$$$PGS$$$ "2 store KONTRAKTER på 2 dager"
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
24.01.2023 kl 14:14
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Massen girer, begge veier. Godt det fundamentale er STÅLBULL 2 store kontrakter 2 dager på rad, ble FOR gode nyheter.
Da i det ultrakorte bildet. Bare husk hvorfor Storkapitalen så gjerne vil inn
https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20230126_1
Da i det ultrakorte bildet. Bare husk hvorfor Storkapitalen så gjerne vil inn
https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20230126_1
Redigert 24.01.2023 kl 13:16
Du må logge inn for å svare
cheezy
18.01.2023 kl 19:22
4291
Med fare for at det er meldt før, så oppdaget jeg i morges at Hyperion la ut kabler i Egypt. Det sto dessuten "destination offshore Egypt" i Marinetraffic. Så da er vel jobben der mer enn et rykte.
Så et par observasjoner:
Med dagens rater, stålverdier og byggetid så mener jeg at hver Titanklasse er verdt minst like mye i dag som det kostet å bygge dem. Dette er jo selvsagt subjektivt, og fordrer at markedet fortsetter å styrke seg.
Shearwater er et slags Opec for streamerbåter. De er de eneste som kan ta ut flere båter uten at det medfører store cashutlegg. Mye avhenger av hva de gjør. Jeg tror at de vil prioritere bedre rater, i hvertfall opp til det nivået at det kan bli interessant for andre å etablere seg.
Det er ca. ti båter som potensielt kan utstyres og gå inn i streamermarkedet. Dette er inkludert Sanco Swift of Sword. 5-6 av disse fartøyene burde være av interesse for PGS. Mitt håp er at PGS skal snappe opp flere av de aktuelle fartøyene, men det fordrer at de først får betalt ned en del av gjelden og refinansiert resten.
Det koster mye å utstyre en eller flere av de uavhengige båtene med seismikkutstyr. Jeg tror at ratene skal en god del opp før noen forsøker på dette. Risikoviljen i aksjemarkedene er ikke akkurat på topp, og man bør ha minst 3-4 båter for å få skalagevinster.
50000 USD per dag i høyere rater for flåten til PGS utgjør bare ca. 25-30 MUSD ekstra i EBITDA per kvartal. Så det er late sales som må trå til for at det skal bli virkelig sus i serken her.
Det blir større omsetning i OBN for hvert år. Men mye av dette er ny butikk, og ikke i direkte konkurranse med streamer. På den annen side er det mye som skal til for å skyte oppigjen modne områder med multiklient streamerdata av vesentlig bedre kvalitet enn i forrige runde. Så her er nok neste steg OBN. Vi vil nok særlig se dette i nærheten av eksisterende infrastruktur. Men ryktene om streamerseismikkens dør er sterkt overdrevet.
Det var alt for i kveld. Hold koken oppe, og fortsett å lage bra stemning her!
Så et par observasjoner:
Med dagens rater, stålverdier og byggetid så mener jeg at hver Titanklasse er verdt minst like mye i dag som det kostet å bygge dem. Dette er jo selvsagt subjektivt, og fordrer at markedet fortsetter å styrke seg.
Shearwater er et slags Opec for streamerbåter. De er de eneste som kan ta ut flere båter uten at det medfører store cashutlegg. Mye avhenger av hva de gjør. Jeg tror at de vil prioritere bedre rater, i hvertfall opp til det nivået at det kan bli interessant for andre å etablere seg.
Det er ca. ti båter som potensielt kan utstyres og gå inn i streamermarkedet. Dette er inkludert Sanco Swift of Sword. 5-6 av disse fartøyene burde være av interesse for PGS. Mitt håp er at PGS skal snappe opp flere av de aktuelle fartøyene, men det fordrer at de først får betalt ned en del av gjelden og refinansiert resten.
Det koster mye å utstyre en eller flere av de uavhengige båtene med seismikkutstyr. Jeg tror at ratene skal en god del opp før noen forsøker på dette. Risikoviljen i aksjemarkedene er ikke akkurat på topp, og man bør ha minst 3-4 båter for å få skalagevinster.
50000 USD per dag i høyere rater for flåten til PGS utgjør bare ca. 25-30 MUSD ekstra i EBITDA per kvartal. Så det er late sales som må trå til for at det skal bli virkelig sus i serken her.
Det blir større omsetning i OBN for hvert år. Men mye av dette er ny butikk, og ikke i direkte konkurranse med streamer. På den annen side er det mye som skal til for å skyte oppigjen modne områder med multiklient streamerdata av vesentlig bedre kvalitet enn i forrige runde. Så her er nok neste steg OBN. Vi vil nok særlig se dette i nærheten av eksisterende infrastruktur. Men ryktene om streamerseismikkens dør er sterkt overdrevet.
Det var alt for i kveld. Hold koken oppe, og fortsett å lage bra stemning her!
Syns i hvertfall du er en knakandes kjekk kar ris.
Flink også. Bare har et helt ulikt PGS syn per akkurat nu. Men det er jeg ikke i tvil om at kommer til å forandre seg, og at vi igjen trekker i samme retning innenfor dager.
For hanen gjelder å være uheldig i det små (er f.eks en botemaskin, kan jo knapt gå ut døra), men ved hardt arbeid kan man nå svært langt, og med bestemte teknikker kan man dessuten transmutere alle energier til motsatt polaritet og således bli helt Enormt heldig i det store. 😊
Tipper dette blir et kanon år for oss alle ris.
Ps NY Post har jo også spådd 2023 til å bli et år med vannvittig avkastning i de fleste markeder. Så her kommer man greit avsted bare ved å være med. Og treffer man vinnerselskapet i et vinnerhjørne av vinnermarkedet - HOHO! 🐇🐇🐇
Flink også. Bare har et helt ulikt PGS syn per akkurat nu. Men det er jeg ikke i tvil om at kommer til å forandre seg, og at vi igjen trekker i samme retning innenfor dager.
For hanen gjelder å være uheldig i det små (er f.eks en botemaskin, kan jo knapt gå ut døra), men ved hardt arbeid kan man nå svært langt, og med bestemte teknikker kan man dessuten transmutere alle energier til motsatt polaritet og således bli helt Enormt heldig i det store. 😊
Tipper dette blir et kanon år for oss alle ris.
Ps NY Post har jo også spådd 2023 til å bli et år med vannvittig avkastning i de fleste markeder. Så her kommer man greit avsted bare ved å være med. Og treffer man vinnerselskapet i et vinnerhjørne av vinnermarkedet - HOHO! 🐇🐇🐇
Redigert 18.01.2023 kl 19:29
rischioso skrev Ja, regner med å slå følge med kursen ... ;)
Du vil få hvite likfingre underveis, kaldt i Nord veit du 😂 Ja ja nei dra sørover men Peggy kommer nok Nordover 😍😇
Redigert 18.01.2023 kl 19:34
rischioso skrev Jeg er faktisk vannhare så dette er mitt år ... ;)
https://nypost.com/2022/12/25/why-2023-will-be-like-1967s-summer-of-love-for-the-stock-market/
Expect a startling, 1967-like bull market in the year ahead ...
Expect a startling, 1967-like bull market in the year ahead ...
Haters gonna hate
Ja, det ser ut til at den kan bli lenge i Egypt:-) kan til å me se ut til at den kan få besøk🤞
Den som nå ikke skjønner at supersyklus er i emning…🤷🏼♀️
- refinansiering
- oppskrivning av flåten
- kontrakter på løpende bånd
- potensialet for lates sales i løpet av våren (UK sektor)
Trenger jeg å si mer?
Tror fortsatt på 20kr 1 februar👍
Den som nå ikke skjønner at supersyklus er i emning…🤷🏼♀️
- refinansiering
- oppskrivning av flåten
- kontrakter på løpende bånd
- potensialet for lates sales i løpet av våren (UK sektor)
Trenger jeg å si mer?
Tror fortsatt på 20kr 1 februar👍
Alby
18.01.2023 kl 19:55
4473
Det snakkes om å kjøpe båter, men har ikke selskapet flere i opplag ? Kanskje disse burde settes i drift først ?
🍌🍌🍌Kan til og med ut som den kan få besøk!!! 🍌🍌🍌
(nå er det andre gang i dag jeg hører noe om dette.
Just fucking wow!
Som om 50mill Dollar extra ikke var nok!!!
Haken faller ned 🤩
Da blir det vel nye løft i morgen🏋♂️
(nå er det andre gang i dag jeg hører noe om dette.
Just fucking wow!
Som om 50mill Dollar extra ikke var nok!!!
Haken faller ned 🤩
Da blir det vel nye løft i morgen🏋♂️
Tror ikke det er snakk om kjøp av båter enda, men de har en vanskelig kabal å gå opp for å dekke forespørselen for best mulig operasjonell drift av båtene (feks lang seile tid mellom oppdragene). Det er bare en båt til som ligger i opplag som kan være aktuell å ta ut (Explorer blir mest sannsynlig spiker), når det skulle være er det ingen som vet.
Sweetspot
18.01.2023 kl 20:36
4289
Gir du meg skylda for at noen ikke er her mer?
Blir nok litt revet med ja😉
Blir nok litt revet med ja😉
Stå på! En sprek rumpetaske💸kler en spretten stump🏋🏽♂️når du skal entre st.tropez å hilse på fiffen og velstanden
Redigert 18.01.2023 kl 20:44
Londonmannen
18.01.2023 kl 21:05
4021
rischioso skrev Jeg er faktisk vannhare så dette er mitt år ... ;)
Ja, det tviler jeg ikke på ettersom du har en log-posisjon i PGS. Så uansett hvordan det vil gå med trading-posisjonen din, så vil du uansett få en fantafenomenalistisk gevinst i din long-posisjon i PGS. ;-))
Uansett; lykke til med tradingen!
Uansett; lykke til med tradingen!
rischioso
18.01.2023 kl 21:05
4058
Pumpern skrev Skal mon tro det blir mulig å kjøpe mer under 8 i morgen
cheezy
18.01.2023 kl 21:26
3801
Jeg snakker ikke om å kjøpe båter, men om å ta båter på langtidscharter. Hvis den gode utviklingen fortsetter og refinansiering går i orden, kan det tidligst skje om ett år. Explorer og Victory ligger fortsatt i Farsund, og et par av de andre båtene blir brukt som skytebåter og 2D. Så de skal bygge og reparere mange streamere før de kommer så langt. Samtidig har de jevnlig bruk for 2d og skytebåtkapasitet.
Redigert 18.01.2023 kl 21:26
china
18.01.2023 kl 21:30
3743
Tviler på noe fall tross oljeprisen. Den er råsterk og 26 Jan nærmer seg! Neste uke er kinesisk nyttår over og landet gir gass for fullt. Sky high
Hroar Nielsen
Meglerhusene har ennå ikke begynt å snakke om verdiene i stålet. Den tid vil komme
Meglerhusene har ennå ikke begynt å snakke om verdiene i stålet. Den tid vil komme
"Non-Seismic"
Personlig tror jeg vi i 2023 ser flere store Non-Seismic Kontrakter knyttet til Maskinlæring og AI inn mot stål på vannet, og med andre muligheter i stadig mer komplekse energinett med ustadige strømkilder. Altså en måte å tjene enda mer penger "på land" med utsolgt fartøysmåneder.
Eks.
Selge videre til global internasjonal shipping skreddersøm Vessel Efficiency Optimization systemet de utviklet sammen med Cognite:
https://www.pgs.com/company/investor-relations/ir-news-stock-announcements/pgs-partners-with-cognite-to-optimize-vessel-efficiency/
For PGS egen del var besparelsen på 15 døgn / 2 mill $ i året! Merknad. Det var i 2020 med færre skip og langt lavere drivstoffpriser. Bare for PGS del kan det være snakk om det dobbelte nå! Cognites del av samarbeidet var et lite program som PGS eget team enkelt kan videreutvikle, for så å selge denne løsningen til Global Shipping. Et salg som fører til besparelse er et meget enkelt innsalg ...
Potensiale? Ukjent antall milliarder
Personlig tror jeg vi i 2023 ser flere store Non-Seismic Kontrakter knyttet til Maskinlæring og AI inn mot stål på vannet, og med andre muligheter i stadig mer komplekse energinett med ustadige strømkilder. Altså en måte å tjene enda mer penger "på land" med utsolgt fartøysmåneder.
Eks.
Selge videre til global internasjonal shipping skreddersøm Vessel Efficiency Optimization systemet de utviklet sammen med Cognite:
https://www.pgs.com/company/investor-relations/ir-news-stock-announcements/pgs-partners-with-cognite-to-optimize-vessel-efficiency/
For PGS egen del var besparelsen på 15 døgn / 2 mill $ i året! Merknad. Det var i 2020 med færre skip og langt lavere drivstoffpriser. Bare for PGS del kan det være snakk om det dobbelte nå! Cognites del av samarbeidet var et lite program som PGS eget team enkelt kan videreutvikle, for så å selge denne løsningen til Global Shipping. Et salg som fører til besparelse er et meget enkelt innsalg ...
Potensiale? Ukjent antall milliarder
Redigert 18.01.2023 kl 21:43
rischioso
18.01.2023 kl 21:42
5902
Oljeprisen? Det handler nok om mer enn det ...
Absolutt alt er ned - futtene, brent, wti,
Det eneste som er opp er fryktindexen (VIX) ...
https://markets.businessinsider.com/index/vix
Og om ikke det var nok så har vi det tekniske som skurrer i bakgrunnen med åpne tekniske gap på 7 tallet som på et eller annet tidspunkt skal lukkes ....
Absolutt alt er ned - futtene, brent, wti,
Det eneste som er opp er fryktindexen (VIX) ...
https://markets.businessinsider.com/index/vix
Og om ikke det var nok så har vi det tekniske som skurrer i bakgrunnen med åpne tekniske gap på 7 tallet som på et eller annet tidspunkt skal lukkes ....
Redigert 18.01.2023 kl 21:43
Neste uke MÅ man være inne. Selge i morgen og kjøpe på fredag? Kan funke/kan ikke funke. Gevinstpotensial lite. Risiko for å bli løpt i fra stor.
Passer for: de færreste, om noen
Passer for: de færreste, om noen
BIFFogBÆRNÉ
18.01.2023 kl 21:50
6028
Absolutt ikke! Det er en misforståelse. 😊 han trengte vel en liten luftetur. Ulver har det med å streife i store områder.
Fint at hvalrossen snapper opp litt ulvenyheter og deler her inne! Takk
Fint at hvalrossen snapper opp litt ulvenyheter og deler her inne! Takk
elnomi
18.01.2023 kl 21:52
5996
Da ser vi nok 6 tallet igjen som steinar ville sagt (eller kanskje ikke)
Maxx
18.01.2023 kl 21:54
5984
Glem 6 tallet a!!!!
PgS stuper ikke ned på 6 pga at oljen tar en pust i bakken og USA har en rød dag.
Nå skal hylekoret rope. De som gevinst sikkert på 7.4-7.8
PGS 18 januar er ikke PGS 10 oktober
Oljen stupte fra 100 til 76
Investorer begynte å tror at det var false rykter og surr angående den Brasil kontrakten
Så kom Afrika, så kom Brasil, så kom Norske havet.
Så kom gode tall , men noen hadde hauset opp tallene enormt mer i forkant....så folk trodde tallene var svake. Men de var ikke det.
Så kom nye og høyere meglervurderingene, som i dag!!!!
Så er vi en uke fra tall og kapital dag.
Kommer sikkert en dupp på 20-30 øre i åpningstiden i morgen men den kan fort bli lukket på 5-15 min. Da vil du ikke ha solgt dine 20000-50000-90000-200000 aksjer på 7.65 og måtte kjøpe dem tilbake på 7.88-7.90 15-25-60 minutter etterpå ;)
Trenden er opp nå!
PgS stuper ikke ned på 6 pga at oljen tar en pust i bakken og USA har en rød dag.
Nå skal hylekoret rope. De som gevinst sikkert på 7.4-7.8
PGS 18 januar er ikke PGS 10 oktober
Oljen stupte fra 100 til 76
Investorer begynte å tror at det var false rykter og surr angående den Brasil kontrakten
Så kom Afrika, så kom Brasil, så kom Norske havet.
Så kom gode tall , men noen hadde hauset opp tallene enormt mer i forkant....så folk trodde tallene var svake. Men de var ikke det.
Så kom nye og høyere meglervurderingene, som i dag!!!!
Så er vi en uke fra tall og kapital dag.
Kommer sikkert en dupp på 20-30 øre i åpningstiden i morgen men den kan fort bli lukket på 5-15 min. Da vil du ikke ha solgt dine 20000-50000-90000-200000 aksjer på 7.65 og måtte kjøpe dem tilbake på 7.88-7.90 15-25-60 minutter etterpå ;)
Trenden er opp nå!
Redigert 18.01.2023 kl 22:02
BIFFogBÆRNÉ
18.01.2023 kl 21:56
5999
Jeg vil tro oljeprisen vil påvirke mye mindre for pgs nå. Enn den gjorde for noen uker siden. Vi har jo hatt noen grønne dager på nedadgående brent. Gøy med de siste kursmålene
Men skulle det totalt usannsynlige skje og 6tallet dukker opp. Ville det vært en episk gave pakke! Kommer da til å kjøpe det hvite ut av øya! Men det forblir nok bare en ellevill drøm! 13.30kr den 31/1. Er mitt tips
Btw funfact johan olav koss tok verdensrekord på 10k meter i 94
Tallet var 13.30.55 😂😂
Men skulle det totalt usannsynlige skje og 6tallet dukker opp. Ville det vært en episk gave pakke! Kommer da til å kjøpe det hvite ut av øya! Men det forblir nok bare en ellevill drøm! 13.30kr den 31/1. Er mitt tips
Btw funfact johan olav koss tok verdensrekord på 10k meter i 94
Tallet var 13.30.55 😂😂
Redigert 18.01.2023 kl 22:01
Og så er det det, at om PGS likevel stiger på tross av litt timerlangt makrorusk, lokker man de aller mest forsiktige investorer ned fra gjerdet. Lav nedside, høy oppside og noe vi derfor bør ønske velkommen. For da stemmer jo ryktene om "den vaksinerte aksje". Så selv om man risikerer miste noen timers oppgang i morgen, er det langt fra sikkert, og vi vil i såfall trolig hente oss inn i løpet av dagen og ende i en liten men sterk pluss uansett.
En venn av meg var ute og trampet og solgte alarm på døra i '98. Det var dagen Norge slo Brasil, og bare derfor mens andre ikke gadd, ville han trykke litt ekstra og satt Norgesrekord, fordi det liksom skulle være så vanskelig. Etterpå ble det forøvrig desto lettere, og han kunne kjøpe Porsche som 19-åring.
Moralen er å trykke på litt ekstra på dagene som liksom skal være så vriene, det kan like gjerne være en fordom, og lykkes man blir det desto lettere senere. Det vet vi med kommersielt sinnelag
En venn av meg var ute og trampet og solgte alarm på døra i '98. Det var dagen Norge slo Brasil, og bare derfor mens andre ikke gadd, ville han trykke litt ekstra og satt Norgesrekord, fordi det liksom skulle være så vanskelig. Etterpå ble det forøvrig desto lettere, og han kunne kjøpe Porsche som 19-åring.
Moralen er å trykke på litt ekstra på dagene som liksom skal være så vriene, det kan like gjerne være en fordom, og lykkes man blir det desto lettere senere. Det vet vi med kommersielt sinnelag
Redigert 18.01.2023 kl 22:17
Bertelli
18.01.2023 kl 22:08
5880
I morgen skal nok PGS ned pga av nedgang i oljepris og aksjemarkedet i USA. Vi må nok forvente at Ris påstår at det er av tekniske grunner. Bare tull selvfølgelig.
Maxx
18.01.2023 kl 22:22
5760
8 er dagens kurs minus 10% er 7.20. noe skriver om at vi skal med på 6 i morgen. Hvorfor skal PGS falle over 10% ( som kalles krakk ) fordi olja og USA og noen indikatorer er med 1.8-2.6%
Det er sånn som skjer dersom en tror et firma f. Eks er nære konkurs ( noe en trodde om PGS) og at hele opplegget bare er gambling og spekulasjoner.
Hold og kjøp..... 📈📈📈📈📈🔥🔥🥳
Det er sånn som skjer dersom en tror et firma f. Eks er nære konkurs ( noe en trodde om PGS) og at hele opplegget bare er gambling og spekulasjoner.
Hold og kjøp..... 📈📈📈📈📈🔥🔥🥳
Redigert 18.01.2023 kl 22:22
Espen Teigland på PGS Investor:
Hei dere og gratulerer med fantastisk kursutvikling siste tiden!
Investornytt.no har nå en god mulighet til å få intervjue CEO i selskapet neste tiden og i den forbindelse blir det for dumt å ikke spørre gruppen hvilke spørsmål eller problemstillinger dere ønsker vi tar opp med Rune Olav Pedersen (CEO).
Investornytt skal være småsparerenes arena for å tilegne førstehåndskunnskap om diverse børsnoterte firma.
Legg gjerne igjen en kommentar her, eller send en mail med spørsmål, du vil vi skal stille til Espen.teigland@investornytt.no
mvh E
Hei dere og gratulerer med fantastisk kursutvikling siste tiden!
Investornytt.no har nå en god mulighet til å få intervjue CEO i selskapet neste tiden og i den forbindelse blir det for dumt å ikke spørre gruppen hvilke spørsmål eller problemstillinger dere ønsker vi tar opp med Rune Olav Pedersen (CEO).
Investornytt skal være småsparerenes arena for å tilegne førstehåndskunnskap om diverse børsnoterte firma.
Legg gjerne igjen en kommentar her, eller send en mail med spørsmål, du vil vi skal stille til Espen.teigland@investornytt.no
mvh E
Sweetspot
18.01.2023 kl 22:25
5799
Markedet får reagere som det gjør. Men husk at denne fortsatt er billig. Selge fordi olja tar seg en pust i bakken? Uaktuelt!
Minner om dette:
https://www.finansavisen.no/ravarer/2023/01/13/7976968/forventer-oljepris-pa-90-dollar-i-2023-2027
Lykke til neste uke.
Ta på de lange brillene.
Minner om dette:
https://www.finansavisen.no/ravarer/2023/01/13/7976968/forventer-oljepris-pa-90-dollar-i-2023-2027
Lykke til neste uke.
Ta på de lange brillene.
Londonmannen
18.01.2023 kl 22:31
5698
Hvorfor fokusere på morgendagen i et selskap som har lagt ut på et maratonløp som vil vedvare i flere år? Joda, kan godt hende at kursen korrigere ned en dag eller to og har du flaks kan du kanskje tjene deigen 50-øring. Men i verste fall befinner du deg i en situasjon der du motvillig må kjøpe tilbake aksjene du solgte til en høyere kurs enn det du solgte dem for. Er det verdt å ta den risikoen?
Du kan jo bare løfte fokus og se noen måneder frem og du vil høyst sannsynlig måtte smile over at du i dag fikk handlet PGS til latterlige kr 8,-. For selv om det tekniske bildet skulle tilsi at kursen skal korrigere ned og lukke et gap mot kr 7,- i det korte bildet, er det mer og mer som tilsier at kursen skal kraftig opp gjennom 2023/24.
Nei, her sitter jeg trygt og godt, selv om det er en viss risiko iallfall aksjer, inkludert PGS. Men gjør som dere vil! Lykke til!
Du kan jo bare løfte fokus og se noen måneder frem og du vil høyst sannsynlig måtte smile over at du i dag fikk handlet PGS til latterlige kr 8,-. For selv om det tekniske bildet skulle tilsi at kursen skal korrigere ned og lukke et gap mot kr 7,- i det korte bildet, er det mer og mer som tilsier at kursen skal kraftig opp gjennom 2023/24.
Nei, her sitter jeg trygt og godt, selv om det er en viss risiko iallfall aksjer, inkludert PGS. Men gjør som dere vil! Lykke til!
Må da komme en melding snart? Eller så blir det som på Q2, der det ble meldt 2 kontrakter 🚀🚀
Kryssjekker nå med flere kilder om dette med "Kan til og med se ut som den kan få besøk" ... (vedrørende Hyperion som blir i Egypt til høsten / pluss 50 mill $ ekstra)
Kryssjekker nå med flere kilder om dette med "Kan til og med se ut som den kan få besøk" ... (vedrørende Hyperion som blir i Egypt til høsten / pluss 50 mill $ ekstra)
Redigert 18.01.2023 kl 22:41
Her er det de lange brillene som skal til for å triumfe gjennom makroen i 2023😎.. Så inderlig ønskelig og hyggelig det er med Blutus 20 til 1 februar , så uhyggelig det er med en sørover tur i Ris sin analyse, er det ingen som vet hva morgendagen bringer . Thats why « the long glasses» : oppskriften til Rås gode nattesøvn.. Natta peggy gjengen , ingen unnlat, ingen glemt .. Før eller siden: gamle høyder💯..
Kan nok komme en dipp i morgen pga USA og olja, men har ingenting å si på sikt..
Nå må du nalle puta med stor Ro, Rå. Noe jeg vet du gjør og har tjent særdeles godt på. Chillern maxxximalt. Bare å gjøre jobben 1 gang; når caset velges. Og så får Tidsfunksjonen gjøre jobben, uret skal jo uansett tidlig opp og ut på ruta 😊
Bennyfyfasan
18.01.2023 kl 22:52
5517
Som folk sier - dagen i morgen kan bli litt kjip. Jeg tror det starter litt bad, men at det blir en sterk slutt. Ender maks 1% ned 😉
Londonmannen
19.01.2023 kl 00:07
4882
Ikke uvanlig at kursen korrigerer etter noen dagers oppgang. Ingen dramatikk i det. Men så er detheller noen garanti for at vi får korreksjon i PGS i morgen. I morgen blir det uansett skitur!
Bra at oljeprisen faller i kveld, da får vi ofte oppgang i åpningstiden til OSEBX😊👌 Beundrer de som dag trader PGS nå! Jeg har tro på TA, men nå er det fundamentale som en trykk koker uten sikkerhetsventil, her gjelder det å sitte i båten når der skyter fart.
Rishotto har hatt rett mange ganger, det skal han ha. Har ikke sett at han har vært veldig negativ nå, men vært tydelig før om han har vært ute eller inne. Synd, mister cred på det. Vel, lynet slår av og til ned i en utedass, nå stoler jeg kun på meg selv og den Hvalroske tankegangen!🙋🏻♂️🚀🚀🚀🚀🚀🚀
Rishotto har hatt rett mange ganger, det skal han ha. Har ikke sett at han har vært veldig negativ nå, men vært tydelig før om han har vært ute eller inne. Synd, mister cred på det. Vel, lynet slår av og til ned i en utedass, nå stoler jeg kun på meg selv og den Hvalroske tankegangen!🙋🏻♂️🚀🚀🚀🚀🚀🚀
Jasper7
19.01.2023 kl 00:50
4701
Har kjøpt det jeg skal ha, pakker opp til jul å ser om kjerringa får nye smykker eller hjemmestrikka sokker
Bennyfyfasan
19.01.2023 kl 01:10
4631
verdensmester skrev Men for guds skyld ikke selg, det bare hjelper short
Nei - jeg selger ikke nå. Jeg trodde ærlig talt ikke utviklingen skulle være så sterk i forkant av den 26.
Nå går vi inn i en periode hvor det kan smelle pga mange underliggende faktorer (positivt). I tillegg kommer analytikerne i haussemodus - som betyr at kremkundene har lastet. Jeg sitter trygt.
Båten er lastet med PGS 😉
Nå går vi inn i en periode hvor det kan smelle pga mange underliggende faktorer (positivt). I tillegg kommer analytikerne i haussemodus - som betyr at kremkundene har lastet. Jeg sitter trygt.
Båten er lastet med PGS 😉
VantageVolante
19.01.2023 kl 08:14
3552
Selger heller ikke på åpning. Hvorfor?
Det fundamentale.
Og oljeprisalgoritmene tar ikke hensyn til olje opp/ned på natta. De kalkulerer utifra oljepris oppgang/nedgang i selve åpningstiden på oslo børs. Dette er ikke noe jeg synser om, det var det Per Ulv som gjorde en studie på i desember.
Så ja, åpner sikkert litt ned, men om olje tusler opp vil PGS også gå opp, og gjerne ende der vi var igår og vel så det om vi har litt tur.
Det fundamentale.
Og oljeprisalgoritmene tar ikke hensyn til olje opp/ned på natta. De kalkulerer utifra oljepris oppgang/nedgang i selve åpningstiden på oslo børs. Dette er ikke noe jeg synser om, det var det Per Ulv som gjorde en studie på i desember.
Så ja, åpner sikkert litt ned, men om olje tusler opp vil PGS også gå opp, og gjerne ende der vi var igår og vel så det om vi har litt tur.
Er litt spent på dagens utvikling..
Kjøpe litt første halvtimen? Valget for de med briller, og kretsmestere i sjakk.
Kjøper du på open, og så lager ostesmørbrød - ikke i jern eller panne, men på 180° i ovnen, bør du ha en fin gevinst til frokost.
(Husk piffi)
Kjøper du på open, og så lager ostesmørbrød - ikke i jern eller panne, men på 180° i ovnen, bør du ha en fin gevinst til frokost.
(Husk piffi)
Sweetspot
19.01.2023 kl 08:39
3179
Olja funnet sin topp? Er det så lurt å selge unna da?
Tipper den holder seg ganske stabilt på rundt 85. Den gikk jo 10% opp på en uke, litt ned nå spiller ingen rolle. Fortsatt høyere enn forrige
Og leting blir det masse av, okke som.
Tipper den holder seg ganske stabilt på rundt 85. Den gikk jo 10% opp på en uke, litt ned nå spiller ingen rolle. Fortsatt høyere enn forrige
Og leting blir det masse av, okke som.