Nå starter det! Bestilling !!

Gullit
ENSU 21.12.2022 kl 07:04 26970

Da er vi igang folkens. Mange års venting er over!

https://newsweb.oslobors.no/message/578797

SAN JOSE, California, December 21, 2022 -- Ensurge Micropower (OSE: ENSU, and OTCIQ: ENMPY), today announced it has received the first production order for 150,000 units of its rechargeable 1-100 milliampere (mAh) solid-state lithium microbattery, a customized version based on the packaged battery it has been sampling to multiple manufacturers and potential strategic partners. Ensurge expects additional orders in 2023 and beyond from this lead customer, an innovator in the digital health market.

This significant milestone validates Ensurges strategic value propositions and unique differentiation of our technology, said Kevin Barber, Ensurge Chief Executive Officer. This major milestone follows our successful sampling of both unit-cell and packaged microbattery samples to multiple manufactures and potential strategic partners. We are on track to move our own version of the industrys first anode-less 1-100 milliampere-hour rechargeable solid-state lithium microbattery into volume production during the first half of 2023.

Ensurges lead customer can now create products with features that would be impossible to offer without the fast-charging performance of Ensurges solid-state lithium microbattery, or its ability to support flexible form factors, higher current draw and a 2X energy density. Ensurges microbattery technology doubles or triples the charging rate of the fastest-charging Li-ion-based designs, which is particularly important for devices used in digital health, fitness and remote patient monitoring applications. These devices unique power requirements cannot be met with Lithium-Ion (Li-ion) coin cell batteries.
Redigert 21.12.2022 kl 07:31 Du må logge inn for å svare
True
21.12.2022 kl 12:55 3902

Jepp, dette er kun begynnelsen av en snøball som bare kommer til å rulle og rulle fremover. Her vil det nok bygges positivt momentum ganske raskt tror jeg.
True
21.12.2022 kl 13:06 3867

1) Navnet er ENSU
2) De har allerede utstedt en emisjon.
3) Hvorfor er du her?
liaszo
21.12.2022 kl 13:10 3910

Meldingen kunne ikke ha vært bedre for min del, dette har jeg gledet meg til. Har makset posisjonen min i Ensurge nå, og det får basically briste eller bære for min del. Ser ingen argumenter for at denne ikke skal stige i verdi etter en slik melding. Og driter jeg meg ut på dette, har jeg ihvertfall plassert pengene mine på et selskap i medvind. 2 GAV, MAX POWER.

glta, nfa.
Slettet bruker
21.12.2022 kl 13:10 3913

Jeg håper at det går bra uansett :-)
True
21.12.2022 kl 13:27 3869

Flott.

Bye bye :-)
True
21.12.2022 kl 13:32 3878

Dette er en done deal nå, så jeg tipper du sitter rimelig trygt for å si det sånn. Potensialet her er enormt og kursen er så latterlig lav at du må være skutt i huet for å selge på disse nivåene. Da må du være desp etter penger fordi her kommer vi nok ikke til å sitte mye lenger.
liaszo
21.12.2022 kl 13:40 3873

Har fulgt med i et par år og jeg har ventet selv på denne typen melding. I tillegg til at det er flere partnere som har mottatt prototypene og gjennomført testing internt, så kan ikke utsiktene bli bedre for Ensurge mot 2023 da de har flere etablerte partnerskap.

Jeg er nok ikke den eneste som ser dette. Mikrobatterier som øker effektivteten samt besitter så mange positive egenskaper kan anvendes i praktisk talt alle sektorer som har utstyr i kategorien 'småbatteri'. Banebrytende utvikling for industrien. De kan dermed ta i mot forespørsler fra alle sektorer og bransjer da de sitter unikt i batterisegmentet. De kan også bli kjøpt opp av større aktører, da dette er patentbelagt og SSL batteriene skilter unike egenskaper.

Hvordan i helvette (unnskyld språkbruken) er ikke det en bunnsolid posisjon for Ensurge? :-) Nå kjører vi.
Guuz
21.12.2022 kl 13:57 3833

Tja, det vi ser nå er emiaksjer som tømmes på en dag med litt volum. Aksjer skifter hender og man posisjonerer seg. Når dette er ferdig starter nok turen oppover skal vi se.
True
21.12.2022 kl 14:05 3887

Nei ikke vet jeg, men du kan jo altids høre med scorn. Han har sikkert en meget god forklaring på hvorfor ENSU fortsatt vil mislykkes XD
True
21.12.2022 kl 14:06 3883

Hvor er tynnidioten forresten? Har ikke sett snurten av ham. Merkelige greier...
True
21.12.2022 kl 14:10 3843

Har nok rett i det, men det er ingen tvil om at denne aksjen har blitt holde nede over lenger tid også. Kan sammenlignes med KOA aksjen faktisk.
Byzantin
21.12.2022 kl 14:16 3839

Hvorfor i all verden stiger ikke kursen på en slik melding? Noen er åpenbart skuffet. Kursen er igjen under 2.
Redigert 21.12.2022 kl 14:17 Du må logge inn for å svare
True
21.12.2022 kl 14:24 3829

Er over 2 kr nå igjen i allefall, men ja det kan du si. Tydelig at det fortsatt skal ta litt tid før markedet tar alvoret innover seg.
Redigert 21.12.2022 kl 14:26 Du må logge inn for å svare
scorn
21.12.2022 kl 14:31 3809

Hvor er det du tar disse "forklaringene" dine i fra? Markedet tar alvoret innover seg?

Og jeg har aldri sagt at ENSU skal mislykkes. Hadde jeg trodd det så hadde jeg ikke hatt aksjer der.
True
21.12.2022 kl 14:39 3802

Neida, du er super optimist når det gjelder ENSU. Det har vi skjønt.
The Observer
21.12.2022 kl 15:25 3754

Var ordren for liten?
Cpt MC
21.12.2022 kl 15:31 3783

Den første ordren skulle aldri handle om størrelse. Den første ordren øker sannsynligheten for videre suksess. Kursen burde også ha økt med økt sannsynlighet, men her er det noe rart som foregår. Det viktige her er følgende:

- Barber leverer på det han kommuniserer
- Det er nå blitt bevist en etterspørsel etter produktet
- Dette er første av flere ordre (husk at denne kunden allerede er guidet til å være en liten kunde med maksomsetning på 10MUSD. De store kundene kommer i 1H).
scorn
21.12.2022 kl 16:38 3687

At vi ender under emi-kurs (2 kr) og ned −2,48% når en slik nyhet som i dag ble børsmeldt er mildt sagt begredelig og meget urovekkende.
specc
21.12.2022 kl 16:41 3677

Ja, og nå kommer følelsene. Sinne, skuffelse osv.
Winter is Here
21.12.2022 kl 17:04 3610

Jeg tror ikke det er over for Ensu, men jeg tror markedet vil vite blant annet følgende:

- Verdien på kontrakten
- Navnet på Kunden
- Max kapasitet på fabrikken noe som kan avgjøre om de får de store kontraktene da kundene kan være bekymret for leveransen.
- Hvor mye penger trenger de å hente for å utvide produksjonen så man kan produsere nok til en hver tid.
specc
21.12.2022 kl 17:11 3579

Kundene vet åpenbart om kapasitet da de er i tett dialog. Vi derimot.
colargol
21.12.2022 kl 17:45 3518

Aksjen fra helvete det her. ThinFilm i forkledning.
tynnidioten
21.12.2022 kl 17:55 3488

Mange som fikk lang nese i dag.
Greatlife dukket også opp.
Redigert 21.12.2022 kl 18:02 Du må logge inn for å svare
Gullit
21.12.2022 kl 18:20 3425

Ufattelig trist utvikling idag. Får håpe de som ville ut her fikk tømt seg bra. Att de endelig kommer igang med større ordre tyder uansett på en lys fremtid. Det må tydeligvis større og kanskje mer konkrete tall på bordet før det tar av her. Burde jo egentlig doblet seg ++ på denne nyheten.🤔
True
21.12.2022 kl 19:02 3426

Kan være noe i det ja. At meldingen ikke var spesifikk nok selv om det er snakk om 150.000 batterier. Markedet er tydeligvis hensynløs og glemmer ikke THIN sin fortid.

Selv om dette er en kjempe melding, er jeg selv enig at den utelukker viktig informasjon.
True
21.12.2022 kl 19:11 3410

Burde absolutt ja, men gjorde ikke.

MEN, jeg har liten tvil om at ENSU vil lykkes med god margin fremover nå, så lenge vi får flere og mer spesifikke meldinger fortløpende.
Redigert 21.12.2022 kl 19:17 Du må logge inn for å svare
Guuz
21.12.2022 kl 19:16 3405

Folkens, det er 30+ millioner i rask kapital som skal omsettes ifb med emisjonen som nettopp var. Ta det med ro. Noen kjøper alle disse aksjene. Det skjer ting nå.
True
21.12.2022 kl 19:20 3397

Absolutt. ENSU ble forresten omsatt til nesten 17 millioner i dag, og det er ikke akkurat ofte det skjer. Men det vil nok skje oftere nå fremover.
Cpt MC
21.12.2022 kl 20:30 3381

Navnet på kunden får vi mest sannsynlig aldri vite. Se på nordic semiconductors. Der fant en analytiker ut at de brukte NOD sine chipper i AirPods. Ble aldri meldt av selskapet. Verdien på kontrakten er i range MNOK 4,4 - 15,0. Med andre ord er kontrakten ubetydelig i kroner og øre. Det er POC som er det store i denne meldingen! Angående kapasitet på fabrikken skriver ENSU dette:

- At present, the Company estimates that the factory has installed capacity to manufacture 10s of millions of mAh-class cells on an annual basis. Management believes this current capacity is sufficient to support the Company’s business plan well beyond the point of cashflow breakeven. As warranted by future demand, the factory is capable of further expansion to significantly increase capacity with modest capital expenditures.

Så lurer du på hvor mye penger de trenger. Selskapet trenger penger i slutten av Q1. Så er spørsmålet hvordan de pengene skal hentes. Enten så blir det emisjon (forhåpentligvis på høyere kurser), eller så blir det innskutt kapital fra partner (også i form av kapitalforhøyelse, men da vil man se en annen dedikasjon fra nye eiere). Mange flere muligheter her som selskapet har nevnt tidligere, men tipper vi får en emisjonsrunde til før kapitalbehovet blir dekket av partnere/revenue/lisensiering etc.

Sånn. Værsågod «markedet».
X-43 scramjet
21.12.2022 kl 20:46 3372

Når eventyret virkelig begynner med flere batteri ordrer på en gang, så dukker det opp flere kjente kunder hvis vi er heldige. Da blir ENSU en oppkjøps kandidat, blir fort til 4 ganger pris enn idag. Er mange forskjellige selskaper som kan ha bruk for disse mikro batteriene. Medisin sektoren, militæret, teknologi selskaper, landbruk med mer. Ha is i magen, dette blir stort
Oilinvestor
21.12.2022 kl 20:58 3355

Dagens kapasitet i San Jose skal holde til breakeven og litt til:

Ensurge’s San Jose clean room occupies approximately 20,000 square feet of its headquarters facility and can be expanded if required. At present, the Company estimates that the factory has installed capacity to manufacture 10s of millions of mAh-class cells on an annual basis. Management believes this current capacity is sufficient to support the Company’s business plan well beyond the point of cashflow breakeven. As warranted by future demand, the factory is capable of further expansion to significantly increase capacity with modest capital expenditures.

Ordrestørrelsen som kom idag er mellom 7-15 millioner kroner.
X-43 scramjet
21.12.2022 kl 22:06 3293

ENSU kan lage ulike typer av disse mikro batteriene og tilpasse kundens behov, det er bare å nå ut til kundene nå, endelig et produkt som virker, det kan komme nye samarbeids avtaler med andre teknologi selskaper som gjør at ENSU blir neste raketten, men det vil ta tid. Idag var en god tid å begynne å kjøpe ENSU
The Observer
21.12.2022 kl 23:32 3162

Det er sendt ut mange testbatterier etter kundespesifikasjoner. Noe av dette lander nok som ordre. Men kjøpere med store merkenavnprodukter og behov for flere millioner batterier i året, må gjøre meget grundige og langvarige tester før de bestemmer seg. De sier seg selv at store merkenavn kunder risikerer mye ved en overgang til Ensu batterier, om det skulle vise seg at disse batteriene skaper produktnegativitet i markedet.

Regn med at kunder i det øvre sjiktet av merkenavnprodukter følger med de mindre kunder som bestiller Ensu batterier. Så ha tålmodighet selv om det i dag ble flagget en mindre ordre. En eks høreapparat produsent med hundre millioner apparater på verdensbasis, er, og skal være, skeptisk til eksempelvis nye og lite utprøvde batterier. Så se noen måneder frem før det blir virkelig kan bli fart i dette.
Redigert 21.12.2022 kl 23:34 Du må logge inn for å svare
The Observer
22.12.2022 kl 11:35 2763

Det er nok mye skattemotivert handel om dagen. Veldig mange aksjonærer i unge selskaper har store negative porteføljer. Mange av disse selger nå unna for å få igjen skattepenger. Så jeg tror ikke salgsmeldingen fra Ensu egentlig var negativ, men mange må, eller ønsker å gjøre skattemotiverte grep før nyttår. Meldingen er jo tross alt en foreløpig bekreftelse på at batteriene er verdt å satse på for en massetest hos en kunde. Flere slike meldinger så blir investormarkedet mer trygg på Ensu og da kan kursen lett fly ganske høyt.
scorn
22.12.2022 kl 12:17 2693

Mye skattemotivert handel? I dag er p.t. 426 274 aksjer omsatt...

"Lett fly høyt"? Hjelpes...
Redigert 22.12.2022 kl 12:17 Du må logge inn for å svare
Winter is Here
22.12.2022 kl 12:17 2720

Litt usikker, men kan nye aksjer som registreres idag påvirke handelen ? Igår kveld kom det en melding til fra bedriften om at finanstilsynet har godkjent registrering av nye akjser som tas i bruk 22 Desember 2022. Bedrifren kan registrere opp til 15.6 mill nye aksjer, har noe med lånkonvertering å gjøre.

The Financial Supervisory Authority of Norway (Norwegian: Finanstilsynet) has
approved a listing prospectus dated 21 December 2022 for the listing of
9,243,817 new shares on Oslo Børs, equal to the number of new shares in Tranche
2. As a result of the approved prospectus, the 9,243,817 new shares will be
listed on Oslo Børs on 22 December 2022. The prospectus also covers the listing of up to 15,596,666 shares that may be
issued upon conversion of convertible loans in the Company.
Redigert 22.12.2022 kl 12:19 Du må logge inn for å svare
Maggs
22.12.2022 kl 12:49 2645

Dette er jeg enig i og tenker at, er en god vurdering. Kan god komme flere av disse meldingene om mindre kontrakter også før større leveranser avtales og signeres. tenker dette blir et godt 2023.
Dovretro
22.12.2022 kl 13:10 2593

Likte denne aksjen før melding, nå er den faktisk i minus i dag også. Oslo Børs steget i løpet i dag og i går med 2% og Ensu ned begge dager.
Slettet bruker
22.12.2022 kl 13:33 2550

Jeg tror ikke nye aksjer påvirker handelen. I dag er jo omsetningen normal igjen også. Men i går var den 10 ganger høyere enn normalt og når kursen da står stille er den eneste forklaringen jeg finner sannsynlig, at noen selger billig for å hold kursen nede. Jeg ser at både Alden AS og Tigerstaden har solgt seg smått ned gjennom desember kan det være for å holde kursen nede? Nå er jeg spent på i morgen, for da får vi se hvem som solgte i går. De kan for eksempel være motivert av formueskatt. i så fall slutter de vel med dette tullet i januar. Dette er aktører som sitter på 10-15 millioner aksjer og så lenge de ikke selger seg under en flaggrense, slipper de vel å melde. Jeg har derfor gått bort fra noen prinsipper om diversifisering av porteføljen, Jeg er småaksjonær og legger vanligvis inn 100 000 i selskaper jeg satser på. Nå ommøblerer jeg ASK'en. Har nå sikret meg 100K aksjer og har et snitt på 2,12. Jeg kommer til å fortsette med dette gjennom romjulen så lenge kursen ligger der den ligger. Da kan jeg klare å sikre meg 50-100K til. Men det er klart: hvis flere gjør som meg og øker opp på lave kurser, samtidig, som vi sørger for "at ingen går i fella", dvs får panikk og selger billig selv, så blir dette voldsomt dyrt for herrene Austbø og Skorstad. Har vært leser her inne lenge, men dette måtte jeg bare få sagt og da må man jo opprette et nick...
Lykke til alle sammen!