RECSI: Kursutviklingen 2022 - og 2023 ?

MikkeMus
RECSI 01.01.2023 kl 14:18 38026

Kursen til RECSI var kroner 17,93 da børsen åpnet den 1 januar 2022. Til tross for at det har skjedd mye positivt i forhold til både selskapet og sektoren i løpet av 2022, så var kursen bare kroner 13,98 da børsen stengte før nyttår.

En plausibel forklaring på den negative kursutviklingen i løpet av året, er at selskapet på kort og mellomlang sikt sannsynligvis vil møte betydelige utfordringer knyttet til høyere rentekostnader, energikostnader og generell inflasjon, kombinert med svekket etterspørsel innenfor sektorer knyttet til silangass, eksempelvis halvlederindustrien. I tillegg så gjenstår det å se om den eksplosive utviklingen av covid-19, som vi nå ser i Kina, vil få konsekvenser for kinesisk produksjon og de de globale transportlinjene.

Dernest: Russlands aggresjon og fullskala krig i Ukraina, har gjennom året resultert i omfattende økonomiske sanksjoner fra særlig EU og USA. Mange av sanksjonene har hatt svært negative konsekvenser for landene som sanksjonerer i form av ekstremt høye energikostnader, generell inflasjon- og med påfølgende renteøkninger. .... Og verre kan det bli, særlig for land i Europa - for i bakgrunnen truer stagflasjonsspøkelset. Boikott av olje, gass, hvete og metaller, kan i verste fall få svært alvorlige konsekvenser for økonomien til store europeiske land i lang tid fremover. Europa kan i verste fall bevege seg inn i en periode med stagflasjon, altså høy inflasjon kombinert med negativ økonomisk vekst. . Et slikt økonomisk uføre kan det ta lang tid å komme ut av. ... Vinneren av et slikt stagflasjonsscenario vil (etter mitt skjønn) være USA - noe som utvilsomt også er positivt for REC Silicon, som har sin virksomhet i USA - og som i årene som kommer vil nyte godt av fruktene til de mange politiske stimulansene som har fått gjennomslag i Kongressen i løpet av 2022.

2023 blir utvilsomt et spennende år for REC Silicon. Jeg er forberedt på betydelig turbulens i første halvår - for deretter å se en mer stabilisering av kursen etterhvert som vi nærmer oss gjenåpning av Moses Lake i Q4 2023.

----------------------------------------------------------------------

TIL INFO: Jeg har (dessverre) over lang tid vært 100% eksponert i aksjen - og har break even i overkant av 22 kroner. Selv om jeg tror på et betydelig oppsidepotensiale i aksjen, så er det ingen tvil om at min timing har vært fullstendig feilslått.

RECSI er en lotto-aksje som er belemret med mange kortsiktige spekulanter som i liten grad vet hva de kjøper og selger. RECSI er derfor en aksje jeg IKKE anbefaler noen å kjøpe, med mindre du har nødvendig kunnskap om sektoren(e) generelt og selskapet spesielt.

Nb. Jeg håper eventuell repons på denne tråden vil være saklig - og fri for tendensiøs, misvisende og feilaktig hausing og baising.



Redigert 14.01.2023 kl 21:52 Du må logge inn for å svare
omac
01.01.2023 kl 15:59 17111

Hvor aksjekursen går vet ingen på kort sikt. Men selskapet består og pengene vil flyttes inn i esg og rec. Erik must har skjønt dette og snart vil flere skjønne det
Slettet bruker
01.01.2023 kl 16:05 17092

Er et spot on innlegg. Desverre er algoritme manipulatører noen som beriker seg selv og driter i verdier for andre
Når man får et forbud mot denne manipulasjon handel
Da tror jeg vi kan få en fin reise opp.

Kast ut robot svindel på oslo børs. Så snakker vi
Redigert 01.01.2023 kl 16:06 Du må logge inn for å svare
omac
01.01.2023 kl 16:09 17078

Det er rec som skal bevise nå hjelper ikke å skylde på spillere
MorganKane
01.01.2023 kl 16:47 16988

Uenig med deg. Dette er gammelt nytt. Russland har vært i krig med Ukraina siden mars. Rentene/inflasjonen har gått opp i hele sommer/høst og er faktisk nå svakt ned igjen. Covid i Kina er bare positivt for Recsi. Det viser behovet for egne selvstendige/alternative verdikjeder.

Dessuten var kursen oppe i 25 etter at alt dette var kjent. Vel, utenom ny nedstengning av Kina, men det er som nevnt positivt.

Dette er generell usikkerhet skapt av tradere. Ingenting fundamentalt skulle tilsi at vi skulle ned de to-tre siste månedene. Jeg tror imidlertid at mye kan løsne i q1. Da må ting være på plass for obligasjonslånet. Og da tror jeg mye kommer samtidig.

For øvrig. Det er helt irrelevant å påstå det ene eller det andre i forhold til egen beholdning. Dette er et diskusjonsforum. Det du kommer med der er bare en påstand som gir null mening. Bare ved å hele tiden påstå at du er 100%% inne, tydeligvis for å fremstå som en ærlig sjel, men som er helt umulig å etterprøve på noe som helst vis, får deg bare til å virke mindre smart i mine øyne.

Godt nyttår.
Redigert 01.01.2023 kl 17:11 Du må logge inn for å svare
Stabukk
01.01.2023 kl 18:20 16817

Enig med omac i at det blir tullete å skylda på aktørane i markedet for kursen. Mange prøver å utnytta ein periode med lite info til sin fordel. Dei som mislikar siste tids nedgang, får vurdera å heller satsa på andre aksjar. Eller vera tålmodige i Recsi.

I 1. kvartal kan rekkefølgen av meldingar i stor grad påvirka stemninga, i begge retningar. Ingen meldingar før eit kanskje litt skuffande Q4 23. febr er neppe bra for kursen. Positive meldingar, som Hanwha-kontrakt og god løysing av obligasjonslån (Bond 23) er bra for kursen!

Trur sjølv eg skal komma bra ut av første halvår med kostpris 17,45. Så får MorganK sjå den infoen som utan verdi.

Enig med dei som påpeikar egen verdikjede utanom Kina, spesielt i USA, som eit viktig pre for REC.
Redigert 01.01.2023 kl 20:41 Du må logge inn for å svare
kallnok
01.01.2023 kl 19:19 16696

Grei innledning på nytt år og ny tråd, Mikke Mus!

Mye vil påvirke aksjekursen framover og den psykologiske faktor kommer vi ikke utenom i 2023 heller. Det blir spennende å se hvilke faktaopplysninger som dukker opp og når. Kursen vil naturligvis svinge og det vil komme topper og bunner selv om stabiliteten og snittet på kurven kan bedres. Ytterligere avklaringer/ bekreftelser knyttet til åpning ML og avtagende tidshorisont fram til åpning skjer vil trekke i positiv retning og etter hvert også kunne redusere spillerommet for usikkerhet.
Skalleknarp
01.01.2023 kl 21:31 16408

Det er vel enklere å komme ajour kursmessig (over NOK 20) bare det kommer noen bekreftende nyheter. Vi har jo allerede vært der oppe for ikke så lenge siden og det er jo ikke skjedd noe radikalt siden siste opptur… Time will tell.
Stabukk
02.01.2023 kl 13:13 15865

Förste halvår blir utan tvil spennande, og sikkert nok ein del turbulens som MikkeMus spår. Men overskriftene i finansmedia i dag er vel eit signal om sannsynlig "GRÖNN REKYL" i löpet av 2023. Så kanskje blir Recsi litt mindre Lotto-prega når vi etter kvart får bekrefta kontraktar og restart av ML.

Men må få gjenta at rekkefölgen på meldingar kan spela inn på popularitet i aksjen og kursutvikling förste delen av året. Trur dei som har tålmodighet til å bli sittande ut året ikkje vil angra på det. Tar sjöl ein status i mai/juni.
MorganKane
02.01.2023 kl 18:29 15468

Det har skjedd flere positive ting etter forrige top.

1) Anodeprodusentene har skaffet flere milliarder for finansiering av si-abodemateriale (som benytter silangass som råmateriale). Tidligere har de opplyst om spesifikke fremdriftsplaner om utbygging ved ML. At finansiering er på plass tilsier at det vil bli stor etterspørsel av silangass i løpet av 1-2 års tid.
2) Covid nedstengning i Kina (samt egentlig utviklingen i Ukraina krigen) viser hvor viktig det er å være energiuavhengig
3) Recsi opplyste på siste q at gjenåpningen av ML går etter planen.
4) Yulin. Diverse rapporter/rykter tilsier at Recsi sin andel av Yulin er verdt flere milliarder.
5) Nytt styremedlem som sikrer er habilt styre er på plass (for øvrig så legger jeg merke til at Lodbrok ikke har solgt seg ned som noen fryktet).
6) Omregulering av nabotomten til Reci (Project Riser), samtidig som ingot/wafer produsent annonser 8GW utbygging ingot/wafer kapasitet i USA. Med endelig annonsering av sted i løpet av q1 2023 (og byggestart raskt etter). Her er det lov til å spekulere om det er en sammenheng...

Også kan man spørre seg hvorfor kursen har gått ned. Vel, gudene vet, utover at short har økt og en og annen større investor har kjøpt og solgt som ei gæærn kjerring de siste månedene (og er nå tilsynelatende ute) forklarer mer av saken enn hva Mikke argumenter for i starten her....

Stabukk
02.01.2023 kl 20:57 15189

Som alltid har Morgan relevante argument for høgare kurs, samtidig som mange etterlyser fornuftige forklaringar på fallet på slutten av fjoråret. Økt short og surt børsklima pga renteoppgang og resesjonsfrykt har litt av skulda. Det med «gææern kjerring” blir å undervurdera aktørane på børsen. Håpar Rec prøver litt hardare å framheva sine fortrinn, og leverer litt bedre Q4 og Q1 enn Q3. Då kan kursen fort komma tilbake på 20-tallet. Opp dit Morgan ønskjer er ein mulighet dersom Rec legg solide tall på bordet i 2024.
MikkeMus
02.01.2023 kl 22:15 14973

Aksjetrading er et null-sum-spill, og kursen på denne aksjen reflekterer primært spillet mellom de mange uprofesjonelle daytaderne, som i liten grad ver hva de kjøper og selger - og de profesjonelle aktørene som utnytter det psykologiske spillet i kombinasjon med markedssegmentet. Hvis man kun forholder seg til fundamentale forhold relatert til sektoren genererelt og dette selskapet spesielt, så mener jeg at kursen pr dags dat burde vært et sted mellom 30 og 40 kroner.
Stabukk
02.01.2023 kl 22:29 14915

Den dagen Rec forklarer like godt som Nel at underskudd blir solid overskudd om 2-3 år, kan kursen på «vår» aksje stå i 50 kr.

Ein sikkert urettferdig og udokumentert kalkyle! Men børsverdien til Nel er langt over 3 ganger så høg som Rec sine 6 mrd.
KommersK
02.01.2023 kl 22:43 14855

Trading er bare et null-sum-spill hvis kursen er flat. Å påstå noe annet er reinspikka idioti.
Redigert 02.01.2023 kl 22:45 Du må logge inn for å svare
MorganKane
03.01.2023 kl 00:01 14846

Hehe,

Kommvers, du kommvers.

Er du full? Selve tradingen er et nullsumspill. Om aksjen er flat, stiger eller synker. La oss si en aksje har doblet seg i kurs. Fra 100 til 200 kroner. Da har du tjent 100 kroner om du da selger den. Hvis du har solgt og kjøpt en bøtte med ganger på veien opp kan du gjerne ha tjent 1000. Men det Mikke mener er at da er det noen andre som har tapt 900. "Nettofoetjenesten" til alle som har vært innom aksjen er fortsatt 100.

Capish?
KommersK
03.01.2023 kl 01:15 14768

Tull. Mener du i fullt alvor at alle som har tradet i for eksempel NANOV siste året har tapt og tjent 0 til sammen? Da er du mindre begavet.

La oss ta som eksempel en aksje som dobler seg, da: La oss si at jeg kjøper den på 10, og selger den til A på 11, så stiger den til 12, og jeg kjøper den av A, selger tilbake på 13, osv opp til 20. Da har vi begge tjent på investeringen. Null-sum? I think not.
Ikke sikkert du forstår dette, men jeg prøvde i hvert fall.
Redigert 03.01.2023 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
MikkeMus
03.01.2023 kl 08:45 14444

Min hypotese er at majoriteten av uprofesjonelle daytradere ikke forstår at kjøp og salg av aksjer handler om et null-sum-spill - og at det derfor er de med kunnskap om spillets logikk, altså de profesjonelle, som oftest vinner dette spillet over tid.
MorganKane
03.01.2023 kl 09:04 14402

Uff og uff.

Ja, dere begge tjente 5 kroner. Altså netto 10. Det samme som du selv hadde tjent hvis du hadde holdt på aksjen hele veien og solgt den for første gang på 20. Altså, tradingen frem og tilbake gir ikke noe ekstragevinst. Faktisk, i det eksempelet ditt så tapte du 5 kroner (sammenlignet med hos du bare holdt på aksjen hele veien).
MikkeMus
03.01.2023 kl 09:20 14345

Som jeg peker på innledningsvis til denne tråden, så medfører gjenåpningen av Kina til en eksplosiv økning av smitte - som igjen vil resultere i en tilsvarende eksplosiv økning av sykefravær - med det resultat at både produksjon og lossing og lessing ved kinesiske havner vil bli sterkt berørt. Siden Kina er produsent av mange kritiske komponenter for produksjonen andre steder i verden, så vil denne proppen selvfølgelig forplante seg - og få betydelige konsekvenser for både produksjon og forbruk internasjonalt. Dette vil igjen kunne medføre ytterligere press på både inflasjon og rentenivå. De siste dagene har vi dessuten også sett at den amerikanske 10-åringen har steget markant.

USA, samt flere store EU land innfører nå reiserestriksjoner fra Kina. Det er bra. Vi snakker tross alt 1,5 milliarder mennesker, hvor man regner med at nærmere 50% av befolkningen vil smittes før man når en smittetopp.

Så hvilke konsekvenser har gjenåpningen av Kina for or REC Silicon? .... Jeg tenker at dette først og fremst vil kunne legge ytterligere press på inntjeningen til Butte på kort sikt, da vi vet at det primært har vært utfordringer knyttet til transport og en betydelig økning i inflasjonen generelt og energikostnadene spesielt som har svekket inntjeningen de siste kvartalene. Når det er sagt, så er utfordringene knyttet til transport, inflasjon og høye energikostnader noe som CEO tok opp som et eget moment på siste kvartalsrapportering - og som selskapet derfor vil ha stort fokus på med hensyn til fremtidige kontrakter.


https://www.dn.no/utenriks/singapore/kina/thailand/venter-store-forstyrrelser-for-verden-med-kina-gjenapning/2-1-1382253
MorganKane
03.01.2023 kl 09:35 14276

Jeg er ikke uenig med deg at Kina påvirker Butte, men jeg tror du undervurderer planene, og den positive endringene i disse, for ML. Q4 vil fortsatt bli relativt svakt for Butte (dog tilbake i pluss). Men jeg tror en positiv guiding av gjenoppåpningen av ML vil trumfe dette. Og på toppen av det forventer jeg annonseringer av utbyggingsplaner fra andre relevante aktører rundt ML i løpet av kvartalet (Project Riser). Hvis dette skjer betyr midlertidig begrenset vekst for Butte svært lite. Jeg tror dette skjer. I tillegg kan spesifikke kontrakter i løpet av q1 (egentlig før forfall av obligasjonslån med forfall i starten av april) få aksjen til å doble seg "over natten".
Stabukk
03.01.2023 kl 11:13 14098

Både Mikke og Morgan sitt fokus på Butte er viktig. Full innsats for restart av ML er viktig, men Rec sin ledelse må ikkje undervurdera å få løyst vanskelighetane ved Butte. Spesielt gjeld det å få høgare strømkostnader inndekka. Huskar frå tidligare at Butte normalt kan levera ein pluss (Ebitda) på 12-15MUSD per kvartal. Og det er der vi bør vera, kanskje endå litt bedre, når Butte er ein av verdens viktigaste leverandørar av silangass.

Media og markedet vil nok likevel ha augene mest retta mot restart av ML, men vi skal ikkje vera heilt skråsikre på kontraktsmeldingar og nyhetar rundt Project Riser i første kvartal. Då kan resultat for Q4 og Q1 bli ekstra viktige for kursen på kort sikt. Men fram mot sommaren må det vera lov å håpa på kurs 20-25. Gjerne det doble av dagens kurs! Då bør dei meldingane Morgan omtalar, vera på plass.
Redigert 03.01.2023 kl 11:15 Du må logge inn for å svare
KommersK
03.01.2023 kl 11:35 14053

Du får bare fortsette å tenke sånn du da. Og det skrives ''capisce'', ikke ''capish''. Så lærte du noe i dag også.
MikkeMus
03.01.2023 kl 13:13 13889

Trenden det siste året er at positive nyheter har resultert i kursnedgang. Hvis denne logikken fortsetter, så skulle man kanskje tro at eventuelle kontrakter vil resultere i ytterligere nedgang for kursen. Hvis disse kontraktene (mot formodning) fremstår som svært gunstige, så må vi med bakgrunn siste års historikk forberede oss på et krakk i kursen. (Ironivarsel)
Redigert 03.01.2023 kl 13:17 Du må logge inn for å svare
Skalleknarp
03.01.2023 kl 13:41 13816

Tenk hvis noen i RECSI ledelsen hadde kjøpt littt aksjer... Ville kanskje vært litt bensin på bålet (RT) det. Vet de evt. for mye til at det er mulig å gjøre det eller øsker man egentlig lav kurs? En eller annen nyhet (mest sannsynlig positiv) bør det jo komme om ikke så lenge. Tar en med passert tid så har de jo hatt mer en nok rom for evt. kjøp FØR nyheter... Noen med kunnskap om karantene på kjøp av egne aksjer som har noen kommentarer her?
Skalleknarp
03.01.2023 kl 13:41 13823

Tenk hvis noen i RECSI ledelsen hadde kjøpt littt aksjer... Ville kanskje vært litt bensin på bålet (RT) det. Vet de evt. for mye til at det er mulig å gjøre det eller øsker man egentlig lav kurs? En eller annen nyhet (mest sannsynlig positiv) bør det jo komme om ikke så lenge. Tar en med passert tid så har de jo hatt mer en nok rom for evt. kjøp FØR nyheter... Noen med kunnskap om karantene på kjøp av egne aksjer som har noen kommentarer her?
MorganKane
03.01.2023 kl 14:52 13693

Hehe,

Et ord eller uttrykk kan ofte skrives på forskjellige måter. Ikke minst avhengig av språk (uavhengig av opprinnelesespråket).

https://www.merriam-webster.com/dictionary/capisce


Capish?



Uansett, som vanlig. De litt enklere av oss prøver ofte å skifte tema når de er tomme for argumenter. I steden for å faktisk ta til seg lærdommen fra de som er hakket vassere. Men jeg skal gi deg en sjanse til: Hva mener du at du tjente da, i ditt eget eksempel? Altså, sammenlignet med hvis du hadde beholdt aksjen hele veien, fra 10 til 20?
Carrera
03.01.2023 kl 15:17 13638

MorganKane,regner du deg selv i kategorien som «hakket vassere»?
Stabukk
03.01.2023 kl 15:39 13570

Kan vi prøva å diskutera på ein litt meir saklig og høflig måte?
Hakking om kven som er «hakket vassere» er neppe interressant for dei som ikkje deltar i diskusjonen.
Carrera
03.01.2023 kl 15:58 13519

Joda Stabukk,du er høflig og saklig,men du verden hvor mange ganger du har skrevet om din GAV og dine planer for å selge,gjesp…
KommersK
03.01.2023 kl 16:00 13515

Det noen påstår her er da i sum at all aksjehandel i det store og hele er et null-sum-spill. Da er man i tilfelle mindre begavet.
Jeg har jo blokkert Herr 42,50(haha) for lenge siden, men leste nå fordi han kommenterte mitt innlegg. Blokkeringen blir rettferdiggjort enda tydeligere for hvert innlegg, ser jeg.
Jeg er uansett helt ute av REC pt (kanskje midlertidig), så dette skal dere få diskutere i fred for meg.
Stabukk
03.01.2023 kl 16:11 13478

Carrera: Skal prøva å bli meir konstruktiv i det nye året!
Håpar den «grønne» effekten (med forventa oppgang for ESG-aksjar) slår inn også for Recsi utover våren.
MikkeMus
03.01.2023 kl 18:19 13202

Når jeg leser det du skriver, kombinert hvordan du du uttrykker deg, så styrkes min hypotese om at majoriteten av uprofesjonelle daytradere ikke forstår at kjøp og salg av aksjer handler om et null-sum-spill - og at det derfor er de med kunnskap om spillets logikk, altså de profesjonelle, som oftest vinner dette spillet over tid. ... Når det er sagt, så handler ikke denne tråden spesifikt om logikken relatert til aksjeterading, men om mulige forklaringer på nåværende og fremtidig kursutvikling i REC Silicon, så fint om vi avslutter avsporingen din her.
Redigert 03.01.2023 kl 18:20 Du må logge inn for å svare
fjellape
03.01.2023 kl 21:23 13052

Silisium-Anoder:
-OneD sin visjon fra et par år tilbake er at det er kampen om 2025-kjøretøy som gjelder.
-OneD sin framdtriftsplan var full produksjon i midten av 2024, og i ettertid har RECSI sin oppstartsplan for ML, matchet denne framdriftsplanen, og OneD Sinanode har samme addresse som Recsi i ML.
-OneD har drevet pilotproduksjon fra 2015, og selskapet har inngått avtaler med store OEM, hvor man selger teknologien sin, så de burde kjenne markedet.
-OneD hjelper de store OEM med hver sine pilotfabrikker i ML, og de skulle være i gang for noen måneder sida, så jeg antar at milepelsplanen holdes.
-Bilbransjen fastsetter leveransekjedene noen år før fabrikkene åpnes.
-På forumet her, er det fokus på andre oppstartsselskaper som er i tidlige faser, og som kan være 6-10 år seiere ute enn OneD, og som jeg ikke kan se at vil ha noen betydelig prod før Recsi's ML er fullbooka, så jeg forstår ikke at de kan være så relevante for Recsi. Men de kan jo ha interressante teknologier.
-Dersom det i 2025 selges 2 millioner elektriske kjøretøy i Nordamerika, med 5kg silisium hver, så vil man trenge en halv årsproduksjon av ML, etter mitt regneeksempel.

Sol:
-Her har jeg inntrykk av at markedet, med kunder og kunkurenter av Recsi, er oppe i omfattende oppskaleringer i 2023, så det finnes prognoser på at silisiumprisene vil gå nedover, etter en periode med høye priser.

Kraftpriser:
-Selskapet er i en kraftkrevende industri. Spesielt den ene fabrikken er sårbar for høye kraftpriser.
-Konkuransefortrinnet til ML, er ukonvensjonell kraftbesparende produksjon.
-Det ene av 3 markeder, er til kraftproduserende apparater.
Redigert 03.01.2023 kl 21:44 Du må logge inn for å svare
Patron72
04.01.2023 kl 08:54 12592

Angående punkt 5 og Lodbrok.

Jeg tror heller ikke han har solgt. Men på oppdatering 28.12 står Lodbrok på «salg» av drøye 12 millioner aksjer og Bnp paribas står oppført med «kjøp» av tilsvarende antall aksjer.
På oppdatering som kom i går kveld står fortsatt disse aksjene hos Bnp.

Hvis nå det er slik at Lodbrok ikke har solgt. Hva kan hensikten med en slik transaksjon/overføring?
Stabukk
04.01.2023 kl 10:04 12479

Forstår ikkje heilt at Lodbrok vil selja. På dagens kurs gir vel det i så fall eit tap?

Ser at Erik Must har kjøpt meir og er oppe i 1,5 mill. aksjar. Reknar med han er langsiktig og ser for seg oppgang fram mot restart av ML.
omac
04.01.2023 kl 10:09 12492

Lodbrok har ikke solgt, det er nominell kontoen som viser Lodbrok sine posisjoner. Dere bruker for mye tid på uvesentligheter, det er REC som skal levere nå og ingen andre
Slettet bruker
04.01.2023 kl 10:50 12417

Vel talt, omac. Masse unødvendig varmeutvikling både her og der.
Ang. «Nominee»: https://www.finanstilsynet.no/konsesjon/forvalterregistrering-nominee-registrering/
Gullhaugen
04.01.2023 kl 14:27 12213

Nå er det skikkelig skummelt, ryker 13.2 nå så er det 9.9 next. https://se.tradingview.com/symbols/OSL-RECSI/technicals/
Skalleknarp
04.01.2023 kl 15:10 12060

Blir veldig loooooong da. IKke værre enn det. Selger ikke nå uansett nå. :)

Vi får håpe Uhleer får rett: https://www.finansavisen.no/finans/2023/01/04/7974032/deutsche-bank-strateg-venter-tosifret-borsoppgang-i-europa-i-ar?internal_source=sistenytt
Redigert 04.01.2023 kl 15:12 Du må logge inn for å svare