Hvor går kursen nå, videre ned?

Stock-picking
KAHOOT 10.01.2023 kl 13:12 2503

Kahoot raser i dag. Mulig jeg er dum, men jeg ser at de fleste tall er bedre enn før. Noen som kan gi en dumming en enkel forklaring? Og veien videre rent kursmessig?
ziik
10.01.2023 kl 13:56 2396

Grunnen for fall er vel rett å slett fordi kahoot hadde forventet en omsetning på 180 millioner men så ble den på 146 millioner.
Redigert 10.01.2023 kl 13:56 Du må logge inn for å svare
ccc1
10.01.2023 kl 15:27 2208

still deg selv spørsmålet:
"ville jeg betalt for en quiz app?" i en tid hvor renta er høy, matvarer er dyrt, bensin er dyrt?

det første man kutter ut er slike digitale tjenester som ikke er nødvendig. Kjekt å ha, men ikke nødvendig.
Skolene fungerer like bra om ikke bedre uten Kahoot (og andre e-læringsverktøy).

Mange av abb. har sikkert glemt at de abonnerer på kahoot. Når de går gjennom kredittkortregninga, vil de nok fange det opp og avslutte abb.

hjelper ikke med en håpløs CEO også.
En CEO for et teknologi selskap skal ha bakgrunn i teknologi.
Redigert 10.01.2023 kl 15:30 Du må logge inn for å svare
Sequia
10.01.2023 kl 15:51 2112

Spm er hvilken guiding selskapet presenterer 16 feb. Jeg tror den blir mye lavere. I så tilfelle, skal kursen bare en vei, og det er nedover.
Svipp
10.01.2023 kl 20:43 1625

Ja, dersom det presenteres mye lavere guiding blir kursen ned…. ganske naturlig. Hvorfor tenker du at den blir lavere enn det som ligger i forventningene etter i dag? Har du shortet på dine antagelser eller venter du på lavere inngang? Det kan jo også komme en fantastisk strategi for å nå nye høyder med et underliggende «høyt» bud på selskapet med tilsvarende økning i verdi….jammen er det mange muligheter :-). Kanskje er vi akkurat på samme sted som i dag, eller på et helt annet nivå, opp eller ned. Vanskelig dette her. Så spørsmålet er; skal vi opp, ned eller ingen endring i det hele tatt. I dag var det real nedtur, det er helt sikkert, for oss som ikke er short vel å merke.
rweum
12.01.2023 kl 15:27 940

Nå traff jo cpi i USA analytikernes konsensus på 6.5% akkurat, så da bør jo det smitte over på KAHOOT positivt.
Bare Nasdaq kommer seg i gang nå, så burde jo cpi-resultatet tas som en god nyhet og trekker opp hele index og vekstaksjer. Usikkerheten på cpi i des er jo nå også borte. Teller noe det og.
Vi får se snart.