$$$PGS$$$ "2 store KONTRAKTER på 2 dager"

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
24.01.2023 kl 14:14
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 09.01.2023 kl 14:30 327229

Massen girer, begge veier. Godt det fundamentale er STÅLBULL 2 store kontrakter 2 dager på rad, ble FOR gode nyheter.

Da i det ultrakorte bildet. Bare husk hvorfor Storkapitalen så gjerne vil inn



https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20230126_1

Redigert 24.01.2023 kl 13:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.01.2023 kl 19:21 4128

Det kaltes vel halmstrå i mai også.

Jeg syns i hvertfall det var behagelig å våkne til radikal kontoøkning og overskrifter som ALLE SHORTSKVISERS MOR mens jeg var all in, da også ;) anbefales. Coming up again
https://www.dn.no/borskommentar/fantasyfond/pgs/tgs/alle-short-skvisers-mor-pa-oslo-bors/2-1-1212575
Tigerberget
11.01.2023 kl 19:25 4075

Når du har sovnet.
Travis-Bickle
11.01.2023 kl 19:27 4049

Satt greit inn 4 mai selv og fikk tildelt mye mer enn fortjent ved emisjonen. Nå var det vel jordbær selgeren som sendt kursen opp da. Short dekket seg stille og rolig inn til DNB på sensommeren igjen begynte å snakke om ny emisjon. Som jo riktig kom.
TonyB
11.01.2023 kl 19:48 3884

Tålmodighet er en dyd. Spesielt for longere i PGS-aksjen vil noen si. Noen vil trekke på smilebåndene og fortelle at de allerede har gjort x-ganger’n og null stress, mens andre har kommet inn på høy pris og må vente TÅLMODIG på at kursen etablerer seg på et gevinstnivå selv etter drawbacks/korreksjoner og derav kan puste bedre. Yes, en er iallefall ikke i minus….

Det finnes dyktige daytradere og swingtradere på denne tråden. De har mindre stress ift svingingene som oppleves. Det er jo nettopp det de vil ha. Sånn sett er dette en super aksje for dem.

Dog tror jeg flere på tråden her egentlig er longere, men oppførerer seg kortsiktig (overhode ikke vondt ment). Dette fordi en sjekker kurs hver dag, hver time, hvert minutt og lar seg stresse.

«Kursen dropper i dag. Hjelp…..Det er satt short i dag? Hjelp…..,Det kom en kuke-analyse fra Dnb i dag….. Hjelp…. Jammen du sa kurs skulle opp i dag, den gikk ned….. Hjelp….. Kursen utviklet seg ikke helt som ventet, det må være selskapets feil, selv om Pedersen og Co har levert gigakontrakter, leverer gode tall, går inn i en oppgangsyklus med flere båter i sving…..Hjelp. Refi er ikke på plass, selv om jeg leste på forum at det skulle være på plass…… Hjelp. Mr Pedersen, du må forstå at jeg vil se tripling av kurs over natta, faktisk tripling over hver natt» Og slik går no dagan….😊

Tenk over hvilken utvikling selskapet har hatt siden korona-krisetiden. En vanvittig flott utvikling på alle nivå og utsiktene fremover er bedre enn på svært, svært lenge. Men kurs går ikke ensidig opp. De svinger hele tiden. Etterhvert skal PGS svinge mer opp enn den korrigerer ned. Det er i emning. That’s at least my bet! Mange brikker er på plass fundamentalt både i selskapet og rundt selskapet. Syklus er i gang og rotasjon kommer. Gøy å se Phlx i kveld! Var oppe på beste nivå siden 2019. Når det tar av der, kan det gå fort. Det vil dra med seg Peggy. Sikkert flere uenig i det her, men dette tror iallefall jeg veldig på.

Imens må ikke utålmodighet bli din fiende nr 1. Den blir nok veldig utfordret og trigget av det jevnlige behovet for å sjekke saldoen 😊

Her er en test:
Tålmodighet er evnen til å tåle vanskelige omstendigheter som utholdenhet i møte med forsinkelser; toleranse for provokasjon uten å svare i irritasjon / sinne; eller tålmodighet når du er under belastning, spesielt når du står overfor vanskeligheter på lang sikt. Tålmodighet er nivået på utholdenhet man kan ha før negativitet. Det brukes også til å referere til karaktertrekket ved å være standhaftig.
Redigert 11.01.2023 kl 21:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.01.2023 kl 20:02 3822

Kursen ligger på 6,9, noe som absolutt ikke er noen krise selv om den hadde fortjent bedre. Shorten fra i går har selvsagt bremset oppgangen med god hjelp fra Dnb. Allikevel hører dette med til børsen, slike ting kan skje. Det som alltid vinner til slutt er det fundamentale når man tenker langsiktig og ikke dag for dag, kursen kan definitivt ikke bare gå opp, røde dager kommer de også. Noe som vi også vet er at 26 januar skal det avholdes Q4 presentasjon med tilhørende kapital marketsdag som VIL være positiv, det er hevet over enhver tvil i mine øyne. Det er nå 9 børsdager til 26 januar, 9 dager.. Om det kommer børsmelding innen disse 9 dager vet vi selvsagt ikke, men shorten som ble gjort i går begynner allerede å få det travelt og det vet de nok selv også. Shorten skal definitivt dekkes inn i løpet av disse 9 dagene, alt annet ville vært mot all fornuft. Elgen er positiv.
Redigert 11.01.2023 kl 20:11 Du må logge inn for å svare
Castornova
11.01.2023 kl 20:05 3935

Om du leser innleggene her så ser du selv at folk snakker ned de som velger å selge. «Panikkselgere» «idioter som selger på disse nivåer» «de som selger i dag har ikke skjønt noen ting» « gå å lek et annet sted» « har du fått trygda di?» osv. Helt utrolig at voksne mennesker kan sitte å lirke av seg så mye piss når alle egentlig er i samme båt og har samme mål, å tjene penger. Om du mener disse innleggene ikke finnes så kan jeg godt grave de fram, med Nick og det hele. Om den går 50% så har jeg unasett tjent mer på trades i Pgs enn det 50% gir meg nå. Dessuten,, At man gevinstsikrer betyr ikke at man ikke kan delta på denne voldsomme oppturen. Jeg tar heller 200% gevinst på trades enn å kun vente på en 50% opptur. Den oppturen får vi uansett med oss,, om vi vil.
Castornova
11.01.2023 kl 20:08 3954

Noen squeeze blir det neppe med under 0,5 short. Men ja, halmstråene flakser og flyr her inne. Bare vent til kursen går 5% neste gang. DA er oppturen begynt, shortere skal blø og det er ikke måte på (som så mange ganger før)
Thesistulling
11.01.2023 kl 20:19 3918

MARSHALL WACE LLP har en lang historie her ser jeg, virker ikke som en ren hedge, prøve å dykke litt i hvordan de har gjort tidligere hvis jeg får ut fingeren.
Tok ut litt på 7.10 idag just in case, og øynet en mulig dipp.

Skjønner flere her har full kontroll på short, melder pass og bare følger med.

Redigert 11.01.2023 kl 20:25 Du må logge inn for å svare
Sashaa
11.01.2023 kl 20:19 3964

Som tidligere nevnt er svingende i kursen er bare en blås som kun skremmer bare de naive, på sikt vil kursen kun gå bare en vei og det er opp. De som selger eller holder må stå på sitt valg og tar konsekvenser. Ingen er idiot så lenge en tar konsekvenser uten sure minner. Lykke til oss som blir hvis noen trenger det
Londonmannen
11.01.2023 kl 20:22 3973

En rød dag og enkelte skriker opp som om at det nå kun befinner seg et sort hull under oss.
Det er så enkelt at seismikkmarkedet befinner seg i starten av en supersyklus, PGS var for et år siden på randen av konkurs og mange forventet at selakapert ville gå over ende i løpet av 2022. 24 februar invaderer Putin Ukraina og sender verden inn i en energikrise. Det globale behovet for fossilt fuel snur 180 grader så og si over natten. I løpet av sommeren og høsten ser vi de første tegn til at seismikkmarkedet er i ferd med å snu. Et økende behov for seismikktjenester på global basis sett opp mot det faktum at antall seismikkskip er gått ned fra over 60 i 2014 til ca 15 i 2022 legger grunnlaget for at en supersyklus kan være under oppseiling.

Vi har nå gått inn i 2023 og vi har fått klare signal på at supersyklusen er i ferd med å materialisere seg. PGS har tatt ut skip fra kaldt opplag langt tidligere enn hva som ble varslet i løpet av sommeren 2022 og vi ser nå ratenivået er på full fart oppover og TGS sier rett ut at markedet er HOT.

Det er dette som er faktum. At aksjekursen lar seg påvirke av nervøse småaksjonærer, drittpakker fra Den negative Banken(DnB) og briter som forsøker å shorte PGS er kun ubetydelig støy. Sitt stille og rolig med dine aksjer, fokuser på det fundamentale og nyt oppturen vi får gjennom 2023. Og husk; ingen opptur kommer uten nedturer og korreksjon. Men dem skal man ikke bry seg om. Dem er kun til for tradere.

Ha en riktig god aften og ikke glem å skifte bank dersom du er så uheldig å være kunde hos DnB.
TonyB
11.01.2023 kl 20:28 3944

On the same page👏👏
Castornova
11.01.2023 kl 20:29 3988

Helt ærlig så har jeg ikke veldig høy kompetanse utenfor de aksjene jeg følger over tid. Men takk for positiv tilbakemelding. Jeg føler alltid en aksje over tid før jeg kjøper og jeg fokuserer nok på litt annen ifo enn de som er long. Jeg bruker i gjennomsnitt to timer dagen på å lese. Og fridager sitter jeg kun å glor på grafer når børsen er åpen. Jeg trenger en helt annen info enn hva som skjer med seismikkmarkedet i 2024. Det er kun to år siden jeg begynte med trading etter å kun ha vært long. Og jeg skal innrømme at jeg ikke er spesielt flink på å sitte long, jeg syns det er vanskelig å forholde seg til med mindre det er en utbyttekjempe. Jeg har oppdaget de siste to årene at jeg treffer bedre på svingtrades og dermed svinger jeg når sjansen byr seg, men det er dessverre ikke så ofte som jeg skulle ønske 😊

Avslutningsvis vil jeg bare si at jeg er en hokjønn og ikke et hannkjønn🙂
Travis-Bickle
11.01.2023 kl 20:33 4182

Tror det meste ble satt 9 jan ikke bare fra MWL, men at det er kun de vi ser for øyeblikket. Kveldens pris på olje er nok et hår i suppen, men som vi har sett tidligere "where there's a will there's a way".
Håper bare vi ikke våkner til noe tull i media de kommende dager.
Max-Investor
11.01.2023 kl 20:36 4181

Mange av aksjene som ble dumpet i sluttminuttene er nok gjort med håp om å skape frykt i aksjen. Sikkert noen som sitter med tanken av at i morgen skal jeg selge meg ut. «Dette gidder jeg ikke mer». De samme som dumpet aksjene sine i sluttminuttene ligger nok nede i sivet og plukker de opp igjen ca 20 øre lavere enn exit. Trist for de som selger seg ut og en bra deal for de som kjøper seg inn igjen lavere.

Vi får bare se hvordan det går i morgen. Jeg har ikke noen panikk. Hadde ikke planer om salg av posten nå. Jeg har tro på en innbringende vår og sommer i PGS.
Thesistulling
11.01.2023 kl 20:46 4078

Sannhetsgehalten kan vel diskuteres, men jeg vil uansett påstå at kommentaren jeg kom med om at kvinner er ren og skjær ondskap materalisert inn I en vakker kropp ikke ble skrevet av undertegnede.
Dette til etterretning.
Castornova
11.01.2023 kl 21:00 3984

🤣🤣🤣 Den kommentaren du kom med ang kvinner lo jeg av så ingen skade skjedd😆

Dessuten, Noen kvinner ER ren ondskap og noen av de har ikke fin kropp ei gang!
Slettet bruker
11.01.2023 kl 21:05 3902

Olja ... 🤩
Max-Investor
11.01.2023 kl 21:12 3924

Herlig. Bred oppgang over dammen også. Alt er jo egentlig rigget for en hyggelig torsdag. 😄
Slettet bruker
11.01.2023 kl 21:13 4034

https://www.linkedin.com/posts/pgs_apa-2022-awards-weve-got-you-covered-activity-7018914462497693697-P9ER?utm_source=share&utm_medium=member_desktop

On 10 January, the Norwegian Petroleum Directorate (NPD) awarded 47 new production licenses to 25 companies: 29 in the North Sea, 16 in the Norwegian Sea and two in the Barents Sea.

With 239 000 sq. km of GeoStreamer including 9 000 sq. km of GeoStreamer X data for Norway, PGS has coverage on most of the 47 APA 2022 production license awards on the Norwegian Continental Shelf.
Redigert 11.01.2023 kl 21:15 Du må logge inn for å svare
Maxx
11.01.2023 kl 21:14 4019

Aller først

Dagens fall skyldes nok aller mest at PGS aksjen nok en gang ikke klarte å bryte igjennom motstanden i trend-kanalen på 7,15-7,20 . Den har prøvd der og feilet tidligere og hadde nok engang ikke " kraft " nok til å bryte opp. Det bygget seg opp på selgersiden og gikk mye på f. eks 7,06 - 7,10 .

Allikevel " påstår " jeg at det da er " krefter " som selvfølgelig kan dette med teknisk analyse og som har data-programmer som fanger opp dette og " utnytter " dette og setter i gang en " selvoppfylende profeti" med å dumpe og at de ønsker/håper at " teorien" igjen fungerer.

Dersom USA og oljen hadde fått et veldig stort fall i dag så ville det vært 95% sikkert at PGS vill falle i morgen! Men siden oljen er opp 3,5% og Nasdaq og Dow Jones endte i pluss og særlig oljerelatert gikk bra så kan det være at vi får et løft fra start i morgen og bryter 7 og da er det et nytt forsøk på 7,20

Hva om den faller igjer ??
Skyldes det at caset PGS er døfødt og at tallene var dårlig ? Noen av de som baisser her og som igjen klarte å selge seg ut og som har tørt krutt vil prøve å si ja! Prøvr å skremme flest mulig til å selge. MEN svaret er nei :) Det har ikke noe med det langsiktige målet å gjøre og heller ikke noe med det fundamentale.
Det skyldes teknisk analyse og trend kanalen. Det er tydelig nå at de som har mest muskler og (også oss små investorene) styrer stramt etter teknisk analyse. Ingen ønsker å ha kjøpt for dyrt her - enda

Hvorfor påstår jeg dette :)

Jeg ble selv litt overrasket og skuffet over å lese at flåte utnyttelsen " bare" var 65-67% og at det var 6 skip i jobb. Folk her inne og på Facebook osv har gitt meg og andre inntrykk av at det alt var ca 7 - 8 skip i jobb, MEN så kom det frem nå at det hitill har vært 6 skip ( av 10 - 11) og at en god del av arbeidsdagene i 4q gikk med til å reparer/forbedre seg til oppdrag og seiling til stedet de skulle jobbe. I Retro-perspektivt så er jo dette " positivt" For det betyr at PGS enda ikke har jobbet på 100% av potensialet. Altså PGS har mer kapasitet å gå på :) Fra og med 1q 2023 skal vel 7 og mest sannsynelig 8 skip være i jobb. mange av båtene er nå på rett sted og trenger ikke seile til den verdensdelen de skal til

Ratene stiger måned for måned og flere meglere (samt ledelsen i PGS og TGS ) ser for seg 15 - 25% høyere rater i 2023. Så da vil PGS tjene enda mer

Late sales og Client sales. For året må en si resultatet var bra. Da det var opp 50% fra 2021 og det nest beste året noen gang! Men det var her det virket som at investorer og analytikere allikevel var mest skuffet!??? Vel PGS har jo begynt å rapportere på en annen måte en tidligere ( IFRIS....er vel forkortelsen om jeg ikke staver feil) og det betyr at de ikke rapportere før de har fått betalt og en goooooooooooood del av jobbene får de ikke betalt for før oppdraget er utført ( antar dette gjelder både på late sales/multiklient og for kontrakt/båter. Det betyr at det blir en del forsinkelser i tallene ( også nå i 3 og 4 q i det markedet som blir hottere og hottere)

Markedet:
Både TGS , OCC, Share Water og PGS sier at markede blir hottere og hottere! Dette bevises også i tallene til disse selskapene som er i sterk bedring
Så vi veit at markedet er i bedring - et marked som var helt dødt fra 2014 til januar 2022
Vi veit at PGS sine tall har gått fra minus 1,5 - 2 milliarder i resultat i året til pluss nå.
Vi veit at PGS har gått fra å bare ha 1 - 3 skip i jobb med elendig rater til å snart ha 8 skip i jobb med rater som er ca 30% bedre ratere nå og snart 50%

Så vi veit at PGS sine tall/resultater kommer til å bli enda bedre kvartall for kvartall i 2023

Hvorfor stikker ikke da PGS kursen og hva er nedsiden her (??) Jo, noen her inne på forumet og DNB med flere koker suppe på en spiker
Nemlig spølelse og at PGS ikke får refinansiert. Dersom det faktisk skulle stemme så vil de da kunne bli erklært konkurs- reint teoretisk

Men hvorfor i alle dager skal det skje. Hvorfor skal 1/en bank eller om det er flere banker som har ca 6000 millioner utestående velge å slå sin kunde konkurs.
Da vil de jo ikke få igjen pengene sine - i allefall ikke alt ( etter tvangs-salg av skip og verdier) Det er heller ingen grunn til å slå en kunde som betaler for seg konkurs ! Bankene levere av å låne ut. PGS har allerede nok penger til å betale avdraget som forfaller i 2023. Så har de et år til på seg til 2024. De kan be om utsettelser........... De kan refinansiere i en eller flere andre banker. La oss si 3 - 4 banker låner PGS 1,3 milliarder hver seg. De kan la lånen løpe over 4 - 5 -6 - 7 år

DNB tar utgangspunktet i at ingen banker i hele verden vil refinansiere PGS. De tar forbehold om at PGS må betale 6000 milliarder på en gang i 2024
Så lenge markedet er hott og PGS betaler qtall for kvartall mellom f. eks 2023 og 2024 så kan de heller slå PGS konkurs da i 2025 dersom markedet skulle kollapse helt igjen. Logikken er da: La oss si PGS har betalt ned fra ca 6000 milliarder til 4500 eller 4000 milliarder i 2025. Da har banken/bankene i alle fall fått tilbake 1.5 - 2 milliarder i stedene for 0

Så ja......................

PGS kursen kan falle i morgen og den kan fortsatt kjøre heis opp og ned mellom alt fra 5,50 til 8,50 både 1 - 2 - 3 ganger til........... og det vil uansett alltid være motstand og bunn , også når PGS i løpet av 2023/2024 handles mellom f. eks 12,40 og 13,80.................vi vil se samme mønster da som nå

Men ikke la disse folkene som prøver å skremme dere med konkurs og at kursen skal ned til 2 og 3 og 4 vinne. Det er normalt at det er en hvis sammenheng mellom markedcap/markedsverdien ( antall aksjer * kursen) og hvilken kurs et selskap har.

Har vi litt flaks i morgen går den opp over 7 og tester 7,20. Faller den vil jeg anta ( kan ikke garantere ) at det er en bunn og støtte rundt 6,50 - 6,70 (emisjons nivå)

mer hokus-pokus er det egentlig ikke ;)













Slettet bruker
11.01.2023 kl 21:27 3943

Alle finner sin måte som funker best for dem, og til lykke med alle i Peggy gjengen , long , mellomlong, kort, mellomkort, han eller hunkjønn eller osv 💯.. Traidere, shortere og longere, alle har sin funksjon i en aksje .. Bare man slipper manipulatorer, uærlige om sin strategi og intensjon , flott… Volatilitet på godt og vondt .. Personlig synes jeg det har blitt vel for mye med korte av og på hopp til å skape stabilitet i aksjekursen og større aktører som DnB benyttet seg godt av anledninger til å skremme endel aksjonærer uten klar strategi . Det er heller her problemet jeg og flere har påpekt har ligget.. Mot det kan vi små aksjonærer ikke annet enn å være kalde og holde på vår egen strategi ..Det er heller ikke lette tider på børsen i disse dager, så lengre perpektiv gir enkelte som meg selv ( uten tid og nødvendigvis kompetanse for traiding) mere ro i rekkene.. Mangfold godt ute som inne her;) ..
Slettet bruker
11.01.2023 kl 21:29 3948

Der sa du det, Tålamod 👏👍🏻😄 Heier både på de gode kortsiktige traderne og de beskrevne tålmodige her. Alle får 🛳🛳🦅🦅
TonyB
11.01.2023 kl 21:32 3925

Veldig mye fint å lese i kveld. Dette er absolutt en av dem👍👏👏
TonyB
11.01.2023 kl 21:35 3915

Ah, ser man det 🤩. Åkke som, interessant å lese din tilnærming. Håper du fortsetter å lykkes med tradingen!
Slettet bruker
11.01.2023 kl 21:38 3917

👏💯… Betinget reaksjon har det blitt dette med gjeld og usikkerhet .. Du belyser det på en utmerket måte Maxx
Londonmannen
11.01.2023 kl 21:38 3920

En artikkel fra 2 feb 2021. Det er to år siden og mye vann har rent i sjøen siden den gangen. I dag ser markedet heltr annerledes ut.
Travis-Bickle
11.01.2023 kl 21:40 3900

Nå fikk jeg vondt i magen.
Husker godt Stubben her på forumet. En mann som virkelig gikk ned med sitt skip.
Bullco
11.01.2023 kl 21:40 3897

Hvorfor er det ingen som ser at dette er en hedge opp imot refinansieringen som er under oppseiling. Satt short er er sikkert tegn på nettopp dette, og er på langt nær første gang jeg har sett dette mønsteret. Regn med at det dukker opp minst en ny synelig short possisjon (0.5%) innen kort tid.
Hvordan dette i praksis fungerer har jeg liten kunskap om, men kanskje noen her vet og kan øse av sin kunskap..
Slettet bruker
11.01.2023 kl 21:40 3948

2 år gammel artikkel, hva skjedde egentlig med seismikkbåtene til polarcus?
Slettet bruker
11.01.2023 kl 21:41 3928

https://www.finansavisen.no/nyheter/oljeservice/2021/04/29/7664922/shearwater-kjoper-seks-seismikkskip-av-kriserammede-polarcus-for-over-en-milliard

DnB brente pengene hennes med holdingselskapet Polarcus, men har aldri forstått hvordan en seismikkvirksomhet ser ut. Etter at WG, CGG har gått, er PGS fortsatt det eneste seismiske selskapet med mest avansert teknologi i verden. Shearwater vil ha ganske mye å ta igjen
Redigert 11.01.2023 kl 22:01 Du må logge inn for å svare
HAS
11.01.2023 kl 21:55 4048

Sikkert en del tradere som har gamblet på videre kursnedgang og solgt seg ut/ned. Skulle oljeprisen fortsette å stige kan det skape uro i den leiren. Da er det grunn til å forvente at gjelds- og konkursspøkelset dras opp av hatten for å skape usikkerhet i handelen. Sånt er bare å smile av:)
Slettet bruker
11.01.2023 kl 22:02 3985

Nå er du jaggu avslørt Tony, du ER en psykolog 😂.. Kloke ord , som alltid , Tålmodighet er nivået på utholdenhet man kan ha før negativitet : tok kaken 🎂👍.. Tror jeg nå må legge meg i sofaen og gå noen runder med meg sjøl😉, og kanskje flere…