www.pgs.com/company/newsroom/news/industry-insights--hpc-in-the-cloud/
Vind, vær, havn, forbruk, lønnsomhet, AI
Redigert 29.12.2022 kl 01:47
For meg er ikke vessel efficience for PGS båter viktig. Avansen er så sinnsyk uansett.
Men at man kan ta klekkelig betalt fra Global Shipping Fleet på noen få prosent av besparelsen ; det er en KioskVelter!
Men at man kan ta klekkelig betalt fra Global Shipping Fleet på noen få prosent av besparelsen ; det er en KioskVelter!
Redigert 29.12.2022 kl 02:20
Fase 2 ... Generisk løsning Cloudbasert AI Stål-På-Vann.
(Fase 1, fase 2 pumpes nå til LANDETS RIKESTE)
https://www.pgs.com/company/investor-relations/ir-news-stock-announcements/pgs-partners-with-cognite-to-optimize-vessel-efficiency/
Leveraging fleet productivity and technology is an important pillar of PGS business strategy. PGS is using its digital transformation process to accelerate strategy execution. In cooperation with Cognite, PGS has launched two digitalization workstreams aiming at improving fleet performance; refining approaches to optimize fuel consumption and reducing maintenance cost by actively monitoring equipment via contextualized data
(Fase 1, fase 2 pumpes nå til LANDETS RIKESTE)
https://www.pgs.com/company/investor-relations/ir-news-stock-announcements/pgs-partners-with-cognite-to-optimize-vessel-efficiency/
Leveraging fleet productivity and technology is an important pillar of PGS business strategy. PGS is using its digital transformation process to accelerate strategy execution. In cooperation with Cognite, PGS has launched two digitalization workstreams aiming at improving fleet performance; refining approaches to optimize fuel consumption and reducing maintenance cost by actively monitoring equipment via contextualized data
5-8 GANGEREN.
fra et høyere nivå
fra et høyere nivå
Var på butikken. Ble kaldt "PGS-Vennlig" av en som så ut som en piss i trynet ...
Men korte lange og tidligere forsiktige penger strømmer alle til Peggy G
Men korte lange og tidligere forsiktige penger strømmer alle til Peggy G
Redigert 29.12.2022 kl 02:50
Er vi på Grooven, eller er det "Salatdyrkings-app" som gjelder 😅
Det er de eksploderende energiprisene som legger grunnlaget for Adanis ekstreme inntjening dette året. Nå troner han øverst på listen over de rikeste i Asia og er nummer tre på Bloombergs liste over de rikeste i verden.
Med over 400 milliarder kroner økte nettoformuen til inderen i 2022.
Adani startet sitt forretningsliv med å handle diamanter i Mumbai på 1980-tallet. Senere slo han seg inn på kullsalg og de første store gevinstene kom hans vei.
Russlands krig mot Ukraina, lite vind og nedstengte atomkraftverk har blitt en gullgruve for den 60 år gamle inderen. Han er født i Gujarat, vest i India og han hoppet av skolegangen tidlig i tenårene.
Det er de eksploderende energiprisene som legger grunnlaget for Adanis ekstreme inntjening dette året. Nå troner han øverst på listen over de rikeste i Asia og er nummer tre på Bloombergs liste over de rikeste i verden.
Med over 400 milliarder kroner økte nettoformuen til inderen i 2022.
Adani startet sitt forretningsliv med å handle diamanter i Mumbai på 1980-tallet. Senere slo han seg inn på kullsalg og de første store gevinstene kom hans vei.
Russlands krig mot Ukraina, lite vind og nedstengte atomkraftverk har blitt en gullgruve for den 60 år gamle inderen. Han er født i Gujarat, vest i India og han hoppet av skolegangen tidlig i tenårene.
https://www.finansavisen.no/finans/2022/12/28/7972726/slik-ble-han-verdens-tredje-rikeste-person
Og enda leser vi at det var en vanskelig børsår.
Man må rett og slett spørre seg helt ærlig:
Har man MEGATRENDEN i ryggen ...
Og enda leser vi at det var en vanskelig børsår.
Man må rett og slett spørre seg helt ærlig:
Har man MEGATRENDEN i ryggen ...
Litt for tidlig ute, men det begynner å hjelpe
Oljerusa limerick
Hvalross
16.11.2020 kl 11:03
I høst jeg skulle være grei
men endte trist og lei
I kjærlighetens ånd
fikk jeg svigermor
inn i fond
Som blodrød gikk hun for det grønne
hver en uke fikk jeg skjønne
hvorledes prosentene dog var skjønne
Mens jeg holdt fast i koljen
og sverget tro til oljen
Kalt for utdatert og dum
mens hun tjente fett på skum
Hjemme fikk jeg kolde stikk
når jeg kun ville ha slikk
Så en dag kom den som måtte
nå de piler til som rotte
Skinngode apostler
med av Thunberg lånte floskler
De og følger kun de penge
i Zalo var de ei no lengre
For oljen er som Luther
for den som skal skru mutter
Så nå går det i champagne
og hjemmelagd lasagne
Hver dag er en fest;
oljearbeider bli ved din lest:
Nå glir fingrene på lyren lett
for kineseren på oljen ei blir mett
(based on a true story)
Oljerusa limerick
Hvalross
16.11.2020 kl 11:03
I høst jeg skulle være grei
men endte trist og lei
I kjærlighetens ånd
fikk jeg svigermor
inn i fond
Som blodrød gikk hun for det grønne
hver en uke fikk jeg skjønne
hvorledes prosentene dog var skjønne
Mens jeg holdt fast i koljen
og sverget tro til oljen
Kalt for utdatert og dum
mens hun tjente fett på skum
Hjemme fikk jeg kolde stikk
når jeg kun ville ha slikk
Så en dag kom den som måtte
nå de piler til som rotte
Skinngode apostler
med av Thunberg lånte floskler
De og følger kun de penge
i Zalo var de ei no lengre
For oljen er som Luther
for den som skal skru mutter
Så nå går det i champagne
og hjemmelagd lasagne
Hver dag er en fest;
oljearbeider bli ved din lest:
Nå glir fingrene på lyren lett
for kineseren på oljen ei blir mett
(based on a true story)
Redigert 29.12.2022 kl 04:22
La meg si det sånn. Og bare 1 gang.
Mine oppdragsgivere vil ha PGS OPP for enver pris. Og de har Den Helt Store Verktøykasse ...
Mine oppdragsgivere vil ha PGS OPP for enver pris. Og de har Den Helt Store Verktøykasse ...
På lag med sjøormen Ruffen, Gullars og Sorte Maske, med luftstøtte fra NATO og bankgaranti fra OPEC, bygger vi verdens største Maskin https://knowyourmeme.com/photos/968846-a-weapon-to-surpass-metal-gear og dytter Gassen helt i bånn på fullt volum
Vi skal eksplodere hele Tivoliet! 🧨🚀🛸
Noen synes Sjaman Durek er definisjonen på spesiell, da har de ikke sett kursutviklingen i $$$PPPGGGSSS$$$ frem mot Q4! 21-D Hyperdrive som bøyer hele Space Time Continiumet ... hhhooolllddd dddeeerrreee fffaaasssttt!!! 🎢
https://youtu.be/j2pDnwwa1c8
"PUSH IT REAL GOOD"
Vi skal eksplodere hele Tivoliet! 🧨🚀🛸
Noen synes Sjaman Durek er definisjonen på spesiell, da har de ikke sett kursutviklingen i $$$PPPGGGSSS$$$ frem mot Q4! 21-D Hyperdrive som bøyer hele Space Time Continiumet ... hhhooolllddd dddeeerrreee fffaaasssttt!!! 🎢
https://youtu.be/j2pDnwwa1c8
"PUSH IT REAL GOOD"
Redigert 29.12.2022 kl 04:18
Hvalross på pulver? Virkelig ivrig i tjenesten😎 Gutter altsså
Ha ha. Hipp hurra for sport og idrett.
Uææ er oljeprisen ned 0,3 øre. Tror jeg slurker resten av eggelikøren og heller våkner 10.30 når den er i pluss 😅
Uææ er oljeprisen ned 0,3 øre. Tror jeg slurker resten av eggelikøren og heller våkner 10.30 når den er i pluss 😅
Thesistulling
29.12.2022 kl 07:43
5621
Heller mere over til at vår kjære Hvalross digget musikk inatt.
😎
😎
Hehe, god plan!
Hehe! Man kan kun takke! Alt og Alle som er vervet begynner å finne smilet igjen nå. Til sommeren sitter alle med vondt i kjeften! 😁
Noen av oss har bare fallt i gryta når vi var små.
Også har jeg fått dilla på å bygge sånn skip inni flaske. Men så skal det være Ramford og den er så jævla brei over hekken
Også har jeg fått dilla på å bygge sånn skip inni flaske. Men så skal det være Ramford og den er så jævla brei over hekken
Skip i flaske er bra, flaske på skipet er også bra.. viktigste er å nyte dagene.
Hvor langt går toget tenker Halvorsen??
Hvor langt går toget tenker Halvorsen??
Rett till 1. febbeby, liten dipp, og kanskje direkte inn i VILL SPEKULASJONBOBLE, fra et mer riktig nivå solide 12+
Redigert 29.12.2022 kl 08:06
Får ta noen lodd med seg på veien da. Tuutuuut...tøfftøff avstigning på høyre side ;-)
Slettet brukerskrev 8 børsdager til 10/1 📈
Og snart er det "Skattemandag". Personlig synes jeg det er hybris å tro man kan jule opp trenden og tro man kan knipe ører i dag eller i morgen, midt "in an ocean of Green". De som har solgt skal jo inn igjen første anledning januar. Men enkelte får vel til dette også. 7 slag til jul og Gaustadtoppen før frokost. Gali-Matthias kalte vi det hjemme på gården.
Redigert 29.12.2022 kl 08:13
(Er du rik nok får du telefon i dag)
(Fase 1)
(Fase 1)
Kjekt å være favoritten ...
Brasil-Experten
Petrobras bare Ga$$er på, nærmest for Enhver pris. Vi fikk høre litt av hvert i Pareto-podden om hvordan disse National Oil Companies'ene driver verdier lenger ut i kjeden med sin kamp om den siste tilgjengelige lille restkapasiteten. MULTISESON og 30% oppå de allerede mye økte prisene. Vekst vekst vekst, politisk bestemt
Londonmannen
29.12.2022 kl 09:00
5394
Fortsetter du slik,Hvalross, blir du snart kandidat til Nobelprisen for litteratur!
Fantastisk åre du har!
Fortsatt god Jul! Og et heidundrende fantafenomenalistisk nytt år, 2023! Året vil trolig gå inn i historien som det aller ypperste for oss PGSere! Enjoy! Og hils svigermor! Du vet de kommer i alke slags valører. Glemmer ikke begravelsen til min kamerat sin svigermor. Kisten måtte heves tre ganger fra graven før den stående ovasjonen ville gi seg!
Ønsker herren en riktig god børsdag!
Fantastisk åre du har!
Fortsatt god Jul! Og et heidundrende fantafenomenalistisk nytt år, 2023! Året vil trolig gå inn i historien som det aller ypperste for oss PGSere! Enjoy! Og hils svigermor! Du vet de kommer i alke slags valører. Glemmer ikke begravelsen til min kamerat sin svigermor. Kisten måtte heves tre ganger fra graven før den stående ovasjonen ville gi seg!
Ønsker herren en riktig god børsdag!
oppturen
29.12.2022 kl 09:12
5242
Må jo være en drømm å kjøpe seg inn i PGS når «muskuløs» algoritmer pøser ut på makro svingninger. 😃
Ha ha! Ditto 😁
💯😂😂😂👍🤚🏅…
protagoras
29.12.2022 kl 09:37
5041
Gleder meg som en unge til 2023!
Litt skuffet over at 10ern ikke kom i 2022, men tror vi ser 15 innen ett år.
Godt Nyttår til alle PGSere!
Litt skuffet over at 10ern ikke kom i 2022, men tror vi ser 15 innen ett år.
Godt Nyttår til alle PGSere!
Normalone
29.12.2022 kl 09:51
5269
Takk fot at du deler, elonomi. Likte veldig godt dette avsnittet;
"From early 2022, the money manager explained, “there has been minimal spending growth on exploration, while global demand has continued to rebound and grow. The postponement of my theme was mainly caused by the unexpected purge of SPR inventory, along with China going offline due to germs. These two trends seemed destined to reverse in 2023,” he said, adding that Russian oil production is “permanently impaired and likely in free fall.”"
Lete, lete, lete...
"From early 2022, the money manager explained, “there has been minimal spending growth on exploration, while global demand has continued to rebound and grow. The postponement of my theme was mainly caused by the unexpected purge of SPR inventory, along with China going offline due to germs. These two trends seemed destined to reverse in 2023,” he said, adding that Russian oil production is “permanently impaired and likely in free fall.”"
Lete, lete, lete...
Redigert 29.12.2022 kl 09:52
oppturen
29.12.2022 kl 10:21
4933
Akkurat det siste der tipper jeg mange ikke forstår. Sanksjonene mot Russland gjør at oljen fra Russland når markedet via omveier, men det er i det korte bilde. Russisk oljeproduksjon går nok mot en liten kollaps etterhvert som deler, utstyr og kompetent arbeidskraft forvitrer.
2022 er ikke over, kan skje mye de siste timene, 10 kroner er fremdeles mulig: det er ikke over før Hvalrossen synger! 🕺🕺🎉🎉🎉🎉
PGS🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
PGS🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
HAS
29.12.2022 kl 10:45
4828
Litt uforståelig at noen finner nytte i å dundre på med algoritmehandel på dette nivået. Det må vel bety at de klarer å riste løs noen aksjer fra løse fingre. Det oppfordres til å holde fast, slik at vi i alle fall får løftet handelen noen hakk:)
oppturen
29.12.2022 kl 10:48
4897
Algoritmene er stilt inn på å dra nytte av dårlig makro bilde ( oljepris i - gir næring )
Godt med stille og fredelig juleferie etter en vel urolig måned som PGS-aksjonær. Synes derfor det kanskje er på sin plass med et lite romjulsdikt på tampen av året.
Det er bare å gratulere
og la PGS triumfere
Jeg kalte den selv en "møkka-aksje"
Står fortsatt for det....kanskje
Min trade er solgt med god gevinst
Men har fortsatt min long ikke minst
Den skal få være i fred
Mens kursen seiler av sted
Det skrives kontrakter på løpende bånd
signert av Runes stødige hånd
Fremtiden er riktig så lys
Peggy'n tar imot alt som bys